Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 18:11

Het komt vast linksom of rechtsom wel goed Daan!

Ik ben ook vanmiddag weer even gaan lopen. Rondje van 4,2 km, wel een stuk minder tussendoor gewandeld dan de vorige keer dus ben tevreden. Heb gisteren 20 km gewandeld dus die voelde ik nogal tijdens het lopen vandaag :')

Sintara

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:33

Gisteren de obstaclerun Amersfoort gedaan!
De obstakels waren heel leuk, maar het was niet zo goed georganiseerd. Er deden veel teveel mensen mee, te kort op elkaar.
Bij een van de obstakels een half uur moeten wachten, bij een ander zelfs 50 minuten |( . Uiteindelijk zijn we bij deze in wisselploegjes de kroeg ingegaan. Geeft toch niet echt een hardloopwedstrijd gevoel ofzoiets.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:50

Lekker bezig allemaal zag!! Geeft me best wel veel motivatie en inspiratie!

Sintara wat jammer zeg dat het zo slecht geregeld was, wachten bij een obstakel haalt de lol er wel vanaf vind ik. Dat is dan ook de rede dat ik altijd zorg dat ik in het 1e of 2e startvak zit zodat ik nooit hoef te wachten. Een half uur is echt belachelijk lang, laat staan 50 minuten!! Jammer!

Ik heb zondag met mijn vriend een duin loop gedaan, is een route die ik vorig jaar een paar keer gewandeld en hardgelopen heb. Ruim 10 km, waarvan het 1e stuk echt leuk opbouwend, heuveltje hier en daar, fijne paden, daarna zit je zo'n 5 km in zwaar duin gebied, mul zand, hoge duinen, echt afzien, om daarna weer zo'n 2 km op wat vlakkere grond te lopen. Hadden het behoorlijk zwaar op het middenstuk, evengoed in een uur en 6 minuten gedaan dus dat valt me niks tegen! Gister flink spierpijn, vandaag alweer een stuk minder :j

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 08:56

Plien volgens mij heb jij wel echt een mooie voorbereiding voor de marathon. Mijn startnummer is F3230. Wat is de jouwe?

Greetje bedankt voor je bericht. Goede trainingen heb je weer gedraaid, en mooi herstel ;)

Supervixen jammer dat de lunch niet goed was gevallen. Wel mooie afstand gelopen.

Tita knap van je hoor!

Felicxa flinke wandeling en weer lekker opgebouwd.

Sintara wat jammer dat de organisatie niet goed was. Lijkt me echt niks aan als je zo lang moet wachten.

Anne_bento pittige training maar wel leuk!

Ik heb gisteren een rustig 7km rondje gedaan. Morgen en vrijdag nog een keer zoiets denk. Het aftellen is begonnen!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:07

F539!

Hier gisteren ook een rustige 7,5km gedaan. Morgen nog 40 minuutjes en dan ruuuuuuuust. Droomde dat ik achterover van de Erasmusbrug viel, telefoon staat vol met lijstjes van dingen die ik zaterdag mee moet nemen en wat ik mijn vriend mee moet laten nemen, kortom: ik ben er helemaal klaar mee en klaar voor en laat het nu ook maar gauw zondag zijn.

Sintara wat jammer dat het zo slecht was geregeld. Dikke bummer! En mooie training dus anne_bento.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:15

Het houdt de gemoederen bezig. Mijn zus droomde afgelopen nacht dat het heel snel voorbij was en ze niet eens had gedronken of gelletjes had genomen en super fit de finish over kwam :')

Goed idee om een lijstje te maken!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:23

Afbeelding
:')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 12:12

Wat zijn dat voor gelletjes waar jullie het over hebben?
Is dat vocht voor tijdens het rennen ofzoiets?

Zo te horen wordt het inderdaad tijd dat jullie die marathon lopen! Komt vast wel goed, je valt ook niet zomaar van een brug gelukkig hahaah

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:05

Gelletjes geven snel energie af. Met water houdt je je vochtgehalte op peil maar daar zit geen energie in, in voeding zit energie maar eten tijdens het rennen is niet praktisch en daarnaast, hoe vloeibaarder je voeding, hoe beter en sneller het op te nemen is door je lichaam. Hoe dunner de gel hoe beter op te nemen, of tegelijk met water innemen kan natuurlijk ook. Ik heb er zelf geen ervaring mee, heb het laatst getest en werd er misselijk van, maar las ergens dat je lichaam er soms even aan moet wennen. Als ik straks langere afstanden ga lopen ga ik het vaker proberen :j

desireeee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:20

Hi!

Kom zomaar binnen vallen, maar ik heb voor de Yakult ladies run op zondag 15 april 2 kaartjes gewonnen. In eerste instantie zou ik hier zelf aan mee doen, maar ik had me vergist in de datum..

Iemand die ik hier blij mee kan maken?

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:44

Het wordt warm zondag hè!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 15:20

Hoi meiden :D

Na lang niet gelopen te hebben (september voor het laatst) ga ik mij vanavond er weer aan wagen.

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:00

Tayga schreef:
Het wordt warm zondag hè!

Ja -O-

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:05

Ja balen. Ik loop 15km in Deventer. Voor de marathon ook geen fijne temperatuur.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:13

Het is vandaag al weer behoorlijk naar beneden bijgesteld gelukkig. Zondag gaven ze nog 22 graden op, nu zie ik 16 graden staan. Warm zat :D

Normaal zou ik heel blij zijn met eindelijk mooi weer maar zondag echt niet!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:23

Wel interessant die sportgel! Ik kende alleen een soort drinkwatergel voor dieren, maar had nog nooit gehoord van deze gelletjes. Dus ik heb er even op gegoogled en het ziet er wel interessant uit.
Zo´n gelletje naar binnen wippen lijkt me zelfs makkelijker dan water drinken tijdens het hardlopen.
Maarja, tot nog toe ben ik binnen drie kwartier klaar met lopen dus waar heb ik het over :+ .

Als het echt zo warm wordt is het wel aanpassen zeg! Flink verschil met de temperaturen van de afgelopen tijd. Hopelijk valt het jullie alsnog wel mee:).

Tayga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:30

Ik hoop het voor jullie. 16 graden zal al vrij warm zijn. Dat zijn we nog helemaal niet op ingesteld met lopen. Volgens mij was het vorig jaar ook opeens warm met marathon van Rotterdam.

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:00

Klopt Tayga, het was toen boven de 20 graden en echt zonnig. Ik heb toen een stuk met een vriend meegelopen en had het al bloedje heet. 16 graden zal idd al warm zat zijn.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:03

Sintara vocht blijft het allerbelangrijkste. Dus gels zijn zeker niet ipv vocht. Bovendien ben je knap als je de gels zonder extra drinken naar binnen kunt werken. Voeding wordt ook vee sneller opgenomen als het isotoon is. Dus dan moet je de gels aardig verdunnen.
zelf gebruik ik altijd enkel sportdrank (isostar endurance) Krijg ik en voldoend vocht binnen en voldoende energie en minder kans op maagklachten.
10 maart was het ook 16/17 graden alleen was het toen 5 dage ervoor nog min zoveel. Toch vod ik het toe bij de sallandtrail erg meevallen. Ook wel door de wind die erbij kwam Nu zijn we natuurlijk al weer wat meer gewend omdat de vrieskoude al even weg is

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:47

Ik had bij de decathlon een soort reepjes met fruitsmaak gekocht. Heel makkelijk open te maken en heel snel te eten. Die werkten voor mij ook goed voor onderweg. Nu eet ik vaak fruitbowl, ook een soort fruitreepje , maar daar moet je langer op kauwen. Niet ideaal.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 08:28

Gisteren weer 3 km hardgelopen na bijna 7 maanden niets gedaan te hebben. Was erg zwaar maar daarna wel een heel voldaan gevoel. :)

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:22

Ik hoop voor jullie dat het niet zo warm wordt. Lijkt me niet prettig tijdens het hardlopen.

Vanochtend een soort “tussenmeting” gehad voor het lopen op school. Bijna 3km in 17 minuten en 37 seconden. Het was wel behoorlijk zwaar. Dat wordt nog wat op de 7km :')

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:29

Maar wel een hele strakke tijd, felicxa! Misschien dat als je wat minder snel loopt, je het een stuk beter volhoudt?

Ik ben gisteren behoorlijk sjaggie van de sportschool weggelopen. Ik wil graag gaan oefenen voor de monkeybars, een van de obstakels van de mud run die ik ga doen. Dus ik vroeg of ze die in de sportschool hadden of andere apparaten ofzo die deze beweging oefenen.
Keken ze me heel glazig aan, hadden dus nog nooit van monkeybars gehoord! Zucht

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:33

Hey dames.

Ze geven wel wat warmer weer af voor van het weekend, maar niet meer die 21 graden die het eerst was. Zal wel vervelend zijn voor de marathoners, zo'n verhoging van temperatuur plotseling.

Ik heb helaas al bijna 2 weken niet kunnen lopen door griep en hardnekkige koorts die maar niet weg wil gaan. :( Echt ronduit balen, want over 3 weken moet ik 10km lopen en momenteel kom ik nog niet eens de trap op... Ik wilde a.s. zondag ook een havenrun doen in het Gentse, maar die is ook 10km en dat zie ik helaas ook al niet meer gebeuren. Eerst maar eens even van die koorts af voor ik weer fatsoenlijk kan gaan sporten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:11

Steffiiy: goed bezig!

Felicxa: voor wanneer moet je die 7 kunnen lopen?

Sintara: balen, wij hadden eerst wel monkeybars en ik trainde ze ook regelmatig, maar nu zijn ze weggehaald. Jammer is dat. Misschien een speeltuin in de buurt zoeken, waar ze zo'n klimrek hebben met monkeybars?

Arzil: niet leuk! Ik had ook nog lang last nadat ik flinke griep had, je lichaam heeft echt tijd nodig om te herstellen.

Ik heb net 7km gelopen, ben snotverkouden, heb vanavond nog een vergadering van mijn werk en erg slecht geslapen vannacht. Wilde het dus even rustig aan doen.