[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxLady

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 00:14

Mijn blonde ombre / dipdye zie je niet :(
2x geverfd met blonde verf ofzo en daarna nog 2x met blondeerspul met bleek er doorheen, maar mn haar is nog ongeveer dezelfde kleur? WAT DOE IK FOUT? :(
Sommige stukjes zijn iets lichter geworden, maar heel veel is nog gewoon bruin ipv blond?

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 07:31

Verven met blonde verf kan kloppen dat t niet werk.. Als je donkerder bent verkleurd dat in principe niet omdat er geen blondeer in zit.
Met blonderen moet er wel wat gebeuren.. Heb je het goed gemengd? Lang genoeg laten intrekken?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:11

Boself schreef:
_Micha_ schreef:
http://www.barberstore.eu/products/nl/l ... nt_id=5647
Deze site is goedkoper en goede service.

HELD. _/-\o_ Mag ik je duizend keer bedanken voor deze site? Maar 33 euro uitgegeven aan 4 potjes + kwast ipv. 60-70. ^^ En directions is nog beter dan manic panic ook :D

Graag gedaan :))

KoetJJs, in principe maakt het niet uit wat voor blondeerverf je hebt, ik heb nu twee keer gewoon random blondeer gekocht (poeder en ontwikkelaar) bij een kapperszaak en het werkt alle twee prima. Het klopt dat je uitgroei/haar dicht bij de hoofdhuid sneller blond wordt dan de rest daarom moet je die ook altijd het laatst doen. Heb je je haar al ooit geverfd? dan kan het kloppen dat het oranje wordt. Het is heel lastig om van (geverfd) donker haar naar blond te gaan. Dat lukt je gewoon niet in een keer, oranje pigment gaat gewoon erg lastig uit je haar. Hoelang heb je het blondeer laten intrekken? Je zult gewoon geduld moeten hebben en dit over een aantal maanden uit moeten trekken. Ik ben ook al een tijdje bezig, nu is het wel blond en het grootste gedeelte (bovenop) ook echt witblond maar mijn punten blijven wat gelig, gewoon een kwestie van uit laten groeien en opneiuw blonderen.
Hoeveel procent perioxide heb je gebruikt?
Verder staat directions erom bekend dat het een semi permanente verf is dus niet erg lang blijft zitten.

xxLady voor jou dezelfde vragen heb je het goed gemengd? en wat heb je precies gebruikt om je haar te verven/is je haar geverfd/hoelang heb je het inlaten trekken.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 10:21

Oh, handig topic dit :).

Ik heb van mezelf blond haar, althans, dat was jaren geleden. Heb het echt jaren geverfd in roodbruin-tinten en nu dan 2 jaar niet meer, om mn eigen kleur weer terug te vinden :'). Vind mn "eigen" kleur nu alleen erg grauw. Het is nog steeds wel licht tot mediumblond, maar ook in zekere mate asblond. In hoeverre fleur ik dit op met (verschillende tinten) blonde highlights?
Gaat dat werken? Of ga ik er niks van zien? Twijfel om zaterdag mn afspraak te veranderen en er dus highlights aan toe te voegen.. Maarja, ook zo zonde als ik daar lang zit en je er vervolgens niets tot nauwelijks iets van ziet natuurlijk..

Rhinocornn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:49

_Micha_ , bedankt voor je antwoord! :)
Ik heb mijn haar al eerder geverfd gehad (knalrood en vervolgens zwart eroverheen) dit heb ik laten uitgroeien en is verkleurd door de zon naar mijn eigen haarkleur (tenminste, dat denk ik :+ ).
Ik heb de blondeerverf 90 minuten laten intrekken, terwijl het maar 70 minuten mocht. Dicht bij de hoofdhuid als laatste verfen? :? Word het dan niet een kliederboel?

Ik weet dat directions niet permanent is, maar het verkleurt niet overal en dat vind ik wel vreemd. Ik heb nu nml. paarse, bruine en half blonde plukken in mijn haar zitten en het ziet er gewoon niet uit :=

Kan het nu opnieuw geblondeerd worden nu er paars overheen zit?

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 15:53

Natuurlijk kan je dat gewoon blonderen, je zal dit waarschijnlijk wel 2 keer moeten doen of iets langer in laten zitten.

Ik koop mijn verf (special effects) altijd bij www.beeunique.co.uk :)

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 18:58

Yv_ schreef:

Ik heb van mezelf blond haar, althans, dat was jaren geleden. Heb het echt jaren geverfd in roodbruin-tinten en nu dan 2 jaar niet meer, om mn eigen kleur weer terug te vinden :'). Vind mn "eigen" kleur nu alleen erg grauw. Het is nog steeds wel licht tot mediumblond, maar ook in zekere mate asblond. In hoeverre fleur ik dit op met (verschillende tinten) blonde highlights?
Gaat dat werken? Of ga ik er niks van zien? Twijfel om zaterdag mn afspraak te veranderen en er dus highlights aan toe te voegen.. Maarja, ook zo zonde als ik daar lang zit en je er vervolgens niets tot nauwelijks iets van ziet natuurlijk..

Ja dat kan hoor, ik heb zoveel vriendinnetjes die van henzelf echt een grauwe blonde kleur hebben (weinig mensen hebben van zichzelf eigenlijk echt een mooie kleur blond) en dat is zoveel mooier met een flinke lading highlights! Voordeel is ook dat je het niet zo vaak hoeft bij te laten werken dan wanneer je 'gewoon' laat kleuren, 't kost alleen wel veel meer. :)

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 19:49

Dieuwke_ schreef:
Welke zilvershampoo gebruik je?

ik gebruik die van de kruitvat en van guhl en laat deze minimaal kwartier in trekken...

xxLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:32

Ik heb het er inderdaad gewoon volgens de normale tijd in laten zitten.
Dat de eerste 2x niet lukte is me nu wel duidelijk, want mn haar is van zichzelf best donker..
Maar de 3e en de 4e keer was toch echt duidelijk 'slecht spul' voor in je haar, er zat bleek in..
Hoe kan het dan dat het dan nog amper verkleurd is?
Ik heb het in de zomer wel een keertje geverfd met permanente verf, had ik dit eerst moeten ontkleuren ofzo?
Dat lijkt me nogal vreemd, aangezien bleek toch alles 'verbleekt' of lichter maakt zegmaar?
Dan zou het toch ook door de gewone verf moeten gaan?

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 20:36

Yv_ schreef:

Ik heb ook asblond van mezelf (nu mahonie/zwart/aubergine :') ) en toen ik begon met verven ben ik eerst 1 tintje blonder gegaan (highlights). Zag er erg leuk uit en uitgroei zag je ook niet!!

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 22:32

Toch maar een keertje melden hier...
Ik zou al héél lang een roze dip-dye willen, maar van mijn geweldige school mag dat niet, en van mijn moeder overigens ook niet, maar een neutralere kleur waarschijnlijk wel. Wat voor kleur zou bij mij passen? Ik zou ook graag mijn gewone haarkleur lichtjes veranderen (highlights?) omdat ik het nogal flets vind. Het plan is in elk geval wel om hiervoor naar de kapper te gaan, zodat ik niet plots groen of oranje haar heb :')
Deze foto is van een maand of 2 terug, mijn haar was gedroogd dus iets lichter dan normaal. Ik zal morgen nog even een foto maken terwijl mijn haar naturel gedroogd is.
http://i1051.photobucket.com/albums/s43 ... ter006.jpg

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:36

maar hoezo mag je geen dip-dye van school? en hoe weet je dat?
heb je dat dan gevraagd?
ik had een rode dip-dye maar dat doe ik gewoon, ik ga dan niet vragen of dat mag, dat bepaal ik toch echt zelf wel denk ik :+
Dus ik snap niet hoe een school voor jou kan bepalen dat je je haar niet mag verven? raar hoor.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:42

Wauw, als mijn Middelbare school dat ging verbieden ging ik het juíst verven :') Wat willen ze er tegen doen? Belachelijk!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:43

In België zijn de leerlingen/studenten nog redelijk vaak gebonden aan strenge kleding eisen en andere eisen met betrekking tot het uiterlijk..
Dat is daar gewoon zo.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-13 23:48

hmm raar hoor.
ik zou het dan gewoon wel doen en dan gewoon alles knal-roze verven }:)
als ze dat niet accepteren ga ik wel naar een andere school :+ ja sorry hoor, maar in 2013 vind ik dat iedereen het moet kunnen om gewoon te doen en te laten wat ie wil. zolang je anderen er niet mee schaadt, of het te gewaagd of te afleidend is moet alles kunnen naar mijn mening.
Wij hadden een meisje die haar haar knal-roze of knal-blauw of groen of wit os wat dan ook had, daar ging echt niemand wat van zeggen hoor :n gelukkig maar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:09

Oeps. := *Fluoriserend rood haar*

Hier lopen ze rond met regenbooghaar. ^^ Maar misschien staat donkerblond je? Of anders een chocoladebruine kleur. :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:13

Boself schreef:
Oeps. := *Fluoriserend rood haar*

Indeed }>
Afbeelding

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 00:14

@xLauLaUx Apart dat je het niet mag verven in coole kleurtjes! Ik weet dat in je Polen geen make-up op mag, je haar niet mag verven, geen piercings mag hebben en geen rokken mag dragen op de middelbare school. De leerlingen daar vonden mijn klas ook heel apart uit zien met make-up e.d :+

Maar even ontopic: ik denk dat een warme, diepe kleur bruin jou heel mooi staat!

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 14:16

Okee, dankjewel allemaal, donkerblond of diepbruin zag ik inderdaad wel zitten :j
Inderdaad, ik woon in België en dat is hier allemaal heel streng. Ook hoofddoeken en dergelijke zijn hier verboden enz. Ik heb in de eerste mijn haar uitwasbaar roze/paars geverfd en ik ben ermee bij de directie geroepen met de boodschap dat als ik het er niet uit kon wassen ze het er uit zouden knippen. Dus ja, helaas kunnen ze er wel wat aan doen :( De enige scholen waar het af en toe gezien wordt zitten in de stad, en dat is minstens een uur hiervandaan, en dat vind ik ook niet de moeite waard :+

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 15:23

Pfft, ik vraag me af of ze juridisch gezien dan ook in hun recht staan.. Ik zou echt schijt hebben aan school wat dat betreft, als ze het eruit knippen zouden ze echt een groot probleem hebben :=

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:04

maar ze mogen toch niet aan jou haar zitten, laat staan knippen?
ze hebben dat recht gewoon niet. dat is dus volgens mij een loos dreigement :j
maar goed, wel jammer, maar dan zal het dus iets natuurlijks moeten worden.
en knalrood? mag dat niet dan? want dat is op zich wel een natuur-tint.

xLauLaUx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:15

Knalrood mag van de school volgens mij wel, heb ik althans al gezien, maar van mijn moeder niet...

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 17:26

Ik vind dit een mooie kleur:
Afbeelding
Er staat dat het een donkerblonde kleur is, maar als ik naar de kapper gaat, zou het dan ook zo'n kleur worden? Of is haarverf donkerblond heel saai? :+
Op de verpakking ziet het er altijd wel mooi uit. Zelf was ik ook donkerblond, maar dan meer peper en zout :+

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:59

Davinia_ schreef:
Ik vind dit een mooie kleur:
[ Afbeelding ]
Er staat dat het een donkerblonde kleur is, maar als ik naar de kapper gaat, zou het dan ook zo'n kleur worden? Of is haarverf donkerblond heel saai? :+
Op de verpakking ziet het er altijd wel mooi uit. Zelf was ik ook donkerblond, maar dan meer peper en zout :+

Neem het plaatje mee? Kunnen ze het jezelf zeggen en zelf zien i.p.v. dat je het gaat beschrijven! :)

JLLN_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 19:05