Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Pilipa_

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:00

Civ dat klinkt opzich best goed, indd geniet van je tijd samen en de laat de rest maar achter je. Het komt allemaal vanzelf. Tijd zat! ik heb een goeie hapto in Hoogerheide, en zij is echt geweldig wat betreft oplossen van spanningen, als je geest wat meer op orde is en je gevoel duidelijker is verdwijnen veel lichamelijke klachten ook.

Angela dat klinkt minder, hoop dat je een beetje kan bijkomen, lekker met de beesten op bed, dat dagboekje is een goed idee, heb ik zelf ook, dan kan je alles van je afschrijven helpt bij mij erg goed, ik heb een appart gedachtenboekje en die ligt onder bed, dan is het van me af en heb het naast me neergelegd.

DC Dat is even een omstelling indd , je gwende werkplek verlaten kan opluchten maar ook even eng. Denk er goed over na of je dat ziet zitten en praat er rustig over, je moet erachter staan.

Hier is het ff zwaar negatief allemaal, ik heb mijn les afgezegd, ik kon me er niet toe zetten, voel me niet lekekr door de hele situatie, zit op de bank mezelf te zoeken

Sam bedankt voor je lieve kaartje! Hoe verloopt bij jou alles?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:01

Op mijn werkplek blijven is niet echt een optie vrees ik. Want de agressie verdwijnt niet zomaar binnen een jeugdzorg instantie..

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:02

Ik pak even een paar punten er uit om op te reageren, niet alle posts blijven me bij, sorry.

Iemand vroeg een paar pagina's terug of ik geen medicatie kon krijgen voor het slapen. Heb dit wel een tijdje gehad, maar wil dit niet blijven gebruiken. Melatonine etc helpen helaas niet bij mij. Heb wel een tijdje door de huisarts voorgeschreven slaappillen gebruikt, dit hielp wel redelijk, maar wil ik liever niet blijven gebruiken.

Angela, ik houd niet echt een dagboekje bij, maar op dagen dat ik merk veel in mijn hoofd te hebben, maak ik vaak wel puntsgewijs een lijstje wat me dwars zit. Dit helpt soms wel even om mijn hoofd wat leger te maken.

CIV, doe rustig aan met je paardje. Ik vertrouw er op dat het wel goed komt! Neem de tijd, en doe niks wat je niet wilt. Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waar in Zeeland je woont? Wie weet weet ik toevallig iemand in je buurt die je zou willen helpen met het rijden.

Het nergens toe kunnen zetten, wat ik een aantal keer lees, herken ik ook heel erg. Enerzijds wil ik wel, maar het lukt gewoon niet. En dan achteraf voel ik me soms schuldig dat er weer niks uit m'n handen gekomen is..
Laatst bijgewerkt door daantjuh op 05-05-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:03

DC: ik kan je heel goed begrijpen, ik kom zelf ook uit de zorg.. Ik trok het ook niet meer. Ik ben wel heel benieuwd waarom jij het niet meer trok?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:08

Angela, lekker rustig aandoen. Als mijn vriend niet thuis is gaat de kat ook mee naar boven, we hebben er 3 maar 1 ervan is echt gek op bed slapen :D en ik vind het wel gezellig, niet zo alleen. Kun je anders niets innemen? Succes morgen, zouden ze iedereen behandelen ongeacht de klachten? Gedachten boekje heb ik niet, wel gehad en dan moest ik die ook met mn psych. bespreken. Nu we het niet meer bespreken ben ik ermee gestopt. Geloof wel dat er hier zijn die hun gedachten opschrijven en dan in een schoenendoos stoppen, zodat je er zelf vanaf bent. Twijfel ook wel over mn stalling want dit schiet helaas niet op.

Darkchrystal, goed dat je een gesprek hebt gehad op je werk, zo te lezen denken ze met je mee en dat is erg fijn. Als het even gaat dan moet je (even) een stapje terug doen, hoe vervelend ook maar anders kom je jezelf straks nog meer tegen. Goed dat je dit inziet en belangrijker toe durft te geven, daar is lef voor nodig! Wanneer staat het gesprek gepland? Zou het zsm doen dan heb je het maar achter de rug en kun je verder.

Ik zat net nog even te rekenen en we zeggen wel dat mn vriend 6 maanden weggaat maar eigenlijk is het gewoon 6,5maand. Dan nog hopen dat het niet uitloopt, valt wel tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:08

Angela,heb je een pb gestuurd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:10

civ, dankjewel. Ik denk dat het gesprek ergens volgende week plaats zal vinden,morgen gaan mijn teamleidster en ik kijken of we desbetreffende man te pakken krijgen..en dan zie ik wel wat ie zegt.

lekker he,als je je klote voelt om een diertje mee naar bed te nemen.
ik neem een van mijn draakjes vanavond ook mee(de oosterse korthaar,lekker dier). Ik woon alleen dus ben meestal alleen 's nachts..als ik me slecht voel vind ik een warme kat bij me wel prettig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:18

ik heb ook een oosterse korthaar! Die is helemaal wild van op bed slapen en van mij. Nu ik niet lekker ga, is hij niet bij me weg te slaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:21

he wat leuk!!!!
de mijne zit momentel naast mijn toetsenbord te suffen...trutje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:27

Hij is echt mijn steun en toeverlaat. Gek he, dat dieren je zo kunnen helpen in zo'n tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:29

ik vind het wel prettig. mijn normale kater boeit het niet zo,maar het oosterse monstertje lijkt het wel te merken.
ik duik mijn bed in,samen met dat bolletje wol.

slaap lekker meiden...

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:46

PW, wat vervelend dat je je niet lekker voelt. Gaat het alweer wat beter?

@ Angela (jij vroeg het toch van die lichamelijke klachten?) Ik heb vooral last van hyperventilatie, maag/darm klachten, hoofdpijn en heel veel spanning (bv op de kaken en op mn buik)

Dieren om je heen hebben is echt fijn idd. Wij hebben thuis 2 honden, we hadden een kat maar zij is 1,5 jaar geleden helaas onder een auto gekomen toen we nog in Duitsland woonden. Ik had wel liever de kat om heen als ik me slecht voelde ipv de honden eigenlijk.

Vandaag was een beetje een rare dag. Het begon niet echt lekker, was zenuwachtig en had veel last van spanningen. Vanmiddag heb ik zomaar flink lopen huilen. Ik weet niet waarom, ik huil normaal heel moeilijk en dus bijna nooit, maar het zette nu flink door. En ik voel me echt wel wat beter daarna.
Wilde eigenlijk zo naar bed gaan, maar mn vriend komt later thuis vanavond dan gepland. Dan wacht ik nog maar even met slapen, want anders wordt ik wakker als ie thuis komt en dan slaap ik nooit meer in (lekker ingewikkeld doen).

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:53

heel even aan iedereen die het ook vond wat aggoossiie
en pollewoppy over mij zeiden !
ik wil daar eigenlijk even sorry over zeiden ..
het was niet mijn bedoeling om het zo allemaal te brengen .
want ik wil jullie ook graag steunen enz .
en vind het erg prttig om hier mijn reactie;s neer te zetten

dus ik hoop dat ik hier nogsteeds mijn reactie;s en mijn gevoelens
hier nog mag neerzetten . want ik kan er soms ook
even niet meer tegen zoals op doe moment .
Laatst bijgewerkt door Pr_BillyBoy op 05-05-09 21:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:55

@Pr_BillyBoy; natuurlijk mag je hier reageren en je gevoel neerzetten. We moeten er alleen voor zorgen dat het allemaal wel on-topic blijft. Hoe gaat het nu met jou?

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:57

tjah beetje k.ut nou sorry maar echt helemaal niks zit mee ,,

daantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 21:59

Dieren kunnen inderdaad veel met je doen. Ik merk het ook bij m'n paardjes, daar kom ik toch altijd weer meer tot rust.

Pr_BillyBoy, natuurlijk mag je je reacties en gevoelens nog neerzetten. Ik weet ook zeker dat de reacties over de offtopic posts niet aanvallend bedoeld waren, de mijne iig absoluut niet, maar het is gewoon voor velen een topic waar veel steun in gevonden wordt. En hopelijk vindt jij die steun ook in het topic!

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:00

Heel vervelend als je het gevoel hebt dat niks meewerkt. Bedoel je op school en op je werk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:01

Vervelend meid! Je bent altijd welkom hier om je hart te luchten!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:04

jaa ook ..
thuis
bij de paarden
school
werk ....

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:05

Nou, als je het fijn vind om het van je af te schrijven dan kan dat hier. Sterkte meid!

Pr_BillyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:06

thanks !
ben echt zo van slag zit helemaal te sheaken hier
heb niet eens zin om er over te praten ;( sorry
morgen weer ik dag
ik ga nu uitrusten in mijn bed ..

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:07

Daar hoef je geen sorry voor te zeggen...Hoop dat je een beetje kan slapen, ik ga ook mn bed opzoeken, beetje tv kijken. Welterusten allemaal!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:08

Sifra, misschien moest het er allemaal even uit en meestal lucht dat wel op, goed dat je eraan toe hebt gegeven.Hoe voel je je nu? Hoop dat je vriend snel thuis komt. Zelf merk ik dat als ik vroeg (22u) naar bed ga ik slecht slaap maar als ik later ga rond 23.30 dan slaap ik gewoon door tot de volgende morgen. Nu mn vriend thuis is is het niet zo moeilijk om lang op te blijven maar als ik alleen ben dan duren de avonden zo lang en ga ik ook maar naar bed. Als ik alleen ben gaat onze brit altijd mee naar bed, mn vriend houdt hier niet zo van, al die haartjes :D Ook ik heb veel steun aan mn katten, hond, paard en vissen.

DC ben je nooit bang alleen snachts? Vroeger had ik er nooit last van maar ik moet zeggen dat ik er tegenwoordig wel last van heb. Ben echt veel angstiger geworden sinds dat ik thuis zit, hoop dat dit weer overgaat. Slaap lekker met je bolletje.

Billyboy, wat mij betreft mag je ook blijven posten zolang het maar burnout/overspannen gerelateerde posts blijven. Hoe voel je je nu?
Slaap lekker allemaal

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:12

Hihi ga toch nog even reageren CIV. Als ik zo laat pas naar bed ga dan begin ik me gelijk al druk te maken, zovan: als ik nou maar gelijk in slaap val, want het is al zo laat blabla. En als het dan niet gelijk lukt is het zo weer half 2 en dan begin ik me alweer zwaar op te fokken. Slaat nergens op, ik weet het, maar zo gaat het nu helaas wel even. Dus ga ik er maar op tijd in en kijk dan eerst nog een beetje tv. (ik maak het mezelf echt ingewikkeld vaak en dat zie ik dan als ik mn posts hier doorlees pff)

Charlie_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 22:12

Maar nu ga ik echt naar bed. Tot morgen!