Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphx93

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 05:49

@iris, je bent een fantastische mama en doet het ontzettend goed! Fijn dat hij is aangekomen, hopelijk blijft dat in een stijgende lijn doorgaan. Nu nog hopen dat er nog ontdekt wordt waar de krijsbuien vandaan komen :)

Met ons gaat het eigelijk heel goed. Sarah is echt de meest makkelijke baby. Zo’n verademing na mijn eerste met kma en reflux.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:04

Och jeetje... Dat is dan niet even een krampje van 1.5 uur..

Zeg maar als ik teveel vraag hoor...

Melk allergie al getest? Jij kan ook dingen doorgeven via je BV. Nuttig je zelf koemelk producten?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:15

Stille meelezer maar Jollliegirl je bedoelt het vast super goed maar soms is alleen begrip genoeg…
Iris is met haar kindje in het ziekenhuis geweest en daar zullen ze echt aan heel veel dingen hebben gedacht en besproken…..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 08:22

Alja schreef:
Stille meelezer maar Jollliegirl je bedoelt het vast super goed maar soms is alleen begrip genoeg…
Iris is met haar kindje in het ziekenhuis geweest en daar zullen ze echt aan heel veel dingen hebben gedacht en besproken…..

Vandaar dat ik het ook aangeef, als ze er niet op zit te wachten, meld dit.

Bedoel het zeer zeker goed.
Vind het gewoon rot dat haar kindje zich zo voelt en zijzelf ook.
Zou niet te best zijn als Iris hierdoor straks net als mij in een heftige depressie valt, dan ben je verder van huis.

Vind het dubbel...ene kant denk ik, mond houden.. je weet hoe het voelt.
Andere kant denk ik, je zal maar net dát gene opperen waar toevallig even niet aan gedacht is..

Herken het van een pas bevallen vriendin... Niemand heeft in het heetst van de strijd gemeld dat zij zelf even moest stoppen met melkproducten nuttigen om te kijken wat dit deed met haar kindje...
Die bleek een koe melk allergie te hebben, wat echt enkel via de BV doorkwam bij de kleine.
Het had ze weken onderzoeken en tobben kunnen schelen...

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 09:33

Het is vast lief bedoelt maar een pp depressie is van meer afhankelijk dan alleen het huilen van een baby en eventuele vermoeidheid. Ik weet bijna zeker met alle hulp die gezocht wordt dat er ook oog wordt gehouden op Iris en haar gezin. Er zal geen zorg verlener zijn die denkt dat het makkelijk is voor hun.

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 14:26

iirrssjjee schreef:
Wij zijn inmiddels weer lekker thuis! Hij was 80 gram aangekomen in 24 uur, dus dat was heel mooi. Hij heeft in het ziekenhuis maar 2x een krijsbui gehad, die zijn door artsen onderzocht maar (helaas) is er geen oorzaak voor gevonden....
Nu weer even bijkomen en acclimatiseren thuis!

[ Afbeelding ]

Wat fijn dat hij bijgekomen is! Nu fulltime kolven voor jou of ? Hopelijk nu wat rustiger vaarwater voor jullie :knuffel:

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 15:22

Renee schreef:
Het is vast lief bedoelt maar een pp depressie is van meer afhankelijk dan alleen het huilen van een baby en eventuele vermoeidheid. Ik weet bijna zeker met alle hulp die gezocht wordt dat er ook oog wordt gehouden op Iris en haar gezin. Er zal geen zorg verlener zijn die denkt dat het makkelijk is voor hun.

Dat eerste hoef je mij niet te vertellen, daar kamp ik zelf ook mee en ons babytje huilt niet eens veel.
Ik snap ook wel wat oorzaken hiervan zijn..

Ik geloof dat ik weer eens verkeer begrepen ben...ik ga wel weer op meeleesmodus.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 16:28

Jolliegirl schreef:
Renee schreef:

Dat eerste hoef je mij niet te vertellen, daar kamp ik zelf ook mee en ons babytje huilt niet eens veel.
Ik snap ook wel wat oorzaken hiervan zijn..

Ik geloof dat ik weer eens verkeer begrepen ben...ik ga wel weer op meeleesmodus.

Blijkbaar begrijp ik je verkeerd maar ik reageer op wat je zelf toevoegt. Zelf vind ik het belangrijk om ruimte en begrip te houden als je in een depressie beland met een vrolijk niks aan de hand kindje. Het zijn los staande zaken die ook samen kunnen komen en elkaar kunnen versterken.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 18:27

Solleke_Noah schreef:
iirrssjjee schreef:
Wij zijn inmiddels weer lekker thuis! Hij was 80 gram aangekomen in 24 uur, dus dat was heel mooi. Hij heeft in het ziekenhuis maar 2x een krijsbui gehad, die zijn door artsen onderzocht maar (helaas) is er geen oorzaak voor gevonden....
Nu weer even bijkomen en acclimatiseren thuis!

[ Afbeelding ]

Wat fijn dat hij bijgekomen is! Nu fulltime kolven voor jou of ? Hopelijk nu wat rustiger vaarwater voor jullie :knuffel:

Hij begint de voeding aan de borst, daarna een flesje van 50ml ongeveer. Na het flesje kolf ik mijn borsten leeg. Meestal is dat tussen de 50 en 70 (in de kraamweek was het soms 90ml uit 1 borst, hoe bedoel je productiedip :') ), die ik dus meteen gebruik voor het flesje na de volgende voeding. Even goed kijken hoe hij blijft groeien nu. Ik mag evt voor en na het aanleggen wegen, zodat ik wat meer visueel heb hoeveel hij gedronken heef tuit de borst. Dat was in het ziekenhuis telkens 50-60ml, vandaar telkens aanvullen met 50ml. Het is voor hem te zwaar om 1 borst helemaal leeg te deknken of uit beide borsten te drinken, dus we lossen het voor nu even zo op! Ik wil namelijk wel heel graag live bv blijven geven. Hopelijk over een poosje geen flesje meer nodig!

Ter aanvulling; al het meedenken is heel lief, maar in het ziekenhuis is in principe alles nagekeken en getest.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:10

Met een vrolijk niets aan de hand kindje?
Bedoel je te zeggen dat ik een vrolijk niets aan de hand kindje heb of ga ik jou nu écht verkeerd begrijpen?

Want als je bovenstaand bedoeld dan heb je het volledig mis...jullie hebben geen idee waar wij doorheen gaan momenteel..behalve degene met wie ik onwijs fijn contact heb via whatsapp.
Het heeft niet alleen maar met huilen te maken...

Maar ik geloof dat ik me nu even aangevallen voel terwijl dit waarschijnlijk helemaal niet de bedoeling is...
En dat is momenteel mijn tekortkoming hoor,niet die van jou Renee.
Dit komt, jawel, door mijn huidige toestand.

Fijn te weten Iris dat alles gecheckt is.
En ik duim voor je dat je weer gewoon bv kunt geven, en als dit echt niet gaat zit er maar 1 ding op, kiezen voor je kindje :knuffel:

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-25 19:30

Ik snap niet waarom je de behoefte hebt om mij aan te vallen door alles wat ik zeg op jezelf te betrekken. Dat vind ik eigenlijk behoorlijk onnodig en niet zo prettig.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:34

Omdat je reageert op mijn quotes die je toevoegd. Daarom.
Dan moet je me niet quoten en los reageren.

Niet zo gek dat ik ervanuit ga dat je op mij reageert toch?

En ik val je niet aan. Ik blijf hartstikke netjes de dingen op mezelf betrekken en stel vragen.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:40

Lieve Iris, fijn dat het bij jullie beter gaat en jullie weer thuis zijn. Heb vol vertrouwen in jullie dat jullie weer terug komen bij volledig borstvoeding. Als ik terug kijk zijn wij in een week of drie van volledig sonde naar volledig borstvoeding gegaan (met flesjes als tussenstap), hoop dat het bij jullie vlot gaat.

Jolliegirl, ik heb even met verbazing Renee haar bericht terug gelezen of ik het misschien verkeerd onthouden heb. Maar ik zie echt in Renee haar bericht op geen manier dat ze jou bedoelt met ‘een vrolijk kindje’ hoogstens dat het voor haar belangrijk is duidelijk te maken dat een vrolijk kindje niet automatisch betekend dat het mentaal goed gaat met de moeder. En dat is volgens mij wat jij ook zegt.
Jouw laatste paar berichten komen op mij inderdaad over alsof jij je aangevallen voelt, maar ik ervaar de berichten van de anderen niet als aanvallend naar jou toe (eerder als vriendelijk/rekening houdend met). Jouw berichten vind ik echter niet zo prettig verwoord op dit moment.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:45

Dat komt omdat ik me aangevallen voel...en ik mij dan moeilijker kan verwoorden in deze hoedanigheid hoe ik nu ben...

En ja dit was precies wat ik zei...aan een kindje hoef je niet te zien hoe het.met de moeder gaat

Wellicht is dit topic niet meer de juiste plek nu voor mij om mee te kletsen.

Ik dacht dat moeder worden leuk was... Alles heeft het tegendeel bewezen.. en dan is het zwaar om je aangevallen te voelen door zinnetjes die je interpreteren kunt op betrekking naar jezelf...

Ik ga dan ook dit topic verlaten, het zou niet eerlijk zijn als ik dingen ga zeggen die ik niet meen en die nu uit irritatie zouden komen.

Het gaat hier nog altijd niet goed. Er is een psychiatrische mallemolen aan de gang en ik hoop de oude ik weer te worden en mer volle teugen veilig van mijn kind te kunnen gaan houden en genieten.

Ik wil jullie bedanken voor de fijne tijd in dit topic tijdens de zwangerschap! :*

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 19:49

In geschreven tekst ontstaan makkelijk misverstanden, ik denk dat iedereen het wel goed bedoelt naar elkaar toe. Niemand hoeft het topic te verlaten he :)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:26

Inderdaad, niemand hoeft het topic uit.

Jolliegirl, wat vervelend voor je! Ik hoop dat snel geholpen kan worden zodat je je mentaal ook weer snel beter voelt en kan genieten van je kleintje.

Iris, fijn dat jullie weer thuis zijn! Hopelijk laat Sander nu een stijgende lijn zien en mogen jullie wat vaker genieten van zijn stralende lach.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 20:27

We doen allemaal ons best en het beste voor onze kindjes. Ik denk dat we allemaal heel goed beseffen dat het niet allemaal rozengeur en maneschijn is, zelf zonder obstakels van krampjes, allergieën of andere medische of mentale hobbels.

Maar we zijn allemaal goede moeders en op zoek naar de modus operandi in de nieuwe gezinssituatie.

Iris, waar fijn dat jullie in ieder geval weer thuis zijn. De onzekerheid over wat er nou aan de hand is, is killing. Je kan je zo verschikkelijk machteloos voelen op zulke momenten. Ik hoop dat er snel wat duidelijkheid komt of dat hij er overheen groeit en hij weer lekker babyspekjes kan gaan kweken.

Wij hebben trouwens ook ortiflohr start gebruikt tegen de krampjes. Ik had het al eerder geplaatst hier, maar voor ons was dat echt een oplossing: binnen vier dagen krampen weg. Dus voor wie er wat aan heeft, dat spul is top!

Wij krijgen morgen een preverbale logopedist langs om te helpen bij het voeden. Het lijkt erop dat m'n zoontje niet goed het vacuüm kan houden, waardoor hij onrustig drinkt en bij een kleine speen niets binnenkrijgt en met een grotere speen alles eruit loopt. Dit lijkt te komen door een strak lipbandje, maar zou met oefeningen beter moeten kunnen worden. Ik ben benieuwd!

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-25 21:22

Renee schreef:

Ik wil hier nog even wat over zeggen trouwens. Ik heb met een maatschappelijk werkster in het ziekenhuis gesproken. Deze mag ik gewoon bellen, ook al is Sander niet meer opgenomen.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 17:17

Is Sander alweer wat aangekomen Iris?

Wij doen sinds een paar dagen in de nacht inbakeren, wat een uitvinding is dat joh! Ze slaapt nu het grootste deel van de nacht in de cosleeper ipv op mij. En nog maar één voeding per nacht. Ze zit sowieso maar op vijf flesjes per 24 uur.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 18:20

Ja ietsjes Floko. Het houd niet over, maar iets is beter dan niets! Blijft nu parallel aan de -2,5 lijn, maar het liefst willen we hem erboven natuurlijk!

We hebben trouwens nog wel een ontdekking gedaan. Of nouja, we, de lactatiekundige... Zij is vorige week geweest en constateerde dat hij een te strakke tongriem had.... Daar is hij donderdag voor behandeld in Middelburg en hij is een compleet andere baby! Vrolijk, gezellig, wakker.... Huilt alleen nog maar af en toe en is dan super makkelijk te troosten!

Hij is een flinke inhaalslag aan het maken. Drinkt nu elke 2u een fles van 100ml gekolfde melk leeg.... sNachts drinkt hij nog aan de borst. Hopelijk kunnen we flesjes gaan afbouwen en dan steeds meer aan de borst drinken! Maar dat kost hem nu vaak nog veel moeite, dus daarom overdag nog even met flesjes aan de gang.

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-25 23:07

Ohh wat fijn dat ze dat gevonden hebben en zoveel verschil maakt! Dan gaat ie vast sneller groeien nu :)F

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 06:32

iirrssjjee schreef:
Ja ietsjes Floko. Het houd niet over, maar iets is beter dan niets! Blijft nu parallel aan de -2,5 lijn, maar het liefst willen we hem erboven natuurlijk!

We hebben trouwens nog wel een ontdekking gedaan. Of nouja, we, de lactatiekundige... Zij is vorige week geweest en constateerde dat hij een te strakke tongriem had.... Daar is hij donderdag voor behandeld in Middelburg en hij is een compleet andere baby! Vrolijk, gezellig, wakker.... Huilt alleen nog maar af en toe en is dan super makkelijk te troosten!

Hij is een flinke inhaalslag aan het maken. Drinkt nu elke 2u een fles van 100ml gekolfde melk leeg.... sNachts drinkt hij nog aan de borst. Hopelijk kunnen we flesjes gaan afbouwen en dan steeds meer aan de borst drinken! Maar dat kost hem nu vaak nog veel moeite, dus daarom overdag nog even met flesjes aan de gang.

Super zeg dat hij het zo goed doet nu <3 zal vast een hele opluchting zijn!

@Floko: inbakeren werkt goed he! 1 voeding per nacht klinkt heel goed te doen.

Nog iemand al kennisgemaakt met de vier maanden slaapregressie? It hits hard hier _O- Mijn super flinke baby'tje dat normaal enkel om 3u een flesje krijgt, heeft nu een ritme van 22u, 00u, 2u, 4u en 6u opstaantijd. Auw #) Gelukkig kan ik er wel wat mee lachen, uit ervaring met ons eerste zoontje weet ik dat het maar een fase is. Ben wel kapot moe en volgende week start ik weer met werken. Hopelijk zijn we snel deze regressie door!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:04

Wat fijn dat inbakeren zo goed werkt Floko!

En klinkt als goede vooruitgang Iris, super!

Aaai ik hoor meer over de 4 maanden slaapregressie, ik hou m'n hart vast := Sterkte ermee!

Hier gaat het goed, hoewel ik zoveel alleen met de baby wel pittig vindt, ook zonder vooruitzicht op werk. We gaan er nu wat meer op uitben dat is heel fijn, maar hij is niet de grootste fan van autorijden en kan soms flink huilen. Dat is lastig als je alleen in de auto zit.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:15

Wat goed iris! Wel vreemd dat er niet eerder even gecheckt is op het tongriempje. Bij ons deed de kraamhulp dat op de eerste dag.

Oh jee, op 4 maanden ook weer? Hier hebben we met het staartje van sprong 3 met de nodige onrustige nachten. _O- Is wel wennen hoor, mijn dochter deed niet aan sprongetjes en regressies, maar haar broertje des te meer. >;)

Lipbandje bleek trouwens ok, uiteindelijk was het gewoon dat hij een bepaalde flessenspeen wilde.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-25 09:52

Sprong 3 is hier ook heel merkbaar, ik hoop dat ze dat compenseert door de slaapregressie over te slaan, maar ik vrees ervoor. Mijn oudste was een heel stuk makkelijker dan deze meid.

Iris, zo fijn dat Sander een hele andere baby is nu! Hopelijk vliegen de kilo's eraan nu. Ik blijf het bizar vinden dat niemand eerder naar het tongriempje gekeken heeft, dan was jullie misschien een hoop ellende bespaard gebleven.

Eske, dat is zo jammer hè, als je baby geen fan is van de auto. Onze eerste slaapt nog altijd in de auto zodra we deze de snelweg op rijden. De jongste is ook niet bepaald fan en laat zich onderweg ook niet troosten. Daardoor gaan we er ook niet graag op uit, al zouden we dat wel meer willen doen.

Solleke_noah, dat klinkt heel pittig. Hopelijk zijn jullie snel van de slaapregressie af. Heb je zin om weer aan de slag te gaan?