Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

bruintje123

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:05

Ik wilde zeggen dat is toch niet dat stel dat er 5 wilde en door wilde fokken tot er 1 mag blijven.
Klik ik het open, sodeju ik word echt oud. Dit is het vervolg.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:11

Magrathea schreef:
Hmm. Ik vind het ook wel lastig hoor. Ik weet niet of je ooit een spiraaltje hebt gehad? Als je dat tegen je zin krijgt, word je daar écht niet gelukkig van. Durf zelfs te zeggen dat dat sommige vrouwen er zelfs van zal weerhouden om de verslavingszorg op te zoeken

Maar ik ben wel van mening dat het belang van kinderen voorop moet staan.
Er worden veel kinderen ter wereld gezet met bepaalde aandoeningen die o.a veroorzaakt worden door gebruik van drank of drugs tijdens de zwangerschap. Daarnaast is het ook nog eens zo dat een verslaafde niet voor haar kind kan zorgen en een kind dus onder bescherming komt, wat soms goed uit kan pakken maar ook heel vaak niet.

Ik vind het ook ver gaan dat een dergelijk iets nodig zou zijn. Maar ik denk dat het uiteindelijk ook voor de vrouwen beter is.

Dat ze het trouwens beter geen verplichting kunnen noemen. Maar hun recht op een gratis spiraaltje zodat ze niet Zwanger hoeven te worden.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:14

Ik denk dat het sowieso lastig zou zijn on zoiets te realiseren vanuit de politiek
Want om iemand te verplichten tot anticonceptie
Daar hoort een stukje dwang bij ... de enige manier om er zeker van te zijn dat de verplichting word nagekomen
Is toedienen en dus dwingen tot

Dan zou je met hoe de wet nu in elkaar zit mensen handelings of wils onbekwaam moeten laten verklaren
Dat is nogal wat en waar trek je de grens?
Ik snap heel goed dat politieke partijen hun handen daar absoluut niet aan willen branden

Wme , voor degenen die niet zwanger willen worden maar geen geld over hebben voor etc zou dat idd een optie zijn
Maar helaas zijn er gewoon ook veel mensen waarbij kinderen kweken net zoiets lijkt te zijn als ademhalen :=

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:32

En tegelijkertijd zijn er heel veel stellen die ongewenst kinderloos blijven, maar adoptie is in NL zo ongeveer onmogelijk (zowel het afstaan als het adopteren van Nederlandse kinderen). Terwijl een hoop (financiele) probleemouders mogelijk best zouden willen afstaan. Net zoals dat in bekende adoptielanden ook gebeurt. Waarna die kinderen dan oa naar NL komen, want die kinderen adopteren kan dan wel (zij het ook moeilijk) en uiteindelijk in een identiteitscrisis belanden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:37

Plus dat buitenlandse adoptie een goudmijntje is en er genoeg kinderen worden gejat om aan een bureau te verkopen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 17:45

Oud collega van me heeft een oosters kindje geadopteerd en daarna bog een Nederlands kind
Gebeurt idd noet veel maar het komt wel voor :j
Verder idd goudmijn etc
Maar ook adoptie brengt gewoon best wat issues met zich mee

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:02

Ibbel schreef:
En tegelijkertijd zijn er heel veel stellen die ongewenst kinderloos blijven, maar adoptie is in NL zo ongeveer onmogelijk (zowel het afstaan als het adopteren van Nederlandse kinderen). Terwijl een hoop (financiele) probleemouders mogelijk best zouden willen afstaan. Net zoals dat in bekende adoptielanden ook gebeurt. Waarna die kinderen dan oa naar NL komen, want die kinderen adopteren kan dan wel (zij het ook moeilijk) en uiteindelijk in een identiteitscrisis belanden.

Nou idd. Dat is al jaren een probleem. Er zijn echt wel veel mensen die graag kinderen willen. O.a onze buren, nu niet meer ze zijn de 50 gepasseerd en de vrouw heeft aardig wat gezondheidsproblemen. Spdie hebben eerst van alles geprobeerd om zwanger te worden natuurlijk niet gelukt. Vervolgens een adoptie proces aangegaan wat uiteindelijk zo lastig was dat ze er geen trek meer in hadden.
Dat kan echt wel anders volgens mij.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:14

Over het spijt hebben, zo is er in Amerika een tijdje een wet geweest die het mogelijk maakte voor mensen hun kinderen veilig zonder 'persecution' af te droppen bij politie/ziekenhuizen/brandweerkazernes.
De Safe Haven law was eigenlijk bedoeld voor mensen die hun pasgeboren/jonge kinderen niet zelf konden grootbrengen, maar door een fout in de wet werden er hele gezinnen weggebracht.

http://www.sfgate.com/nation/article/Fa ... 267153.php

Dat is heel snel veranderd natuurlijk, maar moet je maar eens bedenken hoe je je voelt als je dan een puber bent en je weet dat je ouders je niet moeten :oo

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:35

kiwi1990 schreef:
Over het spijt hebben, zo is er in Amerika een tijdje een wet geweest die het mogelijk maakte voor mensen hun kinderen veilig zonder 'persecution' af te droppen bij politie/ziekenhuizen/brandweerkazernes.
De Safe Haven law was eigenlijk bedoeld voor mensen die hun pasgeboren/jonge kinderen niet zelf konden grootbrengen, maar door een fout in de wet werden er hele gezinnen weggebracht.

http://www.sfgate.com/nation/article/Fa ... 267153.php

Dat is heel snel veranderd natuurlijk, maar moet je maar eens bedenken hoe je je voelt als je dan een puber bent en je weet dat je ouders je niet moeten :oo

Er is daar zelfs een zwarte markt in adoptiekinderen! https://zembla.vara.nl/dossier/uitzendi ... rpkinderen Hoe hartverscheurend is dat? Volgens mij is Nederlandse adoptie vrijwel onmogelijk omdat het aanbod kleiner is dan de vraag. Komt ook omdat hier abortus legaal is en jonge moeders in nood overal mee geholpen kunnen worden.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 18:56

Had die uitzending gezien van Zembla. Ik ben geen moeder maar vond het naar om te zien.

Kinderen die zichzelf "verkopen" op een modeshow.
Mensen die na een paar maanden spijt hebben en adoptiekind weer "inleveren".

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:07

lieveli schreef:
Er is een grijs gebied, maar toch ook wel wit/zwart. Laatst een docu gezien:

https://www.2doc.nl/documentaires/serie ... iefde.html

Nou zo'n stel kun je toch niet laten door fokken?

Ik heb het net zitten kijken.
Zo wauw wat heb ik een bewondering voor die Cynthia. Zo liefdevol toch en begripvol voor haar moeder, en toch zelf knokken om haar studie weer op te pakken. Haar eigen toekomst te bouwen in haar nieuwe huisje.
Wat hoop ik dat het haar gaat lukken.

En dan Rebecca die zich vroeg heeft laten steriliseren omdat ze een herhaling wil voorkomen.
Wat enorm dapper!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:18

In NL heb je vondelingenkamers in een paar ziekenhuizen. Kan je je kind veilig te vondeling leggen als het ware. Gegarandeerd geen camera's, en eventueel een knop om iemand te laten komen als je een psycholoog wil spreken bijvoorbeeld. Werkt erg goed naar het schijnt

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 22:17

Niet alleen een pluim naar de juffen, maar ook een 'sneer' naar de slecht opvoedende ouders.
En uiteraard komt iedereens lievelingsnaam 'storm' er ook in voor _O-
Afbeelding

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:33

Ja... in de jaren dat ik als invalkracht op basisscholen heb gewerkt heb ik toch ook wat meesters gezien die echt onderdemaat waren.... een slechte leerkracht is nog altijd gewoon een slechte leerkracht of het nou een man of een vrouw is. Dat onderwijs heeft grotere problemen dan het feit dat er geen kerels meer voor de klas staan.

En verplichten van anti-conceptie is volgens mij niet wat we moeten willen.... gratis (voor iedereen!) ... en makkelijk toegankelijk lijkt me beter. Maar dan zullen de christelijke partijen wel weer gaan steigeren.
En dat de farmaceutische industrie eindelijk ook eens komt met een "pil" voor mannen... er kan al zoveel maar het tijdelijk steriel maken van een man lukt niet?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:48

Het grootste probleem daarbij is dat je bij mannen enkele miljoenen(?) zaadcellen tegen moet houden, tegen 1 eicel bij de vrouw. 'De' pil is 99.9% effectief, een dergelijke succes rate bij mannen betekent dat er nog steeds duizenden zaadcellen ongestoord door zwemmen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:51

Chemische castratie is best mogelijk. Alleen dan functioneert er wel meer niet dan alleen de zaadcellen :=

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 08:54

Goh het was wel iets geweest, de pil voor de mannen.

Ibbel, dan is de 'pret' er vanaf. -O- :')

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 09:08

Tja, dat geldt natuurlijk ook voor een heel groot deel voor vrouwen aan de pil. Onderdrukken van hormonen heeft libidoverlies tot gevolg. Cru gezien is 'de pil' chemische castratie van vrouwen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:01

Ibbel schreef:
Chemische castratie is best mogelijk. Alleen dan functioneert er wel meer niet dan alleen de zaadcellen :=

lekker androcur-tje erin :+
Maar dat wil ik mijn man en mezelf ook niet aandoen hoor... heb de effecten van dit middel jarenlang kunnen observeren op de afdeling waar ik heb gewerkt :P

De pil is gewoon rommel... maar voor mij nu de enige mogelijkheid aangezien ik sterilisatie nog niet rond krijg. Spiraaltje en andere middelen kunnen door medische achtergrond niet.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:16

Ik ben geloof ik de enige die fervent fan is van condooms :')

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:37

Hier een pil fan en tegen andere rotzooi in je lichaam zoals een spiraaltje. Kijk eens wat voor infecties je daar van kunt krijgen en allerlei rare poliepen op je eierstokken.
Ik slik echt al jaaaaaaren de pil en nooit ongesteld, heerlijk :D
(ik slik al zeker 25 jaar de pil, nooit last van bloedingen tussendoor, en ik voel me er erg prettig bij).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 10:40

Tja, ieder zo z'n voorkeuren :) Maar de toegenomen kans op kanker en osteoporose. En het feit dat ik niet wil dat een tabletje mijn lichaam bestuurt is voor mij genoeg reden om gewoon graag welke maand ongesteld te worden (ook al heb ik daar regelmatig veel pijn van)

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:20

Anti-conceptie voor mannen bestaat al en ook al veel langer echter; veel mannen aanvaarden de consequenties niet, omdat ze geen vermindering van levenskwaliteit willen (bijvoorbeeld hormonale bijwerkingen). Vrouwen accepteren deze consequenties wel omdat de andere uitweg talloze zwangerschappen is. Nogal oneerlijk verdeeld natuurlijk. Nu bestaat er een soort gel die bij mannen in de zaadleiders gespoten kan worden met een injectienaald, deze houdt dan de zaadcellen tegen (maar niet het vocht, mannen kunnen dus wel ejaculeren en gewoon seks hebben) zodat mannen tijdelijk steriel zijn. Wil een man toch graag kinderen krijgen? Met een simpele soda oplossing kan de gel worden opgelost en is de man per direct weer vruchtbaar.
Met name dat per direct vruchtbaar is natuurlijk heel fijn, omdat dit andersom voor vrouwen niet zo werkt (denk aan stoppen met de pil of verwijderen spiraaltje). De nadelen voor de man zijn dat de gel ingebracht moet worden met een lange injectienaald en de spoeling om het op te lossen ook. Of terwijl tenminste één keer of misschien wel twee keer een injectienaald in de buurt van je penis. Ik stelde het aan m'n vriend voor en hij trok wit weg, mietje :+

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:22

De pil voor de man is absoluut wel mogelijk. Ze hebben het getest maar vroegtijdig gestopt omdat de mannen problemen hadden met stemmingswisselingen... tja... kijk, ik wil het mijn man ook niet aan doen, maar mezelf ook niet. Maar als je geen kinderen wil moet je iets.

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 11:34

Ik bedenk me net dat ik nu twee maanden weer aan de pil ben en mijn libido echt helemaal foetsie is :oo Wat een ellende zeg. Ze mogen best iets voor mannen verzinnen.