Nou level 2 is inderdaad iets pittiger.. maar wel nog te doen vind ik! ben benieuwd of ik morgen spierpijn heb.. maar goed, voor de workout even foto's gemaakt en ze onder elkaar gezet. Toch wel wat verschil voor ik er aan begon! jippieeeeeee! en dat al na 10 dagen.. ik ga ze hier liever niet online zetten maar als iemand ze wil zien, pb me even, en dan vertrouw ik erop dat ze natuurlijk niet online komen
en oja, Jillian is verslavend ... kijk er toch wel weer naar uit om na level 2 de resultaten te bekijken!
Nevony
Geplaatst: 20-08-13 16:33
Fanatiek bezig zeg Varekaj, lekker! Fijn dat je al resultaat ziet MD_Triumph, dat motiveert dan weer zo lekker om verder te gaan.
Anoniem
Geplaatst: 20-08-13 20:17
Ik moet het fanatieke toch even laten gaan, en de dagen dat ik ga lopen voorlopig geen 30 day shred doen. Had de eerste les van start to run, is in totaal 18 minuutjes waarvan het max. 3 min. lopen is aan 1 stuk, en da's op het einde. Nou kan je zeggen, ik heb best wel pijn ter hoogte van mijn heup waar ik de breuk heb gehad. Is het effectief de breuk zelf of eerder het spierletsel dat nu moeilijk doet? Of de spier zelf omdat die echt nog meer afgetakeld is dan ik dacht? Geen idee, maar ik ga hier toch een grens trekken. Heb het gevoel dat ik de boel anders ga overbelasten en dat willen we niet.
Nieuw programma: 3x/week start to run en de overige dagen dan 30DS. Beide kan ik wel combineren met paardrijden op 1 dag, dus doen we het maar zo.
Eetschema:
ontbijt: havermout (sorry, eet ik gewoon graag) tussendoortje / lunch: 2 borden wortel-pompoensoep tussendoortje: appel tussendoortje 2: bord soep avondmaal: zo dadelijk een fiks bord pasta met bolognesesaus avondsnack: ik denk een handje pinda's of wat franse platte kaas.
Heb dus 1l soep op, was goed voor zo maar even 14gr proteïnen. Moet ik meer doen
Oei dat is vervelend Vare. Heb je voor het hardlopen wel goede (aangemeten) schoenen? Dat kan een hoop schelen met pijntjes en/of blessures hier en daar. En je schema is ook fanatiek hoor
Anoniem
Geplaatst: 20-08-13 20:37
Ik zit met een "oude" blijvende blessure dus, en ik voel mijn spieren ook heel goed wanneer ik de 30DS doe. Maar dan voel ik de hamstrings niet zo hard en kuiten gaan ook goed. Die 2 voel ik dan veel meer bij het lopen, op een positieve manier. Het is alleen dat ik bij allebei telkens wel voel aan mijn heupgewricht dat er wat schort. Bij de 30DS lijkt het soms te "klikken", alsof je spier er even over je gewricht heen glipt zeg maar. Of alsof je gewricht heel lichtjes uit de kom klikt. Doet helemaal geen pijn, maar je voelt achteraf wel een soort spierpijn en spanning aan die kant. Bij het lopen had ik dat dan weer niet, maar wel nu een spierpijntje alsof ik iets teveel rek heb gedaan (niet dus). Bij het paardrijden kan ik ook plots in dat gewricht een kramp krijgen, zoals in je kuit of onderin je voet, die hele pijnlijke Dus dat scharnierpunt is wel een probleemzone.
Ik moet morgen toch naar het ziekenhuis voor een kleine ingreep onder plaatselijke verdoving voor mijn gebit, ik spring dan even binnen bij een collega die kinesist is en ga daar ff polsen. Kan goed dat ik meer en anders moet stretchen, of dat het gewoon de spieren zijn die na 4 jaar sport echt niks meer gewoon zijn.
Dat "klikken" wat je omschrijft, dan heb ik ook bij bepaalde oefeningen. Doet geen pijn, maar ik vind het geen prettig gevoel. Heb daarna overigens geen last ervan, wat jij wel omschrijft. Succes morgen!
Ik zit nu bi te komen van 6w6p. vind m nog steeds stom, mja vanaf volgende week maandag over naar level 2. Hoop dat ik die beter vind. Dat tweede deel vind ik helemaal belabberd. Ik kan dat niet zo snel, dan val ik om, of doe ik de oefeningen helemaal niet goed. Dus ik doe die even snel als de eerste ronde
En wegens omstandigheden heb ik opgegeven na dag 3. Er komt altijd wel iets tussen zodat ik het nooit kan afmaken
Anoniem
Geplaatst: 20-08-13 21:41
Ik heb zo maar even 2cm spier die nooit meer terugkomt aan die kant. Kan natuurlijk dat het dat is wat ik voel, dat dode punt zeg maar. Het is me wel gezegd door de arts en kinesist indertijd dat ik moest blijven sporten, eender wat, maar die spier moest aan het werk gehouden worden (of beter gezegd, dat been). Ik ben altijd blijven paardrijden vanaf het moment dat ik het weer kon en dacht "komt wel goed, voelt lekker soepel". Denk dat ik me daar even immens hard in vergist heb Mijn linkerbeen kan ik bijvoorbeeld sinds dat ongeluk nog steeds gestrekt optillen tot heuphoogte, mijn rechterbeen haal ik amper kniehoogte. Met opgetrokken been kan ik links tot tegen mijn buik plooien, met rechts heb je tegen dan al lang een blauw oog van me gehad, die raakt zo ver niet meer.
Ik heb nu (sinds gisteren) m'n brood verdeeld op 3 dagen, niet meer twee. Plus een appel per dag minder, dan zit ik ongeveer op 300 kcal per dag minder. Maar minder kan ik me echt niet bedenken.
Polivy
Geplaatst: 21-08-13 14:45
Ik heb gisteren geskipt. Was enorm moe en vond dat ik een pauze best mocht inlassen. Even rustdag. Sport naast 30DS ook nog 2 a 3 keer per week, dus is best een belasting zo ineens 8 dagen zonder rust. En ook slecht gegeten 's avonds. Wel opeens afgevallen tussen gisteren en vandaag. Vandaag pak ik het weer op.
@ Solar: als je extra tips wil; op het topic 'Wat heb je vandaag allemaal gegeten' posten veel sportende en clean etende bokkers hun lijstjes en geven ze tips?
Anoniem
Geplaatst: 21-08-13 17:14
Ik twijfel om vanavond mijn 30ds te doen. Heb vanochtend kleine ingreep gehad aan mijn gehemelte. Zit nu met een gat vaar je vingertop half in kan haha. Probleem is nu dat ik dus ook amper gegeten heb, en de komende 2 dagen enkel koude dingen mag eten, en dan alleen in zachte vorm of papjes. Kan wel pudding bedenken, heb net een kommetje platte kaas op, koude pasta met tonijn kan ook maar verder zit ik wat krap. Mag er nog niet aankomen met een tandenborstel of met warme/harde dingen, omdat dat het bloeden weer gaat in gang zetten. Ohja, en het doet gewoon ook fiks pijn Vrees dat ik iets teveel ga vragen wanneer ik daar nu mee sport. Morgen moet wel gewoon lukken, tegen dan heb ik weer een hele dag normaal gegeten, maar twijfel dus over vanavond.
Ivm de spierpijnen die ik heb: is op zich normaal omdat ik nu spieren aanspreek die ik inderdaad lang niet gebruikt heb. Moest het blijven aanhouden bij het lopen, dan moet ik wel even langs de arts. Dus voorlopig mag ik gewoon verder doen, maar moet meer gaan stretchen voor en na mijn sportsessie
Als ik jou was geweest had ik mezelf ook een dagje rust gegund Varekaj. Even bij komen van die ingreep en misschien heb je de dag daarna ook geen last meer van je spieren.
Weten jullie een site waar je niet alleen je caloriën kunt bij houden, maar ook hoeveel je van de adh van voedingstoffen binnen hebt gekregen?
Pfoe vandaag dag 2 level 2 gedaan, voelde toch wel spierpijn tijdens de workout, gaat hopelijk snel weer over ?
ik vind de oefeningen nog wel moeilijk hoor, vooral die planking oefeningen, ik krijg dan last van mijn polsen, hebben meer mensen dit? tijdens de laatste buikspieroefening dat je je knie naar binnen moet draaien in planking positie, lukt dat echt niet meer met mijn polsen.. dan doe ik maar de buikspieroefening die op het laatst van level 1 zat, zal ook wel goed zijn denk ik
x__laura
Geplaatst: 21-08-13 21:53
Ik had in het begin ook wel wat last van mijn polsen bij die planks, ik was er dan ook helemaal niet aan gewend om zo veel druk op de polsen te zetten. Mijn ervaring is dat je een tijdje nodig hebt om eraan te wennen en dan gaat het wel beter. Ik sloeg in het begin regelmatig een plank-oefening over en deed dan iets anders in de plaats. Soms nu nog wanneer ik voel dat het te veel wordt, vooral als ik meer dan 2 dagen na elkaar een workout doe begin ik het wel te voelen en dan gun ik m'n polsen even een beetje rust door 1 oefening te veranderen. Ik wil kost wat kost blessures ed vermijden dus kies ik een andere oefening van vorige workouts om in de plaats te doen
Vanavond maar nmtz ipv 6w6p. Had een kleine milkshake besteld, kreeg een grote en ik ging de helft toch niet weggooien Mja, nu wel onvoorziene kcal die weg moeten
Anoniem
Geplaatst: 22-08-13 16:51
gisteravond compleet onverwacht mijn 13-jarige herdershond moeten inslapen met wss gescheurde milttumor. Ben er kapot van, amper geslapen vannacht en enkel een banaan op. Voelde me zo belabberd, moed bij elkaar geraapt en toch les 2 van start to run gedaan. Op advies van kine (fysio) goed gestretched voor vertrek, goed warmgestapt en hup, gaan rennen in het natuurgebied waar vriendje woont. Heerlijk, al was het plan er dit weekend metde hond heen te gaan. Kende omgeving nog niet goed, veel meer groen hier. Had hondlief prachtig gevonden... Zeiknat worden, gedachten op 0 en rennen. Wat kan sport soms deugd doen voor de ziel. Vanaf morgen ook weer 30ds erbij.
Varekaj, wat verdrietig... Sterkte en ja sporten kan ook daarbij helpen..
Succes solarpleure!
Anoniem
Geplaatst: 22-08-13 22:41
Weet nu al, ooit komt er weer zo'n hond. Hij kwam uit Spanje, was 3 en zou ginds normaal ingeslapen worden wegens zittenblijver. Was een kruising mechelse herder + labrador. Maw, een herder, maar iets zwaarder qua botstructuur en bredere kop. Enige die hem wilden waren steeds mensen om hem als waakhond in te zetten, en daar was hij niet voor geschikt. Hier mocht hij gezinshond zijn. Nou, de volgende, dat wordt weer zo eentje. Iets ouder waar niemand interesse in heeft maar die dan echt een hond van goud blijkt te zijn. Heb nooit zo'n dankbaar dier geweten...
Omdat ik gisteren ook een ingreep heb gehad aan mijn gehemelte neem ik soms nog dafalgan tegen de pijn. Vlak voor ik wilde gaan hardlopen kwam die weer op, dus bruistablet genomen en erna vertrokken. En raar maar waar, ik heb best makkelijk mijn les 2 kunnen uitlopen! Ook uitgebreid stretchen erna. Heb nu weer tandpijn, maar geen spierpijn.
Sall
Geplaatst: 22-08-13 22:55
Doe maar voorzichtig.. En wat betreft een hond, probeer nooit je maatje te benaderen/overtreffen dat lukt nl nooit.. Stel je gewoon op den duur open en 'go with the flo' Je zal nog versteld staan wat er op je pad gaat komen...
Anoniem
Geplaatst: 22-08-13 23:00
Daarom dat ik me open wil stellen naar weer zo eentje, waar niemand naar omkijkt. Zo heb ik al 2 merries gehad, de hond dan en 3 katten. Ohja, en een shetje. Stuk voor stuk dieren met een gouden hart waar niks of niemand aan kan tippen. Overtreffen of evenaren kunnen ze niet, ze zijn steeds elk hun eigen zelf natuurlijk maar van dit soort "gevallen" krijg je achteraf nog de meeste vriendschap terug.
Denk wel dat het goed zit met de spieren hoor, als de tandpijn er weer doorheen komt dan zou spierpijn dat ook doen