'Slachtoffer' van de pil

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ankem

Re: 'Slachtoffer' van de pil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:14

Ik ben doodziek geweest van de pil.
De eerste keer pil mondde na 3 maanden uit op een ziekenhuisopname en een longembolie.
De tweede keer mondde het uit in een auto immuunziekte, waar ik ook heel ziek van was.

Ik heb toen nog een poos tussen de 1e en de 2e keer de prikpil gehad (8jr). Op zich ging dit wel goed, alleen ik had totaal geen libido meer. Toen mocht ik dus van mijn huisarts weer een "gewone" pil gebruiken met oestrogenen. Ja mis dus. Nu mag ik nooit meer een pil gebruiken met oestrogenen. Ik heb daarna nog even de minipil geslikt, maar werd er niet vrolijk van.

Ik ben een klein jaar geleden met alles gestopt. Wij gebruiken alleen condooms. Ik voel me heerlijk, libido komt langzaam weer terug, voel me prettiger. Voor de menstruatieklachten heb ik acupunctuur gehad. Nu nergens meer last van. Mijn menstruatie is van 8 dagen, behoorlijk heftig, naar 5 dagen lichtjes Knipoog

Ik heb wel vaak het idee dat er te licht over de risico's van de pil wordt gedacht. Ik was bijna 16 toen ik begon. Ik behoorde niet tot de risicogroep. Ik rookte niet, had genoeg lichaamsbeweging, had geen overgewicht en was ook niet familiair belast. Toch kreeg ik trombose.....

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:19

Jeetje Ankem wat een verhaal!
Nou als dit ons niet overtuigd om te stoppen met de pil....!! Nagelbijten / Gniffelen

Nu gaat het goed met je?

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:21

Paintlinger schreef:
Jeetje Ankem wat een verhaal!
Nou als dit ons niet overtuigd om te stoppen met de pil....!! Nagelbijten / Gniffelen

Nu gaat het goed met je?

Ja hoor. Die embolie is inmiddels al bijna 11 jr geleden. Die auto immuun is 1,5 jr geleden. Die klachten verdwenen gelukkig grotendeels na het stoppen van de pil.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 20:28

Ik ben 15 en pak de pil nu een half jaar, puur omdat mijn menstruatie na 3-4 jaar nog steeds onregelmatige was, voor zeer pijnlijk en ik bloedde gelijk een rund altijd. Nu ben ik alleen nog maar humeurig als ik mijn regels heb. Ik pak de yasmin en heb er geen problemen mee, Sommige pillen zijn echt rotzooi, had hiervoor een andere pil, weet niet meer hoe ze heette, daar ging ik altijd van overgeven Verdrietig .
Hoop voor je dat je snel terug beter bent en je geen littekens krijgt.
groetjes nieky1993

MaartPaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 23:54

De Yasmin die is toch bijna niet te verkrijgen? Het schijnt dat dei juist libidoverhogend is Tong uitsteken

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 07:23

wij kunnen Yasmin gewoon nog bestellen?

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:48

Snoevie schreef:
wij kunnen Yasmin gewoon nog bestellen?

hier is die ook nog verkrijgbaar ik woon trouwens in belgië denk dat hij hier nog gewoon te verkrijgen is

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 08:51

ik zal het eens in de gaten houden,maar volgens mij zijn er geen leverings problemen.

dingetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 09:51

MaartPaard schreef:
De Yasmin die is toch bijna niet te verkrijgen? Het schijnt dat dei juist libidoverhogend is Tong uitsteken

Dat zeggen ze ja.... Nors opkijken
Maar in mijn geval is niets minder waar.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:28

Nou, ik heb 12.20 een afspraak bij de HA..... Stoppen met de pil is géén optie, heb ik al geprobeert, maar misschien dat vervangen door bijvoorbeeld nuvaring of prikpil wel een idee is. Zolang ze maar niet weer met de gyneacoloog komt Haha! Maar dat zal wel niet. Ben benieuwd!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:45

Mijn vriend vind je Nuvaring een beetje een vreemd plan Clown
Maar dat is wel waar ik naartoe wil...

Maar als die Yasmin Libidoverhogend is.... Knipoog
Dat moeten we nog maar even checken Haha!

Danielle_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:47

Hoi Allemaal,

Ik las al even mee en wil ook even mijn reactie geven.
Ik ben 'laat' aan de pil begonnen op mijn 19e, in dat jaar is ook mijn moeder overleden, wat belangrijk is voor mijn verhaal Knipoog
In dat jaar veranderde ik van een zeer gezonde jonge meid, in een veel minder gezonde meid.
Ik kreeg erge last van agne, vooral op mijn rug. Ik werd erg down, moe en depri.... net een nieuwe vriend 0,0 libido.
Mijn huisarts gaf de schuld aan het verlies van mijn moeder, logisch natuurlijk. Ik wilde niet aan de pepmiddelen van mijn huisarts, ik moest er zelf uitkomen. Maar er kwam geen verbetering en ik was er van overtuigd dat het niet door het overlijden van mijn moeder kwam (jah, dat voel je Knipoog)
Ik ben van de zomer, 4,5 jaar later, zelf gaan zoeken op internet, de meest akelige ziektes zijn voorbij gekomen, tot ik bij de anticonceptiepillen kwam, daar had ik nooit aan gedacht......
Weer naar de huisarts (een andere) en die gaf aan dat dit heel goed zou kunnen. Ik ben nu geheel gestopt met de pil in welke vorm dan ook, mijn lichaam moet tot rust komen en er mogen even geen hormonen en andere stoffen in. Er is iets verbetering, maar dit komt misschien ook omdat ik eindelijk de oorzaak heb gevonden, mijn haar en huid zijn minder vet en ik heb meer zin om dingen weer aan te pakken. Nu mijn libido nog omhoog en mijn vriend is ook weer blij Knipoog

Ik wil een stopperiode van 1 jaar inlassen, daarna ga ik samen met de huisarts naar een ander middel kijken.

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:49

ik vind de pil ook crappy...

Ik ben er dan ook helemaal mee gestopt. De meeste bijwerkingen die je noemt ken ik wel.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:55

rockwitch schreef:
Ik ben toen ook overgezet op een andere, maar ben toen na 1 stripje terug gegaan naar de HA want kreeg steeds doorbraakbloedingen enzo, dus toen wilde ik weer terug op de diane. Nu heb ik die geloof ik, alleen heeft het wel een andere naam, maar hier heb ik geen problemen mee. Maar in ieder geval die ene die ik toendertijd in de plaats kreeg was ik ook totaal niet tevreden mee. Hoop dat je snel weer jezelf bent.

Volgens mij heet het nog steeds de diane. Tenminste omdat ook ik doorbraakbloedingen heb (heel soms) hebben ze me over gezet van de Stediril 30 op de Diane 35. Overigens heeft de HA dat gedaan en niet de apotheker.

Wel heftig verhaal. Je zou het maar meemaken, veel succes met je terugreis TS. Overigens bedankt voor de link zal het zeker even doorspitten.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:56

Paintlinger schreef:
Mijn vriend vind je Nuvaring een beetje een vreemd plan Clown
Maar dat is wel waar ik naartoe wil...

Maar als die Yasmin Libidoverhogend is.... Knipoog
Dat moeten we nog maar even checken Haha!

Mijn man heeft er totaal geen "last" van. Bovendien heeft hij natuurlijk ook helemaal geen klachten van het pilgebruik. Enkel dat het libidoverlagend werkt voor sommige dan misschien Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 11:58

Wat de Nuva ook?? (neeeeeee....)

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:04

nee, volgens mij niet Haha!

Ik bedoel dat de mannen geen last hebben van de problemen/ klachten die door het pilgebruik ontstaan. Enkel dan die libido Knipoog Clown

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:07

Ohhhw zo... ik schrok al Nagelbijten / Gniffelen

Jaa daar hebben ze echt wel last van... zo snielugh! Clown

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:08

Ik heb hiervoor de yasmin gehad en heb nu de nuvaring, beide bevallen me wel, behalve dat de nuvaring er tijdens de sex weleens uitkomt, mijn ex voelde hem wel zitten, maar had er voorderest geen last van, dus ik hield hem tijdens de sex meestal gewoon in.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:08

Eerder zielig voor ons, dat wij zo weinig zin hebben Vork haha. Maarre.... ik neem aan dat dat met de nuvaring ook beter is dan met de pil?? Of vergis ik me daar in?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:10

Nou voor mij maakt het volgens mij niet veel verschil, alhoewel ik het idee heb dat het misschien iets erger is af en toe, maar af en toe ook totaal niet... Maarjah bij de yasmin had ik in eerste instantie wel dat ik een hoog libido had, maar op een gegeven moment totaal niet meer, een van de redenen dat ik ook overstapte naar de nuvaring Lachen

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:21

En dat hielp?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 12:25

Volgens mij wel, maar ik heb momenteel geen vriend meer dus Clown En ik heb hem nu 2 maanden ongeveer Lachen

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 16:39

nuvaring lijkt me vervelend, kan me er niet zoveel bij voorstellen, maar het lijkt me beter dan de pil. Ik heb nog wel gedacht over de implanon, maar dar is natuurlijk hetzelfde als pil of prikpil, de afgifte gaat eerst door je hele lijf voordat het z'n werk kan doen

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 17:24

Heb recept voor Nuvaring. Was nog even lastig bij apotheek, ivm een ander medicijn wat ik gebruik, dus het kan zijn dat dit helemaal niks gaat worden, maar moeten maar even kijken.
Overigens wel duur die nuvaring: Ik moet voor 3 maanden 20 euro bijbetalen!!! Ziek

T zou geloof ik makkelijker zijn als die hele rotzooi er gewoon niet zat. 1 eierstok laten zitten en weg met de rest. Ben ik van het hele gesodemieter af. Wie bedacht heeft dat vrouwen kinderen moeten krijgen en ongesteld moeten zijn.... vast een man geweest Hamer