Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

joyce2

Re: Wie heeft er ook migraine? Wat wel/niet eten drinken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:21

Geen ervaring mee. Maar qua vergoeding van de zorgverzekeraar... Ik gok dat het onder alternatief valt en dat je dus een aanvullende verzekering nodig hebt, voordat het vergoed word. Hoe lager je aanvullende verzekering, hoe minder je vergoed krijgt. Let daar dus wel even goed op! En als je naar die praktijk gaat, laat even weten hoe het was!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 14:22

Tsja, ikzelf geloof niet meer in wondermiddelen.... als ik heel eerlijk ben. Hoe harder behandelaars zeggen dat zij iedereen kunnen genezen, hoe minder ik er van geloof.

Als ik de site zo echter bekijk, zou het best iets kunnen zijn voor mensen waarbij de migraine vooral getriggerd word door veranderingen in de hormonen. Als je het vergoed krijgt, zou je het natuurlijk altijd kunnen proberen. Maar inderdaad wat Joyce2 zegt, even goed kijken hoe het met die vergoeding zit!

Edit: allemaal typfouten.... volgens mij is de imigran nog niet helemaal uitgewerkt Haha!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:23

Lalidan schreef:
Bedankt voor alle reacties!
Een half uur na mijn (enigzins paniekerige) berichtje gisteravond was de aanval gelukkig weer verdwenen, vanacht nog een kleine gehad, maar vanochtend was het dus weer bingo (das dus meteen ook het kenmerk van clusterhoofdpijn). Na lang wikken en wegen toch de neusspray maar gebruikt. Wonder boven wonder was binnen het kwartier de hoofdpijn weg!!! Wat een opluchting.

Helaas toch wel wat bijwerkingen, vooral het idee van me in een cocon bevinden. Schrik overal van, tijd gaat voorbij zonder dat ik het door heb, hoor door een watten deken heen, heb geen idee waar m'n armen en benen zich bevinden... Maar gelukkig al met al geenzins de bijwerkingen die ik van de maxalt heb gekregen. Wel is het zo dat ik naar bed ben gegaan en er nu dus pas weer uitkom. In bed dacht ik dat het wel weer redelijk ging, nu denk ik daar toch weer een klein beetje anders over Tong uitsteken Mijn zintuigen doen hun werk toch nog niet echt optimaal, maar ach, nog steeds geen hoofdpijn Go jij! Go jij! Denk alleen dat ik om injecties ga vragen, want die smaak is echt verschrikkelijk!!

Ik ga straks alleen voor de zekerheid maar wel met de bus naar fluiten, en stap maar niet in de auto Clown

Ontzettend bedankt voor alle bemoedigende berichtjes!

Deze reaktie ken ik heb ik ook altijd gehad, maar vond dat altijd nog beter als de aanvallen, vroeger had je alleen Carfergot zetpillen en die gaven die reaktie heel extreem, maar het cocon gevoel heb ik na een aanval nog steeds

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:27

Ik hou het gevoel ook een poosje. Soms komt het al voor een aanval en soms houd het ook nog aan na een aanval. Ik herken wat je zegt, over niet meer weten waar je handen en voeten zitten ook heel erg. Had er alleen niet bij stilgestaan dat dat ook met de migraine te maken had!

Maar niemand nog voorbeelden van eten/drinken die een aanval afzwakken?

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 18:31

Tijdens een aanval eet ik niet, komt er per kerende post weer uit

Laurabram

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:12

simodi schreef:
Let er wel op dat je ze inneemt met veel water en niet direct ervoor of erna melkproducten gebruikt, die schijnen de werking te beinvloeden.

Dit heb ik dus nog nooit gehoord, maar er klinkt wel een waarheid in, je hebt wel vaker met medicijnen dat er in de bijsluiter staat dat het niet met melkproducten ingenomen mag worden. Ik zal dat toch eens in de gaten houden!

joyce2 schreef:
Maar niemand nog voorbeelden van eten/drinken die een aanval afzwakken?

Ik let er wel op dat ik voldoende water drink op zo'n moment, maar trek in eten is dan zowiezo een stuk minder, of ik heb juist 'vreethonger' in allemaal verkeerde dingen (chocolade, wat ook al eerder genoemd is, normaal ben ik niet zo'n heel erg mens voor zoetigheid en dan juist wel).

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 11:26

Als ik het aan voel komen kan ik nog wel wat eten, maar als het echt doorzet, word ik kotsmisselijk. Het enige wat ik dan nog kan eten is pepermunt, om mn maag een beetje rustig te houden...

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-08 19:04

hayhy , heb vaak ook een eetbui als ik het aan voel komen. Om het te onderdrukken. Van de week weer 2 aanvallen gehad. Vandaag geiinformeerd of als ik een aanval voel aankomen , dat ik dan maxalt mag gebruiken bij propranolol en dat mag dus.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:44

Ik ben ook weer de pineut Huilen .. Heb sinds dinsdag griep met koorts en zo, dus dacht eerst dat de hoofdpijn daar gewoon bij hoorde. Vannacht weer zo erg, dus een uur geleden toch maar weer een imigran100 ingenomen en zoals je ziet, ik zit weer achter de pc. Onbegrijpelijk hoe snel die dingen werken!

Ik heb wel de laatste tijd een erg hoge hartslag (zo rond de 100) en vraag me af of dat door het veelvuldig gebruik van de imigran kan komen? Herkent iemand dat?
Ik meet het met zo'n hoge bloeddrukmeter, die geeft ook je hartslag aan. Bloeddruk is wel gewoon laag, al moet ik zeggen dat ik wel dagelijks betablokkers slik die de huisarts heeft voorgeschreven om de kans op migraine te verminderen (houdt je bloed mooi dun zodat het goed kan doorstromen in je hoofd). Deze houden ook je bloeddruk laag, daar zijn ze eigenlijk voor bedoeld.

Zijn er meer mensen die betablokkers hebben voorgeschreven gekregen?

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:48

" simodi , Ik heb het andersom. Heb nu griep en eerst migraine.
En ik heb een betablokker voorgeschreven gekregen. Dat is propranolol

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:52

eroslover schreef:
" simodi , Ik heb het andersom. Heb nu griep en eerst migraine.
En ik heb een betablokker voorgeschreven gekregen. Dat is propranolol

Da's ongeveer dezelfde die ik heb, nl metoprolotartraat 100mg. Of het echt helpt weet ik niet ....

Het is wel grappig en leerzaam om de verhalen hier te lezen, maar af en toe bekruipt me echt het gevoel van "wat een stelletje zijn we bij mekaar", ha ha Knipoog . Lotgenoten onder mekaar, dat is wel duidelijk Haha! !

Wat wel prettig is om te horen dat anderen ook van de 'rare' bijwerkingen hebben. Buitenstaanders vinden dat vaak maar onzin, mijn man gelooft het ook niet zo (wel de hoofdpijn zelf uiteraard, daar kan hij niet om heen). Maar ik heb bijv echt last met kijken en goed typen (letters gaan dan steeds in de verkeerde volgorde), echt lastig.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-08 10:55

Haha dat van wat een stelletje bij elkaar heb ik ook wel hoor.
Maar vind het wel heel fijn , zeker nu ik de laatste tijd er zo veel last van heb om hier even mijn ei kwijt te kunnen.

En buitenstaanders, snappen het ook vaak niet.

lin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 10:56

ik heb niet alles doorgelezen, maar ik heb carbasalaatcalcium.

Dit koop je gwoon bij de apotheek en kost 5 euro voor 30 zakjes.
Bij mij werkt dit veel beter dan maxalt en het kost ook veeeeel minder.
Ik kan het iedereen zeker aanraden.
Ik neem het dan ook wel meteen in zodra ik een druk op mijn hoofd voel.
Meestal is dit dan al wel genoeg, en zet het niet door.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 11:17

En wat is dat dan precies voor iets? Een soort van pijnstiller ofzo? Ben erg nieuwsgierig!

@Simodi, ik heb soms ook een erg hoge hartslag, maar voor zover ik weet hoeft dat niet perse met de imigran te maken te hebben. Het is overigens niet ernstig, zolang je hart maar niet overslaat. Gewoon proberen lekker te relaxen (yoga en pilates zorgen dat je dat soort dingen makkelijker onder controle kan krijgen).

Ik vind ons ook wel een stelletje bij elkaar hoor, maar vind mezelf zowieso al een bouwpakket... Heb eerst een poos hyperventilatie gehad (nog steeds in vliegtuigen of "enge" situaties), daardoor ook last gekregen van hartkloppingen/hartoverslag, dan nog mn migraine en ze hebben sinds kort ook een spastische darm vastgesteld. Dus ik kan met een boel topics meekletsen, haha. Maar het is wel lekker om je ei kwijt te kunnen en het te hebben over bijwerkingen en medicijnen. Door dit topic ga ik binnenkort om de imigran neusspray vragen bij de huisarts! so keep up the good work, lekker bijven kletsen Knipoog

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 11:26

hay ladies , heb nu een aanval maar moet om 12 uur werken. Ben invalkracht dus ze rekenen op mij. Ga dus toch maar en als het niet gaat ga ik weer weg.

ikkebenmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:21

Vandaag naar de fysio geweest, dat leek heel positief. Ze wist precies de spieren aan te wijzen en de plekken waar ik dan hoofdpijn heb. Dus daar gaan we aan werken.
Volgende week ga ik weer, ik hoop dat ik er uiteindelijk echt vanaf kom!

cojolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 02:49

carbasalaatcalcium. dat is Ascal welke sterkte heb je, is wel een behoorlijke bloedverdunner hou daar wel rekening mee

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-08 11:23

Nou het is goed gegaan zaterdag , na maxalt en een ibuprofen ging het beter. Heeft iemand trouwens tips om je medicijnen niet te vergeten te slikken , heb daar nog wel moeite mee.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:41

eroslover schreef:
Nou het is goed gegaan zaterdag , na maxalt en een ibuprofen ging het beter. Heeft iemand trouwens tips om je medicijnen niet te vergeten te slikken , heb daar nog wel moeite mee.

Als je iets dagelijks moet slikken: 's ochtends vroeg bij het ontbijt (pillen op aanrecht zetten) of bij tandenpoetsen ([illen in badkamer naast tandeborstel zetten). Dus koppelen aan een ritueel wat je ook elke dag op ongeveer dezelfde tijd doet.

Medicijnen bij een aanval vergeet je vast niet, neem ik aan! Knipoog

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 11:46

ja ik ook! mijn linkerkant word dan heel "doof" en mijn gezichtsveld word minder. heel eng was het de eerste keer! meteen naar de dokter gegaan toen, en hij dacht dat ik hieper ventilatie had! die sukkel...

Bleek dat ik migraine had met een aura? dat is dus dat je er heel veel bijverschijnselen bij krijgt.
Wat ik gewoon doe is een emmer naast me bed zetten en lekker proberen te slapen! zo kom ik er het snelste vanaf Lachen

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 19:28

@ simodi , nee vergeet het af en toe met die propranolol die ik elke dag slik. Omdat, het op een vast tijdstip moet is het moeilijk er een ritueel aan te koppelen. Ben niet elke dag op dezelfde dag thuis en sta ook niet altijd op dezelfde dag op. Ik neem ze nu rond 8 uur savonds. Dan heb ik geen lege maag en ben ik 9 vd 10 keer wel thuis. Ga nu gewoon wekker zetten van mijn mobiel.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 19:53

Rody01 schreef:
Ik heb er af en toe last van, dit jaar ong. 3 keer.
Ik heb het vooral met spanning en oververmoeid heid.
Krijgen jullie ook van die vlekken voor je ogen?
En dat je niet goed opzij kunt kijken ofzoiets? Tong uitsteken

Ja, dit heb ik ook!
Gelukkig blijft het daar meestal bij mij ook wel bij als ik gewoon een paracetamol neem als het komt opzetten, maar het is echt heel irritant en in het begin vond ik het super eng, ik zie namelijk echt bijna niets meer dan! Ach gut

Zinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:14

ik heb ook aura's, bij mij begint een aanval met tintelende vingers of niet meer kunnen lezen waarna dan die vlekken volgen en stukken van mijn zicht die 'wegvallen' zeg maar, dan moet ik mijn hoofd draaien om de rest te kunnen zien. dan gaan mijn armen ook helemaal tintelen en in mijn gezicht worden er stukken gevoelloos. ik kan dan ook niet meer schrijvenen vaak ook niet meer praten. in mijn hoofd klinkt het dan goed wat ik wil zeggen, maar het komt er verkeerd uit, net een baby die aant brabbelen is Clown

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-08 20:20

hoi hoi
ik ben er ook weer even na een zware week met 4 aanvallen...ik ben die aanvallen helemaal zat...maar met een beetje geluk gaat het de komende tijd beter worden, aangezien de oorzaak stress op het werk is en ik gisteren ergens anders ben aangenomen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-08 20:24

wat ga je nu doen lammie? Hoop dat het beter gaat worden dan!