De eerste keer pil mondde na 3 maanden uit op een ziekenhuisopname en een longembolie.
De tweede keer mondde het uit in een auto immuunziekte, waar ik ook heel ziek van was.
Ik heb toen nog een poos tussen de 1e en de 2e keer de prikpil gehad (8jr). Op zich ging dit wel goed, alleen ik had totaal geen libido meer. Toen mocht ik dus van mijn huisarts weer een "gewone" pil gebruiken met oestrogenen. Ja mis dus. Nu mag ik nooit meer een pil gebruiken met oestrogenen. Ik heb daarna nog even de minipil geslikt, maar werd er niet vrolijk van.
Ik ben een klein jaar geleden met alles gestopt. Wij gebruiken alleen condooms. Ik voel me heerlijk, libido komt langzaam weer terug, voel me prettiger. Voor de menstruatieklachten heb ik acupunctuur gehad. Nu nergens meer last van. Mijn menstruatie is van 8 dagen, behoorlijk heftig, naar 5 dagen lichtjes

Ik heb wel vaak het idee dat er te licht over de risico's van de pil wordt gedacht. Ik was bijna 16 toen ik begon. Ik behoorde niet tot de risicogroep. Ik rookte niet, had genoeg lichaamsbeweging, had geen overgewicht en was ook niet familiair belast. Toch kreeg ik trombose.....