Vaccinaties

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:19

@bigone. De link die je deelde van RIVM over tetanus, met de grafiek waarin de daling van het aantal tetanus gevallen duidelijk is te zien, begint bij de jaren ‘50. Omdat er, dat staat er ook bij vermeld, daarvóór geen meldingsplicht was w.b. Tetanus. Dat feit is op zich al een probleem, als je een echt duidelijk overzicht wil hebben w.b. de aantallen tetanus gevallen.
Vóór pakweg de jaren ‘50, was de hygiëne over het algemeen lang niet zo geweldig. Die is daarna sterk verbeterd, denk alleen al aan goede riolering, douches die standaard in huizen werden geïnstalleerd, en ook de kennis van goede wondverzorging werd verbeterd.

Hier is een grafiek uit Canada, waar wel de cijfers van voor die jaren meegenomen zijn. Daar is zelfs kort nadat het vaccin ingevoerd werd, een piek te zien in het aantal gevallen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Pocca_Locca op 15-01-20 22:34, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:34

Ben je mij nu aan het negeren pocco?
Overigens, hoe krijg je de tetanus toxines weg met hygiëne en goede wondverzorging als zelfs antibiotica er amper tegen werkt? En als de gifstoffen in je bloed zitten?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:39

IMANDRA schreef:
Overigens, hoe krijg je de tetanus toxines weg met hygiëne en goede wondverzorging als zelfs antibiotica er amper tegen werkt? En als de gifstoffen in je bloed zitten?

nou, Pimandra,
Door in eerste instantie de wond heel goed schoon te spoelen en het necrotiserende vlees steeds te verwijderen, te zorgen dat er zuurstof bij komt als het een diepe dus zuurstofarme wond is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:40

Ik ben vooral benieuwd waar deze grafiek op gebaseerd is (of misschien moet ik het anders zefgen: waar de maker van dit youtube filmpje deze grafiek vandaan heeft.).

Ik wacht ook nog op de factcheck van je vorige print screen

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:40

Waarom zou je de werkzaamheid van iets wat bewezen levensreddend is in godsnaam willen ontkennen.
Ik snap dat echt niet.

Pocca_Locca schreef:
@bigone. De link die je deelde van RIVM over tetanus, met de grafiek waarin de daling van het aantal tetanus gevallen duidelijk is te zien, begint bij de jaren ‘50. Omdat er, dat staat er ook bij vermeld, daarvóór geen meldingsplicht was w.b. Tetanus. Dat feit is op zich al een probleem, als je een echt duidelijk overzicht wil hebben w.b. de aantallen tetanus gevallen.
Vóór pakweg de jaren ‘50, was de hygiëne over het algemeen lang niet zo geweldig. Die is daarna sterk verbeterd, denk alleen al aan goede riolering, douches die standaard in huizen werden geïnstalleerd, en ook de kennis van goede wondverzorging werd verbeterd.

Hier is een grafiek uit Canada, waar wel de cijfers van voor die jaren meegenomen zijn. Daar is zelfs kort nadat het vaccin ingevoerd werd, een piek te zien in het aantal gevallen.

[ [url=m/HS82pP.jpg]Afbeelding[/url] ]

secricible

Re: Vaccinaties

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:43

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:44

secricible schreef:
Ik ben vooral benieuwd waar deze grafiek op gebaseerd is (of misschien moet ik het anders zefgen: waar de maker van dit youtube filmpje deze grafiek vandaan heeft.).

Ik wacht ook nog op de factcheck van je vorige print screen

Het is een screenshot van een grafiek uit een lezing van suzanne Humphries. In die lezing gaat zij er heel uitgebreid op in. Zoals ik al zei, het zijn cijfers uit Canada, over het vóórkomen van tetanus. ( ook van voor de jaren ‘50) Ik snap dat de kwaliteit wat te wensen overlaat, maar in de lezing kun je goed zien, met referenties waar de cijfers van komen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:46

Pocca_Locca schreef:
IMANDRA schreef:

nou, Pimandra,
Door in eerste instantie de wond heel goed schoon te spoelen en het necrotiserende vlees steeds te verwijderen, te zorgen dat er zuurstof bij komt als het een diepe dus zuurstofarme wond is.

Oké zo is het wellicht oppervlakkig weg bij de wond. Maar wat gebeurt er met de sporen en gifstoffen in je bloed? In je zenuwstelsel?

Enne, heb je al een antwoord op mijn eerdere argumenten?

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:48

secricible schreef:
Ik geef je deze pocca_locca, als antwoord op je grafiek:
http://www.sciencepalooza.nl/2009/05/he ... en-vaccin/
Om te illustreren hoe data gekleurd kan worden ingezet

Ja, daar ben ik het volkomen mee eens, dat data nog wel eens gemanipuleerd worden. Maar nogal flauw dat jij daar bij voorbaat al vanuit gaat mbt die grafiek die ik plaatste. Ook gaat het nu over tetanus trouwens.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:53

Heel leuk die screenshots, maar secricible had de vorige al gecheckt en die data. Het is jammer dat je daar dan weer niet op reageert.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:54

Pocca_Locca schreef:

[ [url=m/HS82pP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier de data van de website van Canada zelf:

Afbeelding
Nog steeds van mening dat de vaccinatie niks doet?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:56

Pocca_Locca schreef:
secricible schreef:
Ik geef je deze pocca_locca, als antwoord op je grafiek:
http://www.sciencepalooza.nl/2009/05/he ... en-vaccin/
Om te illustreren hoe data gekleurd kan worden ingezet

Ja, daar ben ik het volkomen mee eens, dat data nog wel eens gemanipuleerd worden. Maar nogal flauw dat jij daar bij voorbaat al vanuit gaat mbt die grafiek die ik plaatste. Ook gaat het nu over tetanus trouwens.

Ik weet dat het over tetanus gaat, maar dat maakt weinig uit m.b.t. Deze link, dat begrijp jij toch ook wel? Het had net zo goed kunnen gaan over de incidentie van piraterij in verweggistan, het gaat er om hoe data beeldend kan worden gemaakt om je eigen plaatje te bevestigen. Zelfs zonder dat je de data zelf manipuleert.

En dat het plaatje kwam uit de grafiek van mevrouw Humphries had ik kunnen raden uiteraard. Waar het mij om ging was wat de bron was van dit plaatje. Maar je antwoord bevestigd dat je geen idee hebt en blind iemand volgt zonder te factchecken.
Ik heb zelf gescrollt in haar lezing maar ze noemt zelf ook niet waar ze deze cijfers vandaan tovert. Wat mij betreft is oncontroleerbaar cijfers geven gewoon een no-go. Dat werd zelfs op het HBO verboden en was een gegarandeerde onvoldoende.

Krijg ik ook nog reactie op mijn factcheck van je vorige plaatje? Of kan ik die conclusie nu zelf trekken dat je ook daar gewoon blind volgt.

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 22:56

IMANDRA schreef:
Oké zo is het wellicht oppervlakkig weg bij de wond. Maar wat gebeurt er met de sporen en gifstoffen in je bloed? In je zenuwstelsel?

Zoals ik al zei, als je zo’n riskante wond hebt opgelopen, moet het heel goed, dus soms eventueel groter
wegsnijden zodat er zuurstof bij kan komen, behandelen, en inderdaad zéker niet alleen oppervlakkig nee. Dan krijgt de bacterie überhaupt niet de kans om zich daar ( zuurstofarme wond) te vermeerderen.

En, neem me aub niet kwalijk dat ik even niet snel genoeg op alle dingen kan antwoorden zeg. Give me a break

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:01

Pocca_Locca schreef:
IMANDRA schreef:

Zoals ik al zei, als je zo’n riskante wond hebt opgelopen, moet het heel goed, dus soms eventueel groter
wegsnijden zodat er zuurstof bij kan komen, behandelen, en inderdaad zéker niet alleen oppervlakkig nee. Dan krijgt de bacterie überhaupt niet de kans om zich daar ( zuurstofarme wond) te vermeerderen.

En, neem me aub niet kwalijk dat ik even niet snel genoeg op alle dingen kan antwoorden zeg. Give me a break

Hoe dan? Je stapt in een roestige spijker, haalt je voet los en bam. Geen grote riskante wond, wel hoog risico op tetanus. Stel de tetanusbacterie zit op die spijker: dan zit die meteen ‘in’ je en die sporen/toxines gaan natuurlijk gewoon met je bloed mee. Hoe snij je dat weg? Je kan moeilijk al je bloedvaten eruit gaan snijden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:08

Gewoon al je vel eraf, is al je bloed in contact met zuurstof, wedden?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 23:58

Zal wel een oen zijn maar die grafiek geeft toch echt niet aan dat er na1948 , toen op scholen de vaccinatie werd gegeven er meer doodgingen, lijkt me dat je van links naar rechts ipv rechts naar links moet kijken?? Maar ben niet zo sterk in grafieken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:01

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 00:05

Als gebitsverzorger zit ik de hele dag in de mond van het paard ik haal elke tien jaar een tetanus prik. Het risico is te groot. Tetanus kan dodelijk zijn.

En ik ben nog steeds niet autistisch .

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 01:14

Kennen jullie die anekdote van een muisje en een olifant die gelijktijdig over een houten bruggetje lopen?
Het muisje roept tegen de olifant: “ wat stampen WE lekker, hè?” _O-
Die is dus supergoed van toepassing op de schijnbare relatie tussen het invoeren van vaccins en het verdwijnen van de ziektes waarvoor ingeënt wordt. (Er wás al een dalende trend, voor de vaccinaties ingevoerd werden)
Je zou ook kunnen zeggen: het feit dat er veel baby’s geboren worden, en het tegelijk overvliegen van ooievaars, betekend nog niet, dat die twee gebeurtenissen met elkaar verband houden.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 08:47

Pocca_Locca schreef:
Kennen jullie die anekdote van een muisje en een olifant die gelijktijdig over een houten bruggetje lopen?
Die is dus supergoed van toepassing op de schijnbare relatie tussen het invoeren van vaccins en het verdwijnen van de ziektes waarvoor ingeënt wordt. (Er wás al een dalende trend, voor de vaccinaties ingevoerd werden)
Je zou ook kunnen zeggen: het feit dat er veel baby’s geboren worden, en het tegelijk overvliegen van ooievaars, betekend nog niet, dat die twee gebeurtenissen met elkaar verband houden.

Die dalende trend komt omdat oa de ziekenhuiszorg sterk is verbeterd. Het voorkomen van de ziekte ging pas echt flink dalen na inzet van de vaccins.

WHO schreef:
"Diseases had already begun to disappear before vaccines were introduced, because of better hygiene and sanitation".

Statements like this are very common in anti-vaccine literature, the intent apparently being to suggest that vaccines are not needed. Improved socioeconomic conditions have undoubtedly had an indirect impact on disease. Better nutrition, not to mention the development of antibiotics and other treatments, have increased survival rates among the sick; less crowded living conditions have reduced disease transmission; and lower birth rates have decreased the number of susceptible household contacts. But looking at the actual incidence of disease over the years can leave little doubt of the significant direct impact vaccines have had, even in modern times.

For example, there have been periodic peaks and valleys throughout the years, but the real, permanent drop in measles incidence coincided with the licensure and wide use of measles vaccine beginning in 1963. Other vaccine-preventable diseases show a roughly similar pattern in incidence, with all except hepatitis B showing a significant drop in cases corresponding with the advent of vaccine use. (The incidence of hepatitis B has not dropped as much because infants vaccinated in routine programs will not be at high risk of disease until they are at least teenagers. Therefore a 15-year lag can be expected between the start of routine infant vaccination and a significant drop in disease incidence.) Haemophilus influenzae type b (Hib) vaccine is another good example, because Hib disease was prevalent until the early- to mid- 1990s, when conjugate vaccines that can be used for infants were finally developed. (The polysaccharide vaccine previously available could not be used for infants, in whom most cases of the disease were occurring.)

Are we expected to believe that better sanitation caused incidence of each disease to drop just at the time a vaccine for that disease was introduced? Since sanitation is not better now than it was in 1990, it is hard to attribute the virtual disappearance of Hib disease in children in recent years in countries with routine Hib vaccination (from an estimated 20,000 cases a year to 1,419 cases in 1993, and dropping in the United States of America) to anything other than the vaccine.

Bron

Ik raad je aan de volledige pagina uit de link te lezen :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:14

Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat zou oplossen Pocca Locca, een incident als met een roestige spijker?

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:16

Pocca_Locca schreef:

Hoe verklaar je dat dat er momenteel, als die ziektes al verdwenen waren overal weer mazelen opduiken?

Samoa (42 doden):
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... -ziek.html
https://www.nrc.nl/nieuws/2019/11/29/ma ... s-a3982111

Recent in Nederland Urk (lage vaccinatiegraad):

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... accinaties

Waarna mensen toch maar weer gingen vaccineren.

In Europa in 2019, Tsjechië, Slowakije, Frankrijk, Bulgarije, Litouwen en Polen. Schijnbaar wel onder kleinere, ongevaccineerde groepen.

https://www.rivm.nl/en/measles/measles-in-europe-2019

En in Amerika:
https://www.cdc.gov/measles/cases-outbreaks.html
https://en.m.wikipedia.org/wiki/2019_Ne ... s_outbreak

Er zijn 1215 gevallen gemeld in 2019 tegenover 371 gevallen in 2018. Daarna hebben ze enten verplicht. En, leuk weetje - zelfs Trump, eerder ook een beetje een antivaxxer en niet vies van een conspiracytheorietje hier en daar benadrukt sindsdien dat er gevaccineerd moet worden.

https://www.trouw.nl/nieuws/alle-scholi ... ~bfcafd07/

Als hetgene wat je zegt klopt zou je verwachten dar die dalende trend zich voortzet en de ziekte vanzelf verdwijnt. De gezondheidszorg, hygiene en levensomstandigheden zijn immers alleen maar beter geworden. Dit is echter niet het geval, mazelen blijft opduiken in ontwikkelde landen waar niet gevaccineerd wordt. Hoe verklaar je dat dan?

Omdat ik met jou discussier sluit ik af een Persoonlijk Verhaal:
https://www.google.nl/amp/s/www.cbc.ca/amp/1.5094543

Deze moeder van 3 was ook zwaar tegen vaccineren. Tot haar 3 kinderen ziek werden.

*Edit - Spelfoutje
Laatst bijgewerkt door nps op 16-01-20 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt

nps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:49

IMANDRA schreef:
WHO schreef:

Ik raad je aan de volledige pagina uit de link te lezen :j

Ook uit dit stuk van de WHO (dank voor het delen Imandra!):

WHO schreef:
Finally, we can look at the experiences of several developed countries after they allowed their immunization levels to drop. Three countries —Great Britain, Sweden and Japan — cut back the use of pertussis (whooping cough) vaccine because of fear about the vaccine. The effect was dramatic and immediate. In Great Britain, a drop in pertussis vaccination in 1974 was followed by an epidemic of more than 100,000 cases of pertussis and 36 deaths by 1978. In Japan, around the same time, a drop in vaccination rates from 70% to 20%-40% led to a jump in pertussis from 393 cases and no deaths in 1974 to 13,000 cases and 41 deaths in 1979. In Sweden, the annual incidence rate of pertussis per 100,000 children of 0-6 years of age increased from 700 cases in 1981 to 3,200 in 1985.

Dit sluit weer aan op mijn verhaal - waar vaccinaties verdwijnen gaan voorkombare ziektes verschijnen.

Hier: https://www.youtube.com/watch?v=S3oZrMGDMMw een filmpje van een baby met kinkhoest. Dit moet je toch niet willen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 09:58

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 10:09

Kinke schreef:
Ik ben ook wel benieuwd hoe je dat zou oplossen Pocca Locca, een incident als met een roestige spijker?

Ja daar wil ik eigenlijk ook nog steeds antwoord op inderdaad.