Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kay27

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:30

Ik loop inderdaad niet meer met een programma, omdat ik de 5 km nu goed aaneengesloten kan lopen. Maar wat jij noemt lijkt mij ook wel een goed trainingsschema: 1 keer rustige langere duurloop, 1 keer interval en 1 keer snelle duurloop (bij mij 5 km).

Welkom Gooya!

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:21

Lente schreef:
Goed bezig dus Sas! :)

Denk naast je conditie ook aan je spieren en pezen he? :)

Twee keer in de week cardio en krachttraining in de sportschool. :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:38

@Kay, ik loop nu de 10km met Evy. Daar loop je 1 dag 30-35 min (dus ca. 5km) in constant tempo,
de volgende training bouw je op met 5 minuten per week verlenging (rustige duurloop) en de keer erna is interval training. Ca. 4km lengte met eerst 4x 30 seconden versnellen, de week erop 6x30 sec. , daarna 8x 30 sec. Hierna ga je versnellingen van 1 minuut toepassen en uiteindelijk meerdere versnellingen met 1,5 minuut als langste. Ik merk wel dat je basistempo door deze intervaltraining echt hoger wordt, dus het werkt wel.
Maar vind het persoonlijk wel de zwaarste training van de week.

@espiga, met die klachten denk ik ook aan hielspoor

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 14:57

Hallo :wave:

Ik bekijk jullie topic nu al een tijdje, en dacht dat ik ook wel mee kon praten.
Ik ben nu met mn 7de week van Evy bezig. Ik ben nu bij les 20. Mijn conditie is er enorm op vooruit gegaan en ik ben 5 kilo kwijt. Daarnaast doe ik op mijn rustdagen een paar workout dingen. :)

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:00

_Sannee, welkom. Knap dat je die kilo's kwijt bent geraakt. Dat is mij niet gelukt met het hardlopen!

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:01

BusyMissy schreef:
_Sannee, welkom. Knap dat je die kilo's kwijt bent geraakt. Dat is mij niet gelukt met het hardlopen!

Ik heb mijn voeding er ook op aangepast. Chips, snoepen en de frisdrank is van mijn lijstje geschrapt!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:07

Heb ik ook gedaan, eet heel gezond, maar in 5 maanden tijd, maar 1 kilo eraf. Ben niet echt te zwaar ofzo hoor, maar had verwacht dat ik wel meer af zou vallen door het lopen.

Xivura

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:08

BusyMissy schreef:
Heb ik ook gedaan, eet heel gezond, maar in 5 maanden tijd, maar 1 kilo eraf. Ben niet echt te zwaar ofzo hoor, maar had verwacht dat ik wel meer af zou vallen door het lopen.

Oh wat gek? Ik ben namelijk ook niet te zwaar en meer moet er ook niet af, maar de kilos vlogen er in het begin gelijk vanaf.
Nu staat het al een tijdje stil en kom ik soms 0,5 kg aan in een week of gaat er soms 0,5 weer af.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:01

Hee Sanne, goed bezig! Welkom!
(Busy, volgens mij is sanne wel enkele jaartjes jonger, misschien dat het daarom bij haar wat makkelijker gaat?)

Zo, ook weer terug van een heerlijk rondje, had er zo'n zin in! in het begin ff bikkelen, maar laatste 2 km gingen beter. 5 km in 35 min, ben ik echt heel trots op!

Ik ben vrij kortbenig, iemand tips om toch tempo te verhogen? Die intervallessen van Evy klinken ook goed, alleen ben ik nog niet met de 5-10 km bezig... maar af en toe doe ik les 9 van de 5 km, dat is 2 min rennen met 1 min lopen ertussen, probeer dan die ene wandel minuut te versnellen en de rest mijn eigen tempo, werkt ook goed, maar jezus daarna ben ik steeds wel echt kapot haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:03

Nou, ik hoorde Evy vandaag tijdens mijn les iets zeggen over 30 seconden knallen na je training... Geloof dat ze er een Duits woord voor had? Denk dat dat ook wel werkt om tempo te verhogen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:08

na de training? Hoe dat dan?
Ik heb wel de laatste 2 min proberen te sprinten (naja tempo flink verhoogd), wilde per se binnen de 35 min blijven op 5 km...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:09

Ja als je je training gelopen hebt en je hebt nog het gevoel dat je wel wat kan even 30 seconden vól gas en dan rustig uitlopen. Heb het vandaag niet geprobeerd. Vond het al even genoeg dat ik les 18 had overgeslagen.

Woensdag wil ik het wel proberen.

wollie2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:11

Ah ok, ja dat klinkt wel logisch, dat deed ik meestal al, op een of andere manier gaat het op het einde altijd het beste bij mij, iemand hier zei dat ze een soort dieseltje was? Volgens mij is dat op mij ook wel van toepassing! zoooo, nu ff lekker warme douche!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:12

Ik heb dat inderdaad ook wel, op het laatst nog even wat meer erin gooien.
Moet ook zeggen dat ik bewust vrij rustig loop in het algemeen. Gaat mij echt om het volhouden en voldoening heb ik dan sowieso wel.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:26

Mag ik me hier melden? Ik ben sinds vandaag begonnen met hardlopen, via het programma keep running, in 8 weken naar de 5 km. Mijn conditie is echt 0 (ben langdurig ziek geweest). Ik was begonnen met de 30 day shred en heb dat 25 dagen gedaan, ik vond de oefeneningen niet zo leuk meer... :')

Maar nu hardlopen! Ik heb er echt zin in en vandaag 2,4 km gelopen in 22 minuten, met stukjes joggen (gem snelheid 9 km/h en wandelen 5-6 km/h)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:27

Welkom Max_en_Max! Nette tijdenhoor :j

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:32

Gister met het lopen had ik in het begin wat last van mijn scheenbeen, dat na een tijdje wel wegging. Vandaag met lopen wel last van mijn scheenbeen.. Meer van jullie daar wel eens last van gehad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:37

Wat voor soort pijn is het? Ik heb er ook een beetje last van, maar dan niet tijdens het lopen zelf maar bij mijn wandelintervallen. Met doorlopen gaat het bij mij weg.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:38

Wat gaat het hier snel, en wat zie ik weer goed prestaties voorbij komen zeg!! Toppie.

Ik was van plan gister ochtend les 6 te gaan lopen, echter stond er ineens bezoek op de stoep....welke bleven hangen, waarna ik haast had, omdat er savonds weer eters kwamen. Dus vandaag maar les 6 en dan maar even die 2 rustdagen verschoven. Anders zou ik deze denk ik na les 6 nu krijgen. Maar komt zo met de planning voor deze week wel goed uit.

Drukke dag gehad op werk dus wel even lekker vanavond mijn hoofd leeg te maken samen met Evy. :D

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:46

Zou zomaar kunnen dat het aan de leeftijd ligt Wollie :D
Ik voel me nog wel jong, maar mijn lijf zegt af en toe anders. Maar heb daardoor wel een mooi streven:
zorgen dat ik jullie allemaal nog bij kan houden ;). Blijft een leuke uitdaging!

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:49

Die evy app is niet voor iPhone of wel? Ik krijg hem niet gevonden in de appstore

renateeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:50

Max_en_Max Evy is geen app, maar een MP3 bestand haha, het is even op internet zoeken naar de bestanden en dan via iTunes erop zetten :)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:51

Aha

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:07

Lente schreef:
Wat voor soort pijn is het? Ik heb er ook een beetje last van, maar dan niet tijdens het lopen zelf maar bij mijn wandelintervallen. Met doorlopen gaat het bij mij weg.

Het is een pijn aan de zijkant (binnenkant) van mijn scheen een beetje stekende pijn.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 17:10

Hier gaat alles nog z'n gangetje, hardlopen wel op een iets lager pitje omdat ik nu m'n paard weer kan rijden en het tennisseizoen is weer van start gegaan! :) Vorige week zaterdag les 22 gedaan, woensdag hopelijk weer een lesje te doen!