betere conditie en minder eten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Re: betere conditie en minder eten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 18:55

Rustig hier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 19:05

Ja, ik ben weggejaagd :D Ik zal maar niet meer updaten dus :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 20:47

Arme Liek :D

Update: mijn laarzen zitten losser *D

esther82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 09:26

Heel erg gezondigd gisteren.... 's avonds een pizza als avondeten. :o

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-09 09:51

esther82 schreef:
Heel erg gezondigd gisteren.... 's avonds een pizza als avondeten. :o

Pech gehad ;)
Ik heb me ook niet ingehouden afgelopen weekeinde. Ik heb wel heel veel bewogen, ik kan weer 30 minuten hardlopen en ik deed salsa-les en 2 uur wandelen met de hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:42

Wat een rust hier. Iedereen zo druk aan het sporten?
Goede zaak :j

Ben erachter dat groente onder de grill geweldig is, zalm en kip best in de oven kunnen, ik ben afgevallen, en ik sport nog steeds!

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:48

Ik ben de laatste tijd door verjaardag en weekendje naar vriendin enzo niet heel goed bezig met eten, maar doordeweek probeer ik er wel op te letten :j En ga zowiezo 2 keer per week naar de sportschool, maar probeer 3 of 4 :) Gister BBB gedaan en nu net terug van Tae Bo, eerste keer en beviel goed :D Alleen is op dezelfde avond als Conditietraining, dus denk dat ik dat om de week ga doen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:53

Goed joh! +:)+

Ik vind het eten niet het belangrijkste, ik eet gezond, maar ik lijn niet. Koek at ik toch al nooit, en frites ook zelden..... af en toe een pizza is gewoon lekker, en voor de rest gooi ik alles in de oven :') en onder de grill......

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 19:59

Ik ben ook niet op streng dieet hoor :P Maar probeer nu voor gezonde dingen te kiezen :j Dus ipv een koek 's middags een eierkoek en 's avonds ipv chips een rijstwafel met honing of een handje japanse mix. Op brood kipfilet of slankie 20+ smeerkaas oid. Volkoren brood ipv witte bolletjes. Magere yoghurt ipv chocopudding :P :)) Scheelt allemaal al zooooveel in calorien :j En een pizza op zn tijd gaat er evengoed wel in :)) Vorige week jarig geweest en ook lekker taart en chips zitten eten :9 Afgelopen weekend bij een vriendin geweest en lekker naar de Mac enzo :)) Maar die dingen moeten ook kunnen imo :j Anders hou je het niet vol :n Ik niet iig :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:13

Hier gaat ie wel lekker. Nog niks kwijt zegt de weegschaal, maar ach.
Ik snoep niet meer, eet precies wat ik had bedacht en heb het sporten weer opgepakt. Dat resultaat komt vanzelf wel. Heb soms nogal een koppig lichaam :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:15

Mijn instructrice zegt idd dat het wel 2 maanden kan duren voor je begint met afvallen :)

Wendy: gezonde keuzes hoor, zo doe ik het ook, werkt prima :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 20:27

Was al bang dat dit topic een vroege dood zou sterven. ;)

Hier gaat t goed. Ik ben nu 1 kilo afgevallen, heb ik maar liefst 3 weken overgedaan. :P Ik lijn niet, let wel een beetje op, ook niet heel streng. Ik beweeg veel meer. Het hardlopen gaat echt supergoed. Vandaan 20 - 15 minuten gerend en conditioneel kan ik het makkelijk aan. Ik moet opletten op mijn voet, blessure aan gehad, dus ik wil niet te veel inene extra gaan doen.
Vorig jaar was ik steeds bijna dood als ik terug kwam vh rennen en nu gaat ie zo fijn. Ik loop de ene week 2 keer en de andere week 3 keer. Puur een tijdsdingetje. Nu zit ik boven de 30 minuten hardlopen, dus nu kan de vetverbranding aan! *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:31

You go girl *\o/*

Ik was ook bang voor een vroege dood van het topic, heb het maar weer nieuw leven ingeblazen :)

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:33

Ik kan helaas niet meer naar een sportschool, kan het niet meer betalen. Maar ga deze week naar de stad voor skeelers en heb zo'n legmagic gekocht. Het eten gaat weer de slechte kant op, die lekkere dingen die ik gekregen heb gaan ook heel snel op. Vanaf morgen maar weer eens aan het fruit beginnen.
Hoef ook niet persé af te vallen, heb een mooi gewicht. Maar ik wil wat strakker worden en heb een klein buikje en dat vind ik niet zo mooi..

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:45

Yamcha schreef:
komkommer gegeten, maar dat is te weinig, moet er iets bij hebben wat vult, maar niet calorie-rijk is (iemand ideeën? noten lust ik écht niet en brood heb ik dan al genoeg gehad), wil echt het snoepen voorkomen, maar niet eten kan ik echt niet. Ik eet liever 6 keer op een dag, maar ik moet echt eten.

Dus iemand tips?ik heb standaard rijstwafels liggen, wel even opletten ivm eventueel zout en suiker toevoegingen
verder worteltjes :D, drinkbouillon, ermm...tomaat en komkommer komt hier ook veel voor in het snack patroon
magere yoghurt of kwark met fruit erdoor...
maar ok wel eens een beschuitje met choco hagelslag (puur en suikervrij)

of als ik echt een brute snackbui heb maak ik wel eens pita pizza, pitabroodje doormidden snijden, beleggen met tomaat en wat kaas en eventueel wat ander groenvoer en dan even afbakken in de oven

Rauwkost vind ik heerlijk, vis en kip zijn lekker, tomaten geweldig, bananen lekker, mango en avocado lekker, groente lekker, bruine rijst en volkoren produkten ook erg lekker, rood vlees ook lekker :j Helaas vind ik ham en mayo ook lekker en witbrood ook ;( en patat (al valt dat wel mee) maar pizza vind ik gewéldig, maar helemaal niet goed vrees ik :npatat 1 keer per 1 a 2 weken uit de oven,
pizza maak ik ook zelf met en volkorenbodem (ook zelfmaak) met daarop lekker groenten en net genoeg magere kaas, of mozzarella met bassilicum en rucola, en natuurlijk tomaat :D

Noten niet lekker, koekjes ook niet (blegh :r ) peulvruchten ook niet erg lekker, behalve peultjes zelf, en appels ook lekker, maar wel met suiker en kaneel, en dat mag weer niet.appeltjes, je kunt ook appeltjes zoeken die heel zoet zijn van zichzelf zodat de suiker niet direct nodig is ? ik pak ook wel eens ananas uit blijk, op sap

Weten jullie manieren om vlees klaar te maken zonder vet? (zal een hoop calorieën schelen denk)
En een gezonde vervanger voor margarine (maar halvarine vind ik niet lekker) zoek ik ook :)grillpan met een hele goede anti aanbak laag , of een antiaanbak velletje, (zo een herbruikbaar ding) gebruiken , te vinden bij de blokker

Vind dit een goed topic, fijn al die steun, heb het echt even nodig :)

zo , hopelijk heb je er iets aan :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 20:49

zo , ik kom eens binnenvallen :D

maar ben ook al weer een paar weken druk bezig met gezond leven

veel groente en fruit , matig met brood , vlees grotendeels schrappen (1 keer per week vlees en evt 1 keer per week vis)
verder alle graanproducten volkoren
suiker zo veel als het kan vermijden , wan ik merk dat ik bij suiker consumptie echt veel sneller moe en sjaggie ben/word
vet ook minimaliseren, zelf zo veel mogelijk vanaf punt nul bereiden zodat ik weet wat ik binnenkrijg

en bewegen, ik loop momenteel hele einden met paardlief door de polder (mevrouw is nog groen en best wel drachtig, maar dit is wel ene leuke bezigheid voor ons beiden , en goed voor haar om regelmatig op het harde te lopen )
en rpobeer zoveel mogelijk op de fiets te doen

wil wel weer actief gaan sporten, maar eerst moet ik ge opereerd worden aan mijn knie... dat zou voor de kerst wel gebeurd zijn volgens ZH, maar jammerdebammer, niet dus :roll:
dus hoop dat het nu voor eind april wel lang en breed achter de rug is want dan is paard uitgerekend

ik wil trouwens buiten gezonder en meer energie stukje ook een flink aantal kilo's kwijt ,

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:04

Yamcha schreef:
You go girl *\o/*

Ik was ook bang voor een vroege dood van het topic, heb het maar weer nieuw leven ingeblazen :)

Jaja :D
Wat doe jij aan bewegen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 21:06

Sonja, dank je wel voor al die tips, joh!
Grillpan ga ik zeer zeker aanschaffen, pizza's zal ik wel zelf moeten gaan maken nu (sowieso blijkt heel veel spul gewoon TROEP, 't is echt erg hoor :oo ) overal toegevoegde suikers, en zout, en de rest van alle rommel.....

Zelfs vruchtensap kun je niet vertrouwen ;(
Antheman schreef:
Yamcha schreef:
You go girl *\o/*

Jaja :D
Wat doe jij aan bewegen?

Ik ga 3x in de week naar de sportschool (trainingen van 800 calorieën verliezen) , loop met de hond, speel met de hond, en ik werk :) en ik fiets daar naar toe. Best goed, toch? :)

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:26

800 calorien verbranden? Dat is echt veel!

Wat voor hond heb jij?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-09 21:33

Yamcha schreef:
Mijn instructrice zegt idd dat het wel 2 maanden kan duren voor je begint met afvallen :)

Hier wil ik toch even op terugkomen.

Bedoel je dit als je alleen meer beweegt? En waarom duurt het zo lang?

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 23:17

sigh, mijn afvallen schiet ook echt niet op :( ben zelfs aangekomen volgens de weegschaal!
Broek zit wel wat losser heb ik het idee, en sporten doe ik nogsteeds braaf 2 keer in de week en gaat echt goed! (650 calorien per keer)
Het eten gaat ook wel redelijk, hou me best netjes aan het niet snoepen, alleen vind het echt moeilijk om vaak genoeg te eten. Zeker als ik ga paardrijden lukt dat gewoon niet.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 09:23

Bij mij bestaat het bewegen uit lopen naar mijn werk (45 min per dag), op de stepper, pilates oefeningen en paardrijden.
Verder dronk ik regelmatig een wijntje door de weeks, daar ben ik nu ook mee gestopt. Alleen nu heb ik dus wel honger 's avonds :')

Typisch eetpatroon voor mij ziet er zo uit:
- 's morgens magere joghurt met muesli (dus géén cruesli oid)
- 's middags 3 volkoren boterhammen met filet (of ander mager beleg)
- 's avonds groenten en vlees/vis. Aardappels eet ik al heel lang niet meer.

Vriendje vroeg ook of ik met hem mee wil gaan zwemmen, dat is goed voor zijn eigen motivatie, dus ik denk dat ik dat ook maar eens per week ga doen. Hardlopen is er dus nog niet van gekomen, maar ik bouw al wel weer conditie op :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-09 22:28

Antheman schreef:
Yamcha schreef:

Hier wil ik toch even op terugkomen.

Bedoel je dit als je alleen meer beweegt? En waarom duurt het zo lang?

Niet alleen bij meer bewegen, ook bij anders eten.

Je metabolisme moet zich aanpassen, en dat kost bij de één meer tijd dan de ander. je verandert je lijf in een vetverbrandingsoven, maar dat kost tijd voor je lijf het snapt. En hoe meer je gelijnd hebt, (en je metalbolisme dus verknald hebt in wezen) hoe langer het duurt. Maar uiteindelijk lukt het wel.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-09 07:11

Dank Ymcha, voor de uitleg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 21:32

Graag gedaan :)

Ik vind het zelf ook fijn om die dingen te weten, en het op mijn sportschool leggen ze het ook echt heel goed uit. Motiveert wel :j