2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 15:39

Hallo allemaal! Mij lijkt het ook wel gezellig mee te kletsen.
Wil graag een paar kilo afvallen omdat ik ga trouwen in augustus <3
Mijn verloofde doet ook mee en we hebben afgesproken elke zaterdag een weegmoment te hebben.

Ben al eerder afgevallen door gezond eten en veel sporten, helaas heb ik onlangs de diagnose MS gekregen en dat maakt het wel wat lastiger, want mijn gezondheid gaat niet lekker. Probeer echter wel een paar keer per week te 'sporten' omdat dit juist goed is en hoop met sporten (sta ook onder begeleiding van fysio) en gezond eten de ziekte wat tegen te kunnen gaan.

MilesNF

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:52

Welkom Urosa.
Anike, is het geen idee om te zorgen dat je geen geld/pinpas mee neemt naar je werk, maar wel voldoende lunch/gezonde tussendoortjes. Dan wordt het toch iets lastiger om ongezonde dingen te halen. Wat bij mij ook helpt is al je eten invullen op een app, dan zie je veel beter hoe slecht het is als je iets eet (of wanneer het juist wel kan).

Gister wist ik al dat het geen goede dag zou worden, daar had ik ook rekening mee gehouden qua eten overdag, maar toen ik in de avond mijn eten invulde schrok ik toch wel, ruim 1500 kcal alleen voor avondeten (wel incl soep en nagerecht). En zo heel gek was het niet eens, maar dan zie je maar hoe snel het kan gaan als je de verkeerde producten eet. Gelukkig gaat de week verder wel goed, vandaag maar even rustig aan.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 14:55

Ik heb een blij moment! Afgelopen zondag nog super boos omdat ik was aangekomen. Vandaag op de weegschaal gestaan en ben al het extra weer kwijt. Lang leven vakantie en tijd hebben om veel te kunnen bewegen haha. :+

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:02

Ik ga vanavond van start met 5 dagen carnaval. O:)
Drink geen alcohol dus dat zal mee vallen, maar ben wel benieuwd als ik na carnaval op de weegschaal ga staan. :))

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:02

Renske_W schreef:
Drink geen alcohol dus dat zal mee vallen, maar ben wel benieuwd als ik na carnaval op de weegschaal ga staan. :))

Verkleed je als komkommer en neem als eten komkommers mee. Dan is er niks aan de hand :D

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:43

Ladybird schreef:
Renske_W schreef:

Verkleed je als komkommer en neem als eten komkommers mee. Dan is er niks aan de hand :D

_O- dat was wel een idee geweest.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:45

Haha, dat komkommer idee is wel briljant! _/-\o_

Nog een vraagje aan jullie! Hoe doen jullie dat met een tussendoortje. Ik werk buiten en heb een programma om aan te houden. Sochtends nam ik vaak een Liga of ander soort fruitreep tussendoor aangezien een mandarijn of appel niet handig is omdat het echt snel tussendoor moet. Ik moet dus eindelijk wel een soort van koekje hebben wat snel en makkelijk is. Hebben jullie hier nog ideeën voor?

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:48

welmoed__ schreef:
Haha, dat komkommer idee is wel briljant! _/-\o_

Nog een vraagje aan jullie! Hoe doen jullie dat met een tussendoortje. Ik werk buiten en heb een programma om aan te houden. Sochtends nam ik vaak een Liga of ander soort fruitreep tussendoor aangezien een mandarijn of appel niet handig is omdat het echt snel tussendoor moet. Ik moet dus eindelijk wel een soort van koekje hebben wat snel en makkelijk is. Hebben jullie hier nog ideeën voor?

Rijst of maiswafels?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:55

Zakje met gemengde nootjes?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:01

Bolletje heeft nieuwe havermoutrepen! Super lekker en de naturel is 106kcal.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:43

Of zo'n nakd reep! Ook lekker (vooral die met appel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:17

Tussendoor is hier ook drama ,zit vandaag echt weer op te weinig kcal (al heb ik geen idee wat mijn vlees kwa kcal was )

De suggesties ga ik eens bekijken (en pikken? :)) )

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:55

Heerlijk! Ik heb gisteren een baaldagje gehad, en heb samen met mijn moeder chips gegeten en een colaatje gedronken.

Vandaag weer bezig met water en thee, maar even toegeven dat ik een k-dag had was gisteren precies wat ik nodog had :D

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:20

Vandaag: Taart, hapjes, Chinees
Morgen: Taart, hapjes, lekker eten
Maandag: 5 dagen vasten, droog brood en water.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:28

Ik heb net weer gewogen en de teller staat op -4 *\%/*
Nooit gedacht dat het zou lukken om af te vallen.
Het gaat niet snel, maar ach, de eerste 4 zijn er wel vanaf! :)

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:01

Ladybird schreef:
Vandaag: Taart, hapjes, Chinees
Morgen: Taart, hapjes, lekker eten
Maandag: 5 dagen vasten, droog brood en water.

Van die laatste geloof ik niet zoveel, de eerste 2 dan weer wel :=

Hier gaat het ook goed, ondanks dat mn lijf blijkbaar erg moet wennen aan mn nieuwe eetpatroon.
Hebben hier meer mensen er last van dat er hormonaal dingen net ff wat anders gaan dan normaal?

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:18

Renske_W schreef:
Ik heb net weer gewogen en de teller staat op -4 *\%/*
Nooit gedacht dat het zou lukken om af te vallen.
Het gaat niet snel, maar ach, de eerste 4 zijn er wel vanaf! :)

Wat goed!! Vooral zo doorgaan.
Ik ga zo zelf ook op de weegschaal staan , ben zeer benieuwd....

Mariska88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:35

Pff Ik blijf maar hangen op hetzelfde gewicht
Eet gezond, beweeg veel

Ik ben dan ook niet te zwaar maar met 3 kilo eraf pas ik mijn broeken weer..

Maar het lijkt soms wel of dit gewoon mijn nieuwe standaard gewicht is..

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:49

Mariska88 schreef:
Eet gezond, beweeg veel

Ik heb precies hetzelfde. Hang al een week rond hetzelfde getal dus ben ik mij gaan meten.
28-01 ben ik echt begonnen met afvallen en heb ik mijn omtrek gemeten. Ik ben al wel wat kilo’s vocht kwijt maar vanaf daar is het even blijven hangen. In gewicht dan, want ik omvang ben ik wel 3 cm gekrompen op de buik, benen en heupen. :j
Dus blijf positief. Je ziet het nu misschien nog niet maar uiteindelijk heb je echt resultaat!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:54

Dovahkiin schreef:
Mariska88 schreef:
Eet gezond, beweeg veel

Ik heb precies hetzelfde. Hang al een week rond hetzelfde getal dus ben ik mij gaan meten.
28-01 ben ik echt begonnen met afvallen en heb ik mijn omtrek gemeten. Ik ben al wel wat kilo’s vocht kwijt maar vanaf daar is het even blijven hangen. In gewicht dan, want ik omvang ben ik wel 3 cm gekrompen op de buik, benen en heupen. :j
Dus blijf positief. Je ziet het nu misschien nog niet maar uiteindelijk heb je echt resultaat!

als je op 28-01 begonnen bent en nu al een week blijft hangen dan moet je je kcal even tot op de kruimel uitrekenen.. want die cm die je verloren hebt, is waarschijnlijk ook het gevolg van het vocht dat je kwijt bent.

Dovahkiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:36

elenaMM77 schreef:
als je op 28-01 begonnen bent en nu al een week blijft hangen dan moet je je kcal even tot op de kruimel uitrekenen.. want die cm die je verloren hebt, is waarschijnlijk ook het gevolg van het vocht dat je kwijt bent.

Dat is ook wat ik doe. Ik weeg mijn eten nauwkeurig, voer het in op MFP die weer in verbinding staat met mijn Vivosmart. Nu moet ik zeggen dat ik soms letterlijk vergeet om te eten. En waar ik voorheen dan ging snaaien en ongezonde dingen ging eten weet ik dat nu om te zetten naar het eten van een stukje komkommer oid. Ik probeer zo veel mogelijk kleine porties over de dag te eten. Qua eiwitten, koolhydraten en vetten zit ik op een mooie constante lijn. Per dag drink ik 1,5 - 2 ,5 liter water. Ik heb sinds 28-01 een daling van 2,4 maar ik ga er vanuit dat het voornamelijk vocht is wat ik ben verloren.

Mijn BMR, om gewicht te verliezen, is 1690,maar ik rond het af naar 1700. Gemiddeld verbrand ik 2500 tot 3000 kcal per dag. Hoe meer ik sport hoe meer ik verbrand. Dit doe ik 3 a 4x per week in de vorm van hardlopen en ik loop vaker ipv de auto of fiets. Ik ben tenminste 150 min per week in beweging, voornamelijk intensief.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:43

Je weet dat je meer moet eten dan je bmr? Ik vind het echt heel fors hoor, 1700 eten en 3000 verbranden..

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:14

Dovahkiin schreef:
elenaMM77 schreef:

Mijn BMR, om gewicht te verliezen, is 1690,maar ik rond het af naar 1700. Gemiddeld verbrand ik 2500 tot 3000 kcal per dag. Hoe meer ik sport hoe meer ik verbrand. Dit doe ik 3 a 4x per week in de vorm van hardlopen en ik loop vaker ipv de auto of fiets. Ik ben tenminste 150 min per week in beweging, voornamelijk intensief.

als je BMR 1700 is, dus je essensiele processen.. En je sport dusdanig fors dat je tot bijna 3000 verbrand.. Met welke energie herstel jij dan je spieren en bouw je je spieren dan op? dat gaat idd met eiwitten, maar ook eiwitten zijn onderdeel van de kcal die je in de bmr meeneemt. Bij een dusdanig verschil denk ik dat je lichaam erg weinig binnenkrijgt om spieren te herstellen van de inspanning en zeker niet voldoende om ze ook weer op te bouwen.. Je zit dan denk ik echt op het randje van roofbouw.

overigens verklaart dat niet waarom je niet afvalt.. Je valt hooguit niet effectief af..
Immes anorexia en hongersnood zijn dodelijk, en deelnemers die aan expeditie robinson meedoen vallen zienderogen met de dag af omdat ze te weinig eten..

te weinig eten zorgt ervoor dat je allerlei symptomen van 'hongersnood' (meestal milde vorm) vertoond, maar verklaard niet je stilstand..

daarom zou ik toch alles onder de loep nemen.. zeker als je zegt 'normaal' ga ik dan snaaien.. Hoogstwaarschijnlijk krijg je ergens kcal binnen die je over het hoofd ziet..

of je zit tegen je periode of rond je eisprong waardoor je wat zwaarder bent (maar neem aan dat je je cyclus wel meegenomen hebt in je gedachten).

ik eet zelf op de dagen dat ik sport boven bmr, op mijn hersteldagen iets boven bmr, op rustdagen bmr (rustdagen ga ik rustig een rondje wandelen maar geen sport of herstel). BMR is voor dood op bed liggen. zelfs opstaan om even te gaan plassen is boven BMR.. verder speel ik met mijn koolhydraten, op mijn rustdagen heb ik ze niet zo nodig, dus dan beperk ik koolhydraten wat, en dat is dan ongeveer het aantal kcal dat ik op andere dagen boven bmr eet. (op de dagen dat ik rust eet ik geen aardappelen of andere koolhydraten bij de hoofdmaaltijd en dat is meteen al een sterke beperking op het aantal kcal).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:33

_sharonnn schreef:
Je weet dat je meer moet eten dan je bmr? Ik vind het echt heel fors hoor, 1700 eten en 3000 verbranden..

Op zich niet zo heel gek hoor. Mijn BMR ligt rond de 1900 en als ik een dag sport, zwem en veel rondloop verbrand ik makkelijk richting de 4000. Komt 'gewoon' omdat ik overgewicht heb en daardoor wat meer verbrand. Nou eet ik op die dagen doorgaans wel iets extra, maar niet 2000.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:35

Emmaa_ schreef:
_sharonnn schreef:

Op zich niet zo heel gek hoor. Mijn BMR ligt rond de 1900 en als ik een dag sport, zwem en veel rondloop verbrand ik makkelijk richting de 4000. Komt 'gewoon' omdat ik overgewicht heb en daardoor wat meer verbrand. Nou eet ik op die dagen doorgaans wel iets extra, maar niet 2000.

natuurlijk hoef je dan geen 2000 bij te eten, je moet immers wel wat besparen om af te vallen. en zeker als je flink te zwaar bent en je lichaam dus heel veel verbrand, zelfs zonder hevige sport.. maar bij gemiddelde beweging hebben je spieren ook lang niet zoveel herstel nodig.. En je houd er gewoon netjes rekening mee dat als je goed beweegt, dat je een deel van die verbranding ook wel als extra brandstof moet toevoegen om gezond af te vallen.