Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Juul schreef:Nee, dit is niet het zoveelste - ik ga stoppen met de pil omdat ik zanger wil worden - topic. Ik stop per vandaag nog met de pil om alle risico's wat het met zich meebrengt. Hoorde er gister iets over en ben vandaag gaan lezen en ik vind het toch helemaal niet meer prettig om dat ding te slikken (vond ik eigenlijk al langer niet, maargoed).
Nu zijn er voor mij 2 'probleempjes': 1: Ik ben bang dat ik zwanger raak (je hoort het zovaak, condoom scheurt etc..) en 2: Ik ben ooit met de pil begonnen tegen puistjes, en bang dat die weer terugkomen na het stoppen.
Wie is er, net als mij, ook om deze reden gestopt? En hoe doen jullie alles nu verder? Mensen die hem mede tegen puistjes gebruikten, zijn die teruggekomen na het stoppen, en hoe lossen jullie dat op? En zijn jullie, ondanks condoomgebruik, bang om zwanger te raken? Ik ben 18 trouwens, en slikte vanaf m'n 15e(?) de pil.
Cyntje schreef:[Nou zo makkelijk is het niet
Ouders zetten hun dochters maar wat graag op de pil in de pubertijd denk ik... Als volwassene besef je heel goed wat er op het spel staat maar niet iedereen ziet die risico's in
Dus zo vreemd vind ik het niet. De meesten meiden beginnen er toch mee vanaf hun pubertijd
nickyu schreef:idd ninx de gemiddelde puber gaat niet als ze thuis komt na het stappen eerst degelijk de make up verwijderen voor het slapen
of gebruikt een goede dagcreme / foundation als basis
en is goedkopere make up vaak veel interessanter voor de portemonnee ..
Ninx schreef:De spullen van earthline en sealine en vele andere BDIH goedgekeurde spullen zijn zeer betaalbaar!
Ninx schreef:ps: weten jullie ook dat het zaad van mannen, en de vruchtbaarheid van vrouwen aangetast wordt door de vele hormonen (van de pil) die via de urine weer in ons uiteindelijke drinkwater terecht komen?
Snoevie schreef:word het water dan niet gereinigd ofzo?
Citaat:er zijn ook goede kanten aan de pil
Citaat:Je kunt idd niet overal over nadenken, maar het geeft wel weer aan dat we er soms een lekker zooitje van maken met z'n allen
Citaat:tegenwoordig is alles gevaarlijk
tegenwoordig is alles gevaarlijk
Snoevie schreef:en respect voor andermans mening en niet zo doordrammen is ook wel op zn plaats
Snoevie schreef:sorry laat maar,ik bedoelde het niet zo hard.
Ninx schreef:Uiteindelijk is het wel fijn dat iedereen de 'voors' en 'tegens' met elkaar kan delen hier.