Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Femke_Tweety schreef:203.450 van 17,4 miljoen 1,169 %
1.184.510 van 67 miljoen 1,767 %
Als ik niet super krom zit te rekenen. tenminste, het is redelijk laat al.
Ligt redelijk dicht bij elkaar, tussen de 1 en de 2% beide.
Beide landen beginnen op gang te komen, en ik denk dat beide landen klaar staan voor de grote leveringen. Dat het nu gewoon hopen is dat astra zenica inderdaad goed genoeg en veilig genoeg is om goedgekeurd te gaan worden.
En dan de volgende 3 merken nog...
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, omdat ik spelen met cijfers leuk vind.
Cer schreef:Maar wat moeten ze dan doen?
De ouderen van boven een bepaalde leeftijd (Welke leeftijd?) nu niet vaccineren? Dat gaat ook niet goed vallen denk?
Toch het vaccin wat eigenlijk het 2e Pfizer vaccin is voor mensen, nu als 1e vaccin aan anderen geven, met het risico dat de tweede prik niet komt want levering te laat? Dat vond ook niet iedereen leuk.. toch?
Cer schreef:Maar wat moeten ze dan doen?
De ouderen van boven een bepaalde leeftijd (Welke leeftijd?) nu niet vaccineren? Dat gaat ook niet goed vallen denk?
Toch het vaccin wat eigenlijk het 2e Pfizer vaccin is voor mensen, nu als 1e vaccin aan anderen geven, met het risico dat de tweede prik niet komt want levering te laat? Dat vond ook niet iedereen leuk.. toch?
Bagheera_206 schreef:Pandora2 schreef:Novavax zit ook in de pijplijn voor goedkeuring. In elk geval al in de UK, maar dan zal de EU wel snel volgen.
89% effectiviteit heeft deze.
Wat is snel...Hier wordt AZ ook deze week (hopelijk) pas goed gekeurd.
secricible schreef:Ik meen me trouwens te herinneren dat pfizer een tijdje terug onderzocht of er mogelijkheden waren het vaccin minder koud te bewaren om de logistiek te bevorderen. Weet iemand wat daar de tussenstand van is?
sureido schreef:Daar gaat het niet om secricible, het gaat erom dat het bij mij gewoon krom voelt om sowieso 90+ nog te prikken, 80+ is misschien iets te dat geef ik toe want daar zitten nog wel echt veel stabiele ouderen bij.
Maar wanneer de kleinkinderen en kinderen geënt zijn, betekend dit toch ook dat zij veel minder kans op Corona hebben?
Ik vind het daarom wel goed dat ze nu gedwongen moeten beginnen met 65-, daar zitten er ook veel bij waar je zo’n zinnetje kan typen.
‘Ja ik weet dat jij veel kans hebt op Corona omdat je voor de klas staat en als je dan in het ziekenhuis beland tja maar ja helaas 90+ gaat voor’
Is toch bij elke groep zo.
Cer schreef:Secricible, ik schrok even van mijn eigen uitspraak.. maar gelukkig was ie niet van mij
bigone schreef:Wanneer je de grote groep die het meeste positief test en doorgeeft , 18 tot 30 eerst vaccineert en dan de groep tot 65 haal je de besmettingen ook weg.
sureido schreef:Uit de resultaten van Israël zijn wel degelijk al resultaten dat het Pfizer vaccin ook zorgt voor minder besmettelijkheid dus ‘geen sprake’ is niet waar, linkje heb ik hier al eens gedeeld.
Citaat:AstraZeneca heeft volgens persbureau Reuters de EU inmiddels 8 miljoen doses extra aangeboden in het eerste kwartaal. Volgens de EU is dat niet genoeg, omdat het alsnog veel minder is dan de afgesproken levering.