Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:29

Djeeezz... dit is wel heel heftig...

Benieuwd qua werk. Ik moet nog naar een paar trainingen die ik niet thuis kan doen en morgen nog werken. Volgende week was de laatste week en dan waren we zoiezo dicht.

pmarena

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:31

Nou ik probeer man ook al op te porren om straks nog even snel de meest belangrijke spullen op te pikken voor onze verbouwing. Dan kunnen we tenminste verder want het is ook wel lekker als je elektra en verwarming een beetje functioneren :=

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:31

Benieuwd hoe serieus aanbieders van bv opleidingen voor paarden dit nemen ( cursussen osteo, massage, dat soort dingen). Vorige lockdown heb ik gezien dat die gewoon in sommige gevallen door gingen..
Maar als onderwijs stil ligt moet dat toch ook stoppen lijkt me?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:32

En bij de bouwmarkten halen veel bouwbedrijven ook hun materialen. Die kunnen ook niet halverwege zeggen tegen hun klanten jammer maar helaas. Bezorgen heb ik naar geinformeerd, isolatie platen zouden 90 euro aan bezorgkosten hebben ivm hun formaat. -O- De platen zelf waren samen 65 euro. Goddank wil iemand die voor me ophalen vanmiddag nog. _/-\o_

Net als kleding verstel bedrijven die ook andere dingen maakt , blijven die open of gaan die dicht? Ik zou morgen een rol gordijnstof wegbrengen voor een hoognodig warme werend gordijn. Ik denk dat ik zelf aan de gang moet met de hand op een andere manier. :+
Laatst bijgewerkt door karuna op 14-12-20 13:34, in het totaal 2 keer bewerkt

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:32

Ik had gelukkig al een vrij lange kerstvakantie ingepland maar dit is wel pittig zo.
Wordt half januari 30 en een huisje in Drenthe geboekt, kan alleen niet vinden of dit dan ook niet mag.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:34

Ik ben ook benieuwd of mijn tentamen 14 januari door gaat. Mijn eerste fysieke toetsmoment sinds maart. :+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:36

MarlindeRooz schreef:
Ik ben ook benieuwd of mijn tentamen 14 januari door gaat. Mijn eerste fysieke toetsmoment sinds maart. :+

Oh ja, dat is ook wel iets ja..

Ik heb denk ik sowieso (als ik mag verdedigen) een online verdediging :+.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:39

pmarena schreef:
Nou ben benieuwd... als de basisscholen ook dichtgaan dan hebben we een lange vakantie voor de boeg.... ben wel benieuwd of we dan wel deze schoolweek nog afmaken.

Vanaf woensdag dicht toch?

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:40

Alle scholen dicht????
Mag ik even kei en kei hard janken hier |( |(
Zorgintensieve zoon hier, trokken vorige lockdown al slecht.. December is al een poedersuiker maand voor hem.. Dan dit erbij... Hopelijk komen we hier ongeschonden uit |(

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:40

Saskia9 schreef:
Alle scholen dicht????
Zorgintensieve zoon hier, trokken vorige lockdown al slecht.. December is al een poedersuiker maand voor hem.. Dan dit erbij... Hopelijk komen we hier ongeschonden uit |(

Ah Saskia :knuffel:.
(Corona proof) knuffel voor jou!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:41

Ik ben blij dat wij niks gepland hebben, niet aan het verbouwen zijn. De weekboodschappen zijn er ook al. Hoef vrijdag of zaterdag pas weer te gaan. Dan is hopelijk de rust weer wat terug gekeerd. Zou wel naar de mondhygiënist gaan volgende week. Maar dat zal niet kunnen gok ik.

Ik hoop dat werk en dagbesteding voor mensen met een beperking wel open blijven deze keer.

Mijn dochter moest net ook even flink huilen hier. Die vindt het vreselijk dat de scholen dicht gaan.

lenaa_tje

Saskia9 schreef:
Alle scholen dicht????

Ik ga er vanuit dat noodopvang ook voor kinderen met zorg is.
Je kan mensen moeilijk laten verpieteren.

Sheran

Saskia9 schreef:
Alle scholen dicht????

Ja dat mag :(:) . Misschien maken ze wederom een uitzondering voor hele lastige gevallen?

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:42

Muze schreef:
Benieuwd hoe serieus aanbieders van bv opleidingen voor paarden dit nemen ( cursussen osteo, massage, dat soort dingen). Vorige lockdown heb ik gezien dat die gewoon in sommige gevallen door gingen..

Dat valt niet onder onderwijs en ook niet onder contactberoepen (want dat gaat over mensen). Het is dus aan die mensen zelf ze dat door laten gaan. Denk ook niet dat kwaad kan als ze zelf voorzorg nemen en opletten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:43

Saskia9 schreef:
Alle scholen dicht????

Heftig :knuffel:

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:43

SusanH schreef:
Ik ben blij dat wij niks gepland hebben, niet aan het verbouwen zijn. De weekboodschappen zijn er ook al. Hoef vrijdag of zaterdag pas weer te gaan. Dan is hopelijk de rust weer wat terug gekeerd. Zou wel naar de mondhygiënist gaan volgende week. Maar dat zal niet kunnen gok ik.

Ik hoop dat werk en dagbesteding voor mensen met een beperking wel open blijven deze keer.

Mijn dochter moest net ook even flink huilen hier. Die vindt het vreselijk dat de scholen dicht gaan.

De mondhygieniste en tandarts zijn zorgberoepen. Die blijven deze keer gewoon doorgaan, dus daar kun je wel heen.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:44

Saskia9 schreef:
Alle scholen dicht????

Dit vind ik heel, heel heftig om te lezen... Ik ben zelf onderwijzer, zit op dit moment ziek thuis en ik voel me erg ontdaan door de laatste berichten. Ik zag het wel aankomen, maar nu de kogel door de kerk is maakt het me emotioneel.
Is er op de school van jouw zoon een mogelijkheid tot een ‘opvangklas’? Die hadden wij en deze zullen we wel weer in het leven roepen. Deze klas is er voor de studenten die het om wat voor reden dan ook thuis niet trekken en/ of behoefte hebben aan extra steun/ begeleiding.

Muze

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:44

Bloodymary schreef:
Muze schreef:

Dat valt niet onder onderwijs en ook niet onder contactberoepen (want dat gaat over mensen). Het is dus aan die mensen zelf ze dat door laten gaan. Denk ook niet dat kwaad kan als ze zelf voorzorg nemen en opletten.

Had gelukkig zelf al afgezegd. Want van de opleiders hoef je niet altijd een serieuze houding te verwachten ben ik helaas achter.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:46

Saskia9 schreef:
Alle scholen dicht????

Dit vind ik heftig..

Dus hoop dat iedereen die klaagt om sluiten winkels eens gaat stilstaan bij hoe erg het voor sommige gezinnen kan zijn

Bloodymary

Muze schreef:
Bloodymary schreef:

Had gelukkig zelf al afgezegd. Want van de opleiders hoef je niet altijd een serieuze houding te verwachten ben ik helaas achter.

Oh wacht, ik had niet goed gelezen. Had niet gezien dat het om opleiding ging voor die dingen, maar dacht bijvoorbeeld de osteo op zich. Maar dan lijkt het me eigenlijk dat dit wel onder onderwijs valt.

dromertje2

Saskia: Ik voel met je mee. Maar misschien mag hij wel naar de noodopvang.
Tijdens de lock down in maart in België is xander na 5 weken thuis, naar de noodopvang in school gegaan voor 2dgn per week, het was dat of grote kans dat het crisisopvang werd.
Weet niet of dat je recht hebt op noodopvang bij moeilijke thuissituatie in Nederland?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:57

Flink balen, maar zat eraan te komen.
Ik hoop wel dat onze basisschool nu iets meer doet dan 1x per week kopieerbladen uitdelen en je ze 1x per week weer kunt inleveren.
Niks geen digitale lessen of wat dan ook in al die weken. Schandalig.
Ik ( Pabo afgerond ooit) merkte al zoveel dingen bij mijn oudste op in die eerste paar lessen, ppffttt

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:00

O ja ik moest alweer tevergeefs naar het gemeente huis. Daar verstrekken ze mondkapjes uit een doosje. Had iemand zijn gebruikte kapje op die doos met nieuwe kapjes gelegd. -O- Ik heb dat netjes gemeld, wordt het gebruikte kapje met blote handen weggehaald en blijven de nieuwe gewoon liggen. Dat lijkt mij toch een mogelijke besmettingsbron of denk ik dan te ver door?

opisop_shop

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:01

Die zou ik dan mooi een weekje apart zetten inderdaad. Als je ziet dat er al bakjes zijn voor schone en gebruikte pennen enz...

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 14:05

Ojee, jullie gaan dus echt in harde lockdown. Hoe zit het dan met de feestdagen bij jullie?

Duitsland ook alles dicht.

Hier in Frankrijk heffen ze de (halfslachtige) lockdown op en komt er weer een avondklok, behalve voor Kerstmis. Nieuwjaar ook avondklok, niemand op straat na 20u.
Probleem is dat die wannabe lockdown niets geholpen heeft. Doel was minder dan 5000 besmettingen tegen midden december. We zitten op dik het dubbele maar toch versoepelen de maatregelen.
Ik zie het somber in voor januari.