Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:28

Bitterbal schreef:
En mijn vriend beloofd dat ik deze week minimaal 3 keer iets zou doen wat ik kan doen met mn knieeen (moet dus per dag even bekijken) aan "sport".

Het zal wel weer mijn dirty mind zijn.... :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:34

MamaMiesje schreef:
Bitterbal schreef:
En mijn vriend beloofd dat ik deze week minimaal 3 keer iets zou doen wat ik kan doen met mn knieeen (moet dus per dag even bekijken) aan "sport".

Het zal wel weer mijn dirty mind zijn.... :')

_O- _O-
Die is erg leuk :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:36

verbrand je wel extra calorietjes mee :P

MamaMiesje

Re: Verstandig afvallen (voor jojo-ers)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 21:40

:))

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 08:33

Hahaha, dat zeker!

Ik heb het van het weekend ook niet zo netjes volgehouden. Zaterdag verjaardag en het was toch wel erg moeilijk (lees niet mogelijk) om "nee" te zeggen tegen die lekkere hapjes die langs kwamen.

Vanmiddag ga ik met vriendlief eerst een fikse wandeling maken met de hond en daarna lekker de rest van de avond naar de sauna. Ik denk dat ik daar maar even een paar extra baantjes in het zwembad ga trekken om de hapjes van het weekend er weer af te werken :)

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:20

Whaha MamaMiesje... Laat die dirtymind maar ;-)
Wist je trouwens dat je helemaal niet zo heel veel verbrand tijdens? :oo

Karenenditty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:47

hey eff bijgelezen.
Van zittraining te paard verlies je een broekriemgaatje in een maand ben ik sinds gister achter. mn broek zat erg los.
en uitmesten, dus heb ik er mn sport van gemaakt :P

weet iemand hoeveel calorien je verbrand tijdens uitmesten, voeren, opzadelen, rijden, afzadelen en opruimen?

W_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:10

hier kan je vinden hoeveel calorieën je verbrand met verschillende activiteiten. Er staan redelijk wat paarden dingen tussen maar niet heel gedetailleerd. Ik denk dat uitmesten (vieze stal) net zo zwaar is als een stuk flink hardlopen, alleen gebruik je andere spieren.

http://www.healthstatus.com/calculate/cbc

Hier gaat t wel redelijk. Gister avond was alleen vriendlief zo lief om naar de snackbar te gaan. Heb niet alles opgegeten maar tikt toch wel aan...
Gister gelukkig ook 2 uur gefietst, dus dat zal wel iets schelen. Vandaag weer goed bezig tot nu toe :Y)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 12:20

Ik ben me ook weer aan het gedragen en laat de gebakken koekjes van zusjelief netjes met rust O:) Morgenavond heb ik trouwens mijn eerste spinningles!
Ik ben benieuwd hoe ik die vol ga houden, conditie is nagenoeg 0 bij mij :o
Maargoed, des te meer reden om er aan te gaan werken natuurlijk!
Succes allemaal vandaag!

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:00

Ik zit er serieus over te denken om voor dat soort dingen (wat karenenditty) zegt een hartslagmeter aan te schaffen haha. Ik ben daar wel eens benieuwd naar hoeveel je met dat soort dingen verbrand. Mijn vriend zegt altijd dat het niets scheelt als je rijd en dat het geen sport is... maarja hij stapt er dan zelf ook niet op :P
Met uitmesten.. ik denk dat je daar best wat meeverbrand..

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:02

En ook hier een moeilijk weekend achter de rug.
Zaterdag nieuwjaarsfeest van de firma (waar ik braaf heb opgelet maar wel wat veel en laat heb gegeten) en zondag thuis gebleven (wel gaan rijden in de namiddag) en ' s avonds voor de televisie 3 bollen ijs weggewerkt, na een koffiekoek met ingebakken chocolade.
Deze week ga ik weer heel braaf zijn en zaterdag voorlopig laatste keer op restaurant want dan is mijn vriend jarig (ik ga visfondue in bouillon eten met heel veel groenten).
Ik ben nu 2 weken bezig en 2 kg kwijt, maar ik verwacht serieuze moeilijkheden voor de volgende 3 kg.

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:09

Afgelopen jaar ben ik met fit met bit 10 kilo afgevallen in een half jaar. Daarin heb ik aangeleerd dat ik twee keer per week wat extra mag van 200 cal. Dus ik doe dat op vaste dagen (dinsdag en vrijdag) Op de andere avonden hebben we zoethout, niet te vreten maar goed als snack :+

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:22

En blijf je dat nu volgen? Ik meen me ter herinneren dat ze jullie toen langs alle kanten hebben aangevallen, zowel met een diëtist en allerlei adviseurs als Lammert met allerlei leuke oefeningen en dat vreemde fitnesstoestel met zadelvorm...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 14:30

Het dieet wel. De sportschool ga ik nooit meer heen! Dat vind ik echt een drama en het ergste was dat na een half jaar trainen mijn conditie 0,0000000 vooruit was gegaan. Hellaas heb ik geen begeleiding meer. Ik mis het heel erg, het was een top jaar met veel steun en dat is toch heel belangrijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 16:44

Ik ga ook pertinent NIET naar de sportschool
Vind het zooooo saai en dat dat gestaar!
Als ik zou gaan, zou ik waarschijnlijk de sauna niet uitkomen hahaha!

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 19:10

Mm ik zit er juist wel aan te denken om nog 1 keer in de week een dagje sportschool te doen! Moet het eigenlijk ook wel voor de hockey, heb alleen niet veel tijd. Maargoed 1 dag in de week moet wel te doen zijn :).

Maar heb vandaag echt weer een hele nette dag gehad, voel me ook veel fijner dan! Komt ook omdat ik niet meer ongesteld ben volgens mij hoor, op de een of andere manier kan ik dan veel moeilijker eten weerstaan :P
Straks lekker lessen met mn knollie, en weer verder met leren :')
Hoe was jullie dag?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 21:50

Hier een goeie dag :j
Alleen jammer dat ik nu geen punten meer over heb; best zin aan wat lekkers. Chocolademelk ofzo...maar helaas ;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:21

*Knaagt op worteltjes en drinkt Cola light*

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:28

Wat je misschien zou kunnen drinken is tuinkruiden bouillion, dat vult je maag en heeft eigenlijk geen calorien :)

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:32

Mamamiesje: leg eens uit! hoe werkt dat precies met die punten? fijn systeem?

Ben net terug van mijn les, ging echt heerlijk. Zo'n fijn gevoel om te merken dat het steeds beter gaat met mijn jonkie! :) Morgen wil ik hardlopen, hopen dat het niet heel de middag regent!! Want dan gaat het feest niet door..

Mm goede tip van die tuinkruiden bouillon, moet ik ook eens in huis halen dan! Of eens even in de kastjes kijken, hebben we vast wel! :Y)

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:35

Ik heb het altijd zo koud! Mijn lichaam staakt !

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:44

Loveable schreef:
Mamamiesje: leg eens uit! hoe werkt dat precies met die punten? fijn systeem?

Als je lid wordt van WW-online dan moet je van alles invullen: je geslacht, je leeftijd, je lengte, je gewicht, hoe actief je beroep is etc.
Op grond daarvan wordt je een aantal te eten punten per dag toegekend.

Wat de formule precies is, weet ik niet, maar alle voedingsmiddelen die je invult in je dagplanner worden door de WWsite omgerekend naar punten. Als het voedingsmiddel niet in de lijst staat, kun je het zelf ook toevoegen door in een calculatortje in te vullen wat het aantal Kcal per 100 gram is, het aantal grammen vet per 100 gram en hoe groot het portie is wat je er van gaat eten/hebt gegeten.
Het is natuurlijk de kunst om je punten zo goed mogelijk te gebruiken, zodat je gedurende de dag voldoende hebt kunnen eten en drinken en toch afvalt.

Je mag dan ook niet (veel) minder dan het aantal toegekende punten eten, want dan ga je gewoon honger lijden. En uiteraard ook niet méér dan het aantal punten ;)
Verder kun je overgebleven punten gedurende een week sparen en punten verdienen door in beweging te zijn. Maar die gespaarde en verdiende punten ben je na een week weer kwijt; als je weegmoment (bij mij is dat zondag) is geweest en je de dag daarna weer aan een nieuwe week begint.

Dingen als Cola Light, wortels, de meeste fruitsoorten en bouillon zijn 0 punten.
WW berekent alleen maar op vet en Kcal en niet zozeer op fruit-/kunstmatige suikers. Maar dat wil niet zeggen dat je bij wijze van spreken alleen kunt gaan leven op fruit en cola-light; a) is dat niet gezond en b)dat kost volgens WW wel geen punten, maar je zult zien dat je daar niet van afvalt ;)
Dus, ondanks dat WW geen punten rekent voor dat soort producten, ben ik er toch wel voorzichtig mee ;)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 22:49

Heb ook een goede dag gehad vandaag en me keurig gedragen,
ik ben momenteel verslaafd aan manderijntjes, die zijn nu zo lekker!
Heb zonet een eierkoek op en daar laat ik het bij. Morgenavond ga ik spinnen en woensdagavond aquaaerobics. Moet zeggen dat ik me wel lekkerder voel van het sporten :j

Bitterbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:01

Ik ga denk ik toch eens op de site van WW kijken :) ben wel nieuwsgierig. Hoewel het me nu opzich ook wel goed lukt.. hoewel ik af en toe dus buiten de boot vlieg... zoals gister :oo

Misschien is aquaaerobics ook wel iets voor mij. Dat is toch in het zwembad?! Is dat eigenlijk zwaar voor je gewrichten?
Nu dan ook nog even mn "angst" voor mn bikini/badpak overwinnen :=

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 23:09

Aquarobics lijkt me juist niet zwaar voor je gewrichten!