Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shiloh schreef:Ik vind het allemaal wel spannend.
Niet voor mezelf. Ik ben een gezonde 33 jarige vrouw. Als ik de cijfers mag geloven loop ik minder dan 0,2% risico om dood te gaan als ik ziek word. Ik maak me zorgen om de mensen die al ziek zijn. Mijn ouders zijn beide 60-igers (3,6%). Mijn vader heeft hart en vaat ziekte (10%) en diabetes(7,3%). Mijn tante ook. Dat zijn de twee grootste risico groepen voor wat betreft al aanwezige kwalen waardoor je meer risico loopt. gevolgd door chronische long ziekten (6,3%). En een combinatie van meerdere zal dat percentage alleen maar verder doen oplopen.
De genoemde percentages is het percentage sterfgevallen in de genoemde groep. Dus van de mensen met hart en vaatziekten die Corona hebben opgelopen is 10% overleden.
Moeten we in paniek raken? Nee! Maar moeten we er super luchtig over doen en het valt allemaal wel mee? Nee ook niet.
Ja. Voor het gros van de samenleving zal het meevallen. De meeste mensen zullen amper ziek worden. Maar we kennen allemaal kwetsbare mensen die we niet willen verliezen.
Bron: https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
IMJ schreef:Shiloh schreef:Ik vind het allemaal wel spannend.
Niet voor mezelf. Ik ben een gezonde 33 jarige vrouw. Als ik de cijfers mag geloven loop ik minder dan 0,2% risico om dood te gaan als ik ziek word. Ik maak me zorgen om de mensen die al ziek zijn. Mijn ouders zijn beide 60-igers (3,6%). Mijn vader heeft hart en vaat ziekte (10%) en diabetes(7,3%). Mijn tante ook. Dat zijn de twee grootste risico groepen voor wat betreft al aanwezige kwalen waardoor je meer risico loopt. gevolgd door chronische long ziekten (6,3%). En een combinatie van meerdere zal dat percentage alleen maar verder doen oplopen.
De genoemde percentages is het percentage sterfgevallen in de genoemde groep. Dus van de mensen met hart en vaatziekten die Corona hebben opgelopen is 10% overleden.
Moeten we in paniek raken? Nee! Maar moeten we er super luchtig over doen en het valt allemaal wel mee? Nee ook niet.
Ja. Voor het gros van de samenleving zal het meevallen. De meeste mensen zullen amper ziek worden. Maar we kennen allemaal kwetsbare mensen die we niet willen verliezen.
Bron: https://www.worldometers.info/coronavir ... ographics/
Dit is wat ik ook steeds zeg..
Bovendien is deze kwetsbare groep ook niet de groep die bovenop de skipiste staat of carnaval viert.. deze groep krijgt het helaas via de mensen die dat wel doen. Ik wil daar niemand mee beschuldigen, maar hou je dan aan het verzoek van zo'n uni bijv.. of denk een beetje logisch na..
sureido schreef:Oh ze zegt nu na ik even mijn mening heb verkondigd na drie keer op een minder aardige manier dat ze toch maar thuisblijft dan.![]()
Misschien toch een Corona uitbraak voorkomen!
mvdende schreef:sureido schreef:Oh ze zegt nu na ik even mijn mening heb verkondigd na drie keer op een minder aardige manier dat ze toch maar thuisblijft dan.![]()
Zijn er in de komende weken nog lessen die gevolgd moeten worden om de tentamens te kunnen halen?
Want anders snap ik het arme kind heel goed. Kan ze straks een jaar over doen, terwijl ze helemaal niet ziek is.
En wie ben jij om op een onaardige manier haar te dwingen om thuis te blijven?
RIVM geeft alleen aan dat thuisblijven nodig is als je klachten hebt, ze heeft geen klachten dus kan gewoon naar de uni
Blacky94 schreef:Maar realiseren jullie je dan wel dat diezelfde groepen tijdens de influenza net zo goed meer risico lopen?
Ik bedoel hier, wederom, niet mee dat we dan maar niks meer aan corona moeten doen maar ik vind wel dat we het ook een beetje in perspectief moeten blijven zien.
Citaat:There are two sources that provide age, sex, and comorbidity statistics:
* The Report of the WHO-China Joint Mission published on Feb. 28 by WHO, [2] which is based on 55,924 laboratory confirmed cases. The report notes that "The Joint Mission acknowledges the known challenges and biases of reporting crude CFR early in an epidemic" (see also our discussion on: How to calculate the mortality rate during an outbreak)
* A paper by the Chinese CCDC released on Feb. 17, which is based on 72,314 confirmed, suspected, and asymptomatic cases of COVID-19 in China as of Feb. 11, and was published in the Chinese Journal of Epidemiology [1]
Blacky94 schreef:Maar realiseren jullie je dan wel dat diezelfde groepen tijdens de influenza net zo goed meer risico lopen?
Ik bedoel hier, wederom, niet mee dat we dan maar niks meer aan corona moeten doen maar ik vind wel dat we het ook een beetje in perspectief moeten blijven zien.
elnienjo schreef:moonfish13 schreef:Hier is nu vast besloten dat ik morgen naar de revalidatiearts ga met mondkapje.
En ik trek buiten handschoenen aan voor ik naar binnen ga, want ze moet mijn handen bekijken.
Dan kan ik gewoon alles aanraken en doen zonder nadenken.
Mams met haar copd vond het van de week nog onzin, maar nu denken we: ik ben er een uur, waarom dan onnodig risico nemen?
Het is hartje amsterdam met megaveel ov, en veel patiënten kunnen niet autorijden die daar komen.
OV nest ten top.
Als je zo angstig bent, waarom verzet je die afspraak dan niet gewoon tot het allemaal weer wat is overgewaaid?
Willl65 schreef:moonfish13 schreef:Hier is nu vast besloten dat ik morgen naar de revalidatiearts ga met mondkapje.
En ik trek buiten handschoenen aan voor ik naar binnen ga, want ze moet mijn handen bekijken.
Dan kan ik gewoon alles aanraken en doen zonder nadenken.
Mams met haar copd vond het van de week nog onzin, maar nu denken we: ik ben er een uur, waarom dan onnodig risico nemen?
Het is hartje amsterdam met megaveel ov, en veel patiënten kunnen niet autorijden die daar komen.
OV nest ten top.
Ik heb vandaag ook gereisd met kapje en weggooi handschoenen en weggooi haarkap en afgesloten bril, laat iedereen maar kijken voor mij voelt het de enige juiste keuze. Heb zwakke longen.
Op de heenweg eenmaal dragen en weggooien. Daarnaast handen regelmatig reinigen. Terugweg zelfde . Bij thuiskomst alles in de wasmachine en ik onder de douche. Schijn veiligheid? Misschien maar voor mij voelt het goed ook vandaag tussen hoestende snotterende mensen gezeten die het met hygiëne niet zo nauw nemen.
Ik blijf dit op deze manier doen omdat het voor mij goed voelt
imaudy schreef:Nog een tip, met een aansteker een liftknopje indrukken en dan even vlammetje aan.
Veel succes morgen Moonfish13!
mvdende schreef:sureido schreef:Oh ze zegt nu na ik even mijn mening heb verkondigd na drie keer op een minder aardige manier dat ze toch maar thuisblijft dan.![]()
Zijn er in de komende weken nog lessen die gevolgd moeten worden om de tentamens te kunnen halen?
Want anders snap ik het arme kind heel goed. Kan ze straks een jaar over doen, terwijl ze helemaal niet ziek is.
En wie ben jij om op een onaardige manier haar te dwingen om thuis te blijven?
RIVM geeft alleen aan dat thuisblijven nodig is als je klachten hebt, ze heeft geen klachten dus kan gewoon naar de uni