Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:23

Meid, je bent gewoon corona moe, zoals zoveel van ons. Ons sociale leven staat al vanaf begin januari stil, eerst door een ongeval van mijn man en toen kwam Corona . Mijn kinderen zie ik heel af en toe, vijf bruiloften zijn niet doorgegaan , feesten afgelast . De wereld staat gewoon stil maar in plaats van ons druk of boos te maken hopen we dat het volgend jaar beter gaat . En jij bent nog een jonkie vergeleken met mij dus zullen er voor jou nog mooie tijden genoeg komen. Voor nu is het genieten van kleine dingen en je aan de regels houden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:23

Misschien is dat wel het beste even ja. De persconferenties volgde ik ook niet meer zo en wacht elke keer wel af wat er veranderd.

Maar echt ik hoop dat jullie niet weer zeggen dat als mensen twijfelen ze laag opgeleid zijn. Met zulke woorden kun je zoveel mensen onbewust of bewust pijn doen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:24

bigone schreef:
Meid, je bent gewoon corona moe, zoals zoveel van ons. Ons sociale leven staat al vanaf begin januari stil, eerst door een ongeval van mijn man en toen kwam Corona . Mijn kinderen zie ik heel af en toe, vijf bruiloften zijn niet doorgegaan , feesten afgelast . De wereld staat gewoon stil maar in plaats van ons druk of boos te maken hopen we dat het volgend jaar beter gaat . En jij bent nog een jonkie vergeleken met mij dus zullen er voor jou nog mooie tijden genoeg komen. Voor nu is het genieten van kleine dingen en je aan de regels houden.

Dat is wel lief dat je dat zegt.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:26

Janinevv schreef:
Misschien is dat wel het beste even ja. De persconferenties volgde ik ook niet meer zo en wacht elke keer wel af wat er veranderd.

Maar echt ik hoop dat jullie niet weer zeggen dat als mensen twijfelen ze laag opgeleid zijn. Met zulke woorden kun je zoveel mensen onbewust of bewust pijn doen.

Dat hebben wij volgens mij niet gezegd , wel dat de complottheorieën geloofd worden door mensen van allerlei niveaus . Misschien zijn mensen die een lager niveau hebben meer beïnvloedbaar voor complotten aangezien ze altijd zeggen dat je zelf moet onderzoeken en dan zal je het vinden . En dat kan mensen knap onzeker maken waardoor ze maar achter de meute aanlopen . En ja, soms ben ik wel lief.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:32

bigone schreef:
Janinevv schreef:

Dat hebben wij volgens mij niet gezegd , wel dat de complottheorieën geloofd worden door mensen van allerlei niveaus . Misschien zijn mensen die een lager niveau hebben meer beïnvloedbaar voor complotten aangezien ze altijd zeggen dat je zelf moet onderzoeken en dan zal je het vinden . En dat kan mensen knap onzeker maken waardoor ze maar achter de meute aanlopen . En ja, soms ben ik wel lief.

Ik heb zelf vroeger ook in een lagere klas gezeten heb daarna mezelf opgewerkt en het meeste wat mij raakte des tijd in die klas was dat bijna iedereen zei over zichzelf : ik ben dom of wij zijn dom. En dat vind ik heel rot, ik heb geen speciaal onderwijs gedaan of wat dan ook maar deze mensen horen ook bij de maatschappij. Keiharde werkers en ja ik wijk nu even af van het onderwerp.

Daarnaast heb je inderdaad in allerlei niveaus bepaalde richtingen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:38

En weet je, dat corona moe zijn snap ik.
Ik zit in de setting met jonge fitte mensen die veel uitstoten blijkt zonder wat te merken.
En ik heb thuis ouders stevig in de risicogroep plus ik moet mantelzorgen.
Ik zit nu op die plek vast aan een ffp3 mondkapje, het is kl*te, het zit niet geweldig.
Maar ik weet waar ik het voor doe, en dat is dat we hopelijk de ellende buiten de deur houden.
Maar ben ik corona moe? Ja.
Ik kijk dus hier in dit topic heel weinig, af en toe lees ik bij en thats it.
Ik heb geen nieuwsapp, ik houd het aantal besmettingen niet bij, en leef zoveel mogelijk mijn leven binnen de regels.
Verder heb ik losgelaten dat ik iets aan welk complot wat waar kan zijn ook doen kan mocht dat waar zijn.
En geloof mij dat geeft rust.
Besef dat je naar buiten kunt, dat er zorg is ipv stikkende mensen in ziekenhuisgangen of zelfs op gruwelijke wijze thuis, en accepteer dat mondkapje.
We kunnen het op zijn minst proberen.
En vind ik het leuk dat ik bijvoorbeeld nu daten niet aan begin?
Nee, ik wil heel graag, ik ben door omstandigheden bewust single gebleven 2 jaar.
En nu is corona er, ja dat is ruk ja.
Maar als ik hoor dat mijn date 3x per week bij vrienden over de vloer is en het allemaal wel mee vind vallen, ben ik er klaar mee.
Dan nu maar even niet tenzij het iemand is die beseft hoeveel ik om mijn familie geef.

En besef ook, dat mensen onder de 30 dit soort perikelen gewoon niet kennen.
Mazelen, tbc, mijn oma heeft meegemaakt dat tbc een ding was, ze zegt maar zulke dingen heb jij gewoon nog nooit meegemaakt.
Maar er zijn landen, waar ze niet beter weten dat er zo nu en dan wat vreselijks voorbij komt.
Neem ebola, ik ben eigenlijk gezegend dat ik, tot de jongere generatie behorend, dit nooit eerder mee heb hoeven maken.
Misschien als je het zo bekijkt, dat je het beter kunt relativeren..?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:48

Nog wel even toevoegen De Jonge heeft het zelf gezegd vanmiddag ook in de spoedwet komt te staan dat een vaccinatie NIET NIET NIET verplicht wordt.

En waarom? omdat dat niet mag in Nederland juridisch niet en ook werkgevers mogen dat niet bepalen voor hun personeel.

Dus dat kun je dan in ieder geval loslaten. Als er mensen beweren dat dat nog zo is , zouden ze toch eens eenmalig naar het nieuws moeten kijken....

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 11:55

Deze hele discussie doet met denken aan "the girl you wish you never started a conversation with" van Saturdaynight Live. Je praat tegen een muur waaruit alleen maar totaal verwrongen informatie komt:

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:18

Magrathea schreef:
Gelukkig las ik vandaag iets over sneltesten wat echt wel veelbelovend klonk :j
Dat gaat meer over de besmettelijkheid dan over of je echt drager bent. Dat zou fantastisch nieuws zijn voor grote evenementen. Ik stel me voor: voor een tientje kan je langs een testlocatie voor een sneltest. Is ie negatief, krijg je een ticket met barcode, die op het evenement (concert, voetbalwedstrijd) gescand word, daarmee mag je naar binnen. Laat festivalzomer 2021 maar komen *\o/*

Sorry dat ik degene moet zijn om je feestje te verpesten Y;( :
Citaat:
Een teleurstelling misschien voor de evenementenbranche, horeca of voetbalsupporter. "Dit is praktisch niet uitvoerbaar bij een popconcert of voetbalstadion. Nog los van een enorme kostenpost, lijkt me dit onrealistisch", zegt Van den Brink.

Hij rekent: stel, je hebt 5000 mensen in een stadion. Het testproces duurt al gauw een half uur. Nog los van de administratie duurt het testen 2500 werkuren. "Zelfs met 100 mensen is dit nog een hele logistieke operatie", aldus Van den Brink. "Deze sneltesten gaan hiervoor niet de oplossing bieden."
https://nos.nl/artikel/2351349-sneltest ... t-bij.html

Karl66

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:24

Dat niet alleen, kijk wat er in het Witte Huis in de VS is gebeurd. Daar gebruikten ze ook sneltesten om het virus buiten de deur te houden. Dat lukt tot er één persoon tussendoor glipt, waarna je gelijk een superspreader situatie hebt. Ook door het valse gevoel van veiligheid wat mensen daar door hebben.

Gisteren werd bekend dat er 34 mensen via die bijeenkomst in het Witte Huis besmet zijn. Terwijl er 45 mensen gisteren in totaal als besmet werden gemeld in Washington DC.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 12:37

In sommige situaties met een beperkte crowd kan het lukken.. De UFC komt er al een heel tijdje goed mee weg :j Zijn ook wel heel streng gecontroleerde events natuurlijk.. Voor grote groepen lijkt het me ook wat ondoenlijk idd...

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:03

Roodvos schreef:
Magrathea schreef:
Gelukkig las ik vandaag iets over sneltesten wat echt wel veelbelovend klonk :j
Dat gaat meer over de besmettelijkheid dan over of je echt drager bent. Dat zou fantastisch nieuws zijn voor grote evenementen. Ik stel me voor: voor een tientje kan je langs een testlocatie voor een sneltest. Is ie negatief, krijg je een ticket met barcode, die op het evenement (concert, voetbalwedstrijd) gescand word, daarmee mag je naar binnen. Laat festivalzomer 2021 maar komen *\o/*

Sorry dat ik degene moet zijn om je feestje te verpesten Y;( :
Citaat:
Een teleurstelling misschien voor de evenementenbranche, horeca of voetbalsupporter. "Dit is praktisch niet uitvoerbaar bij een popconcert of voetbalstadion. Nog los van een enorme kostenpost, lijkt me dit onrealistisch", zegt Van den Brink.

Hij rekent: stel, je hebt 5000 mensen in een stadion. Het testproces duurt al gauw een half uur. Nog los van de administratie duurt het testen 2500 werkuren. "Zelfs met 100 mensen is dit nog een hele logistieke operatie", aldus Van den Brink. "Deze sneltesten gaan hiervoor niet de oplossing bieden."
https://nos.nl/artikel/2351349-sneltest ... t-bij.html

Het is oktober. Als ik iets heb geleerd de afgelopen maanden is het hoe snel logistiek soms de grond uit gestampt kan worden.
Ik denk niet dat je moet onderschatten hoe snel dit soort dingen kunnen ontwikkelen, immers, we hadden een halfjaar geleden ook niet kunnen denken dat in principe iedereen getest kon worden.
En tot 2024 1,5 meter en geen evenementen... Ik geloof er gewoon niet in. Dus ik bedoel: ik geloof niet dat we niet in staat zijn oplossingen te verzinnen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:15

Wat voor kerst gaan we dit jaar hebben? Ik ga het in kleine kring plannen; mijn gezin. That's it. Lekker eten, mooie film kijken met z'n allen. Spelletjes doen.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:18

Dat zal het bij mij ook wel worden. Misschien als het niet te veel erger wordt dat we mijn ouders wel hier laten komen, maar daar zal het wel ophouden. Jammer maar helaas.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:20

Verkeerde topic? :+

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:21

Blue_Eyes schreef:
Dat zal het bij mij ook wel worden. Misschien als het niet te veel erger wordt dat we mijn ouders wel hier laten komen, maar daar zal het wel ophouden. Jammer maar helaas.

Ik heb het geluk dat mijn kinderen nog thuis wonen en met de lockdown in maart (was het maart?) mijn schoonzoon bij ons is komen wonen. We hebben nu een lekker groot en gezellig gezin. Pasen was ook met ons 5-en heel gezellig. Ik besef heel goed dat dit een luxe positie is.
Mijn oude moeder is vorig jaar november gestorven. Ik ben blij dat zij dit allemaal niet meer mee hoeft te maken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:22

Magrathea schreef:

Nee, Corona heeft invloed op de manier waarop wij onze feestdagen vieren.

JAAAA natuurlijk verkkeerde topic. sorry sorry.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 09-10-20 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:22

Magrathea schreef:

Nee, waarom? Is absoluut virusgerelateerd toch? :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:23

rien10 schreef:
Wat voor kerst gaan we dit jaar hebben? Ik ga het in kleine kring plannen; mijn gezin. That's it. Lekker eten, mooie film kijken met z'n allen. Spelletjes doen.

Als ik naar mijn ouders ga (+ vriend) en mijn zusje haar vriend(?) ook meeneemt dan zitten we al aan de maximale hoeveelheid bezoekers. :=
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 09-10-20 13:23, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:23

Ja, maar ik dacht dat ik het in het algemene corona topic had geplaatst.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-20 13:24

Ik ga het even verplaatsen, dan kunnen we daar verder kletsen. Nou ja, verplaatsen, Knip Plak.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:05

IMANDRA schreef:
Janinevv schreef:
Ik kwam dat toevallig tegen, die folder en ik heb nu meerdere dingen benoemt die ik niet in één zelfde verhaal bedoelde.

Excuus voor de verwarring.

Nee de app is er niet om kleinere bedrijven weg te werken.

Heb je de folder zelf? Of is dit een foto van facebook?

Ik lees al een tijdje mee maar zag inmiddels dat op Facebook mensen de zogenaamde “RIVM” folder die gedeeld wordt op social media getraceerd hebben.

Het is de zelfbedachte griepfolder van Therapeuticum Aurum. Een antroposofisch gezonheidscentrum uit Zoetermeer.

https://therapeuticumaurum.nl/griepprik-2020/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 11:41

Walgelijk dat mensen dat vervolgens denken te kunnen verkondigen als een folder van het RIVM.
Waar dan weer mensen in trappen die voor het karretje van #ikdoenietmee gespannen worden.

Ik kan me daar zo kwaad over maken he. Als je tegen bent, kom dan met eigen argumenten ipv met gelieg en bedrog om een ander zwart te maken

En voor de zekerheid: dit is gericht op de originele makers vsn dit fb-bericht. Niet op (bijv) een janine hier.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:11

Ik had er bij een vriendin die het deelde op Facebook eronder geplaatst (link naar de website van Therapeuticum Aurum). Dat is verwijderd, ik ben ontvriend met de melding dat ze zich niet wil inlaten met “energieen zoals de mijne” en ze wenste me toe dat ze hoopte dat ik me zou ontwikkelen en wakker zou worden.

Ondertussen beschuldigt ze “mainstreammedia” van censuur.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-20 18:13

Focussed schreef:
Ik had er bij een vriendin die het deelde op Facebook eronder geplaatst (link naar de website van Therapeuticum Aurum). Dat is verwijderd, ik ben ontvriend met de melding dat ze zich niet wil inlaten met “energieen zoals de mijne” en ze wenste me toe dat ze hoopte dat ik me zou ontwikkelen en wakker zou worden.

Ondertussen beschuldigt ze “mainstreammedia” van censuur.

Wauw :') Maar dat soort mensen ben je denk ik liever kwijt dan rijk :=