Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 21:34

Ik heb even vlot bijgelegen, en ik ga even op jou vraag in LM.

Voor mij zou het niet uitmaken waar iemand zijn salon heeft. Beide heeft voor en nadelen.

Voordeel elders: gemakkelijker binnenlopen, drempel is minder groot, komt professioneler over.

Nadelen elders: KOSTEN. Kosten om te huren zijn vaak hoog, (kopen gaat denk ik niet daar), en de contracten vaak ook niet ondernemers gericht. Lange huurperiodes, noem maar op. En vergeet het belangrijkste niet: als je huurt, moet je. Je moet verdienen. Heb je een rustige maand en verdien je te weinig, werk je dat moeilijk weer bij.

Je zal ook heel anders gaan denken over bijvoorbeeld twee weken vakantie nemen. Dan kan je dat met andere inkomsten oplossen, maar dat is geen gezonde manier om je bedrijf te voeren.

Ziekte, zelfde verhaal. Ik weet niet of je jezelf daarvoor verzekert hebt, veel ondernemers doen dat niet. En bij veel verzekeringen krijg je niet je normale maandloon uitgekeerd. Ook dan gaat alles snel van je af, om het zo maar te zeggen.

Voordelen thuis, heb je genoemd. Ben ik het mee eens. Goedkoper kan je niet werken. Nadeel kan de drempel zijn voor mensen, ze moeten soms door je huis (ik weet niet of jij een extra buitendeur hebt) het komt wat minder professioneel over. Het parkeren wat je noemde kan ik me ook goed voorstellen als nadeel. Het altijd werken is ook bekend..

Toch mijn advies, thuis blijven werken. In jou branche en wat jij hebt opgebouwd aan klanten is dat de gezondste bedrijfsvoering.

Ik begreep dat je twijfelt doordat jullie de ruimte goed kunnen gebruiken. Om even brutaal mee te denken... Uitbouwen? Een mooie uitbouw, is dat mogelijk qua ruimte? Waarde vermeerdering van je huis.. moet het wel een koophuis zijn natuurlijk.

welmoed__

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:23

Ik wil ook wel gaan kijken voor een LED lamp. Aangezien ik nog best lang bezig ben, kan ik daar in ieder geval wat tijd halen.

Is er ook iemand die een rubber base van PG over heeft? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:24

Ik heb nog een gesloten flesje staan. gekocht maar ben nu over op sensationail.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-19 23:25

Ik stuur je even een pb.

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-19 18:46

Damn,
Heb ik ze vandaag binnen maar heb ik men nagels 2 dagen geleden gedaan :')

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:30

Ik denk dat ik ook liever bij iemand aan huis ga. Als je iets huurt lopen de kosten ook op, plus je moet aan reistijd denken..

Ik zit met het probleem dat ik bijgod niet weet wat ik er donderdag op wil laten zetten :') #luxeprobleem

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:49

Ik doe t nog alleen bij bekenden of via via en doe t nog in de woonkamer. Over 2 of 3 jaar wil ik mijn schuurtje verbouwen en dan daar een salon beginnen als ik dus ook betere en mooiere nagels zet en wat meer workshops heb gedaan.

Ik moet nog steeds mijn "slechte" hand doen sinds de Kerst... maar ff geen zin, mss morgen :o

Zit nu de acryl eraf te bijten, kijken hoe sterk het is :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:50

Smakelijk eten dan :Y)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-19 14:54

En dan heb je “ineens” 10 “nieuwe” kleuren in de salon! :') (cateyes zonder cateye ;) )

Afbeelding

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-19 18:23

Roosch schreef:
Smakelijk eten dan :Y)

Haha dankje! Ben gestopt en vandAg die hand gedaan :+

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 12:16

Heee, leuk topic.
November 2017 voor mijn verjaardag voor het eerst gellak laten doen en ik was meteen verkocht. Eindelijk weer lange nagels met paarden!

Dus sindsdien ga ik iedere 3 weken naar een salon in mijn straat vor mijn handen.
In de zomer of op vakantie laat ik ook mijn teennagels doen. Ikzelf vind daar niet zoveel aan maar mijn vriend vind het leuk. Dus doe ik dat braaf haha (dat is ook het enige wat ik braaf doe ;-))
Zo maar weer even bellen voor een afspraak deze week

Libiris

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 14:53

hoihoi, veel plezier hier! en ben benieuwd naar jouw nieuwe nagels straks!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:18

Sure_lee schreef:
Heee, leuk topic.
November 2017 voor mijn verjaardag voor het eerst gellak laten doen en ik was meteen verkocht. Eindelijk weer lange nagels met paarden!

Dus sindsdien ga ik iedere 3 weken naar een salon in mijn straat vor mijn handen.
In de zomer of op vakantie laat ik ook mijn teennagels doen. Ikzelf vind daar niet zoveel aan maar mijn vriend vind het leuk. Dus doe ik dat braaf haha (dat is ook het enige wat ik braaf doe ;-))
Zo maar weer even bellen voor een afspraak deze week

Bedoel je misschien dat je nu gelnagels (ook wel kunstnagels) hebt? Want met gellak alleen kun je namelijk geen nagels verlengen. ;)
In ieder geval leuk om te lezen dat je er zo blij mee bent! Pas op: het is verslavend. :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:22

Nee, ik heb geen kunstnagels. Doordat de gel mijn nagels steviger maakt kan ik mijn nagels laten groeien en scheuren of breken ze niet bij de paarden.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:23

Oh, dan begrijp ik het beter! :D

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:26

Ze zijn nu zo lang...
Afbeelding

Morgenochtend weer opnieuw en dan laat ik het meestal korter maken. Het stukje wat uit is gegroeid gaat er dan weer vanaf.
In de vakantie laat ik ze soms langer worden nog. Maar zoals het nu is, is wel het maximum qua typen op een toetsenbord.... anders moet ik puur met mijn nagels gaan typen en dat vind ik onhandig haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:29

Misschien ben ik de enige maar ik vind bij iemand aan huis juist vaak hoogdrempeliger en daarmee minder prettig. Als je nog nooit je nagels hebt laten doen kan je sneller in de verleiding komen als je het ziet terwijl je bv aan het sporten bent ipv dat je gericht op zoek moet naar een salon aan huis waar je niet zo even naar binnen wipt.

Ik moet ook zeggen dat ik de eerste sessies met mijn nagelstyliste heel ongemakkelijk vond, niet omdat zij een ongemakkelijk persoon is maar omdat ik dat zelf wel ben en ik me echt geen houding wist te geven buiten de standaard praatjes over vakanties en het weer. Ik vond het dus echt rammend ongemakkelijk om daar te zitten terwijl het toch best intiem is en ik er makkelijk twee uur doorbreng (heb lange acrylnagels en heb er eigenlijk altijd gellak over). Bij iemand thuis zou dat voor mij echt nog 1000x versterkt worden, ook als het een salon aan huis is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 16:13

Shenavallie schreef:
Bedoel je misschien dat je nu gelnagels (ook wel kunstnagels) hebt? Want met gellak alleen kun je namelijk geen nagels verlengen. ;)
In ieder geval leuk om te lezen dat je er zo blij mee bent! Pas op: het is verslavend. :D

Met rubberbase wel :j

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:19

LM, zou je daar wat meer over kunnen vertellen? Hoe gebruik je dat dan, met sjablonen en dan meerdere lagen? En met welk merk werk je?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 23:23

Op sjabloon, en natuurlijk geen halve stiletto’s, maar een paar mm kan prima.
Ik werk met urban nails.

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 09:17

Dankje!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:00

LadyMadonna schreef:
Shenavallie schreef:

Met rubberbase wel :j

Dat is dus niet alleen gellak, begrijp ik. Het is niet echt de gel-kunstnagel, maar wel een vorm ervan vóórdat je gellak gebruikt. Ik begreep dat er alleen sprake is van gellak en daarmee kun je geen verlengingen doen. Bij de tweede uitleg begreep ik dat er alleen gellak op de natuurlijke nagel was gedaan om een steviger gevoel te geven, maar als ik de foto zo zie dan lijkt het mij niet dat er alleen gellak is gebruikt.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:27

En weer nieuw!
Totaal andere kleur dan wat ik normaal doe... maar dacht doe eens gek haha
Afbeelding

De salon noemt het gellak. Maar ze gebruiken wel ook gel. Het gaat er in ieder geval niet af met weken. Ze vijlen de oude laag eraf.
Maar ze verlengen het niet.
Heb er verder geen verstand van.
Maar ze zeggen gellak: 20 euro.
En ik krijg het dan zo.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 12:29

Dan heb je waarschijnlijk een overlay gekregen, dat is inderdaad om de natuurlijke nagel te versterken en daar bovenop komt dan gellak.
Wel super netjes gedaan!!!! :j En een hele mooie kleur! :j

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 20:01

Er zijn ook gellakken die niet afweekbaar zijn, die vijlen ze ook.