Bealy schreef:Nee hoor, de Nuvaring bevat ongeveer evenveel hormonen als lichte pilsoorten, bijvoorbeeld:
Nuvaring: geeft iedere dag 120 microgram etonogestrel en 15 microgram ethinyloestradiol af.
Microgynon 20:elke tablet bevat 100 microgram levonorgestrel en 20 microgram ethinylestradiol.
Ik lees het nu inderdaad op de website van nuvaring:
NuvaRing bevat dezelfde hormonen als veel anticonceptiepillen: oestrogeen en progestageen. De hoeveelheid hormoon in NuvaRing is echter bijzonder klein in vergelijking met veel pillen. De meest gebruikte pillen geven dagelijks een dosis oestrogeen af van 30 microgram, terwijl NuvaRing slechts 15 microgram oestrogeen per dag afgeeft. NuvaRing is dan ook één van de lichtste vormen van hormonale anticonceptie.
M'n huisarts is daar dan niet helemaal duidelijk in geweest, ze deed het echt overkomen alsof het een wereld van verschil was met de pil wat hormonen betreft.
Ik had zelf de Microgynon, maar had daar wel erg veel last van: stemmingswisselingen, veel aangekomen.
De nuvaring bevalt me tot nu toe erg goed, maar gebruik 'm nog geen lange tijd en weet niet hoe prettig het is als je daarwerkelijk ermee vrijt