[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charaz

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:45

Die zijn inderdaad heerlijk, zo ook boterkoek, bossche bollen, roze koeken.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:49

Flying_Angel schreef:
Mjetterd schreef:

Oooh, die roomboter custard cakejes inderdaad, dat zijn toch met zo'n sterretje in het midden?
Wat jij omschrijft ken ik erg goed, helaas heb ik nog te vaak van dat soort dagen.
Niet zozeer de chips en nootjes s'avonds. Maar een ongezonde koek o.i.d. tussendoor.
Heb het niet dagelijks, maar nog wel te vaak

Jaa die ja, haha ze zijn zo goddelijk! Als ik een mooi doel heb bereikt mag ik er weer een! :j Hopelijk kun je er toch nog wat vanaf blijven, af en toe mag het maar het moet geen parten gaan spelen. Hoe veel wil je afvallen en hoe doe jij het?

In totaal wil ik 22,2 kilo afvallen (omdat dat een mooi getal is :Y), en ik woog 92,2 dus dan kom ik op precies 70 kilo uit ).
Ben nu 8.2 kilo afgevallen intotaal.
Maar de laatste weken, dat ik weer opnieuw ben begonnen ben ik 3,5 kilo kwijt.
De rest is een jaar geleden al gebeurd.

Ik doe het volgens mij redelijk op dezelfde manier als jij (als ik je lijstjes zo zie), heb geen begeleiding en doe ook geen bepaald dieet.
Het streven is 1 kilo per week, omdat ik dat gezond vind.
S'ochtends goed ontbijten is belangrijk in mijn ogen, dus dan is het vaak 2 volkoren boterhammen.
Als het lukt, dan tussendoortje fruit, dan smiddags zo klein mogelijke lunch (ook vaak 2 boterhammen, met uitzondering 3).
Dan tussendoor een stuk fruit, dan s'avonds wat de pot schaft. en soms s'avonds nog een snack a jacks :)

Zo is de planning hoe het wezen moet :Y)

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:50

Even een vraagje voor een vriendin van me. Ze wil graag afvallen en gaat nu 2 keer in de week sporten. Nu heb ik haar de caloriechecker in laten vullen en ze komt gemiddeld uit op 1500 calorieen, dus ze kan daar niet nog eens 500 onder gaan zitten. Ze wil geen crashdieet, maar rustig afvallen. Wat kan ze het beste doen? Meer gaan bewegen? Of kan het zijn dat haar lichaam in spaarstand zit en moet ze even tijdelijk wat meer gaan eten? Wie heeft er tips?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:53

ginger18 schreef:
Even een vraagje voor een vriendin van me. Ze wil graag afvallen en gaat nu 2 keer in de week sporten. Nu heb ik haar de caloriechecker in laten vullen en ze komt gemiddeld uit op 1500 calorieen, dus ze kan daar niet nog eens 500 onder gaan zitten. Ze wil geen crashdieet, maar rustig afvallen. Wat kan ze het beste doen? Meer gaan bewegen? Of kan het zijn dat haar lichaam in spaarstand zit en moet ze even tijdelijk wat meer gaan eten? Wie heeft er tips?

Ik weet niet hoeveel ze drinkt? Maar sowieso minimaal 1,5 liter water gaan drinken :)

Wat eet ze waardoor ze 1500 kcal binnen krijgt?
Ik kan bijvoorbeeld prima een pizza van 1000 kcal na binnen werken tussen de middag, en s'avonds een hamburger van 500 kcal.
Maar daardoor zal ik niet gaan afvallen :Y)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:55

Mjetterd dat is al heel knap van je! :j Ga zo door zou ik zeggen je bent op de goede weg en op de goede manier, zeker belangrijk.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:58

Flying_Angel schreef:
Mjetterd dat is al heel knap van je! :j Ga zo door zou ik zeggen je bent op de goede weg en op de goede manier, zeker belangrijk.

Dankje :D! Zo doe jij het ook een beetje dacht ik toch?
Of volg je wel een dieet?

Vorige week had ik echt even een baal week, deze week gaat het al stukken beter!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:00

Ik zal wel eens vragen of ze me morgen even mailt wat ze per dag eet.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:02

Ik volg geen dieet! Ik ben nu denk ik 1.79 en nu weeg ik 79 kilo eerst ong 83/84

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:03

Je bent een stukje langer dan mij :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:06

Ik zie het op je profiel haha, hoe lang ben je precies?

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:09

Zie je dat ik klein ben :+?
Ik ben 1,72

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:13

Haha ja op die foto's iedereen is meestal langer dan jij :P

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:14

Ik weeg nu 84.4 kg en ben 1.67

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:26

Mjetterd schreef:
Flying_Angel schreef:
Aah dankjewel! :) Zo probeer ik het ook. Vroeger at ik tussendoor nogal veel: ongezonde koeken als gevulde koek, van die roze koeken, roomboter custard cakejes en als grootste boosdoener chips 's avonds en nootjes en dat soort dingen. Daar ben ik mee gestopt en veel water!

Oooh, die roomboter custard cakejes inderdaad, dat zijn toch met zo'n sterretje in het midden?
Wat jij omschrijft ken ik erg goed, helaas heb ik nog te vaak van dat soort dagen.
Niet zozeer de chips en nootjes s'avonds. Maar een ongezonde koek o.i.d. tussendoor.
Heb het niet dagelijks, maar nog wel te vaak

Hier ook :) En als ik dan 1x iets in huis haalde, was het 2 dagen later wel op... Ik ben met name dol op de roze koeken, maar ook gevulde speculaas vind ik heerlijk. En met sinterklaas was het taaitaai uiteraard :P

Vandaag 1600 kcal binnengekregen en 200 verbrand met sporten. Heb me bijna de hele dag prima gevoeld. Het begint te wennen zonder snoep :) Volgende week zal rot worden, dan ben ik de hele week bij mijn ouders (en mijn vriend) thuis. Dat wordt dus heel erg veel gaan improviseren met ontbijt, lunch en avondeten bij mijn vriend, hele week halfvolle melk ipv magere (ouders kopen echt geen mager spul of light producten), grote porties avondeten. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen en of ik mezelf in kan houden.

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:29

Charaz schreef:
Ik weeg nu 84.4 kg en ben 1.67

En hoeveel moet er af, is de planning :D?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 02:04

Ik ben 1.73 en heb net gewogen en weeg 86.6 (wel dus net, 'savonds dus, gewogen).. ;( om te huilen!
Ooit ben ik al 12 kilo afgevallen en zat ik op de 76, wat ik prima vond.. nu is er dus weer heel wat bij!
Vanaf vandaag ga ik ook weer beginnen dus... frisdrank :wave: , snoepgoed :wave:
Mijn struikelblokken; onregelmatig eten (soms om 2 uur pas ontbijten), maaltijden overslaan om te kunnen snoepen ( :o ), en frisdrank!
Sporten doe ik regelmatig en gaat me goed af :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:11

Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben weer een kilo kwijt :D
Valt me alles mee, want heb het hele weekend op de bank gehangen!
Teller staat nu op -4.6 in 2.5 week.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:28

Mootje schreef:
Vanochtend op de weegschaal gestaan en ik ben weer een kilo kwijt :D
Valt me alles mee, want heb het hele weekend op de bank gehangen!
Teller staat nu op -4.6 in 2.5 week.

Wauw, dat doe je erg snel?! Hoe doe je dat dan weer :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:33

Uhm, heel 'netjes' eten, 3x in de week hardlopen (45minuten per keer) en 2 of 3x in de week paardrijden!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:49

Mootje schreef:
Uhm, heel 'netjes' eten, 3x in de week hardlopen (45minuten per keer) en 2 of 3x in de week paardrijden!

Met mes en vork en servetje? :')
Haha, nee kun je wat uitgebreider zijn in bijv. wat je eet?
Sporten doe ik gelukkig ook voldoende (minimaal 3x id week fitnessen en overige dagen rij ik vaak paard).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 09:59

:')
Ik eet eigenlijk alles, maar drink nu alleen groene thee, karnemelk en versgeperste jus. Ik ontbijt sinds ik aan het afvallen ben. Normaal deed ik dat niet (met een plak roggebrood en een halve plak 30+ kaas). Tussendoortjes zijn fruit ipv een sultana of kruidkoek. Ik weeg rijst en pasta af tot 50 gram en eet veel groenten (geen pakjes saus meet enzo). Tussen de middag wel gewoon brood, maar met mager beleg als rosbief of filet americain.

Verder heb ik nog geen koekje, snoepje of gebakje gegeten sinds ik aan bezig ben.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:25

jaa echt heel goed Mootje! En ik zag ook weer mooie lijstjes! Ik nam als tussendoortje soms ook wel ontbijtkoek of een eierkoek...daar ben ik ook vanaf gestapt, ik neem tussendoor fruit! *er liggen nu ook braaf 5 mandarijnen op mijn bureau naar me te pronken!*

mijn lijstje van gisteren:
O: meusli met melk en beetje zoetstof
T: peer
L: 3 bruine boterhammen met filet american en kipfilet
T: appel, sinaasappel en een bakje 0% vet yoghurt
D: mihoen met wokgroente, garnalen en tonijn
T: 2 plakjes ontbijtkoek

en ze zeggen dat zelfgebakken brood beter is.. waarom precies?? Ik heb gisteren van mijn vader een zelf gebakken bruinbrood gekregen..dus dat word lekker!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:28

Wiebke, waarschijnlijk omdat je met zelfgebakken brood kunt spelen met de ingredienten, bijvoorbeeld minder zout (brood staat stijf van zout) en geen conserveringsmiddelen!

Ik zie bij sommige mensen ontbijtkoek en snelle jelles voorbij komen, die zijn ook niet zo heel erg gezond :)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:30

Dreamy schreef:
Ik ben 1.73 en heb net gewogen en weeg 86.6 (wel dus net, 'savonds dus, gewogen).. ;( om te huilen!
Ooit ben ik al 12 kilo afgevallen en zat ik op de 76, wat ik prima vond.. nu is er dus weer heel wat bij!
Vanaf vandaag ga ik ook weer beginnen dus... frisdrank :wave: , snoepgoed :wave:
Mijn struikelblokken; onregelmatig eten (soms om 2 uur pas ontbijten), maaltijden overslaan om te kunnen snoepen ( :o ), en frisdrank!
Sporten doe ik regelmatig en gaat me goed af :)

Cherry! :D, wat leuk om je weer eens tegen te komen! (beter geweest als het ergens anders was natuurlijk :P)

Ik herken je verhaal. Ik woog eerst 92.2 toen ben ik afgevallen naar 79,4 en nu woog ik weer 87,5 :o
Heel veel succes in ieder geval!

Ik heb trouwens iets slims bedacht, al zeg ik het zelf!
Als ik s'ochtends vrij ben, zit ik altijd achter de laptop.
Ik, als lui wezen zijnde, heb dan altijd weinig zin om op te staan, en drink daarom bijna niets.
Nu heb ik naast me staan: Een grote mok optimel, een groot glas water en een theeglas met groene Thee.
Zo krijg ik tenminste wel mijn vocht binnen :D
Laatst bijgewerkt door Mjetterd op 01-02-12 10:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 10:30

Mootje schreef:
:')
Tussen de middag wel gewoon brood, maar met mager beleg als rosbief of filet americain.

Dat is ook geen straf toch :D
Knap hoor dat er al zoveel af is!
Bij mij is er nu pas een paar kilo af maar ik voel me al zoveel beter. Pas nu alweer een broek die ik voorheen echt niet paste!
Zit nu op zo'n 3 kilo in 2 weken denk ik.