Het leven met een koortslip :(

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-09 11:28

NessaX schreef:
Haha ik smeer nu elke dag vaseline uit het kruidvat op mijn lippen. Helpt echt goed, herstelt je lippen :)

En ik vergat het ene dag en hup :P
Ochja ben het al zo gewoon.

Ik heb ook zo een kuur van vitaminen moeten nemen, en als ik ze neem helpt het ook voor een maandje of 2 :)

hier geloof ik ook niet in..
het is indd een virus, dus dat zet toch wel door.. met of zonder vaseline ;)

wel is het zo als je lippen droog zijn dat ze eerder komen, als ik een wondje op mn lip heb of schrale lippen dan komen ze.. maar ik geloof niet dat vaseline preventief werkt.. het zal allicht wat helpen, maar niet preventief..

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:22

Nou ik heb toch tot 2 x aan toe een koortslip gehad die binnen een dag alweer uitgedroogd was, ik smeer er en zovirax want meestal als je een koortslip heb komen er altijd meerdere blaasje bij, en ik smeer vectavir en dat de hele dag door soms over elkaar soms ff er tussen en bij mij werkt het echt, normaal kreeg ik altijd van die dikkers en nu drogen ze echt snel uit, ik kreeg hem eergister en nu zie je er bijna niks meer van en die week daarvoor had ik er ook 1 die heb ik ook zo behandeld en die was ook binnen een dag uitgedroogd.

linsim26

Re: Het leven met een koortslip :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:27

ik heb het vorig jaar zo erg gehad dat zodra het over was de blaasjes binnen een dag er weer zaten.
heb van de huisarts toen een kuur tabletten gehad en ik heb zeker een jaar geen last meer gehad.
schrijven ze helaas maar weinig voor omdat die vrij duur is geloof ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:36

Don_Zhivago schreef:
hier geloof ik ook niet in..
het is indd een virus, dus dat zet toch wel door.. met of zonder vaseline ;)

wel is het zo als je lippen droog zijn dat ze eerder komen, als ik een wondje op mn lip heb of schrale lippen dan komen ze.. maar ik geloof niet dat vaseline preventief werkt.. het zal allicht wat helpen, maar niet preventief..

klpt, trekt zich terug in je zenuwenklieren, en wordt getriggerd door zon, koorts stres of verminderde weerstand.
Gaat nooit meer over.

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:40

Wat zijn het toch een ondingen....
Vanochtend werd ik wakker kon ik me mond niet eens open doen dan ging het helemaal kapot.
Wat denken jullie moet ik het verder laten uitdrogen of er maar wat vettigs opsmeren?

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:01

Even een vraagje van een stille meelezer...

Mijn vriend heeft ook regelmatig last van een koortslip. En eerlijk gezegd zou ik best wel balen als hij mij daarmee besmet zegmaar...wat doen jullie in zo'n geval? Hoe zorg je dat je je partner niet besmet, tips daarvoor zijn welkom. Hoelang duurt het nou tot het besmettingsgevaar geweken is?

Verder is het n typische vent, wel zeuren maar er niks aan doen ;) dus ga hem toch maar eens een aantal van jullie tips opdringen denk haha.

Leedebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 14:18

Ezter schreef:
Even een vraagje van een stille meelezer...

Mijn vriend heeft ook regelmatig last van een koortslip. En eerlijk gezegd zou ik best wel balen als hij mij daarmee besmet zegmaar...wat doen jullie in zo'n geval? Hoe zorg je dat je je partner niet besmet, tips daarvoor zijn welkom. Hoelang duurt het nou tot het besmettingsgevaar geweken is?

Verder is het n typische vent, wel zeuren maar er niks aan doen ;) dus ga hem toch maar eens een aantal van jullie tips opdringen denk haha.

Als hij blaasjes heeft moet je uitkijken! Het vocht wat daarin zit zorgt voor de besmetting. Dus dan even geen kusjes geven ;)
Als het weer eenmaal is ingedroogd, dan kan het (volgens mij) geen kwaad meer.

ps. lastig he, van die eigenwijze mannen! haha

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:28

Ja zeker haha...zeuren over pijn en niet naar de dokter willen...zucht. (niet alleen met dit trouwens hoor, meer algemeen)

Maar geef je bv nog wel een kus op de wang? Of is dat ook niet verstandig?
Verder echt superveel (hopelijk goede) tips om te proberen! tanks!

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:29

Als je vriend zo'n plakkertje van Compeed op plakt kun je wel zoenen hoor :j En verder indd zorgen dat je niet in contact komt met de blaasjes. Het wondje is verder niet meer besmettelijk als in dat jij daar ook herpes van kunt krijgen..

Morrie05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 16:33

Ezter schreef:
Ja zeker haha...zeuren over pijn en niet naar de dokter willen...zucht. (niet alleen met dit trouwens hoor, meer algemeen)

Maar geef je bv nog wel een kus op de wang? Of is dat ook niet verstandig?
Verder echt superveel (hopelijk goede) tips om te proberen! tanks!

Ja hoor me vriend geeft ook gewoon een kus op de wang maar wel aan de andere kant van waar de koortslip zit! Hij zal me echt nooit een kus op de mond geven en geef hem eens ongelijk, verschrikkelijk als hij het ook krijgt toch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:26

Als je voor je 7 e levensjaar besmet bent hoef je niet bang te wezen dat je het ooit krijgt. Of als je het gewoon nooit heb gekregen hoef je ook niet bang te zijn, maar helemaal niet krijgen kan je ook weer niet zeggen dr zijn uitzonderingen.
Maar meestal als je dr gevoelig voor bent kan je het zelfs in een winkel al oplopen zo besmettelijk.

Laurabyoux schreef:
Vanochtend werd ik wakker kon ik me mond niet eens open doen dan ging het helemaal kapot.
Wat denken jullie moet ik het verder laten uitdrogen of er maar wat vettigs opsmeren?

Ik zou zeggen lees het topic eens door als daar geen tips en adviezen meer instaan :+

Danique07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:37

Ezter, ik dacht altijd dat als jij nooit een koortsblaar hebt gehad, je hem nu ook niet meer kan krijgen.
Dan kun je naar mijn idee gewoon zoenen etc etc etc.
Als je hem wel ooit gehad hebt ver bij elkaar uit de buurt blijven _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:45

Eenmaal besmet, altijd besmet!! Maar wel voor een bepaalde leeftijd.

Ramooontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:05

Voor een bepaalde leeftijd? Hoezo?

Ik heb helaas het virus van mijn moeder gekregen en nu een koortslip op mijn KIN!!!!

Iemand tips hoe ik dit moet oplossen op die plek?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 19:11

Weet je wel zeker of het hepres simplex is? Krijg je namelijk alleen op plekken waar veel slijmvliezen zitten

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:57

Ramoontje, het kan ook herpes zoster zijn daar.
Ik heb ook vooral last van het zoster virus, nieteens zo zeer van het simplex. (is uitgetest bij mij)

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:27

Herpes Zoster is toch gordelroos?
Dat schijn ik dus op mijn beide ogen te hebben.
Ze dachten eerst dat het herpes Simplex was maar blijkbaar is het toch gordelroos.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:38

Ja, zoster is gordelroos in principe. :j

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:09

Ik heb ook snel een koortslip,erg vervelend :\
ik smeer altijd met calendula zalf en dan is hij met een paar dagen wel al afgezwakt,maar het blijft alijd wel een tijdje een nare plek -O-

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-09 00:55

@ eztrer: het vocht van het blaasje is het besmettelijks.. ik zoen absoluut niet met mijn vriend als ik een koortslip heb.. ik mag geeneens bij hem in de buurt komen :D
ook geef ik hem geen kus op zn wang, dan doet hij dan bij mij..

zodra het een korstje is wat goed is ingedroogd is het niet meer besmettelijk maar dat is lastig te bepalen wanneer dat is, want zodra er nog vocht onder de korst zit is het nog wel besmettelijk..

als je slim bent doe je helemaal niks totdat de korst helemaal weg is :D

mijne is sinds vandaag weg :D precies optijd want ik ga vrijdag een weekendje weg samen dus dan is het wel fijn als ik geen koortslip meer heb :D

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 01:20

Ik heb vaak dat wanneer ik het op voel komen, dus een gevoelig plekje heb, dan doe ik er vaseline op en dan zet het niet gauw door. Gebruikt iemand toevallig de lipblaasjes van Compeed?

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 01:22

Laurabyoux schreef:

Ik heb vaak dat als ik het droger laat worden, dat het dan alleen maar erger wordt.

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 01:54

Ja ma ik heb ook last van droge lippen en alsk dan prul eraan (ja zenuwtrekje) wordt men lip dik.

Dus daarom die vaseline :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 08:04

NessaX schreef:
Ja ma ik heb ook last van droge lippen en alsk dan prul eraan (ja zenuwtrekje) wordt men lip dik.

Dus daarom die vaseline :D

Nou dan is het geen koortslip, want daar is nog geen medicijn voor ontwikkeld virus gaat is namelijk niet te genezen en zal altijd vroeg of laat weer de kop op duiken

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:30

Chiqa schreef:
Als je voor je 7 e levensjaar besmet bent hoef je niet bang te wezen dat je het ooit krijgt. Of als je het gewoon nooit heb gekregen hoef je ook niet bang te zijn, maar helemaal niet krijgen kan je ook weer niet zeggen dr zijn uitzonderingen.
Maar meestal als je dr gevoelig voor bent kan je het zelfs in een winkel al oplopen zo besmettelijk.

Was bij mij dus niet zo, ik kreeg mijn eerste koortslip pas toen ik zwanger was. Daarvoor echt noooooooit iets gehad! ^)