Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 00:49

Hihi ach ja, het kan niet elke dag perfect zijn :D

Ik ga morgen denk ik een flinke cardiotraining doen en bij mijn vader thuis misschien weer eens goed squatten. Laatste keer in de sportschool kreeg ik last van m'n onderrug dus dat was niet goed.

N0a

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 08:53

Schade is beperkt gebleven, gelukkig ! Nu naar de sportschool voor de wekelijkse meting.

Squaten krijg ik ook vaak last van mn rug. Heel vervelend. Doe 3x12 zonder iets in mn nek nergens last van, kan ik ook een betere houding aannemen denk ik.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:03

Noa, kans is groot dat je techniek nog niet goed genoeg is en dat je voorover valt. Met extra gewicht in je nek ga je dat opvangen met je rugspiere.
Probeer eerst je squat dan te verbeteren, bijvoorbeeld door met je gezicht naar de muur te squatten, met je handen tegen de muur aan. Zo ondersteun je jezelf recht te blijven.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 09:57

nanoukkie schreef:
om even wat op te klaren:
@greetje: ik heb idd wel soms vreetbuien, net zoals mijn zus en mama. Bij mij is het heel moeilijk om gewoon een koekje te eten,neen. nog 1,nog1...
totdat het hele pak leeg is, en dan nog zou ik daarna alle rest vh snoepgoed opeten dat we in huis hebbn.
En als er dan niets is heb ik zelfs een keer cakebeslag gemaakt en zo naar binnen gelepeld, ik vind wel altijd iets. En zo een pak (oreo)koeken is maar een tussendoortje, stel je voor wat ik allemaal op een dag eet/at. Soms bleven mijn maandstonden idd weg, vitaminentekort gok ik.. Nu heb ik ze gewoon, wel ietwat onregelmatig. Daarom ga ik aan de pil beginnen.
@Danique; dankjewel :) Ik vind mijn lichaam overigens gewon OK. Op de meeste momenten maakt het me helemaal niks uit, als ik voor de mcdonalds sta met amdere vriendinnen die wel wat lusten. Ik ben nooit 'verdrietig' over mijn lichaam. Maar daar ik in het buitenland woon, en zogoed als al mijn vriendinnen sprtfanaten zijn, baal ik wel dat mijn lichaam niet zo als het hunne is. Jongens maen al lachend opmerkingen over mijn 'buikje' maar het is wel zo..
@kayleigh: het gaat mij echt niet per se om mijn gewicht. al zou ik 60 kg wegen, maar het lichaam zou hebben wat ik wil, zou dat geen probleem zijn!
@emma; ik vind het goed of positief dat je me erop wijst. het schiet me dus niet in het verkeerde keelgat.
Mijn 2-jaar oudere zus heeft toch wel wat overgewicht, maar eet niet meer of ongezonder als mij. ik heb gewoon 'geluk' dat ik veel minder snel aankom, maar dit wil niet zeggen dat ik gezond ben, integendeel... Het is dat ik niet wat of ik nou goed eet of.. daarom meldde ik me hier, wel met de foute openingszinnen.
@gribaldi. ik wil niet streng lijnen, maar wel opletten de nodige voedingsstoffen binnenkrijgen. en neen ik ben ook niet 'dik', nieteens mollig. enkel wil ik van mijn 'babyvet' buike af.
Ben nu op school maar plaats mss straks een foto, of stuur die door naar de mensen die het wensen:)

Ik ben wel benieuwd :j
En eerlijk gezegd herken ik me in jou babyvet verhaal :')

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 10:51

secricible schreef:
Noa, kans is groot dat je techniek nog niet goed genoeg is en dat je voorover valt. Met extra gewicht in je nek ga je dat opvangen met je rugspiere.
Probeer eerst je squat dan te verbeteren, bijvoorbeeld door met je gezicht naar de muur te squatten, met je handen tegen de muur aan. Zo ondersteun je jezelf recht te blijven.

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker proberen.

Meting vanmorgen gehad, lichaamswater was iets toegenomen met 0,4%. Sinds laatste meting 20-4 volgens die weegschaal 1,7 kilo afgevallen. Vetpercentage was met 1% toegenomen :o? . Maar dat was geen ramp, weegschaal is niet altijd accuraat blijkbaar..

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 11:02

Oh mijn god wat een onwijs slecht weekend dit _O-
Wil er niet meer aan denken, dus nu weer gewoon hop op de gezonde tour verder :j

Vriendje en ik doen hier samen gezond dus heb altijd wel een motivator, alleen hij heeft 100000x meer discipline dan ik O:)

Zondag voor het eerst sinds 4 jaar weer gehockeyd, meteen hele wedstrijd, dus ben letterlijk ziek van de spierpijn..

*einde egopost*

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:06

Hahaha volgens mij heeft iedereen een slecht weekend gehad. Stomme koning :+.

Ik heb vandaag gesport en heb weer 612 calorieën verbrand *\o/*

Ik ga aanstaande zaterdag een week op vakantie naar Griekenland. Dus ik krijg een hele slechte week. Half pension enzo, lekker uitgebreid ontbijten :Y)

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 12:26

gisteren helaas ook nog een slechte dag gehad, zoveel stress en gedoe hele dag planning in de war :( maar ga het vandaag echt weer oppakken dus dag frisdrank, dag snoep en hello sporten!

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:17

pff vandaag heel gezond ontbijd/lunch gehad *kuch kuch)
2 naturel croissants en 1 croissant met kaas en ham

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:20

MevrouwtJ schreef:
Hahaha volgens mij heeft iedereen een slecht weekend gehad. Stomme koning :+.

Ik heb vandaag gesport en heb weer 612 calorieën verbrand *\o/*

Ik ga aanstaande zaterdag een week op vakantie naar Griekenland. Dus ik krijg een hele slechte week. Half pension enzo, lekker uitgebreid ontbijten :Y)

Ja stomme koning :')
Lekker waar ga je heen?

Op zich is een slecht dag niet eg, zorgt er vaak voor dat je het daarna weer makkelijker volhoudt.. Je kunt volgens mij ook beter een keer een hele dag te buiten gaan als je dan toch al slecht bezig bent :+
Tenminste ik houd het daarna dan weer makkelijker vol :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:40

Ach joh, ik heb vandaag m'n cheatday en zat net te lunchen met een patatje pinda en een doosje kipnuggets. Niet ideaal, maar zat er al de hele week zo naar uit te kijken dat ik het nu gewoon mag van mezelf. Morgen gewoon weer op regime :)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 13:53

Ik heb wel een goed weekend gehad :+ Was ziek :')

Lekker Emma.
Goed bezig MevrouwtJ *\o/*

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:03

Ik zou een moord doen voor een patatje :+: Wellicht vrijdag := Nu eerst bedenken wat ik vanavond ga eten & zo even wat kwark eten. Anders ga ik in de supermarkt helemaal los..

WenMLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:11

Hoi hoii,
mag ik me misschien ook melden hier?
Ik ben rosa, 17 jaar oud en wil ook weer even in 'summer shape' komen! Ik heb de 12 weken Top Body Challenge van Sonia Tlev ( http://soniatlev.com/produit/top-body-c ... e-english/ ) klaarliggen, was halverwege week 2 maar werd toen ziek.. nu alweer 2 weken niks gedaan dus en kom er maar niet aan toe om weer verder te gaan..! ik hoop weer een beetje in de sport-mood te komen en wat kilootjes kwijt te kunnen raken. Ik ben 1.76 en nu 69 kilo. Weet inmiddels van mezelf dat ik een makkelijke snacker ben, maar drink daarentegen wel alleen maar water :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 14:19

Welkom Rosa!

Dan ben je op de goede weg toch ;)

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:12

Hopelijk heb ik na mijn vorige post een beter beeld van mezelf gegeven. Ik zal herbeginnen:

Dus mijn naam is Nanouk Popovic, 16 jaar jong. 2 jaar ben geleden ben ik verhuist naar de hoofdstad van Uruguay, Montevideo in Zuid Amerika! Mijn paardenwereld is hier helemaal opengebloeid (eirn paard). Naast paardrijden ga ik graag uit, spreek ik met vriendinnen af, kijk series,...
Ik meld me hier om te worden geïnspireerd. Eveneens motivai en tips van ervaren sporters. ik weet niet precies wat nu goed is, te vee van het goede, te weinig..
Mijn doel is gezond te leven, maar niet me aan een strict eetplan houden. Onnodig (na jullie reacties) en onmogelijk. Op een moment zal ik dan toch 'ontploffen' en al het ongezonde eten wat we in huis hebben. Dus van mezelf mag ik ieder dag wel een koekje ofzo eten :)
Ik rijd 6/week op mijn paardje en volg de kayla bbg. De eersten weken houdt dat in 3x resistance per week v 3O min. En 3 x liss (lopen fietsen) minstens een halfuurtje/week.
In de zomer zwem ik ook dagelijks thuis minstens een uurtje!

als iem foto's wilt zien?..

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-15 17:14

En nog vind ik dat een 16-jarig meisje niet thuishoort in dit topic om af te vallen of wat dan ook, dat je sport is prima, maar je bent in de groei.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:16

Ik wil me ook melden :D.
Ik ben Lisanne, 23 jaar oud. Ik ben ongeveer 1,80 en weeg zo'n 95. Dus lekker bezig om er wat af te krijgen :).
Ben ook bezig om goed op m'n eten te letten naast (fanatiek) sporten. Ik sport meestal 4 keer per week, waarvan 2 keer bokstraining (gewoon simpel hoor :+), 1 keer krachttraining en 1 keer vetverbrandingstraining.

Ik heb een eetschema van een sportdietist maar hou me hier niet super streng aan, maar wel aan de richtlijnen uiteraard :j

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:17

Ik wil ook weer gaan hockeyen maar het seizoen is bijna afgelopen -O-

Ik heb vandaag echt spierpijn in m'n armen en core :+ Zat vanochtend 2 uur in de auto en wilde gewoon niet schakelen omdat ik m'n armen niet wilde gebruiken :')
Morgen leg day en ik ga vriendlief nu echt meeslepen om me aan te moedigen en om even op m'n houding te letten want merk dat die met meer gewicht net niet helemaal lekker zit.
Die zin loopt niet maar goed :+

Ik heb vandaag een best nette dag maar moet vandaag erg ver rijden naar een klant (en straks weer terug) dus sporten zit er niet in. Maaaar m'n vriend kookt vanavond, kip met mediteraanse groenten uit de oven en zoete aardappelpuree :9

Welkom Rosa!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:27

_sharonnn schreef:
En nog vind ik dat een 16-jarig meisje niet thuishoort in dit topic om af te vallen of wat dan ook, dat je sport is prima, maar je bent in de groei.

datis nou net wat ik probeer duidelijk te maken; het gaat me niet om afvallen. Gewoon gewonde lichaam en geest :o

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 17:35

xAlice, hoe is 't hardlopen in je eentje gegaan?

EskeGirl, fijn is dat he als je vakantie hebt! Lekker allemaal receptjes uitproberen voor ontbijt en lunch idd :j Wat heb je vandaag gemaakt?

Linn, gelukkig dat je je weer beter voelt :)

N0a, bij mij hoort iets te snoepen ook bij oppassen := Maar zo te horen heb je 't nog binnen de perken gehouden toch!

Barbabientje, hoe kwam 't dat je meteen een hele wedstrijd ging hockeyen?

MevrouwtJ, geniet van je vakantie!

Rosa, welkom :)

Lisanne, welkom :)

Ik zit nog even op werk... Vandaag tot 18:00 want heb om half 7 met vriendinnen in de stad afgesproken. Ga naar The Avengers. Ben benieuwd :D

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:04

Hallo allemaal ik wil me hier ook even aanmelden! Ik ben N, 22 jaar en ik weeg momenteel (gisteren gewogen bij de consulent) 75,9 kg. Ik ben 167 cm lang en wil graag naar de 63/65 kg, maar net waar ik me fijn bij voel. Ik woog 2,5 jaar geleden 93 kg en ben toen afgevallen naar 68 kg, er is de laatste tijd weer wat bijgekomen en ik wil graag nu echt door tot de 63 kg en dan op dat gewicht blijven.

2,5 Jaar geleden ben ik zo veel afgevallen door te diëten met Straight Away (cambridge-achtig) en dat doe ik nu weer. Dit dieet past heel erg goed bij me en werkt voor mij, het geeft me het resultaat wat ik wil in het tijdsbestek dat ik fijn vind. (er zal wel een hoop reactie op komen en ik zal mijn best doen alles netjes te beantwoorden;-)).

Ik ben gisteren weer bij mijn consulent geweest om te wegen en producten te kopen voor de aankomende twee weken. Ik volg het straight away plan met 3 maaltijdvervangers op een dag. Omdat ik de repen het lekkerst vindt heb ik gekozen voor 2 crunch repen en 1 shake per dag. Ik heb er echt zin in om lekker slank te worden en aan te kunnen trekken wat ik leuk vind:)

Als ik mijn streefgewicht bereikt heb wil ik weer lekker gaan fitnessen. Ik heb de afgelopen maanden al fanatiek gefitnessed maar ik ben erg gedemotiveerd geraakt omdat ik niet het resultaat zag wat ik wilde vanwege mijn hoge vetpercentage (34%). Mijn vetpercentage omlaag krijgen door middel van trainen vind ik te langzaam gaan. Daarom dat ik nu eerst mijn vetpercentage omlaag wil hebben dmv diëten en dan weer lekker ga trainen. Ook dit zal onder begeleiding gaan, mijn vriend is fysiotherapeut, fitness instructeur en personal trainer. Ik wacht met fanatiek trainen tot ik klaar ben met straight away omdat ik weet dat mijn training ondersteunt moet worden door het juiste voedsel.

Alvast even een sidenote: ik heb goede begeleiding en hou mijn gezondheid goed in de gaten ;-)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:15

_Tara_ schreef:
xAlice, hoe is 't hardlopen in je eentje gegaan?

Ik heb gefaald helaas _O-
Had me verslapen en toen moest ik al naar school dus geen tijd meer. Nu ga ik morgen maar na schooltijd.

MevrouwtJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:19

Welkom alle nieuwe fanatieke mensen :D

Ik ga naar kefalonia barbabientje! Ik hoorde gemiddeld vier aardbevingen per week. Dear lord :+

Dankje gribaldi en Dankje tara :D

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-15 18:32

Heeft iemand nog leuke oefeningen tijdens hardlopen?
Doe al sprintjes enzo tussen door