Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 23:53

Pollewoppy schreef:
Heb je bijgelezen Pr_BillyBoy?
Er staat voor jou ook een berichtje:

Agossie schreef:
@ PR_BillyBoy: Ik krijg de indruk dat jij hier een 'gezellig kletstopic' in ziet. Ik heb zelf sterk de indruk dat mensen hier over hun psychische problemen (waaronder ikzelf) willen praten en begrip krijgen van elkaar, wat elders zo moeilijk is, omdat het om een niet zichtbare ziekte gaat. Aan 'vrolijke, off-topic one-liners' hebben we niet zoveel. Ik las dat je wel degelijk een probleem hebt. Houd het daarbij in dit topic, wellicht haal je er dan meer uit dan je denkt en kunnen we elkaar allemaal helpen.

Zij heeft me een pb gestuurd. PR_BillyBoy, je bent hier echt van harte welkom met je psychische problemen hoor. We luisteren allemaal en proberen je te helpen.

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 09:51

Goedemorgen allemaal.
Goed geslapen? Bij mij was het in slaap komen een drama. Ik had vreselijke hoofdpijn en dacht dat het wel af zou zakken als ik naar bed zou gaan. Niet dus, het werd alleen maar erger.
Uiteindelijk na een uur ofzo toch maar uit bed gegaan en een paracetamol genomen. Dat hielp wel. Vroeg gaan slapen is niet gelukt, maar uiteindelijk wel lekker geslapen en dat is het belangrijkste ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 11:51

Angela_ schreef:
Nu gaat het slecht in mijn relatie, we zijn iets langer dan een jaar samen. We hebben al veel samen meegemaakt, waaronder mijn burnout en alles kwam eruit van mijn vorige relatie. Tevens heeft hij de verkoop van mijn pony meegemaakt, waar ik nog steeds veel moeite mee heb.
Ik kan het vaak nog niet opbrengen om op stap te gaan, of me in grote gezelschappen te bevinden. Ik raak dan het overzicht kwijt ofzo, ik weet het niet. Voel me dan nog niet prettig. Daarnaast vind ik het heel moeilijk om een balans te vinden tussen werk en prive. Vooral het huishouden schiet er bij in omdat ik er geen fut meer voor heb. Dit is wat hem het meest voor de borst stuit...

Nu voel ik me weer opgejaagd, druk op de borst, en benauwd... Ben ik weer te ver gegaan? Ik wil mijn vriend ook echt niet kwijt.

Heel herkenbaar, ik woon nu een jaar samen (3 jaar relatie) en we botsen de laatste tijd ook steeds vaker. Hij ergert zich aan mijn chaotische handelen, dat k overal rotzooi eerst verzamel voordat ik het opruim of weggooi. Niet dat het hier een zwijnenstal is, maar hij doet zulke dingen eerder dan ik en ruimt dus ook automatisch mijn zooi op. En daar is 'ie ondertussen een beetje klaar mee. Ik snap het heel goed, maar ik heb soms al zoveel moeite om mezelf tot iets te zetten dat ik niet nog iets erbij kan hebben.. Denk dat dit ook door mn psychische 'ding' komt. Terwijl (als ik er gewoon even een moment voor pak) ik zo klaar ben met het opruimen in huis en even wat poetsen! *zucht*

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 12:23

Heel herkenbaar. Ik kan me ook moeilijk zetten tot de meest kleine klusjes. Dat hoort er volgens mij gewoon bij. Voordeel bij mij is dat ik een hele begripvolle vriend heb.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:10

Pollewoppy schreef:
Goedemorgen allemaal.
Goed geslapen? Bij mij was het in slaap komen een drama. Ik had vreselijke hoofdpijn en dacht dat het wel af zou zakken als ik naar bed zou gaan. Niet dus, het werd alleen maar erger.
Uiteindelijk na een uur ofzo toch maar uit bed gegaan en een paracetamol genomen. Dat hielp wel. Vroeg gaan slapen is niet gelukt, maar uiteindelijk wel lekker geslapen en dat is het belangrijkste ;)
Geluksvogel... ik heb de hele nacht met open ogen naar van alles en nog wat liggen staren omdat ik de slaap niet kon vatten... Uiteindelijk om 10 voor 8 ongeveer maar toen werd ik om 9:10 wakker gebeld door mijn leidinggevende, die mij persé wil spreken en niet begrijpt dat dit voor mij juist averechts werkt... om 10:00 uur ging de wekker (erg dat je om 10:00 de wekker moet zetten) en zat ik om 11:00 uur bij de HA. Ik ga hulp krijgen gelukkig. Haptotherapie is voor mij niet nodig denken we allebei, omdat ik geen lichamelijke klachten heb.

Ik ben zo moe...

Pollewoppy schreef:
Heel herkenbaar. Ik kan me ook moeilijk zetten tot de meest kleine klusjes. Dat hoort er volgens mij gewoon bij. Voordeel bij mij is dat ik een hele begripvolle vriend heb.
Ik moet het allemaal alleen doen... weet niet of het een voor- of nadeel is :=

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 13:42

Civ ik ga zo ff Pb in elkaar zetten met alle info.

Pw, oh dat ken ik niet in slaap kunnen vallen... vrselijk, maar dat je daarna wel lekekr geslapen hebt dat is beter , dat heb ik niet! ;(

Die kleine klusjes, daar ben ik lsecht in, zou nu nog glas weg moeten brengen nog een accepgiro in moeten vullen en vis internet bestalen, maar mijn rabo doet raar en alle afschrijveingen zijn niet gebeurd door een storing, nu zouden ze alles oplossen maar die ene accep kan ik niet meer, word alweer boos als ik eraan denk! zo erg dan ben ik gewoon niet meer leuk, heb ik wel vaker als er een paar dingen mis gaan krijg ik kortsluiting!! Baal ik van.

Agoss dat klinkt ook niet echt goed dat je heel de nacht wakker lag, en dan nog druk van je werk, dat is gevaarlijk,
maar je krijgt hulp? Weten ze al hoe?

Petu gewoon even doen wat goed voelt , tuurlijk moeten er dingetjes gebeuren , maar dat zijn geen 1 ste levensbehoeftes! Snap dat je vriend daar ook wel moeite mee heeft, maar je kan nu niet anders! Probeer er niet te zwaar aan te tillen

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:09

PW, hoe is het nu met je hoofdpijn? Lekker slapen is echt een voordeel, nu mijn vriend thuis is slaap ik ook weer goed maar het zal weer wel een wat worden morgen als hij weg is, dan hoor ik alles etc.

Ik herken het ook wel dat het moeilijk is om je ergens toe te zetten, vind dat wel vervelend zeker nu mn vriend thuis is wel ik niet de hele tijd op de bank zitten. Ben veel emotioneler en vermoeider de laatste dagen, weet niet hoe het komt. Heb ook weer even nergens zin in.

Agossie, goed dat je naar de HA bent gegaan, wat voor hulp krijg je? En wat heeft de HA vastgesteld? Heb je iets gekregen van medicijnen? Je zou misschien tijdelijk iets kunnen nemen zodat je wel wat slaapt? Sterkte.

Daijano,zal je pb lezen, ben benieuwd. Kreeg net weer een telefoontje over mn paardje, deze meneer dacht dat het nooit iets zou worden een angsthaas met een jong paard, dat klinkt weer lekker hoopvol. Hoe voel jij je nu? Beetje geslapen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:14

Misschien even echt offtopic, maar CIV, trek het je niet aan. Ik ben ook een angsthaas en ik heb destijds mijn haflinger zelf ingereden en geloof ze was een draak! Waar woon je ergens? Misschien weet ik iemand die je kan helpen.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:22

Weet niet of het heel erg offtopic is want ik ben mede door mn vorige paard thuis komen te zitten (lang verhaal)Nu het met haar niet zo lukt en alles erom heen komt dat mijn herstel ook weer niet ten goede. Kan me er echt druk om maken want ik vind het zo jammer, het is zo'n mooi, goed, lief paardje en ik wil zo graag maar ik durf niet :? . Woon in Zeeland dus niet bij jou in de buurt helaas. Is het bij jou allemaal goed gekomen? Lief dat je meedenkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 14:39

Mijn allereerste tip: er niet op gaan zitten! Klikt misschien stom maar begin van voren af aan. Doe net alsof ze nog niks kent, dus geen halster niks. Dan kan alles alleen maar meevallen. Begin met grondwerk, longeren, vrijheidsdressuur, samen wandelen langs de weg, poetsen of gewoon domweg naar haar kijken. geen hoofdstel, geen bit, geen zadel, alleen een touwtje en een halster. Al doe je dit 2 jaar, wat maakt jou het uit? Pas als jij 300% vertrouwen in je paard heb ga je een ienieminie stapje verder. Dus gewoon niet wegbrengen, geen druk erachter, ik neem aan dat je paard nog jong is? Wat is je doel? is dit haalbaar?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:12

Idd, lekker omtutten met je paard. Niks moet alles mag. En wat anderen ervan vinden? Jammer dan, het is jouw paardje.
Als je iemand vindt die haar ondertussen wel door wil rijden is dat natuurlijk hartstikke fijn, maar vind je niemand, ook goed.
Sluit me helemaal bij Angela_ aan.

Verder gaat het met mij wel aardig. Geen hoofdpijn meer gelukkig. Verder echt een oppepper gehad van mijn geslaagde inspanningstest zaterdag. Ben er nog helemaal blij van ;)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 15:45

Agossie schreef:
Haptotherapie is voor mij niet nodig denken we allebei, omdat ik geen lichamelijke klachten heb.

Ik begin nu dan te twijfelen of hatonomie wel wat voor mij is, ik heb ook geen lichamelijke klachten, maar dat is volgens mij ook niet nodig toch?

_Pilipa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:05

Pollewoppy schreef:
Agossie schreef:
Haptotherapie is voor mij niet nodig denken we allebei, omdat ik geen lichamelijke klachten heb.

Ik begin nu dan te twijfelen of hatonomie wel wat voor mij is, ik heb ook geen lichamelijke klachten, maar dat is volgens mij ook niet nodig toch?

Pw niet twijfelen, haptonomie is niet alleen voor lichamelijke klachten ( wat zijn de echte lichamelijke klachten?) alles speelt zich in je lijf af wat er in je hoofd mis gaat uit zich ook lichamelijk!
Het is gevoels therapie waarbij je echt bij jezelf terug komt, je leert echt te voelen!
Ik denk dat het juist goed effect heeft bij je zeker als ik lees wat je klachten zijn, maar het is voor ieder persoonlijk of het bevalt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 16:55

heeft iemand misschien een link waar haptonomie duidelijk omschreven staat? Ben nieuwsgierig wat het is en of het ook iets voor mij is.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 17:02

Kom nog eens even een boodschap brengen :D

Afbeelding

Voor iedereen hier :(:)

Hier gaat het weer redelijk, soms nog eens een dipje.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:13

Bedankt dames voor de tips en persoonlijke berichtjes, dat doet me goed. Moet inderdaad niets en ga haar zo gewoon even lekker poetsen. Ze staat hele dagen in de wei en is nog maar 3 dus we hebben eigenlijk ook alle tijd. Mijn doel is om er ooit zelf mee rond te rijden. Moet trouwens vanaf volgende week de WW in, er verandert eigenlijk niets behalve dan dat ik sollicitatieplicht heb maar solliciteren deed ik toch al. Helaas weer opnieuw een uitkering aanvragen, krijgen we die ellende weer maar het moest er eens van komen. Hoe gaat het met jullie?

Haptotherapie tegen lichamelijke klachten? Wilde zowiezo maandag al informeren bij de Psych. maar ik zou heel graag van die lichamelijke klachen afkomen, dat maakt me soms zo onzeker/angstig. Als dat helpt denk ik toch dat ik dat wel wil doen. PW druk op de borst is toch ook een lichamelijke klacht? Heb je al iets gehoord?

Sam, hoe is het met jou? Lief kaartje voor ons, bedankt.

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:18

Hier wel alles goed :j Gisteren giga baaldag gehad, waarvan ik niet weet of het mijn depressie was, of mijn hormonen := Maar ja, zal wel los lopen denk ik dan.

Voor vandaag dus ook helemaal niks moeten, heerlijk. Vent net na de AH gestuurd, en schoonloeder gaat zo koken, dus heeerlijk rustig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:18

Druk op de borst heb ik ook, dat is het vervelendste van allemaal.

CIV: ik durf te wedden dat jij op den duur zelf op je paard gaat rijden, en voor je paard is het alleen maar goed als je nu niet op haar rijd. Kan ze fijn uitgroeien en een goede band met jou opbouwen. Ik weet zeker dat je op een gegeven moment zo opstapt en wegrijd. En ik weet ook dat dit nu onmogelijk lijkt. :D

Mag ik overigens vragen welke lichamelijke klachten jullie hebben?

Ik merk ook dat mijn berichtjes chaotischer worden..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 18:51

Dat chaotische komt door het niet kunnen concentreren. Is heel "normaal". Mijn lichamelijke klachten vielen geloof ik nog redelijk mee. Ik had altijd veel last van rug- en hoofdpijn, en was vaak duizelig. Verder wel eens last van mn darmen, maar dat was het gelukkig ook zon beetje. Nu is dat allemaal wel ver weg. Al heb ik nog steeds dat ik me moeilijk kan concentreren en me nergens toe kan zetten.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 19:50

Pffff Ik ben weer vreselijk onrustig. Kwam opeens eind van de middag weer opzetten en ik weet niet waarom. Ben trillerig en heb weer een drukkend gevoel op mijn borst. Echt heel irritant. (Zat ik net vanmiddag te posten dat het zo goed gaat ;( )

Het chaotische komt inderdaad door het slecht kunnen concentreren. Dat heb ik ook een hele tijd gehad. Ik merk dat mijn concentratie ietsje beter wordt. Ben weer aan het lezen en dat heb ik een tijd niet gedaan.

@ CIV: Ik heb (helaas) nog niks gehoord op mijn mailtje.
@ Angela_ Ik heb nu zoals ik al schreef die druk weer en ben weer heel trillerig (bibberbenen noem ik het altijd). Verder gaan de spieren in mijn nek, schouders en rug gauw vastzitten bij spanning. Naast druk op de borst heb ik een hele tijd steken gehad bij mijn ribben. Echt heel vervelend.
@ Samantha: Ik kan me ook nog steeds nergens toe zetten. En dan erger ik me weer aan mezelf. Wel fijn om te lezen dat er meer last van hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:03

Oh meiden.. Ik voel me zo beroerd nu.. Ik ga denk ik maar op bed liggen..

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:10

He meiden :(:) Ik voel met jullie mee. Ik voel me ook weer ellendig nu. Alleen heb ik het idee dat ik wat grieperig ben op het moment :(

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:45

Angela wat vervelend :(:) weet je hoe het komt? Rustig aan doen en goed op jezelf passen. Ik denk ook wel dat het goed komt met mn paardje, ben de enige hier. De lichamelijke klachten die ik had begonnen met druk op de borst, later steken op de borst dit was op vakantie, dacht dat ik doodging, wat was dat ellendig.We zijn terug gekomen. Daarna heb ik verschillende dingen erbij gekregen, pijn in mn borst hier zijn foto's van gemaakt maar gelukkig niets ernstig. Krijg regelmatig blaasontsteking, pijn in mn buik, duizelig, nogsteeds pijn op de borst etc. Val een beetje van het een in het ander en ben steeds bang dat het iets ernstigs is.

PW jammer dat het weer even minder gaat, denk aan vorige week en probeer dat gevoel terug te halen, toen ging het goed. De dagen zijn misschien toch wat te druk voor je geweest?

Sam beterschap en hou ons op de hoogte, leuk dat je steeds even komt posten. Hoe gaat het met de kleine, verloopt alles voorspoedig?

Nou vanavond bij mn paardje geweest, heb haar lekker gepoetst, ze was braaf. Alles eromheen was minder maar daar moet ik me niet oprichten. Voel me verder wel goed. Nogsteeds wel erg emotioneel, kan op ieder moment gaan huilen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:50

Is een andere stalling geen optie? Want zo afgekraakt worden telkens weer lijkt me ook niet bevorderlijk?

Ik lig nu in bed, met katten, tv en laptop. Gaat redelijk, wel nog druk op de borst. Ik ga morgen naar de fysiotherapeut in het dorp, zag net op zijn site dat hij ook haptonomie doet. In het psychiatrische wil ik het niet meer zoeken, ik ga het nu eens in deze richting zoeken. Misschien dat ik ook weer een dagboekje (gedachtenboekje) ga bij houden. Doet iemand dit van jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-09 20:51

hey meiden...ik ben 2 dagen bij goede vriend van me geweest,even tot rust komen.
vandaag gesprek met mijn teamleidster gehad. was erg confronterend...en nu nog meer in de war.
want alles komt zo dichtbij,we gaan samen een gesprek plannen bij m&o(mens&organisatie,soort personeelszaken)om te kijken of er wellicht ergens anders binnen de organisatie voor me te doen is.
zou betekenen dat ik dus van de groep afga(ben groepsleidster).Als ik daaraan denk lucht het me enerzijds op,anderzijds maakt het me verdrietig want ik was stiekem ook wel gek op mn werk. Alleen die agressie/onvoorspelbaarheid in het gedrag(ik weet waarom ik dat niet trek,ga ik hier niet posten.maar heeft met verleden te maken.).

AL met al weet ik het dus niet zo goed...