Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Heb jij cosmetische chirurgie als in; fillers/ botox ondergaan of overweeg je het?

Nee, ik overweeg het wel.
234 (24%)
Nee, ik overweeg het niet.
608 (62%)
Ja, eenmalig, ik zou het zo weer doen.
50 (5%)
Ja, eenmalig, ik zou het niet weer doen.
7 (0%)
Ja, met enige regelmaat.
72 (7%)

Totaal aantal stemmen: 971

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-24 23:20

Levita schreef:
Als je veel vocht vasthoud onder je ogen is een traangootfiller dan ook nog aan te raden? Ik zou het graag willen, maar er zijn dagen dat ik 's ochtends wakker wordt met tranende ogen.

Ik heb laatst een consult gehad voor traangoot filler, maar ze raadde het mij af. Natuurlijk baalde ik haha, maar ik was echt heel blij dat ze eerlijk zei dat het niet het gewenste resultaat ging geven. Vocht vasthouden was daar onder andere ook een reden van.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-24 00:19

Amber_ schreef:
Levita schreef:
Als je veel vocht vasthoud onder je ogen is een traangootfiller dan ook nog aan te raden? Ik zou het graag willen, maar er zijn dagen dat ik 's ochtends wakker wordt met tranende ogen.

Ik heb laatst een consult gehad voor traangoot filler, maar ze raadde het mij af. Natuurlijk baalde ik haha, maar ik was echt heel blij dat ze eerlijk zei dat het niet het gewenste resultaat ging geven. Vocht vasthouden was daar onder andere ook een reden van.

Fijn dat ze dan ook eerlijk zijn idd. Je betaalt er genoeg geld voor en dan wil je ook juist dat het mooier wordt en niet lelijker. Ik ga het dan ook maar niet doen. Als er aan denk is het best vaak dat ik tranende ogen heb

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:25

Had gegoogled maar kwam helaas van beide laat maar een enkele foto tegen. Ben dus maar naar kliniek Nina gegaan! Jeetje wat ben ik er blij mee! Trekt mijn gezicht zo veel meer in balans[/quote]

Heb je veel last gehad van zwelling erna, en hoelang? Ik ben ook een lipfiller aan het overwegen (zeer dunne bovenlip), maar vraag mij af of ik moet wachten op een verlofperiode, of ben je eigenlijk de dag erna al terug "toonbaar"?

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-24 19:34

Binoche schreef:
Had gegoogled maar kwam helaas van beide laat maar een enkele foto tegen. Ben dus maar naar kliniek Nina gegaan! Jeetje wat ben ik er blij mee! Trekt mijn gezicht zo veel meer in balans

Heb je veel last gehad van zwelling erna, en hoelang? Ik ben ook een lipfiller aan het overwegen (zeer dunne bovenlip), maar vraag mij af of ik moet wachten op een verlofperiode, of ben je eigenlijk de dag erna al terug "toonbaar"?[/quote]
Verschilt per persoon. Ik pak zeker 3 dagen vrij of thuiswerken erna, maar mijn collega was de dag erna weer op kantoor en had niet heel veel zwelling.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:01

Binoche schreef:
Had gegoogled maar kwam helaas van beide laat maar een enkele foto tegen. Ben dus maar naar kliniek Nina gegaan! Jeetje wat ben ik er blij mee! Trekt mijn gezicht zo veel meer in balans

Heb je veel last gehad van zwelling erna, en hoelang? Ik ben ook een lipfiller aan het overwegen (zeer dunne bovenlip), maar vraag mij af of ik moet wachten op een verlofperiode, of ben je eigenlijk de dag erna al terug "toonbaar"?[/quote]

Ik heb nog steeds wel paar blauwe plekken zitten, maar niemand valt dat op en valt nu ook prima met lippenstift te verbergen. Ik zou zelf de volgende keer 2 dagen thuiswerken, of dus net voor het weekend doen. Maar zwelling viel al met al heel erg mee.

Ik had lipfiller gedaan omdat ik ‘s ochtends niet meer mijn lippen wou doen.. conclusie ik vind nu juist leuker om lipstick te dragen en doe het daarom juist :’)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 08:03

Nou lipfiller is de enige waar ik me de volgende dag niet mee op kantoor durf te vertonen. De rest kan allemaal prima. Maar lipfiller wacht ik wel 3 dagen mee.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 09:25

Als je lipfiller met canule laat doen is de zwelling echt minimaal is mijn persoonlijke ervaring.
Ik zwel snel en wordt ook snel blauw. Maar de 3 keren dat ik het deed was ik de middag zelf en dag erna goed. Bijna geen zwelling en helemaal geen blauwe plekjes.

Alleen reageer ik zelf door medicatie helaas niet meer goed op filler, dus moet ik iets anders proberen. Maar ik was er altijd erg tevreden mee.

Amber_anne

Re: Cosmetische chirgurgie: Ervaringen met fillers, botox.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:09

Hebben jullie de laatste aflevering van boos (Tim Hofman) gezien? Gaat over de drs Samana clinics en meerdere mensen die daar klachten over hebben

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 10:22

Je kan ook lipfillers vrijdag middag laten zetten en het weekend thuis blijven.
En voor boodschappen is een mondkapje nog steeds niet heel gek om mee gezien te worden.
Op maandag kun je er indien nodig make up op doen en is de ergste zwelling wel weer weg

Seven_OfNine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 15:37

Gianti schreef:
En dit is niet je nacontrole? (Zou wel laat zijn)
Mijn traangoot filler heeft ook 2 jaar gezeten.
Is afgelopen oktober weer bijgevuld en bij de nacontrole vond de arts dat er wel wat meer in had gemogen. Ze heeft er toen kosteloos wat bijgespoten

Waar ben je geweest? En tevreden? Zit er al zo lang aan te denken maar durf die stap niet te zetten haha[/quote]

Ik ben bij de van Rosmalen kliniek geweest. Ik ben heel erg tevreden. Er wordt telkens heel goed naar me geluisterd. Ik vind het iedere keer weer heel erg spannend maar ze stellen me altijd heel lief gerust.
Ik kom er inmiddels al een aantal jaar dus al diverse behandelingen gehad en telkens heel erg tevreden

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 16:42

Ik heb vorige week maandag lipfillers laten zetten en ben vandaag voor het eerst wel toonbaar. De zwelling trok dinsdag in de loop van de dag weg, maar ik was zo enorm blauw.. ik had aan 1 kant echt een blauwe snor, andere kant niets, heel vreemd. Vandaag is die snor dus echt weg, gisteren zag je het nog wel.

Maar ik word snel blauw en heb blauwe plekken ook altijd heel lang, dus dat zal hier ook zeker mee te maken hebben. Resultaat is wel heel mooi, ik had geen dunne lippen maar ze zijn heel natuurlijk net iets voller, dus daar ben ik heel blij mee. Ik heb wel aan de binnenkant van mijn bovenlip nog een plekje die nog steeds wat beurs aanvoelt, alsof er een blaar zit, die mag nu ook wel weggaan van mij..

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-24 22:27

En ik maar denken dat 2 dagen vrij genoeg tijd gaat zijn om weer fatsoenlijk naar mijn werk te gaan. Dat gaat dus vies tegenvallen :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 10:21

Niet iedereen krijgt last van langdurig zwelling of blauw.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:46

Nee klopt, maar er is op voorhand dus echt weinig over te zeggen als je het nog nooit gedaan hebt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 12:54

Ik wordt van lipfillers ook heeeeel blauw. Voor mij een vrijdagmiddag behandeling en controle of mijn concealer kit up to date is :')

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 13:39

Ik heb het nu gepland op maandag ochtend en moet woensdag in de avond weer aan het werk.
Ik krijg snel blauwe plekken dus ik vrees er een beetje voor maar we zullen zien :D

Seven_OfNine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-24 15:18

Ik ook altijd heel snel en lang blauw helaas, behalve met de traangoot. Mijn vriendin met dezelfde behandelingen heeft nergens last van….

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 18:56

Ik had dinsdag een afspraak voor botox, en uiteindelijk toch maar gevraagd of er tijd genoeg was om ook wat lipfiller te doen. Aangezien ik een zeer dunne bovenlip heb en een subtiel resultaat wou begonnen met enkel een halve spuit in de bovenlip. Weinig zwelling, en niets blauw, maar ik zie ook weinig resultaat. Wel in zijaanzicht en als je langs onder kijkt, maar niet in vooraanzicht. Ik wacht nog een beetje af en ga dan beslissen of er nog wat bij moet of niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 19:06

Daar ga je op zeker wat bij willen wat ook normaal is want lipfiller moet je opbouwen voor een goed resultaat.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-24 20:07

Popstra schreef:
Daar ga je op zeker wat bij willen wat ook normaal is want lipfiller moet je opbouwen voor een goed resultaat.

Yep, fillers bouw je inderdaad op. Vaak heb je met 3 a 4 behandelingen het mooiste resultaat. Een filler moet altijd eerst even ‘settelen’. Soms neemt je huid het ook gewoon op. Pas daarna kan je volume opbouwen. Beter meerdere kleine beetje dan in 1 x veel.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-24 11:39

Suzanne F. schreef:
Popstra schreef:

Yep, fillers bouw je inderdaad op. Vaak heb je met 3 a 4 behandelingen het mooiste resultaat. Een filler moet altijd eerst even ‘settelen’. Soms neemt je huid het ook gewoon op. Pas daarna kan je volume opbouwen. Beter meerdere kleine beetje dan in 1 x veel.

Ben benieuwd. Vorige week had ik de eerste behandeling staan. Heb net tweede voor 6 maart ingepland

Binoche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:13

Bedankt voor jullie reacties en ervaringen! Hoeveel tijd moet er tussen twee behandelingen zitten? Is een 3-tal weken voldoende?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:18

Toen ik nog lipfiller had ging ik 1x per jaar :+ en dat bouwde al prima op.
3 weken is imo echt te vroeg.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 00:26

Hier al iemand begonnen met collageen supplementen? Wat zijn ervaringen en welke koop je? Ik word kierewiet van het aanbod en de reviews over wel of niet een vieze smaak of dat het klontert.
Daarnaast ben ik bang dat als je er eenmaal aan begint, je niet meer zonder kunt. Is met fillers ook al gauw, maar als ik het eea nog kan uitstellen door collegeen te gebruiken, dan ben ik toch wel benieuwd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-24 08:57

Binoche schreef:
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen! Hoeveel tijd moet er tussen twee behandelingen zitten? Is een 3-tal weken voldoende?

Voor bijwerken is het 3 weken ongeveer maar om echt op te bouwen is 1 x per half jaar of 1 x per jaar.