[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Essepoester

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 13:25

maikeltje schreef:
thabs, heb je tussendoor misschien kinderen gekregen? En misschien borstvoeding gegeven? Daar kan het ook mee te maken hebben, in dat geval hoeft het niet persé aan de pil te liggen.

Nee ik ben net 17 dus liever niet Clown
Ook ben ik een heeel stuk minder ongesteld geworden, bijna niks meer eigenlijk..
terwijl ik voorheen bijna niet naar school kon als ik ongesteld was..

Stephtj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 18:14

Met de Yasmin ben ik niet meer aangekomen, maar die 10 kg moet er toch echt wel af hoor Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 20:58

thabs schreef:
maikeltje schreef:
thabs, heb je tussendoor misschien kinderen gekregen? En misschien borstvoeding gegeven? Daar kan het ook mee te maken hebben, in dat geval hoeft het niet persé aan de pil te liggen.

Nee ik ben net 17 dus liever niet Clown
Ook ben ik een heeel stuk minder ongesteld geworden, bijna niks meer eigenlijk..
terwijl ik voorheen bijna niet naar school kon als ik ongesteld was..

Oja, dat zou een beetje vroeg zijn Haha! Haha! Sorry, dan weet ik er geen verklaring voor. De huisarts zou evt je vragen kunnen beantwoorden...

Essepoester

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 21:00

haha inderdaad!
Lijkt me niet echt erg ofzo, dus vond het niet echt nodig om naar de dokter te gaan.. (kan er meestal ook niks aan doen ofzo)

Moet eerlijk zeggen, van mn borsten baal ik wel een beetje.. de rest maakt me niet zo veel uit:+

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 13:51

Ik ben sinds bijna een maandje nu aan de prikpil. Daarvoor heb ik verschillende pillen gebruikt (microgynon, trigynon en diane) maar van alle 3 kreeg ik onwijs veel puisten en zat ik niet lekker in mijn vel. Na een hormoonloze maand (naja hormonen van buitenaf dan) ben ik nu aan de prikpil begonnen. Tot nu toe bevalt het me wel goed, maar ik heb ook wel andere verhalen gehoord.
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met de prikpil?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 14:14

zijn hier mensen die maanden na het plaatsen van een Mirena nog last hebben van pijn in de onderbuik?
Ik namelijk af en toe wel,ik maak me best wel zorgen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:05

in nuvaring zitten niet minder hormonen, worden wel gelijkmatiger afgegeven.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:51

Ik ben al 4 weken ongesteld na het plaatsen van het Mirena spiraaltje. Mijn arst zei wel dat het 6 weken kon aanhouden. Maar hier ben ik ook niet echt blij mee. Maar ja, ik wacht het nog wel ff af.

Heeft een van jullie daar ook nog zolang last van gehad na het plaatsen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:32

Van het lang doorbloeden heb ik geen last gehad.

Wel voel ik mijn ongesteldheid nu aankomen, wat ik voorheen niet deed. Ook heb ik elke keer een periode dat mijn baarmoedermond pijn gaat doen bij het vrijen, iemand anders daar nog last van?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:57

Anoniem schreef:
zijn hier mensen die maanden na het plaatsen van een Mirena nog last hebben van pijn in de onderbuik?
Ik namelijk af en toe wel,ik maak me best wel zorgen.

Hoe lang heb je je mirenaspiraal nu?
Bij mij is het de eerste week sowieso erg gevoelig geweest, en daarna nog een maand of twee gevoelig als ik erg actief aan het sporten was (doorzitten te paard, of bijvoorbeeld hardlopen ofzo). Daarna is het weggegaan, ik heb nu nergens last van!

Ik voel tegenwoordig wel zowel mijn eisprong als het begin van de menstruatie aankomen, maar daar had ik voordat ik aan de pil ging, dus zonder anticonceptie, ook al last van, maar dan vele malen erger. Nu is het een beetje een zeurderig gevoel, niet echt heftige krampen ofzo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:00

Met pil heb je GEEN eisprong dacht ik?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:59

poes schreef:
in nuvaring zitten niet minder hormonen, worden wel gelijkmatiger afgegeven.

In de Nuvaring zitten volgens mijn huisarts wel minder hormonen hoor, dat was voor mij nl. 1 van de redenen om niet weer voor de pil te kiezen maar voor de Nuvaring Ja

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:37

Nee hoor, de Nuvaring bevat ongeveer evenveel hormonen als lichte pilsoorten, bijvoorbeeld:

Nuvaring: geeft iedere dag 120 microgram etonogestrel en 15 microgram ethinyloestradiol af.
Microgynon 20:elke tablet bevat 100 microgram levonorgestrel en 20 microgram ethinylestradiol.

Zoals Poes al aangeeft gaat het wel wat gelijkmatiger. Zelf had ik echter van de Nuvaring heel erg veel last (bijwerkingen) en nu ben ik weer overgegaan op de MG 20. Het kan goed zijn dat het verschil in progestageen (levonorgestrel vs. etonogestrel) mijn bijwerkingen verklaart.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 18:38

Kyno schreef:
Die gebruiken we zowieso altijd wel. Ik vind het zonder de pil toch een beetje link. Er hoeft maar een klein dingetje fout te gaan.....

[Ja ik ben misschien wat zeikerig Bloos! Ik wil gewoon écht NIET zwanger worden. Zeg maar Vork Hihi]

Hier hetzelfde Tong uitsteken

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 19:47

Bealy schreef:
Nee hoor, de Nuvaring bevat ongeveer evenveel hormonen als lichte pilsoorten, bijvoorbeeld:

Nuvaring: geeft iedere dag 120 microgram etonogestrel en 15 microgram ethinyloestradiol af.
Microgynon 20:elke tablet bevat 100 microgram levonorgestrel en 20 microgram ethinylestradiol.

Ik lees het nu inderdaad op de website van nuvaring:
NuvaRing bevat dezelfde hormonen als veel anticonceptiepillen: oestrogeen en progestageen. De hoeveelheid hormoon in NuvaRing is echter bijzonder klein in vergelijking met veel pillen. De meest gebruikte pillen geven dagelijks een dosis oestrogeen af van 30 microgram, terwijl NuvaRing slechts 15 microgram oestrogeen per dag afgeeft. NuvaRing is dan ook één van de lichtste vormen van hormonale anticonceptie.

M'n huisarts is daar dan niet helemaal duidelijk in geweest, ze deed het echt overkomen alsof het een wereld van verschil was met de pil wat hormonen betreft.
Ik had zelf de Microgynon, maar had daar wel erg veel last van: stemmingswisselingen, veel aangekomen.
De nuvaring bevalt me tot nu toe erg goed, maar gebruik 'm nog geen lange tijd en weet niet hoe prettig het is als je daarwerkelijk ermee vrijt Knipoog

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 20:00

poes schreef:
Met pil heb je GEEN eisprong dacht ik?

Met de pil inderdaad niet nee... Met de mirena wel, en daar ging het in het stukje waar jij op reageert, over Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:13

quote="Marije_jiplover"][Hoe lang heb je je mirenaspiraal nu?
Bij mij is het de eerste week sowieso erg gevoelig geweest, en daarna nog een maand of twee gevoelig als ik erg actief aan het sporten was (doorzitten te paard, of bijvoorbeeld hardlopen ofzo). Daarna is het weggegaan, ik heb nu nergens last van!

Ik voel tegenwoordig wel zowel mijn eisprong als het begin van de menstruatie aankomen, maar daar had ik voordat ik aan de pil ging, dus zonder anticonceptie, ook al last van, maar dan vele malen erger. Nu is het een beetje een zeurderig gevoel, niet echt heftige krampen ofzo.[/quote]

Ik heb mijn spiraal vanaf midden augustus.
Misschien is het wel een eisprong die ik voel,of toch een soort ongesteldheid(zo voelt het in elk geval)
Het is niet heel erg heftig,wel vervelend...verlies geen bloed ofzo.

Seventje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:52

Ik heb eigenlijk alleen 2 dagen veel buikpijn gehad na het plaatsen van het Mirena spiraaltje. Nu heb ik eigenlijk nergens last van behalve dan dat ik door blijf bloeden. Niet ernstig maar wel zo dat ik een aantal mini Ob tampons nodig heb per dag. En dat nu al 4 weken. En daar baal ik wel een beetje van eigenlijk. Maar ja...

En voor de rest met fanatiek sporten endergelijke geen last. En daar ben ik eigenlijk wel blij mee. Want ik heb nogal een druk leven Knipoog

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 21:54

Inderdaad, bij de pil heb je geen eisprong meer, maar zoals hierboven al gezegd bij de mirenaspiraal weer wel. En dat gevoel is vergelijkbaar met het gevoel van mijn eisprong van vóórdat ik aan de pil ging (en dus nog geen anticonceptiemiddel gebruikte). Ik heb dus eerst een tijdje de pil geslikt en ben daarna overgegaan op het mirenaspiraal.

@darkchrystal: Het gevoel van de eisprong zit wat hoger en meer naar mijn rug, op de plek waar de eierstokken ook zitten. Is niet helemaal hetzelfde gevoel als de menstruatie'krampen'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 22:23

bedankt voor de info.
Ik heb echt pijn in mijn onderbuik.Nouja,pijn is een groot woord(niet zoals echte menstruatiepijn)het is meer dat ik "iets"voel. Beetje vergelijkbaar met wanneer je nodig moet plassen zeg maar,soort "druk".
Spiraal is na 6 weken getest,het zat goed.
De touwtjes kan ik ook voelen,hij zit er dus nog wel.
Toch vind ik het een gek gevoel...

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:12

Even een vraagje he, moet je voor de morningafterpil een recept hebben?
Een vriendin van mij heeft hem namelijk nodig, maar durft niet naar de dokter..

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:21

Is er iemand bekend met de pil Stediril 30?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 10:49

Fleur_V schreef:
Even een vraagje he, moet je voor de morningafterpil een recept hebben?
Een vriendin van mij heeft hem namelijk nodig, maar durft niet naar de dokter..

Nee hoor die kan je gewoon bij de drogist halen. Tenminste ik ga er even vanuit dat je in nederland woont, belgie weet ik niet. Doe het wel zo snel mogelijk, dan is ie het betrouwbaarst..

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:22

Hi, Ik slik nu al weer even de pil, maar heb mijn laatste stopweek wat eerder ingelast en ben per ongeluk 2 dagen later weer begonnen. (gisteren.)
Vandaag heb ik gemeenschap gehad, kan dit kwaad ?

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:52

Ja, je was niet beschermd omdat je er in week één twee vergeten bent.