Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:31

IMANDRA schreef:
Klinkt lekker!

Het was ook lekker. :D
En tot mijn vreugde zag ik dat ze de bonenschotels nu vast in het assortiment hebben bij Aldi.
Ze zijn ook zeer geschikt voor vega(n) maaltijden zag ik.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:32

Sterkte Sandra! Hopelijk kan hij met de pijnstilling nog even mee en krijg jij de tijd dit allemaal een plekje te geven :(:)

SandravdB

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:34

Kom ook wel weer goed met oppakken, heel even tot rust komen en dan volgende week er weer tegen aan. Kan me nu even niet te druk maken om wat ik eet.

Change03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:53

Jeetje dames wat gaan jullie hard!! Even offline en 10 pagina’s verder :')

Sandra nogmaals veel sterkte met jouw paard, wat een rot situatie!!

Hier van 64,9 naar 65,8 :( en ik heb niet gek gegeten en gewoon gesport. Volgende week nog eens wegen om te kijken of het niet gewoon een moment opname was....

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:02

Change03 schreef:

Hier van 64,9 naar 65,8 :( en ik heb niet gek gegeten en gewoon gesport. Volgende week nog eens wegen om te kijken of het niet gewoon een moment opname was....

Misschien vocht ofzo? Zout gegeten?

Ik ga morgen met een vriendin naar all you can eat sushi... oh god, waarom heb ik gekeken hoeveel een gemiddeld mens dan naar binnen propt? :')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:30

SandravdB schreef:
motivatie hier even helemaal kwijt en energie ook, met dierenarts overlegd en gaan mijn paard niet meer van pijnstillers afhalen. Hij staat bij kennissen en huis en weiland staan te koop en is waarschijnlijk een koper voor gevonden, zijn nu financiering enzo aan het regelen en als dat rond is gaat verkoop door dus zou het over vier maanden ofzo over gaan op nieuwe kopers. Aangezien mijn stiefvader pas overleden is wil ik nog even van me paard kunnen genieten en mag hij van dierenarts op pijnstillers blijven staan omdat hij het daar goed op doet. Dit is dus hooguit voor vier maanden tenzij eerder nodig is beslissing te nemen natuurlijk dan wordt dat echt wel gedaan.

Heel veel sterkte :(:)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:45

DideH schreef:
Change03 schreef:

Misschien vocht ofzo? Zout gegeten?

Ik ga morgen met een vriendin naar all you can eat sushi... oh god, waarom heb ik gekeken hoeveel een gemiddeld mens dan naar binnen propt? :')

Vreselijk hè... Maar zoooo lekker. Wij gaan zaterdag! Ik doe het echt als soort van beloning voor de ondertussen 10 a 11 kilo die er af is :j

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 00:05

Hoi allemaal, hoop dat ik hier tussendoor een berichtje mag plaatsen :)
Ik ben een studentje van 19 en merk dat ik in 2019 beetje sinds ik van de middelbare af ben best wel wat ben aangekomen. Denk zo’n 8 kilo. Ik weet niet precies hoeveel ik nu weeg maar ben bang toch wel 65, terwijl ik altijd 55 woog. Nou is dat toch ook wel weer mijn doel of in ieder geval weer mooi strak. Vetpercentage omlaag is mijn ‘enige’ doel.
Mijn grootste struikelpunt is dat ik in Utrecht studeer en daardoor vaak incl reizen best lange dagen maak (utrecht deur tot deur is 1.5 uur enkele reis voor mij) en gewoon trek heb constant... Daarnaast ben in niet goed in op tijd opstaan waardoor ik nooit genoeg tijd heb om te ontbijten en dus snel een paar koekjes in mijn tas gooi en op school een broodje koop.
Bewegen doe ik niet echt, rij paard 1-2 keer per week sinds een maand weer en wil 1x per week een uurtje badmintonnen.
Mijn vraag is dus, wat zijn goede snelle makkelijke ontbijtjes die ik het liefst in de trein kan nuttigen (maar ik wil ook mijn best doen om sochtends thuis te ontbijten als dat beter is), wat voor tussendoortjes mee naar school en is het het beste om mij te houden aan 6 eetmomenten per dag?
Ik ben best wel gestructureerd en van de planning dus ik denk dat een dagelijks ritme mij heel erg zal helpen. Ik ben ook een enorme zoetekauw dus snoep veel en hou ook wel van chips. Voordeel is dat ik heel erg van groente en fruit hou, maar ook van brood. Is brood echt zo slecht? Het voelt namelijk ook wel voedend en hongerstillend?
Is dat intermittend fasting misschien een goed idee voor mij? Dat ik tussen 12 en 20 eet, of is dat iets wat je eigenlijk niet als structurele oplossing moet hebben.
Streven is om dan in het weekend (vrijdag en zondagavond) wel een chipje te mogen. Liefste blijf ik voor altijd van al het snoep af (leer je van suiker houden af? Hoe streng moet je je daar dan aan houden?) maar weet niet hoe haalbaar dat is en of ik dat moet willen...

Kortom ik vind het ontzettend lastig om te weten wat nou wel goed en wat niet goed is en hoe dit allemaal werkt. Ik heb ook nooit eerder in een situatie gezeten waarin ik wilde afvallen dus aub wees een beetje lief :o
Daarnaast las ik 10.000 stappen per dag - no matter what - , helpt dat echt zo goed met afvallen? Ik vind het prima om dat elke dag gewoon af te vinken. Maar is het effectief?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:04

Is het een idee om brood en/of salade de avond ervoor klaar te maken?
Nat spul (komkommer/tomaat, dressing etc) apart verpakken.
Dan hoef je het 's morgens alleen nog in je tas te stoppen en heb je toch wat gezonds mee voor ontbijt/brunch/lunch. :)
Voor de lekkere trek nog iets van snack a jacks/rijstwafels, fruit, gesneden groenten (komkommer/paprika/worteltjes/cherrytomaatjes oid) ofzo.

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 01:31

Ik neem 's ochtends vaak die kleine bakjes Kvarg (en dan de stracciatella :9 ) mee naar m'n werk als ontbijt. Is dat een idee voor onderweg in de trein? Ik weet niet of je graag kwark lust, maar dat zou je ook kunnen doen met wat muesli of noten of diepvries fruit. Mepal heeft daar hele handig bekers voor.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:01

oeps, 77,7, dus 1,2 erbij, nog even deze week wat tot rust komen en dan volgende week er weer tegen aan.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:34

Sinds gisteren van kha naar gewoon eten overgegaan. Stuk makkelijker haha.
Ik houd in een app bij wat ik eet zodat ik de kcal in de gaten kan houden. Ben benieuwd hoe dit gaat bevallen. Iig gewoon eten volgens de schijf van vijf en daarbij verstandige en gezonde keuzes maken.

BlackBeautyZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 08:53

Sow iedereen gaat hard hier!

Sterkte Sandra!!

Ik las verschillende berichten van mensen dat er wat gewicht bij gekomen is, hou vol!! Als je zeker weet dat je niet gek gegeten hebt dan is dat waarschijnlijk vocht.

Ik ga straks een sportschool uitproberen, kijken of ik het wat vind. Ik ben benieuwd

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-20 09:21

Sterkte Sandra!

Jeetje, morgen gaan wij met een groep uit eten bij t zusje. Zondag met mijn ouders op stap. Belt mijn vader gisteren: zullen we dan gelijk ergens wat gaan eten? |o

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:22

Sterkte Sandra!

Vandaag gewogen en 0.8 kwijt afgelopen week!

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:25

Succes BB!

Oehhh LM, t Zusje <3

Hier vandaag even gewogen ipv morgen ivm sushi avontuur vanavaond. Bij mij voor het eerst sinds 1 januari een + i.p.v. een -.
Gisteravond was mijn buik ook echt opgeblazen (nog nog steeds wel een beetje), dus denk dat er iets anders aan de hand is. Heb namelijk wel gewoon netjes gegeten deze week :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:36

Ik heb ook zo'n weekend LM.. Maandag maar weer met frisse moed er tegenaan :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:37

Sterkte Sandra!
Snap dat je met je hoofd nu helemaal niet met het afvallen bezig bent. :(:)

Hier vanochtend even gewogen en nu -0,7 Dus langzaam aan de goede kant op.
Nu volhouden! Maar zelfs die kleine stapjes werken al wel motiverend. :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:05

Sterkte Sandra!

Lady Madonna, ook met uit eten kun je wel een gezonde keuze maken toch?

Lees hier veel mensen struggelen deze week. Ik doe gezellig mee. Ook hier stress ivm dochter die naar het ziekenhuis moest, daardoor makkelijk en ongezond gegeten, niet sporten en dat werkt dan ook weer een paar dagen door. Gelukkig is nu alles weer goed, dus vandaag ga ik weer lekker sporten en goed eten.

Noox, welkom. Denk dat voor jou de sleutel zit in goede voorbereiding, dus de avond van tevoren al alles plannen. Ontbijt hoeft trouwens niet lang te duren. Zelf gooi ik een bakje havermout in de magnetron en lepel dat vervolgens in 2m naar binnen. Maar dat is niet aantrekkelijk voor iedereen. Probeer gewoon wat uit om te kijken wat voor jou werkt.
Brood (volkoren) is prima voeding, tenzij je een koolhydraat arm dieet doet. Sommige mensen functioneren prima op brood (ik ook), dus dat hoef je echt niet perse te schrappen. Je noemt zelf al dingen die je kan aanpassen (ontbijt, snoepen, sporten), probeer dat eerst eens, als dat niet werkt kun je altijd nog andere dingen aanpassen. Als je gewoontes in één keer omgooien is heel moeilijk, zeker om dat op de lange termijn vol te houden.

Maar wees ook kritisch op je doel, past dit wel bij je lengte? Je middelbare school gewicht is namelijk voor de meeste mensen niet realistisch om vol te blijven houden als volwassene.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:53

Jullie gaan echt hard zeg. -O- ik lees wel bij maar reageren lukt even niet door de drukte. :o

Ik wil graag de struggelaars en brokkenpoten een warme knuffel geven. :+: :(:) Ik hoop dat jullie (geliefden) je snel beter voelen.

Qua voorbereiding, dat vind ik ideaal! Als ik de volgende dag moet werken maak ik de avond ervoor alles al klaar. Mijn havermoutpap staat al te wellen, brood is gesmeerd, eventuele eieren al gekookt etc. Dan hoef ik eventueel alleen nog de appel te snijden oid.

En verder ben ik officieel een zijkwijf. :') vanochtend vroeg op de weegschaal gestaan en lichtelijk geschrokken van de toename van 700 gram. Daarna mijn koffie gedronken en nu draait mijn blaas overuren en uit nieuwsgierigheid weer eens gewogen, -800 gram. Bijna een kilo uitgeplast. _O-

Snap ik ook wel, gisteren een gerecht gegeten waarbij ik mij erg opgeblazen en niet lekker bij voel. -O-

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:59

Dat was een flinke urinelozing Magda! :+

Ik heb mij net ook gewogen, zat ook 900 gr bij denk dat de weeging van vorige week niet helemaal zuiver was ivm de twee dagen van buikgriep ervoor en ik niks kon eten.

Er was wel 1 hele cm van mijn buikomvang af (always look on the bright side of life :+ )

Vandaag heb ik een rustdag mbt workouts, morgen een circuit/krachttraining op de boksschool

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:05

Binnen een uur tot drie keer toe. _O- valt mij vaker op de laatste tijd als ik aardappelen eet, volgens mij vind mijn lichaam dat niet helemaal ok. -O-

Inderdaad wel een cm van af, topper! Hoe voel je je nu na de griep?

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:20

Heb je een beetje een gezellige wc? Dat scheelt dan iig :')

1 hele cm... ach veel kleine stapjes maken straks ook het verschil
Ik ben gelukkig weer aangesterkt, nu begint de jongste te klagen over keelpijn dus heb m uit mijn buurt verbannen }> :+

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:23

Het is gelukkig alleen maar plassen, is zo weer klaar. :')

Zo moet je ook denken, ieder klein stapje is een grote opgeteld!

Oei, onderdompelen in desinfecterende alcohol!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:30

Hahahahaha dat is een goeie!

Ik ga bedenken wat we vanavond gaan eten... denk een salade met kip of zo
Niet al te zwaar, heb deze week al meerdere keren stamppot op en dan heb ik altijd behoefte aan iets minder zwaars

Nu hond van schoot gooien en in beweging komen, er ligt een hoop werk in het atelier op mij te wachten *\o/*