Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Meid, je bent gewoon corona moe, zoals zoveel van ons. Ons sociale leven staat al vanaf begin januari stil, eerst door een ongeval van mijn man en toen kwam Corona . Mijn kinderen zie ik heel af en toe, vijf bruiloften zijn niet doorgegaan , feesten afgelast . De wereld staat gewoon stil maar in plaats van ons druk of boos te maken hopen we dat het volgend jaar beter gaat . En jij bent nog een jonkie vergeleken met mij dus zullen er voor jou nog mooie tijden genoeg komen. Voor nu is het genieten van kleine dingen en je aan de regels houden.
Janinevv schreef:Misschien is dat wel het beste even ja. De persconferenties volgde ik ook niet meer zo en wacht elke keer wel af wat er veranderd.
Maar echt ik hoop dat jullie niet weer zeggen dat als mensen twijfelen ze laag opgeleid zijn. Met zulke woorden kun je zoveel mensen onbewust of bewust pijn doen.
bigone schreef:Janinevv schreef:Misschien is dat wel het beste even ja. De persconferenties volgde ik ook niet meer zo en wacht elke keer wel af wat er veranderd.
Maar echt ik hoop dat jullie niet weer zeggen dat als mensen twijfelen ze laag opgeleid zijn. Met zulke woorden kun je zoveel mensen onbewust of bewust pijn doen.
Dat hebben wij volgens mij niet gezegd , wel dat de complottheorieën geloofd worden door mensen van allerlei niveaus . Misschien zijn mensen die een lager niveau hebben meer beïnvloedbaar voor complotten aangezien ze altijd zeggen dat je zelf moet onderzoeken en dan zal je het vinden . En dat kan mensen knap onzeker maken waardoor ze maar achter de meute aanlopen . En ja, soms ben ik wel lief.
Magrathea schreef:Gelukkig las ik vandaag iets over sneltesten wat echt wel veelbelovend klonk![]()
Dat gaat meer over de besmettelijkheid dan over of je echt drager bent. Dat zou fantastisch nieuws zijn voor grote evenementen. Ik stel me voor: voor een tientje kan je langs een testlocatie voor een sneltest. Is ie negatief, krijg je een ticket met barcode, die op het evenement (concert, voetbalwedstrijd) gescand word, daarmee mag je naar binnen. Laat festivalzomer 2021 maar komen
Citaat:Een teleurstelling misschien voor de evenementenbranche, horeca of voetbalsupporter. "Dit is praktisch niet uitvoerbaar bij een popconcert of voetbalstadion. Nog los van een enorme kostenpost, lijkt me dit onrealistisch", zegt Van den Brink.
Hij rekent: stel, je hebt 5000 mensen in een stadion. Het testproces duurt al gauw een half uur. Nog los van de administratie duurt het testen 2500 werkuren. "Zelfs met 100 mensen is dit nog een hele logistieke operatie", aldus Van den Brink. "Deze sneltesten gaan hiervoor niet de oplossing bieden."
https://nos.nl/artikel/2351349-sneltest ... t-bij.html
Roodvos schreef:Magrathea schreef:Gelukkig las ik vandaag iets over sneltesten wat echt wel veelbelovend klonk![]()
Dat gaat meer over de besmettelijkheid dan over of je echt drager bent. Dat zou fantastisch nieuws zijn voor grote evenementen. Ik stel me voor: voor een tientje kan je langs een testlocatie voor een sneltest. Is ie negatief, krijg je een ticket met barcode, die op het evenement (concert, voetbalwedstrijd) gescand word, daarmee mag je naar binnen. Laat festivalzomer 2021 maar komen
Sorry dat ik degene moet zijn om je feestje te verpesten:
Citaat:Een teleurstelling misschien voor de evenementenbranche, horeca of voetbalsupporter. "Dit is praktisch niet uitvoerbaar bij een popconcert of voetbalstadion. Nog los van een enorme kostenpost, lijkt me dit onrealistisch", zegt Van den Brink.
Hij rekent: stel, je hebt 5000 mensen in een stadion. Het testproces duurt al gauw een half uur. Nog los van de administratie duurt het testen 2500 werkuren. "Zelfs met 100 mensen is dit nog een hele logistieke operatie", aldus Van den Brink. "Deze sneltesten gaan hiervoor niet de oplossing bieden."
https://nos.nl/artikel/2351349-sneltest ... t-bij.html
Blue_Eyes schreef:Dat zal het bij mij ook wel worden. Misschien als het niet te veel erger wordt dat we mijn ouders wel hier laten komen, maar daar zal het wel ophouden. Jammer maar helaas.
rien10 schreef:Wat voor kerst gaan we dit jaar hebben? Ik ga het in kleine kring plannen; mijn gezin. That's it. Lekker eten, mooie film kijken met z'n allen. Spelletjes doen.
IMANDRA schreef:Janinevv schreef:Ik kwam dat toevallig tegen, die folder en ik heb nu meerdere dingen benoemt die ik niet in één zelfde verhaal bedoelde.
Excuus voor de verwarring.
Nee de app is er niet om kleinere bedrijven weg te werken.
Heb je de folder zelf? Of is dit een foto van facebook?
Focussed schreef:Ik had er bij een vriendin die het deelde op Facebook eronder geplaatst (link naar de website van Therapeuticum Aurum). Dat is verwijderd, ik ben ontvriend met de melding dat ze zich niet wil inlaten met “energieen zoals de mijne” en ze wenste me toe dat ze hoopte dat ik me zou ontwikkelen en wakker zou worden.
Ondertussen beschuldigt ze “mainstreammedia” van censuur.