Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MSQuincyTE schreef:Is er iemand bekend met de pil Stediril 30?
Vue schreef:Hi, Ik slik nu al weer even de pil, maar heb mijn laatste stopweek wat eerder ingelast en ben per ongeluk 2 dagen later weer begonnen. (gisteren.)
Vandaag heb ik gemeenschap gehad, kan dit kwaad ?
rijoyco schreef:Ik heb een pilvraagje: (mygroginon 30)
Normaal slik ik de pil rond 23.00 uur. De 5e dag van mijn strip heb ik de pil om 01.30 snachts genomen i.p.v. 23.00. De volgende avond ben ik de pil vergeten, en heb ik hem de volgende ochtend/middag om 13.00 uur genomen. Volgens mijn normale schema ben ik dan later dan 12 uur, maar omdat ik die avond ervoor ook laat was, klopt het dan toch?
In de eerste week mag je namelijk binnen 12 uur toch de pil nemen en dan ben je nog beschermd, maar geld dat in mijn geval ook nog?
Leiniej schreef:Oke een soort vraag!
Eigenlijk ben ik gewoon dom geweest, maargoed.
Gisteravond had ik (dacht ik) mijn pil niet genomen en wou pakken. Maar tm woensdag wassie leeg? Dus ik denk; huh? En nam die van woensdag dan maar.
Kijk effe de bijsluiter na, dat staat er als het goed is wel in vermeld wanneer je nog beschermd bent tegen zwangerschap en wanneer niet
Maar nu heb ik er dus twee achter elkaar genomen.. Moet ik nu gewoon de stip afmaken? Dat mn stopweek een weekje eerder is? Ik neem aan dat ik wel gewoon beschermd ben tegen zwangerschap?
parouscha schreef:Hai Hai,
Even een vraagje,
Ik heb het idee dat ik vanochtend mijn pil niet heb ingenomen, en als ik hem heb ingenomen dan heb ik de verkeerde dag ingenomen dus kom er niet achter.
Is het verstandig om nog een extra pil erbij in te nemen?voor de zekerheid??
andrea16 schreef:Even een vraagje:
Normaal gesproken begint op maandag mijn stopweek (zondagavond laatste pil van de strip) en wordt ik woensdag ongesteld. Nu ben ik een nieuwe strip begonnen zonder te stoppen om het uit te stellen. Kan ik nu op elke desgewenst moment een stopweek inlassen of moet ik de hele strip weer afmaken?
De bijsluiter is hier niet echt duidelijk over.
Nienke schreef:Volgens mij hoef je niet persé je strip af te maken, maar ik kan dat nergens duidelijk vinden (in ieder geval niet op een betrouwbare site oid.) Ik zou gewoon even met je apotheek bellen, die kunnen het je waarschijnlijk zo vertellen. En anders gewoon de strip afmaken, weet je zeker dat het goed is.