[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SCC

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:25

even een vraagje vanaf hier.
iemand ooit pillen gehad om de baarmoeder schoon te maken ?
ik heb ze nu op en begin nu met de bloeding na aanlijding van die pillen.

nu moet ik nog proberen 2 maand uit te zitten voor ik weer begin met iets van pil oid.
zou het kunnen dat ik nu ik ben gestopt met de pil erg last heb van stemmingswisselingen ?

Mama_Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:30

Jepz, heb je een miskraam gehad of wat? Bij mij werkten ze niet.. heb 2 goede krampen gehad en dat was het!

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:30

Welke krijg je? Er zijn meerdere soorten tabletten die je daarvoor kunt gebruiken.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:46

ik had trouwens Primolut N

ik heb t gekregen omdat mijn lichaam niet meer werkte met de pil.
ik heb al 2 soorten gehad, en mijn lichaam maakte overdreven veel slijmlaag aan.

nu heb ik van mijn HA dus Primolut N gekregen om t zooitje van binnen goed op te schonen.
dit in de hoop dat mijn natuurlijke ciclus weer op gang komt

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:48

Ik heb ook Primolut gebruikt vorig jaar. Helaas heeft het bij mij niet geholpen.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 16:55

oke dat is best wel jammer dan !

ik merk nu dat het wel echt pijn doet vergeleken met mijn 'normale' menstruaties

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:13

Over de vorige pagina: bij mij zieden ze in t ZH juist: je bent aan de pil? Oh dat is mooi makkelijk dan kunnen we de afspraak nu alvast plannen, dan weet je zeker dat er nog plek is enz.

Ik zou morgen nog een keer bellen, misschien heb je dan een andere telefoon-miep die wel vooruit wil plannen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 18:13

Gewoon eisen dat je ingepland wil worden!
Komop zeg.. je kan niet blijven wachten...

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 13:45

Na 3 maanden de nuvaring geprobeerd te hebben ben ik er klaar mee. Ben continu ongesteld en heb elke dag doorbraakbloedingen.

Ik heb dinsdagavond na een stopweek weer een ring ingebracht, en nu weer bloedingen. Wil de ring er nu uit halen, voelt absoluut niet fijn down under.
Heb de pil nog in huis, kan ik nu meteen overgaan?
Dus ring eruit en met een strip beginnen vandaag?

Huisarts al gebeld voor telefonisch spreekuur, kom er alleen niet doorheen...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:20

Ik heb ook nog een vraagje wat betreft de pil en antibiotica.
Bijna twee weken geleden kreeg ik een antibioticakuur van een week ivm een longontsteking. Volgens de dokter en apotheek is de pil tegenwoordig gewoon betrouwbaar bij deze antibiotica, maar ik wilde toch het zekere voor het onzekere nemen en dus helemaal geen sex.
Inmiddels is de antibioticakuur voorbij, maar tot hoe lang zou je dan nog voorzichtig moeten zijn? Met andere woorden: wanneer is de pil pas weer betrouwbaar? Bij de volgende menstruatie?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:27

De 1e keer dat ik belde deden ze moeilijk, de 2e keer zei ik dat ie moest gezet worden tijdens mijn menstruatie en dat ik die nú had waarop ze me prompt 2 dagen later in gepland heeft "omdat ie dan volledig door gekomen was". :')
het hangt er maar net vanaf in wat voor bui ze zijn ook vrees ik.

Denise_Tink

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:50

Ik heb even een vraag.

Ik heb 29 Januari een spiraal laten zetten, een peace of cake al zeg ik het zelf maar heb nu toch even een dilemma.
Gisteren ongesteld moeten worden, ook geworden (2 druppels) en eigenlijk meteen niet meer ongesteld. Heerlijk!!

Alleen nu lig ik dus al de hele nacht wakker, heb al 2 aleve feminax op, een ibubrofen en een paracetamol en nog kan ik niet lopen van de buikpijn. Ik heb serieus nog nooit zo'n ontzettende buikpijn gehad als nu terwijl als ik menstrueerde ik toch echt buikpijn had. Iemand ook deze klachten gehad bij de spiraal? Komt het hiervan? Ik ga zo toch even de dokter bellen maar ben bang als het van de spiraal komt dat het uitzingen is. Alvast bedankt!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:03

Een vriendin van mij heeft deze klachten ook gehad met een spiraal. Ze kwamen ook iedere maand terug.
Uiteindelijk heeft ze de spiraal weer laten verwijderen want het was niet meer uit te houden.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:05

Hebben jullie het dan over de Mirena of de koperspiraal? Deze klachten zijn bij de laatste een bekend fenomeen iig.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:15

Denise_Tink: vervelend zeg die klachten, ik heb pas geleden even een hele vervelende kramp gehad met mn Mirena spiraal, gelukkig trok hij snel weer weg. Bij twijfel zou ik zeker even contact met je HA opnemen hoor.

Maar neem aub nóóit meer Ibuprofen met Aleve in, dat kan ontzettend schadelijk zijn voor je maag. Je mag wel de combi Aleve/Paracetamol óf Ibuprofen/Paracetamol maken, maar de combi Aleve/Ibu is echt bijzonder slecht voor je.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 12:19

Het ziet er naar uit dat ik deze maand er met 1 avond vanaf kom tenzij 't deze week nog wil gaan komen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:37

Onderwerp: Kan je eerder stoppen met de pil?

Giolli schreef:
Hoi, mijn 'periode' is altijd erg heftig en ik baal er als een stekker van dat ik soms 2 dagen niet kan lopen.
Ik heb extreme rugpijn en lichte buikpijn.
Ben hiervoor naar de huisarts geweest, helaas is mijn moeder niet echt hulpzaam over dit onderwerp.
Ze is zelf ook zo heftig ongesteld geweest en heeft dat altijd gewoon geaccepteerd.
Ik wil héél graag een spiraaltje omdat ik gehoord hebt dat het minder zeer doet.

Wat ik nu doe is heel vaak doorslikken, ik weet dat dat slecht voor je is maar ik zie er zo tegen op altijd!
Ik ben er letterlijk ziek van.
Doe ook wel eens na 3 dagen ongesteld zijn gewoon weer door slikken. Mijn ongesteldheid dus niet afmaken..

Alive feminax, advil, paracetamol, rugverwarmers, kruiken,Warme douche/bad maar niets helpt.
Ik ben er zo klaar mee! Ben vanaf mijn 11e ongesteld en ik word volgende maand 17.

Iemand tips?

Ik slik trouwens ministat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:41

Bij je HA langs gaan en de mogelijkheden bespreken. Het doorslikken van de pil is overigens niet zo slecht als vaak wordt aangenomen en als je zoveel pijn hebt kan ik begrijpen dat je dit vaker doet. Ik heb zelf een Mirena spiraal en wordt helemaal niet meer ongesteld, het verschilt echter wel per persoon of je het wel/niet wordt bij een spiraal.
Maar daar kan je HA je meer over vertellen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:44

Mars schreef:
Bij je HA langs gaan en de mogelijkheden bespreken. Het doorslikken van de pil is overigens niet zo slecht als vaak wordt aangenomen en als je zoveel pijn hebt kan ik begrijpen dat je dit vaker doet. Ik heb zelf een Mirena spiraal en wordt helemaal niet meer ongesteld, het verschilt echter wel per persoon of je het wel/niet wordt bij een spiraal.
Maar daar kan je HA je meer over vertellen :)

Mijn moeder stemt niet in met een ander anticonceptie middel.. :n

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:49

Want?
Als je zo'n last hebt van je menstruatie dan lijkt het me logisch dat je uitkijkt naar iets anders. Weet niet hoe oud je bent?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 14:58

Mars schreef:
Want?
Als je zo'n last hebt van je menstruatie dan lijkt het me logisch dat je uitkijkt naar iets anders. Weet niet hoe oud je bent?

Ik word volgende maand 17.
Mijn moeder is vroeger ook heel heftig ongesteld geweest altijd.
Maar zij heeft daar ook altijd mee doorgelopen en als ik zeg dat als zij daar mee door loopt, en ik dat niet wil, dan antwoord ze niet meer. Het gebeurd niet..
Dat betekend dat ik het eigenlijk achter haar rug om moet doen, tenzij het een oplossing is om gewoon door te slikken.
Als ik de pil doorslik word ik helemaal niet ongesteld.

Edit: Is een lichtere pil ook minder beschermend?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:11

Sorry, dat vind ik wel een hele vreemde redenatie van je moeder. Omdat zij met pijn is blijven lopen moet jij dat ook maar doen? Dat is toch niet eerlijk, als jij pijn hebt en de mogelijkheden wilt bekijken om andere anticonceptie te nemen dan moet dat gewoon kunnen. Je bent 16+ dus volgens de wet mag jij zelf beslissingen nemen over medische zaken.
Wettelijk gezien mag je dus zelf naar de HA gaan en om andere anticonceptie vragen. Je moet dan de overweging maken of je thuis de lieve vrede bewaart en met pijn blijft lopen of dat je naar de dokter gaat en hier een potje ruzie voor over hebt. Qua altenarieteve anticonceptie zijn er genoeg opties in ieder geval...

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:12

Mars schreef:
Sorry, dat vind ik wel een hele vreemde redenatie van je moeder. Omdat zij met pijn is blijven lopen moet jij dat ook maar doen? Dat is toch niet eerlijk, als jij pijn hebt en de mogelijkheden wilt bekijken om andere anticonceptie te nemen dan moet dat gewoon kunnen. Je bent 16+ dus volgens de wet mag jij zelf beslissingen nemen over medische zaken.
Wettelijk gezien mag je dus zelf naar de HA gaan en om andere anticonceptie vragen. Je moet dan de overweging maken of je thuis de lieve vrede bewaart en met pijn blijft lopen of dat je naar de dokter gaat en hier een potje ruzie voor over hebt. Qua altenarieteve anticonceptie zijn er genoeg opties in ieder geval...

Nou, ik denk dat zij het niet ziet als pijnbestrijding maar dat ze denkt dat ik het doe als anticonceptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:14

Al *** je de sterren van de hemel, tis jouw lijf :=

Zo zou ik het trouwens ook brengen, dan maar geen lieve vrede bewaren, komop je laat je kind toch niet pijnleiden omdat je dat zelf ook hebt gedaan. Dat vind ik ongelooflijk krom :=

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 15:16

Denise_Tink schreef:
Ik heb even een vraag.

Ik heb 29 Januari een spiraal laten zetten, een peace of cake al zeg ik het zelf maar heb nu toch even een dilemma.
Gisteren ongesteld moeten worden, ook geworden (2 druppels) en eigenlijk meteen niet meer ongesteld. Heerlijk!!

Alleen nu lig ik dus al de hele nacht wakker, heb al 2 aleve feminax op, een ibubrofen en een paracetamol en nog kan ik niet lopen van de buikpijn. Ik heb serieus nog nooit zo'n ontzettende buikpijn gehad als nu terwijl als ik menstrueerde ik toch echt buikpijn had. Iemand ook deze klachten gehad bij de spiraal? Komt het hiervan? Ik ga zo toch even de dokter bellen maar ben bang als het van de spiraal komt dat het uitzingen is. Alvast bedankt!

Niet zulke erge buikpijn tijdens menstruatie, wel m'n eerste eisprong met spiraal die er voor zorgde dat ik met wee-achtige krampen op de bank lag te puffen en steunen (en ook niet kunnen lopen inderdaad). Maar ik heb m nu 4 maanden ongeveer en elke maand nemen de klachten bij mij wat af.

Maar als t echt niet te handelen is inderdaad even de ha bellen. :)