Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-22 20:54

Courses schreef:
Fijn om te horen kosseh! Heel veel beterschap en een snel herstel toegewenst, snap helemaal dat je graag weer aan de slag wilt om te kunnen opbouwen.

Hoe is het met je hand Joanne? Die foto's zagen er pijnlijk uit, hopelijk inmiddels wat verbetering qua het helen?

Het is inderdaad nogal stil hier! Is iedereen nog lekker bezig op z'n eigen tempo? :)

Late reactie, sorry...
Inmiddels is het geheeld, wel littekenweefsel maar dat is niet het ergste. Ik heb helaas nog steeds pijnklachten, en ik vraag me af of dit nog herstel klachten zijn of dat het niet geholpen heeft
2 weken geleden gevallen in de douche, helaas een extra belasting voor mijn heup/bekken geweest dus lag alles weer stil. Vandaag bij de bekken therapeut wel groen licht gekregen om weer iets te gaan doen, ik vind dit alleen lastig om weer op te pakken. Ik ben helaas de laatste tijd meer vertrouwen in mijn lijf kwijt geraakt, laat vaker dingen vallen en mijn nek is een puinhoop
Mijn kinderen zijn wat grieperig dus hopelijk kan ik woensdag iets gaan doen, vanavond trek ik het niet ondanks dat ik wel wil.
Ik moet echt ook wel wat afvallen weer, dus wil de draad wel echt gaan oppakken, maar zit een beetje in die negatieve cirkel...

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 14:02

Roosvanblue,fijn dat je vooruit gaat! Een PT bevalt dus wel?
Heb er ook een tijde overgetwijfeld, maar durf het niet...

Joanne1987, balen dat het allemaal niet zo loopt zoals gepland :(. Hopelijk kan je de negatieve cirkel snel verbreken!

Ik heb gister bij de fysio weer voor het eerst iets met kracht gedaan. Leg press en extensions. Kracht was echt ver te zoeken. M'n goede been was al lager dan normaal. De herstellende kant was helemaal laag. Moest bij de extensions de weerstand meer dan halveren voor links ten opzichte van rechts, als nog haalde ik het aantal reps niet.
Liep erna met trillende beetjes naar het OV, gelukkig wel nog krukken mee.
Vandaag weet ik weer hoe spierpijn voelt :)

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 09:52

Nou, lichte training gedaan vandaag! Wat fijn er weer te staan al zijn de gewichten minimaal...

Eerst half uurtje gelopen
Vaste row 30kg
Squat 25-30-35
Deadlift 50-52.5-55
Overhead press 20-22.5-25
Chest press 20-20-25

Zal morgen wel spierpijn hebben gok ik

Courses

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 12:25

Lekker! Toch wel weer fijn dat je aan de slag kan, die gewichten komen wel weer :)

Hoe verloopt het herstel kosseh?

Ik ben al 3 weken uit de running door een zware keelontsteking waar ik nog steeds niet helemaal van hersteld ben. Heb nog veel kortademigheid en weinig energie, ben tot dusver kort UB en LB één keer weer wezen trainen wat niet al te soepel ging maar it's something.

Wel heb ik tegen alle verwachtingen in een jeans van FitJeans gewonnen via Instagram :D Super benieuwd naar!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-22 09:06

Al weer even stil hier.

Courses, al weer helemaal hersteld?

Hier loopt het herstel redelijk. Sinds vrijdag zonder krukken. Valt nog wel tegen op lange stuken (langer dan 5 min..). M'n kuit verzuurd zo erg, niks meer over van de spieren die er ooit zaten.

Nu ik zonder krukken kan lopen, gaat ergens heen fietsen ook weer.
Gister voor het eerst weer in de sportschool geweest. Benen getraind, met gewichten die ik nog nooit gebruikt heb haha. Wist niet dat die apparaten zo laag konden. Leg curl en leg extensions single leg op 9kg gedaan. 12 herhalingen lukte met heel veel moeite haha.

Vandaag overal spierpijn, voelt als of ik een hele zware training heb gedaan

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 12:44

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-22 14:10

Jaaa! Lijkt me zo gaaf om daaraan mee te doen.
Zijn nu met ons woensdagavond clubje daar een beetje voor aan het trainen. Of we het ooit halen is nog even de vraag ;-) maar het is een mooi doel om de trainingen op aan te passen.

kosseh: Fijn dat er wel vooruitgang in zit en ook weer lekker om in de sportschool te zijn lijkt me. Rustig aan, is lastig maar zoveel beter voor je herstel! Succes nog even

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-22 10:07

Leuk!

Ik heb me als duo ingechreven samen met mijn vriend. Geen idee of we er klaar voor zullen zijn en het wordt enorm zwaar, maar we gaan het zien :D .

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:34

Dag liebe leute, ik schop het topic even omhoog omdat ik wat advies nodig heb.
Ik doe fanatiek aan krachttraining, maar vooral gefocust op armen en buik. Ik heb een tijdje ook flink benen getraind, maar door fietsen en paardrijden zijn mijn bovenbenen al relatief sterk. Toen ik ze ook met gewichten ging trainen werden ze snel breder en dat is iets wat ik simpelweg niet wil omdat ik het niet mooi vind staan. :)
Nu wil ik m'n glutes wel gaan trainen, ( <<) ) maar ik word maar niet wijzer of dat goed kan zonder je quadriceps enorm aan te spreken of dat het een niet kan zonder het ander.
Iemand die er verstand van heeft en er wat over kan zeggen? Voorbeelden van oefeningen? Dank 8-)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:10

Ik denk dat er wel veel oefeningen wegvallen als je quads (en hamstrings ook?) zoveel mogelijk wilt elimineren. Om glutes te laten groeien zul je zwaar moeten laden, dan kom je toch al snel bij oefeningen uit waarbij quads en/of hamstrings een belangrijke rol spelen. Je kan eens kijken naar kas glute bridge/kas hip thrust (met gewicht), door de kleinere ROM ligt de focus meer op de bilspieren. Als je geen problemen hebt met hamstrings trainen, dan zou je ook kunnen kijken naar RDL's en 45 degree hip extensions. Hip abduction moet ik ook nog aan denken.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 16:16

Dank, ik ga je aangeraden oefeningen eens uitzoeken! Hamstrings heb ik op dit moment niet zoveel problemen mee, maar dat komt ook omdat ik die niet dusdanig heb zien groeien tijdens het fanatieke trainen destijds. Denk dat dat vooral een kwestie is van uitproberen. :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:00

Ik zou inderdaad de focus leggen op de KAS glute en hip trust, zolang je in 90 graden blijft staan zullen je quads niet het meeste gewicht gaan tillen. Mocht je wijder dan dat gaan staan, dan komen je quads wel meer als werkende groep naar voren. Een trucje wat ik hiervoor al een tijdje gebruik is zodra je zit, te kijken waar je knieeën komen en ter hoogte daarvan je voeten dus plaatsen. Dan sta je (bijna) altijd goed :) RDL's is ook een mooie, zowel single als double legged en leg press met single legged en hoge stance geeft ook meer glute focused werk.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 10:53

Laat ik mezelf hier ook weer een keer melden.

Gister ochtend voor het eerst weer een training gedaan met stang ipv alleen machines. Wel echt met laag gewicht.
Squat, deadlifts en hippttust.
Echt zo veel spierpijn!
M'n bovenbenen den klein beetje spierpijn, maar vooral in m'n rug en schouders..

Merkte tijdens de oefeningen al dat een goede houding moeite kosten, terwijl het kwa kracht uit m'n benen en billen geen moeite koste.

Nu dus eerst even core trainen voor ik verder kan met gewicht er bij. Core pak je op machines toch echt zo veel minder mee.

Hip trust ook niet meer gewend, een bleurse plek op de plek van de stang

Hoe gaat het hier verder?
Nog bokkers die speciale doelen hebben?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:20

Klinkt wel goed! Was het fijn? Je zou ook even gewoon het gewicht relatief laag kunnen houden maar wel compounds met stang blijven doen, dan train je ook je core :)

Ik doe over 4,5 week de SBD Cup in Nijmegen, dus hard aan het trainen. Gaat wel lekker eigenlijk, heb er vooral heel veel zin in!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:26

Wat Euology zegt zou ik ook aanraden. :D Ook een stukje stabiliteit denk ik en dat is ook een kwestie van doen.

Leuk Eulogy! Misschien zie ik je dan wel tillen. Ik doe zelf niet mee, maar ik woon in Nijmegen en ga wel even kijken zaterdagavond of zondag. Even kijken wanneer ik kan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:35

Spannend Eulogy! :D Word die ook online uitgezonden? :) Wellicht dat ik even mee kijk!

Fijn dat je weer wat dingen kan oppakken kosseh, voor de hiptrust/glute bridge zou ik (ondanks laag gewicht) wel altijd een pad ertussen doen. Ik heb zelf wel eens weken met twee beurse plekken op m'n heupen gelopen, not recommended.

Ik ben zelf gewoon lekker 4x per week aan het trainen, 2x lower body en 2x upper body (incl cardio). Gaat opzich prima :) Merk wel dat ik wellicht binnenkort een kleine cut wil doen want ik let nu niet zo heel erg op m'n intake, maar qua kracht gaat het mooi vooruit. Wat PR's kunnen zetten op verschillende lifts, upperbody gaat nu ook goed omdat ik daar eerder niet zoveel tijd aan besteedde. En die cardio :+ Tja, het is dat het 'moet' maar echt leuk blijft het niet.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 11:48

Nee joh cardio hoeft niet, gewoon powerlifter worden :') Nee grapje, maar cardio in de sportschool kan mij echt gestolen worden. Ik loop in m'n lunchpauze een rondje en in de ochtend en avond met de hond en dan vind ik het wel prima.

Klinkt alsof je lekker bezig bent! Train je nog bij IH? :D Ik ben er best vaak de laatste tijd! Wel altijd op zaterdag haha.

Zou leuk zijn Sem_! Geen idee nog wat de indeling wordt maar ik til als U69 :D Er is idd sowieso ook een live stream via de KNKF, zal hier de link wel posten tegen die tijd!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 12:50

Hahaha, ja die cardio is ook wel echt m'n minst favoriete onderdeel maar merk wel dat het goed is voor het verloop van m'n eigen schema :Y)

Ik kom zeker met regelmaat bij IHU! Enige is alleen dat het vanaf mijn huis (op de fiets) nog best wel een eind is en met slecht weer heb ik weinig zin zeiknat te arriveren. Luxeprobleem :+ Maar ik kan binnenkort wel een keertje op zaterdag gaan trainen! Dan lopen we elkaar wellicht eens niet mis, haha.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 13:28

Haha nee dat snap ik heel goed :') De 8e ben ik er misschien weer!

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:28

Wat leuk! Weer leven in het topic.

Ik heb de halve zomer stil gelegen. Eerst enorm last van mn knieën en daarna kwam ik niet meer aan de gang. Telkens hele zware benen bij de lichtste training en benen trainen is al niet mn favo. Maar inmiddels ben ik weer 2 weken aan de gang en het doet me goed!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 19:42

Leuk om weer wat te kunnen lezen! Mooie doelen weer om te behalen!

Hier gaat het niet lekker... Schouder ging goed icm epte behandeling van de biceppees, helaas nu ik weer ben begonnen met trainen, speelt slijmbeurs ook weer op.

Al tijden weer last van mn linker heup ook, vermoedens dat ie nu toch vaker subluxeert.
Maandag bij de bekkenfysiotherapeut weer geweest, spieren in mn heup los gemaakt dmv dry needling, maar de pijn die ik continu voel zit echt dieper, bij mn gewricht.
In overleg toch de huisarts gebeld, kan ik pas volgende week terecht, tot die tijd 3x daags mn tramadol. Slaap niet van de pijn, suf als een konijn.
Dokter wil zoals het er nu naar uitziet verder onderzoek laten doen om te kijken of er geen slijtage in de heup zit...
Ik ben bang, alle pijntjes en ontstekingen lukken me wel min of meer, maar dit...

Dus liggen weer even stil, blijf wel gaan om te lopen op de loopband zodat ik wel in beweging blijf

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 08:26

Oef 3 keer per dag Tramadol :wow: Daar sliep ik de hele dag van toen ik dat had na mijn schouderoperatie.

Leuk dat jullie weer actief zijn hier :D

Ik heb een hele tijd heel steady 3 keer per week getraind, puur krachttraining. Ben nu weer beetje aan het kijken naar wat meer conditie. Sowieso 1 keer per week flink stuk fietsen en ook 1 keer een WOD. Ben nu eindelijk de overhead dingen goed aan het opbouwen en kan steeds beter hangen *\o/*

Tof Eulogy dat er weer een wedstrijd aan komt. Knap dat je daar zo op kan focussen

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 11:59

Vandaag is de spierpijn weer bijna weg, dus dat is al fijn. Het is vooral weer wennen denk ik. Train nu met stang en 5kg aan beide kanten. Vind zonder schijven vervelend trainen.

Courses, ik had al zo een pad er tussen.. Krijg heel snel blauwe plekken, zeker bij dingen die ik al een tijd niet gedaan heb.
Fijn dat trainen lekker gaat!
Haha, hier juist iemand die cardio leuk vind.

Irisje, balen zeg dat het niet lekker op gang kwam. Hopelijk gaat het nu weer lekker.

Beterschap Joanne!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:15

Ik meld me hier ook! Heb sinds september (classic na de vakantie vibes) weer een sportabbo bij de basic en ik zou wel een routine willen hebben. Nu heb ik ooit een PT gehad, waarbij er op 3 dagen de pull, push & benen werden gesplitst.

Van mijn huidige trainer krijg ik nu te horen om die splitsing niet aan te houden per sessie, omdat ik te weinig ga. Namelijk 2-3x per week. En dan pak je dus maar 1x per week een spiergroep aan.

Momenteel is mijn routine:
- 5 min. opwarmen crosstrainer
- (afhankelijk of ik met een vriendin ben, buikspieroefeningen)
- squat 3x10 reps 25 kg (incl stang)
- stiff RDL 3x10 reps 22,5 kg (incl stang)
- (soms 3x5 lunges elk been, totaal 10 kg vast)
- seated row 3x10 reps 23 kg
- lat pull down 3x10 reps 10 kg
- chest press machine 3x10 reps ?? kg

Wat zouden jullie hier nog aan toevoegen? Mijn doel is afvallen en sterker worden.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 13:19

Ik zou ook full body trainen bij 2/3 dagen! Kan je trainer geen schema voor je maken met drie full body dagen? :)