GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 20:54

Zonnetje81 schreef:
fjordjes schreef:
Vind het alleen jammer dat ze tegen het gebruik is van ozempic/mounjaro etc.

Dat heb ik nog nergens voorbij zien komen maar kijk niet altijd alles. Dan blijft het niet grappig.

Afbeelding

Sindsdien boycot ik haar. Eerlijk ze heeft ook voor een aantal dingen zeer goede uitleg maar zoiets vind ik raar als je dat zegt.

Annelies_VG

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 21:22

Ik vind het eerlijk gezegd sowieso een lompe trien en heb dr ook nog nooit wat nieuws horen zeggen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 21:36

Annelies_VG schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd sowieso een lompe trien en heb dr ook nog nooit wat nieuws horen zeggen.

Ja vind haar ook nooit leuk.
Heb haar een paar keer voorbij zien komen maar klik haar nu weg.
Niet mijn soort humor

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 22:44

Af en toe iets dat je denkt oh ja nuchter en helder nadenken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 22:51

Ik ken haar niet. Ik kijk dat soort dingen ook niet.
Maar om het gedeelde filmpje kon ik lachen. Het was tich satire?

Ik heb mezelf een gigantische bloeduitstorting bezorgd met de biological. En ik spuit natuurlijk dagelijks. Dus ik moet over naar mijn benen. Maar die worden ook supersnel blauw.
Krijg vast weer de vraag bij de fysiotherapie of er sprake van huiselijk geweld is...
Lang leve de prednison

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:24

Vragen ze dat echt?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:28

raket schreef:
Ik ken haar niet. Ik kijk dat soort dingen ook niet.
Maar om het gedeelde filmpje kon ik lachen. Het was tich satire?

Ik heb mezelf een gigantische bloeduitstorting bezorgd met de biological. En ik spuit natuurlijk dagelijks. Dus ik moet over naar mijn benen. Maar die worden ook supersnel blauw.
Krijg vast weer de vraag bij de fysiotherapie of er sprake van huiselijk geweld is...
Lang leve de prednison

Dat meen je niet!!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:29

Zonnetje81 schreef:
Vragen ze dat echt?

Ja.
Ik gebruik hoge dosissen prednison en ik als ik me stoot dan wordt ik blauw en die blauwe plekken blijven lang zitten.

Het is wel netjes dat ze het vragen.
Huisarts heeft het ook weleens gevraagd.
En een fysiotherapeut.

Ze hebben nooit een melding bij veilig thuis gedaan. Hoeft ook niet. Ik heb gewoon veel bijwerkingen en een gestoorde motoriek.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:32

Ik vind het juist goed dat er oog voor is en ze het vragen. Als je het dan uitlegt is het ook goed. Maar wegkijken is veel erger toch

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-25 23:51

Nou ik zit nu ook vol blauwe plekken. Heb lipoedeem en heb wat kennelpanelen gesjouwd, onder mn armen blauwe plekken en mezelf gestoten aan mn been. En dan nog random blauwe plekken.

Dan moet je toch wel behoorlijk onder zitten lijkt me als ze dat vragen.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 07:36

Wel goed dat ze dat vragen Raket, al snap ik dat het wat ongemakkelijk is.
Evi volg ik zelf al wel een tijdje. Verbaast me niks dat ze er zo over denkt, tegelijkertijd geeft het ook aan hoe lastig het is voor mensen met overgewicht om hulp te krijgen. Als het zo simpel was als ‘je moet gewoon…’ dan was niemand te dik natuurlijk :=

Vandaag weer gewogen, einde wk 4. Ik zit nu op -5,4kg. Ik merk wel dat ik het echt heel lastig vind om extra te bewegen. Toch wat vermoeidheid, die warmte, 2 kleine kinderen dus beperkte mogelijkheden. Hoe doen jullie dat?

Toen ik van de week mijn 2e spuit ging halen ben ik bijna een half uur binnen geweest. Ik ben blijkbaar 1 van de 2 mensen in het dorp die Mounjaro gebruikt en de apotheker was heel benieuwd hoe het ging.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:22

Vanillia schreef:
Vandaag weer gewogen, einde wk 4. Ik zit nu op -5,4kg. Ik merk wel dat ik het echt heel lastig vind om extra te bewegen. Toch wat vermoeidheid, die warmte, 2 kleine kinderen dus beperkte mogelijkheden. Hoe doen jullie dat?

Niet. :P

Ja ik merk ook veel interesse van mensen om mij heen over de medicatie. En steeds meer mensen die het commercieel aanschaffen, is big business nu.

2e week van de afbouw hier. Gaat goed, gewichtsverlies zet zelfs nog iets door. Heb wel heerlijk iets gegeten wat ik al 3 maanden niet op had. Wat een feest was dat.
Ik ga nu elke week met de medicatie 0,1 naar beneden tot ik weer op de startdosering zit. En daar blijf ik maand op en dan kijk ik of ik naar om de week kan.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:27

Fijn dat het goed gaat Suzanne!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:48

Oh wat goed Suzanne! Hoe werkt dat afbouwen in de praktijk? Tel je dan de kliks van je pen?

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 08:50

Wat fijn dat je je streefgewicht hebt gehaald.
Dat moet een geweldig gevoel zijn.

Heel benieuwd hoe het afbouwen gaat.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 16:27

Fijn te lezen Suzanne dat het goed gaat!

Jeetje Raket dan heb je het goed te pakken met de blauwe plekken, al is het wel vragen zeker beter dan wegkijken.. Vervelend wel!

Hier al een aantal dagen hetzelfde gewicht terwijl ik echt flink in een calorietekort eet. Merk dat ik wat gedemotiveerd raak en 'het zal bij mij wel weer niet werken'. Maar ik ben de afgelopen 2 weken in totaal 5 keer gaan sporten en veel paardgereden met bijbehorende spierpijn, én ben bang dat obstipatie een kleine rol speelt dus ik hou vol. Zelfs als doorgewinterde afvaller is het soms moeilijk om door te zetten :x

Ik vond het filmpje ook erg grappig en satire, en dacht wel weer aan een weekgemiddelde van je gewicht berekenen. Deed ik eigenlijk nooit maar dan blijkt dat ik zeker wel afval.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:38

Uit ervaring weet ik dat "flink in een calorietekort" niet werkt bij deze medicatie.
Blijf vooral wel regelmatig eten, met voldoende vetten en eiwitten. En daarnaast flink blijven drinken. Dan gaat het afvallen erg goed.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:46

Even over de blauwe plekken: het maakt het prikken wat lastig, omdat er minder ruimte is.
De andere bijwerkingen zijn veel ernstiger en op lange termijn ook schadelijker. Zo zit ik al in het voorstadium van botontkalking en ik moet de overgang ed nog krijgen.
En het hele overgewicht verhaal etcetera.

Ik ben nog niet aangekomen met deze kuur. Het is nog maar dag 3 en ik verwacht wel 2 weken onder de pannen te zijn. Maar ik heb hoop.

Ik heb wel echt zin in bepaalde soorten fruit en groenten. Ik heb zojuist banaan en radijs gegeten. Dat klinkt smerig en waarschijnlijk is dat het ook. Maar ik heb er enorm van genoten.

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:49

Oh dat is niet motiverend MerleSimone. Je bent niet toevallig ongesteld? Dat zorgt er bij mij voor dat ik echt geen gram afval, paar dagen na m’n ongesteldheid ben ik al dat gewicht dan ineens kwijt.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:53

Las net dat de mounjaro pen van 15mg weer duurder is geworden, nu €452,99

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 17:59

Vanillia schreef:
Oh dat is niet motiverend MerleSimone. Je bent niet toevallig ongesteld? Dat zorgt er bij mij voor dat ik echt geen gram afval, paar dagen na m’n ongesteldheid ben ik al dat gewicht dan ineens kwijt.

Nee, pas over een week of 3 weer.. Ik denk toch veel vocht door de warmte en het sporten, m'n ringen zitten ook strak >;)

Dees ik eet nu zo rond de 1600 kcal waar ik de voorgaande maanden zonder Ozempic op 1800-2000 kcal een kg per maand verloor, maar ben dus wel actiever geworden.

En ach ik heb pas 2 spuiten gezet en ik ben gewoon ongeduldig, maar even spuien is wel lekker :') Vind zelf dit topic ook fijn om ervaringen te lezen en ik ben vast niet de enige waar het niet steady met kilo's per week gaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:23

Vanillia schreef:
Oh wat goed Suzanne! Hoe werkt dat afbouwen in de praktijk? Tel je dan de kliks van je pen?

Ja op een pen van 1 mg Ozempic zat ik eerst op 0,6 (44 klikjes), vorige week op 0,5 (37 klikjes) en vanmorgen dus 0,4 (30 klikjes). Ik ga terug tot 0.25 (18 klikjes) en dat is de startdosering. Dan moet ik even kijken. Ik voel me erg goed met deze medicatie dus twijfel of ik er helemaal vanaf wil.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:27

Onderschat de warmte ook niet, de ring die bijna afgleed de vorige dagen zat nu ineens strak := Allemaal vocht!

Hebben jullie ook zo’n constante dorst? Ik kan de hele dag wel drinken. Ook ‘s nachts een hele nare droge mond. Voordeel is wel dat ik goed water drink, maar het is wel een vervelend gevoel.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-25 18:29

Ja droge mond heb ik ook al ervaren! Terwijl ik wel voldoende drink.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-25 10:38

Jester_ schreef:
Ik vind het juist goed dat er oog voor is en ze het vragen. Als je het dan uitlegt is het ook goed. Maar wegkijken is veel erger toch

Ik vind dat ook goed. Helaas is er veel huiselijk geweld en durven de slachtoffers niet uit zichzelf er iets aan te doen.