Anoniem schreef:Belachelijke troep?
Grof om dat zo maar te stellen. Dit artikel is gebaseerd op behoorlijk wat onderzoeken. Heb je het wel gelezen?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
YellowGray schreef:Ik heb een papa met autisme. Hij was vooral heel erg stil en niet altijd aanwezig als vader, maar ik heb dat nooit gevoeld als verwaarlozing. Ik houd net zoveel van hem als van mijn moeder.
De enige nare ervaring met hem is dat hij mij ruim een jaar compleet genegeerd heeft (terwijl we in hetzelfde huis woonden!), omdat hij niet kon omgaan met mijn vriend die hij niet mocht, en mij niet meer los van hem kon zien. Daarom wilde hij niet meer met mij praten (al heeft hij dit nooit tegen mij gezegd). Ja, dat was vervelend, maar ik ben echt niet verwaarloosd of mishandeld
Citaat:Het feit dat een kind van (een) ouder(s) met autisme per definitie van deze ouder geen herkenning - laat staan erkenning! - krijgt voor zijn of haar behoeften, grenzen en wensen betekent dus PER DEFINITIE dat dit kind door de ouder(s) met autisme verwaarloosd wordt! Niet met opzet, maar dat maakt de verwaarlozing niet minder of minder ernstig!
Het feit dát sprake is van verwaarlozing zal door de ouder met autisme - juist als gevolg van het autisme - evenmin gezien en (h)erkend kunnen worden!
Abacab schreef:Ik vind het wel heftig YG.![]()
Een kind een jaar lang compleet negeren wordt ook gezien als een vorm van [onbewuste] verwaarlozing. Verwaarlozing kan fysiek maar ook emotioneel en dit valt onder emotionele verwaarlozing.
YellowGray schreef:Abacab schreef:Ik vind het wel heftig YG.![]()
Een kind een jaar lang compleet negeren wordt ook gezien als een vorm van [onbewuste] verwaarlozing. Verwaarlozing kan fysiek maar ook emotioneel en dit valt onder emotionele verwaarlozing.
Ja dat is misschien wel waar maar ik heb er geen emotionele schade van opgelopen. Ik neem hem niets kwalijk.
Overigens is hij sinds een jaar ontzettend zijn best gaan doen om er meer te zijn voor mijn zusje en mij. Hij knuffelt me nu elke keer als ik er ben, vond ik wel heeeeeel raar de eerste paar keer
EskeGirl schreef:Maar maak ik hieruit nou op dat als je als ouder autisme hebt, je je kind sowieso (onbewust) verwaarloosd?
Ik weet het niet, wel een heftig artikel.
vuurneon schreef:EskeGirl schreef:Maar maak ik hieruit nou op dat als je als ouder autisme hebt, je je kind sowieso (onbewust) verwaarloosd?
Ik weet het niet, wel een heftig artikel.
Nee dat staat er niet. Maar wel dat de kans aanwezig is.
Citaat:En wat een aanhalingstekens ook... Jeetje. Waarom maken ze er geen duidelijk geheel van? Om ook maar over het geheel te spreken in lijn met het artikel: autisten hebben behoefte aan structuur, breng die dan ook aan de tekst!
Shadow0 schreef:Vind ik onacceptabel, dat is gewoon niet waar.