Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:54

ItsMe2 schreef:
Ik weet dondersgoed waar het aan ligt.. Emotie-eten. Er wordt aan gewerkt met (professionele) hulp, maar het heeft tijd nodig. Niet alles gaat in ene paar dagen/weken.
Wil ik een schop? Ja graag, maar wel een liefdevolle schop om weer op het goede pad te komen.

En eerlijk, doordat ik gister deelde dat het ff niet zo lekker ging, vandaag wel weer een stuk gezonder gegeten dan de afgelopen weken!
Thnx Toppers!

Ik heb geen naaldhakken aan maar komt ie.. bukken..*skupt

Heel goed dat je het deelt.
We kunnen het allemaal! En samen staan we sterk.

Oh de Airfryer hier, Arie, is ook een van de beste uitgaven van afgelopen jaar :+:

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:27

Morning ladies!

Voorraadbakjes maken is echt slim arabella :j ! Ik probeer ook te ‘meal preppen’ voor lunch voornamelijk, zo kan ik tijdens een drukke stageweek lekker eten, me vol voelen en toch binnen mijn idee blijven van wat goed voor me is.

Roosch, wat leuk die complimentjes <3 ! Je ziet er ook gewoon geweldig uit, niemand die die ‘pens’ ziet. Maar als je je daar zelf aan ergert en er van af wilt, dan ben je nu ook gewoon goed bezig! :D

Leuke hond Mirjam! Ik denk dat ik de stress over het veulentje voorbij heb zien komen in het topic van de nieuwe eigenaresse. Is ze weer beter nu? Logisch dat je daar stress over hebt :(:)

Welkom Imre! Fijne eerste stap om bewust te worden van wat voor jou werkt en hoe je het wilt aanpakken. Succes alvast!

Goed dat je jezelf opmeet Myrthe :j , dat deed ik vroeg ook. Ben het deze keer ‘vergeten’, maar ik doe soort van opmeten door af en toe een broek aan te doen die strak zat op m’n zwaarste gewicht. Dat helpt ook enorm om te beseffen dat ik inderdaad slanker ben geworden.
Probeer er niet teveel over in te zitten dat het bij de ene sneller gaat, dat is nu eenmaal zo en iedereen heeft z’n eigen weg!

Itsme, geef maar aan als er iets anders is dat we voor je kunnen doen dan schoppen. Het emo-eten is mij helaas niet onbekend en hulp is hier ook een rode draad geweest door mijn leven. Stap voor stap!

Dat ziet er lekker uit gaucho! :9

Ik ga zo maar 20min beginners yoga doen. Ik was heel flink 2x/week ermee aan de slag gegaan, maar toen begon stage en was ik even het ritme kwijt. Nu maar weer oppakken en rustig beginnen, ik ben namelijk absoluut niet flexibel. Daarna aan de bak voor stage etc. Zo’n afstudeerjaar vraagt toch veel naast je gezin merk ik, ben blij dat ik m’n voeding gelukkig onder controle heb. Ik merk wel dat ik een enorme planner ben geworden, MyFitnessPal is al ingevuld tem vrijdag :') . Het helpt wel om geen zorgen te maken over eten en of ik me wel aan m’n kcal kan houden, want ik moet gewoon mijn schema volgen :+

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:47

Wat een bijleespost Ine23 _/-\o_

Ik was vanochtend echt zo blij toen ik in de spiegel keek *\o/*
Afbeelding

En weer heerlijk hardgelopen :j

Helderder

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:16

Wat goed Gaucho! Heerlijk als je vrolijk wordt van wat je in de spiegel ziet, maar zo te horen heeft het je veel meer gebracht dan het afvallen an sich. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:18

Wat een bijleespost, respect :+:

En wauwwww gaucho!! *\o/* looking good fjietfjiewwww!

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 11:19

Helderder schreef:
Wat goed Gaucho! Heerlijk als je vrolijk wordt van wat je in de spiegel ziet, maar zo te horen heeft het je veel meer gebracht dan het afvallen an sich. :)

Ja denk ik wel, realiseer ik mezelf soms niet genoeg.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:04

Pff, net ff kleding kast uitgemest, was een flinke klus en nog niet helemaal klaar. Onder andere jurkjes moeten nog, zie ik wel tegenop :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:18

Ach, er zijn vervelender klussen.

Vanaf vandaag weer voornamelijk thuis werken.
Dat was de vorige periode niet goed voor mijn lijn. -O- (lees: meer tussendoortjes en minder bewegen)
Deze keer maar beter opletten... :P

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:23

Ik werk al die hele periode thuis en ik ben juist stukken gedisciplineerder dan eerder. Maak een strakke planning, stel jezelf doelen en hoppa, gaan met die banaan!

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:26

Bij mij was het thuiswerken juist de aanzet voor -8 kilo :D
niet uit eten en minder wijn (alcohol is echt slecht voor de lijn) scheelt een hoop
Thuis eet ik veel minder dan op mijn werk.

Maar ik wil echt niet meer thuis werken, ik ben zo blij dat de basisscholen open blijven *\o/*

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:35

Mij bevalt het wel. Sinds het thuiswerken heb ik alles omgegooid: gestopt met roken en van maat 44 naar een 36/38 (sinds maart). Ook Foxy was een goed idee, die heeft vandaag ook weer een uur moeten werken. 8-)
Met eten gaat het ook goed deze dagen. Ik ben tevreden. :j

Hoe is het verder bij iedereen?

Zet je alles op Vinted, gaucho? :))

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:36

Hier gaat thuiswerken ook echt beter. Loop ik niet de hele dag langs pepernoten en ander lekkers. Moet wel echt bewust even wat beweging inplannen, maar dat prima in wat ik anders als reistijd nodig heb. Ik zit voorlopig ook weer 100% thuis.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:38

Justkid, je moet onder schooltijd ook geen wijn drinken hè :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:38

Heb een paar dingen al opzij gelegd voor op Vinted, waren ook een paar dingen waar ik nog geen afscheid van kon nemen :o Die gaan maar ff naar zolder en heb ook nog een zak voor de kringloop.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 18:41

Vulina schreef:

Oh, ik dacht dat mensen dat nodig hadden om de dag met kinderen te doorstaan. :')

Ik heb mijn paftijd vervangen door Foxytijd. Dat was de truc. 8-)
Maar ik zou het jullie niet aanraden te gaan roken zodat jullie daarna ermee kunnen stoppen. Dat is ook weer zowat.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 19:27

Roosch schreef:
Vulina schreef:

Oh, ik dacht dat mensen dat nodig hadden om de dag met kinderen te doorstaan. :')

Nee hoor, niet met die van ons *D

Even geen bijleesreactie. Gisteren op het werk aangegeven dat het koppie momenteel te vol is en werken niet lukt, wat was dat poedersuiker om te doen -O- heb me nog nooit zo oncollegiaal gevoeld denk ik. Maar de reacties waren heel erg lief, dat dan weer wel.
Ik ga ook proberen wat meer dingen op te pakken, heb een naaimachine die ik weer meer wil gaan gebruiken en zo'n soort oefen/kappershoofd besteld om lekker vlechten en dergelijke op te oefenen voor als mijn dochters haar iets langer is.
Oh ja, nu nog goed gaan slapen. Ligt niet eens aan mijn dochter, maar kan zelf mijn draai niet vinden. Malen, woelen, draaien, bekkenpijn waardoor ik nog meer lig te draaien en te doen -O- maar goed, ik probeer iig een beetje op mijn eten te letten.

Ow had ik dat verteld? Ik had/heb nogal een verslaving aan pepermuntballen, vooral die een beetje chewy zijn aan de binnenkant (Lidl/Aldi hebben die) en mijn schoonouders vinden dat grappig. Hebben ze gewoon een kilozak van die dingen voor mij gekocht _O-
Maar ik moet zeggen dat ik ze meer en meer zie als een zak suikerklontjes :=

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:34

Sterkte Butterfly, je hebt een goede beslissing genomen :j . Ik ben trots op je dat je gedurfd hebt om dit aan te geven en te luisteren naar je lijf en je hoofd.

Gaucho en Roosch: zijn jullie de te grote spullen te koop aan het zetten? Lijkt me een goed plan, ik heb ook erg goede kleding die ik hopelijk nooit meer ga passen, misschien moet ik dat ook doen.

Hier stresserende week, ik ga blij zijn als oktober voorbij is. Al blijft heel dit jaar vermoeiend. Ik hoop dat ik het rond blijf krijgen, vooral goed naar mezelf luisteren en balans zoeken tussen volledig ervoor gaan en voldoende rust inplannen. Balans is bij mij echt key. Eten gaat gelukkig gewoon goed.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 19:38

Heel goed van je vlindertje, ik ben trots op je! Nu focus op jezelf. Probeer ook nu structuur te vinden in eten en bewegen!

Nee Ine, ik koop alleen Vinted leeg op het moment. :') ik had niet echt dure/bijzondere/nog goede kleding, op een paar stukken na. Maar op zich zou dat geen slecht idee zijn geweest als ik ze had. Iets met mijn bankrekening slankt sneller af dan ikzelf. :7

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:23

Jullie zijn echt super lief, dankjewel!

Het emotie eten steekt inderdaad enorm de kop op bij drukte in combinatie met stress/spanning.
Daar komt bij dat ik voor mijn gezondheid zoveel mogelijk tarwe, melkproducten en varkensvlees probeer te vermijden. Dat vergt echt planning van te voren wat ik wil gaan eten.
Zeker als ik gezonde maaltijden en tussendoortjes wil eten. En juist dat plannen schiet er bij in bij drukte in combinatie met stress.
En ook een gebrek aan inspiratie voor gezonde recepten zorgt er voor dat het niet zo makkelijk gaat allemaal.

Gelukkig wel nog redelijk beweging gehad.
En ik ga vol goede moed de draad weer oppakken. Thnx dames, voor jullie fijne steun en motivatie!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:29

Heb je behoefte aan structuur?

Wat bij mij enorm helpt is dat ik via de eetmeter werk. Ik tel calorieën. Zoals nu heb ik dus net mijn lijstje voor morgen ingevoerd wat ik eet en pas ik dat morgen slechts licht aan (aantal grammen bijv). Dat geeft me structuur want morgen hoef ik simpelweg alleen te doen wat er in mijn eetmeter staat. Mijn andere doel is minimaal 50 minuten op Foxy staan.

Het werkt als een tiet voor mij. :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:49

Ja structuur is zeker belangrijk voor mij om te gaan creëren.
Wat tijdstippen betreft gaat het prima, maar vooral wát ik moet eten vind ik lastig plannen.
Ik moet gewoon gaan plannen, dan boodschappenlijstje maken en boodschappen doen..

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 20:57

Tijd nemen om te plannen, bijvoorbeeld op zondagavond ofzo, geeft mij enorm veel rust. Sowieso omdat ik maar 1 a 2 keer per week boodschappen hoef te doen en ik verder niet hoef na te denken.

Heb naast Vinted leegkopen (morgen ligt er een mooie Gaastra winterjas voor me klaar) ook al best veel via Vinted verkocht. Vandaag een heel mooi wollen broekpak en wollen jurk apart gelegd, kon het nog niet over mijn hart verkrijgen om ze te verkopen. Ga ik bij het uitzoeken van de rest van mijn jurken, veel mooie vintage stijl jurken, vast ook hebben. Dan denk ik, wat als ik weer aankom, dan is het zonde als ik ze weg heb gedaan. Is natuurlijk onzin, maar dat kan ik mezelf nog niet aan het verstand brengen.

Alcoholvrije wijn een 2e kans gegeven, bonus bij de appie, en deze is zowaar drinkbaar. Sangre de toro 0.0, 25kcal per glas. Met nog een paar stoofperen erbij gekookt in de niet zo lekkere alcoholvrije wijn :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 08:56

Bedankt voor het welkom! {:} En alvast voor toekomstige skuppen. }>

Goeie besteding van vieze wijn, Gaucho. Mijn vriend gebruikt zijn smerigste minst lekkere whisky ook om mee te koken. :D

Hier ook last van stress en dus emotie-eten, wat dat betreft kan ik je - en vast ook nog wel wat anderen hier - de hand schudden, ItsMe.

Mijn kledingkast uitruimen is een klus die ik ook al een tijd uitstel. Ik heb ook nog ergens een doos met spullen waar ik 15 kilo geleden nog in paste, die moet ook maar eens weg. Want stel dat het straks wel weer zou passen dan koop ik liever iets nieuws. Ik doe regelmatig kleding in een kledingcontainer. Heel soms zet ik iets te koop als het er nog zo goed als nieuw uitziet. Iemand nog belang bij een knalroze softshell jas van Nomad in maatje 42? :))

Geef jij alle apparaten een naam, Roosch? Ik moet altijd lachen om je berichten over Foxy! Ik heb een loopband zodat ik ook met slecht weer kon wandelen. Kon. Want hij staat nu vanwege de verouwing opgeslagen in mijn kantoor en ik heb daar geen ruimte om em neer te klappen. Hij is (nog?) naamloos.

Thuiswerken is voor mij ook lastiger met eten, want even iets pakken is zo lekker makkelijk. Als ik naar mijn werk ga kan ik eten wat ik bij me heb en dan is het op. Ik ga zelden naar de kantine, ik eet liever mijn broodje achter mijn bureau en ga daarna even een stukje wandelen. Thuis vind ik die discipline moeilijker. Maar daar gaan we wat aan doen!

Ik volg al een tijdje https://www.instagram.com/thefitnesschef_/ Hij deelt infographics met eetweetjes, zoals deze

Afbeelding

Afgelopen weekend heb ik zijn boek gekocht en inmiddels ook helemaal gelezen. Hij maakt korte metten met een heleboel ideeën over wat goed en slecht is over eten en hamert er op dat afvallen niets meer is dan minder eten dan je verbruikt en dat alle diëten daarop gebaseerd zijn, en je daar niet voor moet gaan betalen of in moet trappen, want dat kan je heus zelf en dan kan je eten wat je wil. Ik vind zijn manier van dingen uitleggen en benaderen erg prettig. Het drukt je weer even met je neus op de feiten.

Boek is nu dus uit, het is 1 oktober, ik ben alweer begonnen met MFP invullen (auw, confronterend) en vanaf vandaag is het klaar met overeten. ~~}>

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:00

Dat is exact de benadering van mijn sportschool Imre :j Zaten voor mij echt eye-openers in de workshops die ik bij hen gedaan heb.

Ik ben aan het twijfelen over de aanschaf van een loopband, ben nu aan het experimenteren met hardlopen in donker / regen :+ Hoe bevalt het jou en wat zijn tips voor de aanschaf?

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 09:07

Ik wandel op de loopband, dus over hardlopen kan ik je niet adviseren, maar ik heb een elektronische, dus eentje waarvan je de snelheid kan instellen. Hij kan ook op een helling. Ik heb er de laatste twee jaar amper opgestaan vanwege mijn heupblessure. Mijn beste tip is denk ik dat je moet wachten tot januari, dan is alle fitnessapparatuur in de aanbieding omdat mensen goede voornemens hebben. :))