Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-25 16:22

Ik heb net via de app toestemming gevraagd, maar krijg dit:

Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 13:16

Daphne__ schreef:
Ik heb net via de app toestemming gevraagd, maar krijg dit:

[ Afbeelding ]

Fijn dat je kunt gaan starten met revalideren.

Balen van bovenstaande (vervoer). Je zou het inderdaad ook nog via de WMO kunnen proberen, dan kan je gebruik maken van de regiotaxi.

gomir

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:00

Bij de revalidatie is vaak ook maatschappelijk werk beschikbaar, misschien kunnen zij helpen met welke mogelijkheden er zijn voor vervoer.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 15:12

Volgens mij kun je wel reiskosten declareren in je belastingaangifte volgend jaar. Of je moeder in ieder geval.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 18:17

Zelf ook ervaring met dan wat anders. Maar 2 keer per week naar het ziekenhuis voor een half jaar lang.
Maar kreeg vanuit de zorgverzekering ook niets vergoed.

Maar wel top dat je al snel kunt beginnen :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-25 19:02

Maatschappelijk werk heeft de PA het de eerste keer wel over gehad idd, zal het daar eens bespreken :j

Kan ook best zijn dat het vervoer helemaal geen probleem gaat geven, m'n ma vind het totaal geen probleem om me te brengen en ophalen. Maargoed, ik heb echt totaal geen idee hoe vaak ik daar heen moet... Alleen over de Fysio heeft de PA gezegd dat het voor spieropbouw sowieso 2 keer in de week moest, maar over de Diëtist, Psychomotorisch therapeut en Psycholoog heeft ze niks gezegd. Diëtist lijkt me sowieso al niet wekelijks oid en van de rest geen idee en of dat dan op dezelfde dag is of weer op een andere dag.

Weet echt nog helemaal niks. Maar maak me er ook nog niet druk om, dat komt wel goed. Het druk maken en het vervoer :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 19:15

Dietist is vaak 1x per 2 weken, later wat minder frequent. Zeker in jou geval waar er toch wel voedingsgerelateerde problematiek meespeelt of meespeelde in je klachtenpatroon.
Vaak proberen ze wel te plannen op 1 dag maar dat hangt er ook vanaf hoe vaak disciplines in huis zijn.

VillaNeusjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-25 22:39

Er is niets mis met vragen naar duidelijkheid omtrent dagen en tijden. Veel mensen moeten hun normale werk en woon verkeer om dit soort redenen er om heen plannen maar dan moet je wel weten wat het gaat zijn. Vraag daar gewoon naar bij het secretariaat oid. Je vraagt daar niets geks mee :)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 03:53

Ah, fijn om te weten wat ik een beetje kan verwachten, dankje Secricible!

Zouden ze daar al iets over kunnen zeggen VillaNeusjes? Degene die ik sprak zei dat het rooster wat ik Donderdag krijg nog niet vast is.. Denk omdat het de eerste afspraken zijn en ze pas daarna precies kunnen zeggen hoe vaak ik ergens heen moet?

Vraag me sowieso af of ik niet gewoon rustig moet afwachten.. Als ik het Donderdag weet, dan is dat opzich vroeg genoeg voor m'n moeder om evt het een en ander te verplaatsen. En dan word het daarna vast duidelijker.

Weet gewoon dat ik aankomende week alvast ruim op tijd zenuwachtig ga zijn en maak me ook al een beetje zorgen over wat de Uroloog straks weer wil en verder nog wat dingen. Denk dat ik beter even rustig af kan wachten O:)

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 05:18

Het is misschien Al gezegd maar b12 van 218 is helemaal niet goed, zeker niet als vermoedt wordt dat je klachten daarvan komen.

Een gezond persoon heeft b12 van rond de 600.
Ik was zelf met een b12 van 177 bedlegerig.
Na injecties en deze vol te hebben gehouden heb ik mijn leven terug gekregen. Het door mijn benen zakken is ook verdwenen.

Ook zou je ferritine waarde eens gemeten moeten worden want deze is dan vaak ook laag.
Tekort van vit D hoort ook in dit spectrum net zoals kalium.

B12 tekort wordt echt onderschat.
Pb maar als je links naar fb groepen wilt waar je heel veel info kunt vinden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 08:00

Maar die waarde is van november, sindsdien heeft TS zuigtabletten gebruikt dus zonder recente waarde is daar echt niks van te zeggen nu.
Dan moet er eerst opnieuw geprikt worden.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 09:36

secricible schreef:
Maar die waarde is van november, sindsdien heeft TS zuigtabletten gebruikt dus zonder recente waarde is daar echt niks van te zeggen nu.
Dan moet er eerst opnieuw geprikt worden.

Ze heeft al eerder b12 tekort gehad en had wellicht injecties moeten blijven krijgen

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:20

Maar krijg je wel injecties als het door eenzijdig eten komt en je het ook kunt vullen met supplementen?

Nu was het natuurlijk door ziekte en is het wat anders.
Maar eerder waarschijnlijk door het geen vlees eten en dat niet aanvullen.

Ik dacht dat je alleen injecties krijgt als je zelf geen B12 om kunt zetten. Omdat je het dan niet uit eten en supplementen kunt halen.

Dan zou het nu dus gewoon opgelost kunnen zijn omdat ze dat nu wel gebruikt.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 11:23

We meten tegenwoordig meestal het actief b 12 en daarvan is de normaalwaarde 50 tot 150. Dat het 600 moet zijn is dus echt niet waar.
En zelfs bij pernicieuze anemie weten we tegenwoordig dat je meestal goed uitkomt met hoog gedoseerde vitamine b12 als tablet, landen om ons heen gaven al bijna nooit injecties daarvoor en hier nu dus ook steeds minder vaak.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 12:42

gomir schreef:
We meten tegenwoordig meestal het actief b 12 en daarvan is de normaalwaarde 50 tot 150. Dat het 600 moet zijn is dus echt niet waar.
En zelfs bij pernicieuze anemie weten we tegenwoordig dat je meestal goed uitkomt met hoog gedoseerde vitamine b12 als tablet, landen om ons heen gaven al bijna nooit injecties daarvoor en hier nu dus ook steeds minder vaak.

‘We’?
Er zijn 100.000 den mensen die het tegenovergestelde ervaren.
Met de klachten die TS beschrijft én een tekort in het verleden zouden injecties juist wel op zijn plek zijn. Ik ben zelf een levend voorbeeld van de werking van injecties, tabletten deden het niet voor mij.
Ik neem aan dat haar serum waarde 228 was. Niet haar actieve B12.

henshem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 13:17

Gomir is arts (staat al een aantal keer in dit topic) en zij geeft nu kennelijk aan wat medisch gezien in Nederland de lijn is.

wend2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 15:57

henshem schreef:
Gomir is arts (staat al een aantal keer in dit topic) en zij geeft nu kennelijk aan wat medisch gezien in Nederland de lijn is.

Dat ze arts is betekend niet dat dat kloppend is.
Mijn b12 zat ook in grijs gebied.het scheelde niet veel en ik had in een rolstoel gezeten.
Zakte door mijn benen kon niet eens de straat uitlopen en fietsen was helemaal een no go.
Nu helaas ook moeten stoppen inverband dat ze de vergoedings regels hebben veranderd maar in een half jaar is mijn lijf volledig terug bij af.
En daar heb ik 4 jaar b12 voor gespoten om überhaupt daar te komen.
Huisartsen enzo zeggen kei hard te hoge b12 ga je dood van ooit.
De klachten die er voor terug komen kunnen we niks aan doen...
Dus zoek het maar uit.
Als ik het geld had ging ik liever eerder dood met b12 als dat ik dadelijk gewoon in een rolstoel zit op mijn 33 a 34ste..
Nee artsen blijven hameren op is een hype dit en hype dat.
Maar helpen met de klachten die b12 weg halen maar zonder alleen maar erger worden is je eigen probleem en doen ze niks mee.
Geloof me dat ik nu meer kost dan met die b12 spuiten voor de zorg...
En pillen werken helemaal niet bij iedereen.
Mijn waardes zijn allemaal aan de lage kant vitamine d zelfs triest laag zakt elke keer naar 15.
Dus het kan best zo zijn dat mensen vitamines niet zo mooi opnemen.
En die pillen geven dan alleen aan valse waarde aan.
Ja ik eet gezond en gevarieerd.
En zelfs mijn huisarts raad me aan om ze maar zelf te kopen maar zij komt er niet mee wet als zij dit bij mij blijft doen.

Ik kruip terug onder een steen maar kan van deze reacties zo allergisch worden.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:03

Met we bedoelde ik de meeste ziekenhuizen / laboratoria. En verder heb ik op mijn vrije zondag geen zin in deze discussie en ga ik hier niet op in. Ik heb er namelijk helemaal geen belang bij om gelijk te hebben, probeerde alleen onnodige onrust bij daphne te voorkomen op basis van informatie die voor haar situatie mogelijk niet klopt.

Freya6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:40

Als het gaat om b12 zijn de meningen van artsen nog heel achterhaald als je het mij vraagt. Ik ken 100.000 den mensen (via online groepen) die met allemaal dezelfde symtomen gebaad zijn bij alleen injecties. Ook bij laag /normaal waarden.
Ik ga verdr niet in discussie maar ik heb niks met de mening van artsen als ze niet kunnen luisteren of verder kijken naar symptomen van de patient.
TS is duidelijk b12 tekort en dan is het schandelijk dat zij niet de juiste behandling krijgt. Ik vermoedt juist dat zij heel erg gebaat gaat zijn bij injecties. Zeker omdat zij al eerder bekend is geweest met een terkort en haar klachten aan een b12 tekort worden toegeschreven.
Laatst bijgewerkt door Freya6 op 13-04-25 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 16:49

Moderatoropmerking:
kan de B12 discussie elders worden voortgezet?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 17:27

Ja, lastig.. Ik waardeer het meedenken en het is absoluut niet zo dat ik meteen denk, bedankt voor de tips, doen we helemaal niks mee.. Maargoed , ik heb ook via PB contact met Gomir, zij heeft me al veel geholpen en nogsteeds.. En dat gaat wel verder dan alleen een pb'tje beantwoorden. Ik vertrouw Gomir.
Wil hier echt geen slecht woord lezen over Gomir }:) ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 17:51

Anders kom je iemand onder de billen schoppen persoonlijk? :+ :)) Goede therapie toch

Kloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:10

Moderatoropmerking:
bericht verwijderd

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-25 18:14

karuna schreef:
Anders kom je iemand onder de billen schoppen persoonlijk? :+ :)) Goede therapie toch

Zeker weten! Ik zoek diegene op ~~}>

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-25 18:39

En lopend erheen dan he :D

Maar alvast voor ik het vergeet heel veel sterkte voor de eerste dag
Laatst bijgewerkt door karuna op 13-04-25 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt