ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 00:41

Poess91 schreef:
Soms ben ik echt kei jaloers op m'n broer, die heeft al sinds de middelbare en hechte vriendengroep.
Ik hang en bungel altijd maar overal tussen een poosje en dan is 't weer over.
Heb 't nu ook weer helemaal gehad met m'n huidige vriendengroep...
Komt dat nou door die ADD of moet ik gewoon maar alles pikken? :')

Ik weet niet of het je leuk lijkt een keertje af te spreken...? :) Ik ben ook soort van op zoek naar een vriendengroep... :Y)

Anoniem

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 00:44

Ik heb ook geen vriendengroep. Wat mijn vriend weleens jammer vind.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 01:04

Mijn vriend (ex alweer een tijdje) vond dat ook altijd jammer dat ik niet zo'n vriendengroep heb als hij. Ik heb 3 goede vriendinnen nog van de middelbare school waarvan ik er 1 momenteel wel regelmatig zie, maar verder hebben we allemaal andere levens in andere steden, de helft met relatie, de andere helft zonder.. Dus ook geen vriendengroep die ik veel zie of lekker mee op stap kan enzo. en verder heb ik een paar vriendinnen die ik zo af en toe eens zie. De ene week heel veel en soms weken weer niet.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:01

Ik heb heel veel contacten/kennissen, (l.ul nog tegen een boom, dus contact maken gaat makkelijk) :') maar een paar zie ik er maar als "echte" vriend of vriendin...

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 09:08

Ik heb wel een paar hele goede vriendinnen, maar eerder op de middelbare school had ik echt zo'n clubje waar je dan alles mee samendeed. Op een gegeven moment voelde ik me heel anders en paste daar totaal niet meer bij. Toen ben ik heel bewust ergens anders gaan studeren en op een gegeven moment vonden ze mij niet meer 'leuk' genoeg en ben ik 'eruit gezet'. Gelukkig heb ik hier bij de paarden en ook in mijn studie-stad wel nieuwe vrienden gevonden! Misschien is het wel leuk een keer wat af te spreken :)

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:11

Haha grappig (nja ook wel een beetje sneuig voor ons) dat veel dat zo hebben. Ik heb ook maar een paar echte vrienden, een nog van de kleuterschool maar zij woont tegenwoordig in Australie dus dat gaat wat lastig afspreken en een paar van mijn HBO. Wel een heleboel kennissen en contact maken gaat inderdaad makkelijk als er niet al te veel van af hangt (wat je zegt melaniepk, zou ook hele gesprekken kunnen voeren met een boom, of een paard, of wat dan ook :P).
Had eerst een hele vriendenclub nog van de basisschool, maar dat is een beetje verwaterd en er zijn anderen bij gekomen, en doordat ik wel een ander leven heb (of in ieder geval had) buiten ons oorspronkelijke dorp zag ik ze niet zo veel meer en is het nu net of ík er niet meer bij hoor in plaats van de twee die er bij zijn gekomen. Dus neh, dat zijn niet echt echt vrienden meer.

Afspreken lijkt mij ook leuk! Maar volgens mij komen we allemaal van een andere kant in het land..:P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 10:19

Ik heb sinds een jaar/2 jaar twee hele goede vriendinnen die beiden toevallig ook op Bokt zitten.
Althans, ik zie ze als hele goede vriendinnen, ik weet niet hoe ze mij zien, whaha!

En verder lift ik idd mee op de vriendengroep van mijn vriend. :+

De meesten vinden mij overigens wel grappig en aardig enzo. Maar ik vind anderen vaak niet interessant genoeg. Of ze klagen te veel. En waar ik helemaal niet tegen kan is als ze verwachtingen van mij hebben. Ik heb een druk leven en vind het heel naar als vriendinnen dan ook nog zeuren waarom niet elke week langskom ben ik er snel klaar mee. :o Ik kan gewoon simpelweg niet voldoen aan het "we zien elkaar" 2x per week of elke vrijdag "meidenavond" of om de week zaterdags "stap-avond."

Lady_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:21

Ik ben niet de enige! *\o/* Ik ga inderdaad ook heel vaak mee met de vriendengroep van m'n vriend, en echt, het zijn ontzettend leuke mensen, maar het zijn niet míjn vrienden... En als het uitgaat, zie ik hen dus ook niet echt meer...

Ik voel me ook gewoon zo'n loser als ik hier dan doordeweeks een beetje in m'n eentje rondscharrel, van college naar huis of waar dan ook, ik ben altijd alleen. Ik klets wel regelmatig met m'n vriend op fb, maar ja, dat is m'n vriend.. Mis het gewoon een beetje een groepje te hebben die enthousiast regeren als ik sms van 'hee, zullen we a/b/c/ gaan doen?' of even koffie pakken... Gewoon iemand waar je mee kan praten en die je kan bellen als je ergens mee zit... Heb wel (ex-)huisgenoten die ik regelmatig probeer te zien, maar om de een of andere reden voelt het nog steeds als goede kennissen ipv echt vrienden en ik weet niet hoe ik die overstap maak...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 11:43

Dit klinkt allemaal heel bekend.
Op de Havo had ik wel echt vriendinnen maar sindsdien niet echt meer.
Ben er niet echt achter waarom het niet wil lukken.
Nu heb ik ook wel excollega's waar ik wat contact mee heb maar echt lekker loopt dat niet.
Op zich mis ik het niet echt hoor maar soms is het wel even fijn om even te bellen of samen ergens heen te gaan.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 17:49

Oooooooh zo herkenbaar allemaal! Had 't zo zelf kunnen typen.

En voor een keertje afspreken ben ik wel in! Denk dat wij elkaar allemaal wat beter begrijpen ook :').
Zal dan wel een paar maanden vooruit plannen worden zeker? haha

Klaaswoeba

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:28

Hihi ik ben benieuwd wat dat gaat worden dan, afspreken met allemaal AD(H)D'ers :P
Vas veel mensen veel te vroeg en veel mensen veel te laat uit de reacties op dit topic..:P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:50

love_western schreef:
Ik heb ook geen vriendengroep. Wat mijn vriend weleens jammer vind.

Heeft dat iets met ADD te maken dan?

Mijn broer is wel echt een schoolvoorbeeld dat dat ook omgekeerd kan zijn.
Hij heeft heel veel hechte vrienden die altijd voor elkaar klaar staan.

Ik heb geen ADD en heb dat helemaal niet, ik ben juist degene die buiten groepen valt.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:52

Heb wel gelezen dat ADD'ers moeite hebben met het onderhouden van sociale contacten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:57

Poess91 schreef:
Heb wel gelezen dat ADD'ers moeite hebben met het onderhouden van sociale contacten

Ik durf daar eigenlijk best aan te twijfelen.
Dat lijkt me gewoon een ander aspect van een karakter.

Ik had ook een collega met ADD die in hele stapels van activiteiten en groepen zat.
Ze was misschien wel 'anders' en op het werk had ze weinig contacten, maar haar vrienden pasten gewoon perfect bij haar.

Ik ken daarentegen hele hordes mensen zonder AD(H)D die geen enkel contact kunnen onderhouden.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:01

Maar ik denk dat het bij mensen met ADD meer komt door de eigenschappen die daarbij horen...

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:09

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:17

Poess91 schreef:
Maar ik denk dat het bij mensen met ADD meer komt door de eigenschappen die daarbij horen...

Die hebben tenminste nog een excuus :P
Als ik voor de verandering weer eens een verjaardag vergeet (ik vind verjaardagen bijzonder nutteloze en onbelangrijke gebeurtenissen) ben ik gewoon een asociaal ;)

Ik kan me voorstellen dat je geen vrienden zal worden met mensen die altijd een blik op de klok hebben, maar er zijn ook heeeel veel mensen die meer van 'spontaan' ontmoeten zijn en niet boos worden als je te laat bent of afbelt op het laatste moment. Dat lijkt me toch echt meer een potjes en dekseltjes situatie.

Martinique: Heeeeeeeeeeel herkenbaar!!!!!!!!!!!!
Daarom kan ik zelf absoluut niet goed met mijn broer overweg!
Hij voldoet werkelijk aan elk punt in het eerste stuk.
Maar blijkbaar zijn toch ook veel mensen er tolerant voor want hij heeft erg veel vrienden.

Wat me wel op valt is dat hij nooit met 1 iemand afspreekt, maar altijd in groepjes.
Waarschijnlijk buffert dat de boel een beetje.

Veel oudere mensen zijn er ook juist gek op als hij zo gezellig komt babbelen :D

Mij drijft hij echt in de waanzin en het is de enige persoon waar ik driftig van wordt (ben normaal echt niet boos te krijgen). Dus ik snap wel dat je niet met iedereen makkelijk vrienden zult worden.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:21

@Sizzle is dat niet gewoon omdat het je broer is?
Ook bijna alleen mijn broer kan mij snel driftig krijgen namelijk :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:27

Ik gebruik mijn ADD niet als smoes. Verjaardagen noteer ik in agenda.

En ik zit zelf ook in een werkgroep, waar we 2 x per jaar survivals organiseren. En doe daarnaast ook veel dingen. Ken heel veel mensen, maar ik kan ze geen vrienden noemen. En er zijn helaas weinig meiden die willen accepteren hoe ik ben. Ben al snel uitgekeken bij iemand die telkens zeurt als ze mij een keer mag opmaken. Terwijl ik duidelijk heb gezegd, dat ik niet aan make-up doe. En dat ook niet op hoeft.

Ik word meer geaccepteerd door de jongens. Maar heb eerlijk gezegd ook weinig behoefte aan een vriendengroep. Kan leuk met mijn buurvrouw opschieten. Maar verder heb ik weinig.

Vind het af en toe wel jammer. Want ik wil ook wel een keer een avondje weg zonder mijn vriend.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:28

@love_western dat met jongens heb ik ook, denk dat ze wat makkelijker zijn daarin.

En voor een echte vriendengroep waarmee je elke week wat doe heb ik al geen tijd. Maar inderdaad een keer een avondje weg etc. dat mis ik ook wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:34

Ja maar echte vrienden vinden het niet erg, als je elkaar een poos niet ziet.

Heb op de middelbare wel een poos een leuke vriendengroep gehad. Maar gegeven moment werd ik er moe van. Als de ene migraine had gehad, had de andere de andere dag het gehad. Als de een buikpijn had, had de andere last van de pols. Toen zei eentje dat ze lesbisch was, dag later was iemand dat anders dat ook.

En ze konden alleen maar klagen. Ziekenhuizen waar ze heen gingen waren niet goed, maar ik mocht niet zeggen dat ze dan naar een andere ziekenhuis moesten gaan.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:35

Dat klinkt echt als draaamaaa!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:38

Poess91 schreef:
Dat klinkt echt als draaamaaa!!

Het was sowieso een drama school :') Dus ja ze pasten daar mooi tussen :')

Maar ik moet zelf niet vergeten dat ik jarenlang ben gepest, dus ik wantrouw mensen sowieso een beetje. Alleen de mensen die ik ken, durf ik mij zelf te zijn. En ja dan ben ik ook knetter gestoord :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:39

Poess, Zou ook goed kunnen hoor :D

Ik kan er gewoon niet tegen als ik moe ben en hij bijv maar doorgaat over de briljantie van zijn nieuwe navigatie systeem, terwijl hij toch zou moeten weten dat ik apparaten niet bepaald boeiend vind :+
Of ook leuk tegen mij gaat vertellen dat sommige vrienden HELEMAAL vanuit Groningen zijn gekomen vanwege zijn verjaardag, terwijl ik een weekendje uit Zwitserland ben overgekomen..... 8)7

Ach ja, hij is wel heel lief hoor en staat altijd voor iedereen klaar indien nodig.
Ik merk echt dat hij daardoor enorm gewaardeert wordt bij heel veel mensen.

Enerzijds kan ik wel snappen dat het contacten houden lastiger is, maar anderzijds zijn niet ADDers evengoed vaak eenzaam en onbegrepen.

Ik voel me zelf niet eenzaam maar heb ook niemand die ik mijn beste vriend(in) kan noemen.
Wat love-western beschrijft heb ik ook precies zo.
Veel van de dingen als door mannen beter begrepen worden komt sowieso veel voor bij vrouwen die beter zijn in exacte vakken bijv.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 19:42

Anders keer ADD'er meeting houden :') Misschien gaan ADD'ers wel goed samen _O-