Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Giolli schreef:Hoi, mijn 'periode' is altijd erg heftig en ik baal er als een stekker van dat ik soms 2 dagen niet kan lopen.
Ik heb extreme rugpijn en lichte buikpijn.
Ben hiervoor naar de huisarts geweest, helaas is mijn moeder niet echt hulpzaam over dit onderwerp.
Ze is zelf ook zo heftig ongesteld geweest en heeft dat altijd gewoon geaccepteerd.
Ik wil héél graag een spiraaltje omdat ik gehoord hebt dat het minder zeer doet.
Wat ik nu doe is heel vaak doorslikken, ik weet dat dat slecht voor je is maar ik zie er zo tegen op altijd!
Ik ben er letterlijk ziek van.
Doe ook wel eens na 3 dagen ongesteld zijn gewoon weer door slikken. Mijn ongesteldheid dus niet afmaken..
Alive feminax, advil, paracetamol, rugverwarmers, kruiken,Warme douche/bad maar niets helpt.
Ik ben er zo klaar mee! Ben vanaf mijn 11e ongesteld en ik word volgende maand 17.
Iemand tips?
Ik slik trouwens ministat.
Mars schreef:Bij je HA langs gaan en de mogelijkheden bespreken. Het doorslikken van de pil is overigens niet zo slecht als vaak wordt aangenomen en als je zoveel pijn hebt kan ik begrijpen dat je dit vaker doet. Ik heb zelf een Mirena spiraal en wordt helemaal niet meer ongesteld, het verschilt echter wel per persoon of je het wel/niet wordt bij een spiraal.
Maar daar kan je HA je meer over vertellen
Mars schreef:Want?
Als je zo'n last hebt van je menstruatie dan lijkt het me logisch dat je uitkijkt naar iets anders. Weet niet hoe oud je bent?
Mars schreef:Sorry, dat vind ik wel een hele vreemde redenatie van je moeder. Omdat zij met pijn is blijven lopen moet jij dat ook maar doen? Dat is toch niet eerlijk, als jij pijn hebt en de mogelijkheden wilt bekijken om andere anticonceptie te nemen dan moet dat gewoon kunnen. Je bent 16+ dus volgens de wet mag jij zelf beslissingen nemen over medische zaken.
Wettelijk gezien mag je dus zelf naar de HA gaan en om andere anticonceptie vragen. Je moet dan de overweging maken of je thuis de lieve vrede bewaart en met pijn blijft lopen of dat je naar de dokter gaat en hier een potje ruzie voor over hebt. Qua altenarieteve anticonceptie zijn er genoeg opties in ieder geval...
Denise_Tink schreef:Ik heb even een vraag.
Ik heb 29 Januari een spiraal laten zetten, een peace of cake al zeg ik het zelf maar heb nu toch even een dilemma.
Gisteren ongesteld moeten worden, ook geworden (2 druppels) en eigenlijk meteen niet meer ongesteld. Heerlijk!!
Alleen nu lig ik dus al de hele nacht wakker, heb al 2 aleve feminax op, een ibubrofen en een paracetamol en nog kan ik niet lopen van de buikpijn. Ik heb serieus nog nooit zo'n ontzettende buikpijn gehad als nu terwijl als ik menstrueerde ik toch echt buikpijn had. Iemand ook deze klachten gehad bij de spiraal? Komt het hiervan? Ik ga zo toch even de dokter bellen maar ben bang als het van de spiraal komt dat het uitzingen is. Alvast bedankt!