Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

QueenE

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:00

Hopelijk houdt je opa het dan nog weer even vol Charlotte!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:03

Fijn dat het goed gaat met je ratje en met Ted :D hopen dat hij nog even gaat draaien!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 21:04

QueenE schreef:
Dit is nu ons kamertje

[ [url=m/8K8fWr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gkIekw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel fijn sfeertje <3

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 21:07

Nu haal ik Ted er duidelijk uit hoor Mriek! Fijn dat het ratje er ook goed uit lijkt te komen.

Wij hebben maandag ook de 3d echo en daarvan laat ik er dan 1 of 2 naar 8k omzetten.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 21:14

QueenE, dank je. Ik hoop het inderdaad ook. Maar flink bemoedigend toespreken de komende weken. ;)

Gnome, lief dat je dat zegt. Deze foto is inderdaad wel wat duidelijker dan de vorige. O:)
Wat leuk maandag een 3D echo! Hopelijk werkt jullie kleine goed mee. Ben benieuwd naar de foto's. :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 22:25

Leuk/mooi kamertje QueenE.

Ik heb vanmiddag weer een broekje genaaid.

Nu vanavond mee gedaan aan een webinar over de bevalling en kraamzorg. Altijd fijn zulke informatie

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:55

Freekieee schreef:

Nu vanavond mee gedaan aan een webinar over de bevalling en kraamzorg. Altijd fijn zulke informatie

Grappig, volgens mij hebben onze verloskunigenpraktijken dezelfde avonden :) wel interessant dus? Volgende week hebben wij de eerste over gezond zwanger zijn

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 07:56

@Freekieee draagzakken zijn zo fijn! Echt een onmisbaar iets.
Ah oké nou ben benieuwd of dat zou helpen!

@kiwipitje ja Pff na een wandeling heb ik mijn tong al op de grond. Terwijl ik 3 keer in de week sportte en ook nog eens paardrijden deed.

@charlotte oh nee wat een vervelende situatie zeg! Vooral nu je zo zwanger bent. Heel veel sterkte en hopelijk heeft hij de kracht om de baby nog te kunnen zien.

Wat mooi dat behang! Ik ben ook nog op zoek.

@marjon oh wat naar zeg! Gelukkig dat ze die echo’s direct inplannen om alles in de gaten te houden.

@azmay oh de 9 maanden beurs? Ik heb me nog nergens voor aangemeld. Ik ga er zaterdag heen al zie ik er wel tegenop.

@ballard ah wat een leuk pakje zeg! Ik vind het best lastig wat ik nu moet kopen zo voor de zomermaanden. Rustige aan doen ontkom je straks niet meer aan. Ik moet helaas ook stoppen met rijden met 22 weken vanwege de bekken.

@queene heel erg mooi die kamer!

@mriek ah gos dat ratje. Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan met de operatie!

Och jeej, het kan maarzo dat Ted een dag van te voren alsnog draait. Laten we het hopen! Ik heb het nog nooit meegemaakt. Deze baby is een dwarsligger haha. En wauw wat scherp die foto!

Gelukkig gaat het wel weer. In de tussentijd heb ik wel nog de 20 weken echo gehad. Alles was goed en nog wel extra bloed geprikt. Ik had vitamine d te kort dus dat slik ik nu bij. Ik voel me stukken beter. Toen Sander weg was had ik elke avond harde buiken, dus dat was echt een teken dat het niet meer gaat. Gelukkig met voldoende rust en echt aan mezelf denken zijn ze nu een stuk minder.

Heb nog overleg met de verloskundige gehad en ik ga vragen om gedeelde zorg met het ziekenhuis. Tot nu toe (ik ben 23 weken) hebben ze alleen naar het hartje geluisterd en verder heeft de verloskundige alleen echo’s gedaan. De baby is te klein, dus meer risico. Maar dat was Luca ook en ik ben maar 1.53 en Indisch. Het is vervelend want ze kijken niet naar de persoon maar naar het Nederlandse gemiddelde.. dus de verloskundige gaf ook aan je moet echt op je strepen staan. Want met de vorige baby was het precies zo en is ook gezond. De reden dat ik gedeelde zorg wil is dat ze erg onaardig zijn bij het ziekenhuis. Al zuchten als ik bel over de harde buiken. Echt heel koud en zakelijk.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 08:52

DonDon schreef:

@kiwipitje ja Pff na een wandeling heb ik mijn tong al op de grond. Terwijl ik 3 keer in de week sportte en ook nog eens paardrijden deed.

@charlotte oh nee wat een vervelende situatie zeg! Vooral nu je zo zwanger bent. Heel veel sterkte en hopelijk heeft hij de kracht om de baby nog te kunnen zien.

@marjon oh wat naar zeg! Gelukkig dat ze die echo’s direct inplannen om alles in de gaten te houden.

@azmay oh de 9 maanden beurs? Ik heb me nog nergens voor aangemeld. Ik ga er zaterdag heen al zie ik er wel tegenop.

@ballard ah wat een leuk pakje zeg! Ik vind het best lastig wat ik nu moet kopen zo voor de zomermaanden. Rustige aan doen ontkom je straks niet meer aan. Ik moet helaas ook stoppen met rijden met 22 weken vanwege de bekken.

@mriek ah gos dat ratje. Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan met de operatie!

Och jeej, het kan maarzo dat Ted een dag van te voren alsnog draait. Laten we het hopen! Ik heb het nog nooit meegemaakt. Deze baby is een dwarsligger haha. En wauw wat scherp die foto!

Gelukkig gaat het wel weer. In de tussentijd heb ik wel nog de 20 weken echo gehad. Alles was goed en nog wel extra bloed geprikt. Ik had vitamine d te kort dus dat slik ik nu bij. Ik voel me stukken beter. Toen Sander weg was had ik elke avond harde buiken, dus dat was echt een teken dat het niet meer gaat. Gelukkig met voldoende rust en echt aan mezelf denken zijn ze nu een stuk minder.

Heb nog overleg met de verloskundige gehad en ik ga vragen om gedeelde zorg met het ziekenhuis. Tot nu toe (ik ben 23 weken) hebben ze alleen naar het hartje geluisterd en verder heeft de verloskundige alleen echo’s gedaan. De baby is te klein, dus meer risico. Maar dat was Luca ook en ik ben maar 1.53 en Indisch. Het is vervelend want ze kijken niet naar de persoon maar naar het Nederlandse gemiddelde.. dus de verloskundige gaf ook aan je moet echt op je strepen staan. Want met de vorige baby was het precies zo en is ook gezond. De reden dat ik gedeelde zorg wil is dat ze erg onaardig zijn bij het ziekenhuis. Al zuchten als ik bel over de harde buiken. Echt heel koud en zakelijk.

Oh dat klinkt inderdaad heel onpersoonlijk…het is inderdaad niet gek dat als je zelf klein bent en Indisch bent je kindje ook klein is toch? Hopelijk willen ze de zorg opdelen!

Wat jammer dat je niet meer mag paardrijden, bekkenproblemen zit je echter ook niet op te wachten. Kan je wel nog wat naast het paard doen? Ik ben bijv met werken aan de hand begonnen om zo ook zelf nog een beetje in conditie te blijven

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:34

Ballard_L schreef:
Freekieee schreef:

Grappig, volgens mij hebben onze verloskunigenpraktijken dezelfde avonden :) wel interessant dus? Volgende week hebben wij de eerste over gezond zwanger zijn

Ja dit was vanuit het ziekenhuis. Alleen niet het ziekenhuis waar ik ga bevallen maar mijn verloskundige werkt met hun. Vond het opzich interessant. Heus dingen die je wel al wat. Maar genoeg ook weer niet. Vond zeker fijn om in ieder geval iets mee gekregen te hebben.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 09:54

Ballard_L schreef:
DonDon schreef:

Oh dat klinkt inderdaad heel onpersoonlijk…het is inderdaad niet gek dat als je zelf klein bent en Indisch bent je kindje ook klein is toch? Hopelijk willen ze de zorg opdelen!

Wat jammer dat je niet meer mag paardrijden, bekkenproblemen zit je echter ook niet op te wachten. Kan je wel nog wat naast het paard doen? Ik ben bijv met werken aan de hand begonnen om zo ook zelf nog een beetje in conditie te blijven

Ja we doen nu heel veel grondwerk en longeren. De bijrijder rijd 2 keer per week en ik zoek nu nog iemand erbij. Ik heb al zo’n cursus van Marijke de Jong die ik weer verder kan oppakken. Merk meteen dat ik het eigenlijk moet blijven doen omdat hij veel flexibeler wordt

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:29

Bedankt allemaal!

De diëtiste heeft nog niet gebeld. Ik ben benieuwd waar ze allemaal mee komt. Ik ben een lastige brood eter en mijn werk in de horeca helpt ook niet echt :+. Met regelmaat eten? Wat is dat? Heb ze op het werk wel gelijk op de hoogte gebracht en alleen maar begrip gelukkig. Moet wel echt op vaste tijden gaan eten en na 1.5 uur prikken, dus toch maar even de tijd voor nemen.

@Azmay, wow wat een boel spullen! Dat is nooit weg.

@Ballard, aah wat een lief pakje

@Charlotte, sterkte met je opa. En wat een gaaf behang! Beide stalen, moeilijke keuze.

@mriek. Hopen dat Ted uit zichzelf gaat draaien. Lijkt me ook niet erg prettig. Zo’n 3D foto is altijd leuk :+:

@Dondon, wat vervelend dat ze zo zakelijk zijn bij de verloskunde. Ik wist niet dat er zoiets als gedeelde zorg bestond.

Freekieee schreef:
_Marjon_ schreef:
Meeh. Ik moest dinsdag voor een Glucose test naar het ziekenhuis, en werd net gebeld dat ik zwangerschapsdiabetes heb :.

Dus vanaf morgen aan een dieet, naar een diëtiste en binnenkort beginnen met vingerprikken. Hopelijk hou ik het dan zo zelf in de hand en hoef ik geen insuline te spuiten. :=
Werd net al wel gelijk gebeld voor een echo in te plannen. Krijg nu sowieso 2 extra echo's met 31 en 35 weken.

Urgh wat vervelend zeg… zit je echt niet op te wachten nu. Succes en sterkte! Hopelijk blijft het indd zo gaan dat je geen insuline hoeft te spuiten

Hoe ver ben jij Marjon?

Ik ben nu 24+5

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:53

Marjon, dan zijn we even ver.
Wel pittig hoor! Rekening houden met zoveel dan pff. Ik heb aankomende woensdag de test.

Desnoods wekker zetten als dat helpt. Zou mij in iedere geval helpen.

Ik heb vandaag eindelijk echt wat kunnen doen behalve opruimen en alles. Gedeelte kunnen isoleren. En nu lekker op de bank. Voel me echt blij dat ik iets in huis heb kunnen doen nu.

22ste aankomende woensdag heb ik de glucose test. Dus ben benieuwd. Film downloaden op de iPad, dan kan ik mij beetje vermaken.

Hoe is iedereen verder ??

Alvast fijn weekend :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 16:27

Fijn Freekie!! Snap dat dat je goed heeft gedaan.

Hier alles oké. Vannacht wel even last van m'n rug dus dat heeft mijn man er gelijk uit gemasseerd. Daarna was de kleine heel wakker dus m'n man z'n hand gejat om 'm in slaap te krijgen :') daarna heerlijk geslapen gelukkig.

Hier ook rustig aan het opruimen en wasjes aan het draaien. Weekend jarig.. Veel leuks op de planning. 2x uit eten, kinderwagen kopen, kinderkamer schildering van nijntje en maandagavond d3 echo. En héél veel taart Y)(^)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:34

Haha hand gebruiken van je man die ken ik haha.
Ooh lekker druk weekend! Leuk geniet er van!

Weet je al voor welke kinderwagen je nu wilt gaan? Of gewoon wat proberen en dan zien?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 16:40

Freekieee schreef:

Weet je al voor welke kinderwagen je nu wilt gaan? Of gewoon wat proberen en dan zien?

Vind het lastig inderdaad. Heb bij wat moeders om me heen gevraagd en iedereen heeft bij dezelfde merken tegenovergestelde ervaringen :+ dus het is erg persoonlijk. Heb wel wat eisen..
-grote ruimte onderin voor spullen
-verstelbare duwstang
-inklapbaar / tillen moet in m'n eentje kunnen
-in buggy stand wil ik het kindje kunnen draaien
-moet ook in het bos fijn rijden

Dus we gaan het meemaken. Budget is ruim zat denk ik voor deze wensen.. Hoop ik.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:42

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Vind het lastig inderdaad. Heb bij wat moeders om me heen gevraagd en iedereen heeft bij dezelfde merken tegenovergestelde ervaringen :+ dus het is erg persoonlijk. Heb wel wat eisen..
-grote ruimte onderin voor spullen
-verstelbare duwstang
-inklapbaar / tillen moet in m'n eentje kunnen
-in buggy stand wil ik het kindje kunnen draaien
-moet ook in het bos fijn rijden

Dus we gaan het meemaken. Budget is ruim zat denk ik voor deze wensen.. Hoop ik.

De Joolz geo 3 verdoet daar allemaal aan. Vond hem erg fijn lopen. Maar zelf gekozen voor de day+

Maar gewoon proberen wat jij fijn vind! Kom je maar op 1 manier achter

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:42

Zodra mijn vriend zijn hand op mijn buik legt gaat Nemo juist helemaal wild :')

Ik ben vandaag compleet opgebrand, maar dat is weinig verrassend na gisteren. :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 16:53

Thanks voor de tip Freekie. Ik kreeg van een vriendin juist te horen dat de joolz erg smal is maar dat is jouw ervaring dus niet?

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 16:57

Gnome schreef:
Thanks voor de tip Freekie. Ik kreeg van een vriendin juist te horen dat de joolz erg smal is maar dat is jouw ervaring dus niet?

Ik vind van niet. De Joolz geo 3 heeft wat grotere voorwielen voor all terrein. En een grote boodschappen bak er onder.

Smal vond ik hem niet. De day+ is bijna t zelfde alleen wat kleinere voorwielen en kleinere bak. De geo 3 kan je eventueel ook ombouwen als je nog een 2de wilt :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 17:18

Thanks! Dan ga ik die ook gewoon bekijken. Bugaboo staat ook vrij hoog op m'n lijstje.

Nemen jullie partners ook allemaal de 5 weken extra verlof op? Wij hebben het aangegeven nu bij zijn werkgever maar die waren natuurlijk alweer niet blij en wilden het eerst even uitzoeken. Kan echt simpel worden van die lui... Toen met zorgverlof hebben ze zich ook al zo schandalig opgesteld. Ook dit is gewoon een wettelijk recht en 3 maanden van te voren gemeld conform regels dus ik raak nu al weer geïrriteerd :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 17:26

Gnome schreef:
Thanks! Dan ga ik die ook gewoon bekijken. Bugaboo staat ook vrij hoog op m'n lijstje.

Nemen jullie partners ook allemaal de 5 weken extra verlof op? Wij hebben het aangegeven nu bij zijn werkgever maar die waren natuurlijk alweer niet blij en wilden het eerst even uitzoeken. Kan echt simpel worden van die lui... Toen met zorgverlof hebben ze zich ook al zo schandalig opgesteld. Ook dit is gewoon een wettelijk recht en 3 maanden van te voren gemeld conform regels dus ik raak nu al weer geïrriteerd :+

Ja mijn man neemt die extra 5 weken en gaat daarna een dag minder werken in de week. Vonden ze gelukkig op zijn werk heel normaal, superfijn. Echt vervelend als je werk daar dan moeilijk over gaat doen. Je hebt er gewoon recht op

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-23 17:33

Ballard_L schreef:
Gnome schreef:

Ja mijn man neemt die extra 5 weken en gaat daarna een dag minder werken in de week. Vonden ze gelukkig op zijn werk heel normaal, superfijn. Echt vervelend als je werk daar dan moeilijk over gaat doen. Je hebt er gewoon recht op

Precies dat. Stel stakkers. Nee is ook gewoon geen optie dus ben benieuwd waar ze mee komen als excuus. Wij nemen inderdaad na het verlof allebei een dag in de week ouderschapsverlof op. Zouden nu 1,5 dag opvang nodig hebben in de week als we geen vaste oppas zouden kunnen krijgen. Viel me qua kosten erg mee gelukkig en denk dat het voor zo'n kleintje niet eens erg is om naar de opvang te gaan.

Vond het wel bijzonder dat het bij ons goedkoper is om je kind van 7 tot half 7 te brengen dan van 7 tot 5.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:22

Hier waarschijnlijk geen vijf weken zorgverlof van mn vriend. We beginnen beide bij ons nieuwe baan begin maart en om dan direct voor hem ook al snel paar weken eruit te liggen is natuurlijk rot.

Ook kraamzorg alleen maar drie uur gekozen ivm hond.

Hier even te druk gehad. Drukke nachtdiensten gehad en tussendoor ook afspraken dus weinig geslapen. Vanmorgen nacht uit gekomen en dit waren ze. Nu nog twee diensten hier en dan is het verre rijden voorbij en begin ik bij mn nieuwe baan. Hopelijk wat meer rust dan.

Ga vanavond even behang en verf kopen voor de babykamer. Ouders zouden komen behangen zondag maar zijn ziek dus wordt volgende week.

Mn buik groeit echt ineens mega hard.
24+2
Afbeelding

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 18:23

Jammer dat de werkgever van je partner stom reageerde Gnome. Zeker als hij er gewoon recht op heeft. Mijn vriend is een zzp’er dus nergens recht op op dat vlak.

Ik ga voor de Nuna Demi Grow kinderwagen. Voldoet aan al je eisen, alleen heeft normale banden dus of je daar in het bos fijn mee kan lopen durf ik niet te zeggen. Klinkt als een leuke planning, veel plezier :D

Fijn dat je het een en ander hebt kunnen doen Freekie. Ik hoop voor je op een goede glucosetest.

Dat zou mooi zijn DonDon maar er is een kans dat opa en oma dat niet meer mee gaan maken :=
Bijzonder dat ze jou vergelijken met de Nederlandse maatstaven…

Hier een rustige dag gehad, even bijkomen van het infuus. Wel het een en ander in het huishouden kunnen doen. Het lijkt erop dat ik de 12 weken waarin ik me continue slecht voelde achter me heb gelaten :D Sinds eergisteren ben ik niet meer extreem beroerd geweest. Hopelijk kan ik een begin maken met het verven en behangen van de babykamer.

Is er vandaag nog iemand naar de beurs geweest?