Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 10:07

Voor de baby's die minder fan zijn van de auto, is de fietskar eventueel een optie bij jullie? Wij hebben in de fietskar een hangmatje voor baby's, liggen ze lekker comfi in en hier valt Hektor snel van in slaap! Zo kan je er toch op uit maar vermijd je de auto/maxi cosi.

Van sprongetjes hier dan weer niks gemerkt, maar die kunnen ook pittig zijn :(:)

Ik heb zeker zin om terug te gaan werken! Ga de tijd met mijn baby'tje ook wel missen, omdat hij zo makkelijk is (meestal dan) is het best fijn samen tijd doorbrengen. Maar wat volwassen conversaties en uitdaging is welkom :)) Ik kijk wel op tegen de puzzel van crèche met Hektor, school van Karel en dan beiden weer fulltime aan het werk... we gaan er onze weg in moeten vinden.

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 12:45

Wat fijn dat het inbakeren helpt Floko. 5 flesjes per 24u! Hoeveel ml drinkt ze per voeding?
Wij zitten nog steeds tussen de 7 en 9 voedingen per 24 uur. De ochtenden drinkt ze zo 120-150 ml weg en dan de rest van de dag doet ze aan lutjes van 60-90 ml per 1,5 á 2 uur :+

Zo fijn dat Sander is geholpen aan het tongriempje. Ik hoop zo dat dat de oplossing voor jullie is geweest en dat Sander nu flink aan mag gaan komen <3

Oh, wat naar, die slaapregressie Solleke! Logisch dat jij daar moe van bent. Hopen dat de fase snel weer voorbij is. Ik kan mij voorstellen dat je uitkijkt naar wat meer volwassen conversaties :')

Dat herken ik wel Eske! Ik vind de dagen alleen thuis met de dame ook pittig. Ze heeft momenten dat ze overdag gewoon niet slaapt en graag overal bij is. Zo kom je net nergens aan toe.
Jammer dat hij niet zo van autorijden houdt.

Mylittlejoy, fijn dat er een oplossing gevonden is!

Ik kan hier nog niet echt iets merken aan sprongetjes/regressies. Ik vind dat wel lastig omdat ze natuurlijk veel te vroeg geboren is. Volgens de oei, ik groei sprongen zou ze nu in sprong 2 moeten zitten. Ik merk er niet zoveel van.
Lize heeft er momenteel wel een handje van om 'lastig' te zijn wanneer papa een avond weg is :+
Misschien hoort dat wel bij de sprong haha.
Verder gaat het heel erg goed. Inmiddels is ze alweer 3 maanden oud. De afgelopen week hebben we een aantal doorgeslapen nachten cadeau gekregen *\o/*

Roulette_

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 15:12

Wat heerlijk, doorgeslapen nachten! Maar wel ingewikkeld dat ze juist meer van je vraagt als je alleen bent.

Solleke, snap dat je toe bent aan ander type gesprekken en zin hebt om weer te gaan werken. Het komt vast goed met ritme vinden in het wegbrengen en ophalen.

Fijn dat het inbakeren helpt, Floko. Kan volgens mij echt heel helpend zijn als je baby het fijn vind.

Vervelend de slaapregressie, Solleke. Ons meisje is nog een stuk jonger (8 weken) maar die is de laatste 1,5 week ook met haar en mijn slaap aan het goochelen. Was eerst heel stabiel iedere 3 a 4 uur in de nacht honger, op dit moment doet ze liever iedere 2 uur. Met dan soms ineens een uitschieter naar 5 uur (waar ze me dan wel voor de goede orde halverwege even wakker maakt) en kan ze in de avond heel onrustig zijn als ze naar bed gaat. Het gaat vast over, ik hoop bij ons beide snel

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 23:36

Hier ook niks gemerkt ban sprongetjes... Maarja een baby die hele dagen door huilt is ook niks aan te merken... Ben benieuwd of ik het vanaf nu wel ga merken!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-25 09:49

Bij m'n dochter ook nooit iets van gemerkt, maar Renze is er echt heel duidelijk in. Veel honger, huilen, aanhankelijk en dan na een paar dagen ineens een nieuwe skill hebben geleerd. Nu kan hij ineens veel beter dingen vastpakken met z'n handjes en volgen met z'n ogen. Oh ja, en hij heeft geleerd zelfstandig in slaap te vallen, ook heel prettig. Nu nog leren langere stukken s nachts in slaap te blijven :o

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-25 05:02

Solleke_Noah schreef:
Voor de baby's die minder fan zijn van de auto, is de fietskar eventueel een optie bij jullie? Wij hebben in de fietskar een hangmatje voor baby's, liggen ze lekker comfi in en hier valt Hektor snel van in slaap! Zo kan je er toch op uit maar vermijd je de auto/maxi cosi.

Wij hebben toevallig zo’n fietskar besteld! In de winkel was mijn man meteen overgehaald. Ideaal voor twee kindjes en het wandelt ook mega fijn. Nadeel is wel dat het waarschijnlijk net niet in onze auto gaat passen maar goed we lopen ook mega veel en dat doen we nu met twee wagens.

Hier kijk ik totaal niet uit naar werk. Gelukkig hoef ik me er ook niet heel erg druk over te maken. Mijn lichaam hersteld goed maar we gaan niet meer volle bak erin zoals na de vorige zwangerschap (iig niet als het aan de fysio en bedrijfsarts ligt). Het advies is toch echt rustig met wat uurtjes starten ipv mijn volledige takenpakket. Is volgens mij ook een normalere gang van zaken met mijn niveau van bekkenklachten. Binnen een paar maanden van invalide naar volledig werken zonder opbouw is gewoon niet handig. Vandaag gaat Mayra wel voor het eerst wennen op de opvang. Ben daar eigenlijk nog helemaal niet klaar voor. Vind haar nog zo klein en gevoelig. Maar ze gaat naar een bekende plek en de dames daar weten dat ik het niet makkelijk vind.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-25 08:36

Wat fijn dat die ontdekking is gedaan Iris en dat het nu beter gaat! :D

@Eske_B ik kan me je gevoel voorstellen, als je zoveel alleen bent met de baby mis je toch de volwassen aanspraak.

@Simone precies wat jij zegt heeft Mila ook, overal bij willen zijn. Pasgeleden had ze een dag met een wakkertijd van 8 uur :+ En wat fijn dat Lize wat nachten heeft doorgeslapen!

@Renee ik kan me voorstellen dat je dan niet zo uitkijkt naar werken. Fijn dat de fysio en bedrijfsarts daar goed in meedenken. Hoe was het wennen gegaan op de opvang?

Over de sprongetjes en slaapregressie: ik heb soms geen idee meer waar we in zitten :+ Mila heeft een behoorlijke tijd maar 1 nachtvoeding gehad. 3 weken geleden opeens om het uur wakker, dat was niet zo grappig. Nu zitten we sinds zo'n 1, 5 week steady op 2 nachtvoedingen (rond 12/1 uur en rond 4/5 uur zoiets). Ik heb me er nu gewoon op ingesteld en dat gaat wel oke.
Mila is een soort van multitasker qua dingen die ze kan, die doet alles door elkaar :')
Ze kan al vanaf 7 weken op d'r zij rollen, dus bij het CB dachten ze dat ze wel heel snel zou gaan omrollen. Maar in de tussentijd ging ze even dingen vastpakken (met 2 handen al) en kan ze al veel verschillende geluidjes (inclusief hoge gilletjes :') ). Ergens tussendoor kon ze ook opeens zelfstandig in slaap vallen. Maar gisteravond rolde ze voor het eerst naar d'r buik om :D

Ik ben sinds gisteren ook weer aan het werk, heerlijk weer mentale uitdaging. Ik werk op maandag en dinsdag thuis en dan is m'n vriend met Mila thuis, dus kan dan ook gewoon live voeden. Op woensdag ga ik naar kantoor en gaat Mila naar m'n ouders. Daar is ze nu al regelmatig geweest dus dat komt wel goed verwacht ik.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 10:52

Hoe gaat het hier met iedereen en met alle baby's?

Nog mensen alweer aan het werk en baby naar de crèche?

Ik ben nu een maand terug aan het werk, maar Hektor was die maand nog thuis (crèche had pas plek vanaf 1 juli). Vandaag heeft hij z'n eerste wendagje op de crèche en ik vind het zooooo moeilijk |( gelukkig mocht ik het eerste uur er nog bij blijven, hij was lekker aan het spelen, goed z'n flesje gedronken en zelfs zelf in slaap gevallen in het bedje. Maar gewoon het idee dat je je baby'tje moet achterlaten bij onbekende mensen en hij er natuurlijk zelf ook geen fluit van snapt.

Volgens de updates is hij wel op z'n gemak en veel aan het lachen, dat is al iets Y;(

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 16:44

Leuk dat je het topic weer een schopje hebt gegeven!
Oh gossie al meteen een hele dag dan?
Hier hebben we volgende week een ochtend wennen en de week erna volle bak. Nu scheelt het dat de oudste daar al komt en ze in dezelfde groep zitten. Dus ik ken die leidsters wel een beetje en zij heeft iig dr grote broer. Zit Hektor niet bij Karel?

Het gaat hier echt super. Sinds kort wat meer ritme aangebracht en dat pakt ze heel goed op. Flesje drinken, ongeveer halfuur erna nog wakker en dan zodra ze signalen geeft naar bed. En dan slaapt ze een uur of drie en begint het weer opnieuw. Ze slaapt natuurlijk niet altijd meteen en drie uur aan één stuk maar ze is goed aan het leren zelfstandig in slaap te vallen. De nachten komt ze nogsteeds wel, maar dat is maar één keer normaliter. Ik zie haar ondanks mijn verlof nu dus ook maar heel weinig. Was even schakelen nadat ze eerst continu op mij lag.

Zie dat ik nog niet had gereageerd over de hoeveelheid voeding. We starten vandaag met 3x 150 en 2x 180. De meid zit boven de curve :+

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 14:39

Ik ben ook weer voor de derde week aan het werk. Wennen, maar tegelijk ook lekker om voor jezelf bezig te zijn.

Wij zijn trouwens met de fietskar op vakantie gegaan. Tenminste, fietskar in de auto en dan op locatie wandelen met de fietskar met twee kids erin. Superchill; ze kunnen er samen in zitten en je hebt nog wat opbergruimte over. Zeker als de oudste nog een dutje doet tussen de middag is het echt een uitvinding.

Hier gingen ze beide keren bij de opvang ook maar één ochtendje wennen en daarna gewoon volle dagen (2 per week). Ze hebben bij ons een babygroep van 0 to 2 en peutergroep van 2 tot 4, dus ze zitten niet samen.

Qua voeding zitten we op 6x 150; hij weegt nu ruim 6kg en vindt het prettiger om wat vaker 'kleinere' flessen te hebben dan 5x een grote. Oh well. We zijn momenteel aan het genieten van de vier maanden slaapregressie :+ Iets aan de vroege kant, maar hij rolt bijna om en is s nachts heel onrustig, dus ik denk dat dat het is.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:18

Luca is nu twee keer een hele dag naar de opvang geweest en doet het er super goed. Thuis doet hij het ook top. Makkelijke baby geworden gelukkig. Luca zit samen met zijn grote zus, nicht en neef op de opvang de woensdag.

Ik begin dinsdag terug met werken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:31

Heftig zo snel Solleke, wel fijn dat het goed gaat!

Goed om te horen dat het zo goed gaat Floko :D

Klikt heel goed mylittlejoy goede tip ook!

Heb je zin om weer te gaan werken Marlis?

Matthijs doet het goed, maar ik vind zoveel met hem zijn wel pittig. Ik zoek dus ook weer rustig naar werk voor 2 of 3 dagen. Het enige wat lastig is zijn de dutjes. Bedtijd 's avonds gaat redelijk, maar met dutjes vecht hij enorm tegen de slaap, krijsen, overstrekken, moeilijk wegleggen. Slaapt alleen goed in de draagdoek, maar dat wil ik niet meer uren per dag nu hij bijna 7kg is := Doe nu 2 dutjes in de doek en probeer 2 erbuiten op z'n eigen bed of in de wagen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 15:39

Eske is inbakeren misschien een optie die je nog niet geprobeerd hebt?

Oef ja Marlis, lijkt me inderdaad pittig om de hele dag met de baby te zijn en geen zicht te hebben op een andere situatie. Wat voor soort werk zoek je?

Mylittlejoy, welke fietskar heb je? Klinkt handig idd!
Wij doen veel ook met de kinderwagen met een meerijdplankje eraan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 19:10

Ik heb de thule courier met een universele babyschaal erin. Meerijdplankje hebben wij ook, maar vind ik een onding. Ik heb continu het idee dat ik dat plankje aan het ontwijken ben, dus dan ga ik aan de zijkant lopen. :o

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-25 20:35

Ja dat is zeker waar, ik loop er inderdaad maar schuin naast.
Die Thule ziet er goed uit!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 15:57

mylittlejoy schreef:
Ik heb de thule courier met een universele babyschaal erin. Meerijdplankje hebben wij ook, maar vind ik een onding. Ik heb continu het idee dat ik dat plankje aan het ontwijken ben, dus dan ga ik aan de zijkant lopen. :o

Die hebben wij ook! Wij zijn fan. De twee kleintjes vinden het ook echt fantastisch om samen te wandelen in de kar <3
Kan het iedereen aanraden :j

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 22:29

mylittlejoy schreef:

Nou, ik dacht dat ik de enige was. Wat een ondingen, die meerijdplanken! Een fietstrailer klinkt goed! Ik zit er nog steeds over na te denken om er eentje aan te schaffen.

Marlissa, fijn dat Luca het zo goed doet op de opvang en dat het thuis ook top gaat! Je hebt het de eerste maanden niet makkelijk met hem gehad. Succes met werken dinsdag!

Floko, fijn dat het zo goed gaat! Ik denk dat wij onze meid ook eerst een ochtendje laten wennen en dan gewoon hele dagen naar de opvang brengen. Mijn oudste kon twee ochtenden wennen voordat hij voor het eggie naar de opvang ging, maar dat doen ze tegenwoordig niet (vanwege de lange wachtlijsten en het personeelstekort).

Solleke_Noah, die eerste keren je kleine naar de opvang brengen is ook heel moeilijk! Wat fijn dat je er nog een uur bij mocht blijven.

Dat klinkt goed, Mylittlejoy! Waar zjjn jullie naartoe geweest? Sterkte met de slaapregressie. Dat is ook pittig in combinatie met werk.

Ik word een beetje bang van die grote hoeveelheden melk die jullie kindjes drinken. Hier krijg ik er maximaal 120 ml in en dat zelfs vaak niet. Madame vindt aan de borst drinken het allerfijnst, maar ik moet over twee weken weer werken en dan zal ze toch echt wat vaker aan de fles moeten. Ze drinkt er gelukkig goed uit, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel ml melk ik moet meegeven als ze volgende week naar de opvang gaat. Ik was sowieso van plan om een extra zakje bevroren melk mee te geven, mocht ze heel dorstig zijn dan kan die worden aangebroken.

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 09:53

@Solleke_Noah Ah gossie, snap dat je het moeilijk vindt!

@Floko oh wat heerlijk die lange slaapjes!

@mylittlejoy dat klinkt wel fijn zeg met de fietskar op vakantie. Wij hadden hier de slaapregressie van 3 maanden tot 4 maanden. Ze is nu 4 maanden en 1,5 week en ze slaapt weer stukken beter gelukkig.

@Marlis wat fijn dat Luca een makkelijke baby is! Veel succes weer met werken.

@Eske kan me voorstellen dat je dat pittig vind. Ik vond het ook echt heerlijk dat ik weer aan het werk mocht :o Merk ook aan mezelf dat ik nu een veel leukere moeder ben. Naar wat voor iets ben je op zoek?
Wel lastig zeg die dutjes... Snap dat 7 kg heel de dag dragen niet zo fijn is.

@Adamootje ik schrok er ook van, maar ik hou gewoon dit schema aan:
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en ... -een-fles/
Mila is 5,5 kg en drinkt vaak 7 à 8 keer op een dag. Dus 110 x 5,5 / 7 of 8 is 75 of 85 ml. Meestal zit er zo'n 90 in het flesje.
Op maandag en dinsdag werk ik dus thuis en is mijn vriend met Mila thuis, dus dan voed ik gewoon live en vaak dat ze dan 's middags een flesje krijgt als ze samen ergens heen gaan. Op woensdag gaat ze van 7.30 tot 16.30 naar m'n ouders en krijgt ze 4 flesjes daar. Dan merk ik wel echt aan d'r dat ze thuis op de borst afvliegt, dat vindt ze echt fijner drinken dan flesjes. Ze is ook echt zo'n type dat een halfuur aan de borst kan blijven tutten (en dat vond ik irritant voordat ik weer werkte, maar nu ik weer aan het werk ben vind ik dat toch fijne momentjes <3 )

Hier gaat het goed! Mila is een mega blije baby die naar iedereen lacht haha. Ons mam gaat met d'r babyzwemmen op de oppasdag en dat vindt ze ook geweldig. Oppasdagen gaan sowieso goed, ze heeft nog geen 1x gehuild daar (afkloppen). Afgelopen woensdag had ze 1,5 uur bij ons pap geslapen. Ze houdt sowieso van contactdutjes, dus heel fijn dat ze dat ook bij m'n ouders kan/doet.
En ik vind 3 dagen werken heerlijk, geeft me zoveel energie voor de rest van de week.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:01

Wat een fijn bericht Naomi! Lekker positief. Klinkt heel goed.

Ik geef trouwens geen borstvoeding, maar kunstvoeding. Mijn oudste kreeg wel borstvoeding en die zat toen ook op veel meer voedingsmomenten. Sorry, wilde jullie niet onzeker maken. Had iets duidelijker kunnen zijn. Mijn dochter is ook echt een veelvraat :')

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 10:15

Wat fijn dat het zo goed gaat op de oppasdagen, Naomi. Goed ook dat de werkdagen je energie geven.

Floko, veelvraat, haha! Onze oudste dronk ook meer en die gaf ik in het eerste half jaar ook borstvoeding. Hij kreeg alleen vanaf het begin al veel voeding met de fles en ik kolfde toen meer.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 13:33

Hier zit ze op 2x 120-150 mL op een opvangdag. Ze wordt vlak voor vertrek afgetopt, zo niet drinkt ze 3x 120-150 mL. Grofweg drinkt ze om 7 (BV) - 10 (gekloft) - 14 (gekloft) en thuis om 17 (gekloft als ze 2 flessen heeft gedronken. Der luier gaat goed vol en ze groeit prima dus ik heb vooral besloten me geen zorgen te maken dat ze geen berekening volumes op krijgt. Het is wel minder dan onze oudste dronk. Hij dronk altijd de derde fles weg op de opvang (3x 150 mL). Maar aangezien ze volgens de zelfde curve groeien, ruim boven het gemiddelde, zal het wel goed zitten.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 14:09

Adamootje, ik vind 120 ml al veel, hier gaat er met een flesje doorgaans maximaal 90 of soms een keer 100 ml in, drinken gaat verder wel prima (maar waar we eerder bewust een kleinere speen erop hadden gezet om te vertragen zit er nu weer een grotere op, hielp niet in grotere hoeveelheden).
Ze krijgt borstvoeding en bij mij drinken gaat super goed, ze groeit ook echt mega hard (64 cm en bijna 6,5 kg op 12 weken oud) en we hebben nog ruim een maand voordat ik weer aan het werk ga en dan blijft onze dochter een maand met haar papa thuis (en kan ik dus live voeden op thuiswerkdagen). Daarna gaan we nog op vakantie en daarna pas gaat ze naar de opvang. Hier doen ze wel twee wendagen en dat vind ik voor mijn eigen gevoel wel fijn.

Eske, je zou inderdaad nog kunnen kijken naar een wat meer geborgen slaapzakje (als je dat nog niet gedaan hebt), snap dat je met dat gewicht niet meer continue in een draagzak wilt hebben. Wat voor werk ben je naar op zoek? Vind t nu heerlijk om thuis te zijn, maar kijk ook wel weer uit naar werken dus ik snap je heel goed.

Naomi, fijn dat het oppassen goed gaat en leuk dat je op je thuiswerkdagen haar live kunt voeden, lijkt me heerlijk dat je haar dan overdag ook nog even kunt zien en vasthouden tussen het werk door.

Marlis, fijn dat t zo goed gaat met Luca. Heb je zin om weer aan het werk te gaan?

Mylittlejoy, wat leuk dat jullie zo’n plezier hebben met de fietskar!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:20

Adamootje schreef:
mylittlejoy schreef:

Nou, ik dacht dat ik de enige was. Wat een ondingen, die meerijdplanken! Een fietstrailer klinkt goed! Ik zit er nog steeds over na te denken om er eentje aan te schaffen.

Marlissa, fijn dat Luca het zo goed doet op de opvang en dat het thuis ook top gaat! Je hebt het de eerste maanden niet makkelijk met hem gehad. Succes met werken dinsdag!

Floko, fijn dat het zo goed gaat! Ik denk dat wij onze meid ook eerst een ochtendje laten wennen en dan gewoon hele dagen naar de opvang brengen. Mijn oudste kon twee ochtenden wennen voordat hij voor het eggie naar de opvang ging, maar dat doen ze tegenwoordig niet (vanwege de lange wachtlijsten en het personeelstekort).

Solleke_Noah, die eerste keren je kleine naar de opvang brengen is ook heel moeilijk! Wat fijn dat je er nog een uur bij mocht blijven.

Dat klinkt goed, Mylittlejoy! Waar zjjn jullie naartoe geweest? Sterkte met de slaapregressie. Dat is ook pittig in combinatie met werk.

Ik word een beetje bang van die grote hoeveelheden melk die jullie kindjes drinken. Hier krijg ik er maximaal 120 ml in en dat zelfs vaak niet. Madame vindt aan de borst drinken het allerfijnst, maar ik moet over twee weken weer werken en dan zal ze toch echt wat vaker aan de fles moeten. Ze drinkt er gelukkig goed uit, maar ik vind het moeilijk om in te schatten hoeveel ml melk ik moet meegeven als ze volgende week naar de opvang gaat. Ik was sowieso van plan om een extra zakje bevroren melk mee te geven, mocht ze heel dorstig zijn dan kan die worden aangebroken.

Bevroren melk mag hier niet maar ik geef vier flesjes mee, hij drinkt er tot nu toe maar drie en deze week zelfs maar twee op een opvang dag. Ga woensdag zeggen dat hij er minimaal drie wel moet met warm weer.

Ik geef 130 ml mee, soms drinkt die dat net aan op soms laat die 20 a 30 ml staan. Maarja beter teveel dan te weinig.. dus ook geen grote hoeveelheid wat hij drinkt.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-25 15:20

Naomi_Jortje schreef:
@Solleke_Noah Ah gossie, snap dat je het moeilijk vindt!

@Floko oh wat heerlijk die lange slaapjes!

@mylittlejoy dat klinkt wel fijn zeg met de fietskar op vakantie. Wij hadden hier de slaapregressie van 3 maanden tot 4 maanden. Ze is nu 4 maanden en 1,5 week en ze slaapt weer stukken beter gelukkig.

@Marlis wat fijn dat Luca een makkelijke baby is! Veel succes weer met werken.

@Eske kan me voorstellen dat je dat pittig vind. Ik vond het ook echt heerlijk dat ik weer aan het werk mocht :o Merk ook aan mezelf dat ik nu een veel leukere moeder ben. Naar wat voor iets ben je op zoek?
Wel lastig zeg die dutjes... Snap dat 7 kg heel de dag dragen niet zo fijn is.

@Adamootje ik schrok er ook van, maar ik hou gewoon dit schema aan:
https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en ... -een-fles/
Mila is 5,5 kg en drinkt vaak 7 à 8 keer op een dag. Dus 110 x 5,5 / 7 of 8 is 75 of 85 ml. Meestal zit er zo'n 90 in het flesje.
Op maandag en dinsdag werk ik dus thuis en is mijn vriend met Mila thuis, dus dan voed ik gewoon live en vaak dat ze dan 's middags een flesje krijgt als ze samen ergens heen gaan. Op woensdag gaat ze van 7.30 tot 16.30 naar m'n ouders en krijgt ze 4 flesjes daar. Dan merk ik wel echt aan d'r dat ze thuis op de borst afvliegt, dat vindt ze echt fijner drinken dan flesjes. Ze is ook echt zo'n type dat een halfuur aan de borst kan blijven tutten (en dat vond ik irritant voordat ik weer werkte, maar nu ik weer aan het werk ben vind ik dat toch fijne momentjes <3 )

Hier gaat het goed! Mila is een mega blije baby die naar iedereen lacht haha. Ons mam gaat met d'r babyzwemmen op de oppasdag en dat vindt ze ook geweldig. Oppasdagen gaan sowieso goed, ze heeft nog geen 1x gehuild daar (afkloppen). Afgelopen woensdag had ze 1,5 uur bij ons pap geslapen. Ze houdt sowieso van contactdutjes, dus heel fijn dat ze dat ook bij m'n ouders kan/doet.
En ik vind 3 dagen werken heerlijk, geeft me zoveel energie voor de rest van de week.

Leuk zeg dat oma doet babyzwemmen net mila

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 10:16

@Naomi: wat leuk inderdaad dat oma wilt gaan babyzwemmen! Echt fijn zo betrokken grootouders <3 en ook dat je zoveel energie van he werk krijgt! Ik ben ook blij weer aan het werk te zijn maar vind alles combineren toch best zwaar momenteel.

Over meegeven van melk naar de opvang: ik heb de eerste dag flesjes van 140 ml meegegeven en de 2de dag van 120 ml, want ze mogen om hygiënische redenen een flesje niet opnieuw aanbieden en als hij het niet opdrinkt is dat echt zonde. Ik denk dat ik deze week 130 ml ga proberen want met die warmte... Voor een dag van 9u-16u geef ik vier flesjes mee + 1 reserve bevroren zakje dat daar in de vriezer zit.

@Roulette: ook al een grote dame zeg! Fijn dat de borstvoeding zo goed loopt!

@Renee: ik hoorde dat borstvoeding opzich ook 'voedzamer' is, dus dat ze qua milliliters dan misschien minder drinken dan flesvoeding maar wel dezelfde voedingswaarde binnen krijgen. Klinkt toch alsof het wel gewoon goed zit bij jou.

@Adamootje: dat meerijplankje werkt hier ook totaal niet :') fietskar zijn we grote fan van, kan je inderdaad ook ombouwen naar een buggy.

@mylittlejoy: is een babyschaal hetzelfde als zo'n hangmatje? Of is dat nog wat anders? Leuk een fietsvakantie! Hebben we vorig jaar ook gedaan en dat was ook echt goed bevallen.

@Marlis: fijn dat Luca het zo goed doet op de opvang en thuis! Jullie hadden ook een wat moeilijkere start toch? Succes deze week met terug gaan werken!

Wij hebben de Croozer fietskar, met hangmatje voor Hektor en zitje voor Karel. Kan ook omgebouwd naar een buggy, ook met een jog-wiel als je wilt joggen (niks voor mij :') )

@Floko: haha klein veelvraatje. Mag ook wel als baby he, beter zo dan stressen of je er wel genoeg in krijgt :D

@Eske: een hele dag met een baby is intensief he, en tegelijk vliegt het soms voorbij en denk je van he, ik heb echt niks gedaan vandaag en de dag is alweer om. Misschien is een draagzak met meer steun nog wat handiger dan een draagdoek voor je rug?

Hektor gaat tot november naar een andere crèche (opvang) dan waar Karel naartoe ging, want die hadden helaas pas plaats in november! Dus dit is een nieuwe crèche, onbekende mensen.. dat maakt het extra spannend denk ik! Hij had één wen-ochtend met mij er dan een uurtje bij, en daarna was het meteen van 9u-14u en vanaf deze week helaas nog langer. Voorlopig doet hij het wel goed, heeft flink z'n dutjes gedaan en zn flesjes gedronken, maar hij had die nacht wel een heeeeeeel onrustige nacht :z dus het heeft toch meer impact dan hij laat merken :(:)