Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Suliko schreef:Myke, welke verste afstand wil je lopen voor je halve marathon is? En heb je een tijdsdoel? Ik denk dat vooral je mindset belangrijk is in of je jezelf voorbij loopt of niet. Dus als je voor de ervaring gaat en met het idee, uitlopen lukt in ieder geval, maar ik let op mezelf en ik ga geen gekke tempo's najagen die ik anders ook niet loop, dat zou ik me geen zorgen maken.En misschien met jezelf een begin tempo afspreken en een max tempo voor de eerste helft, waarvan je weet dat het een comfortabel en steady tempo is en dan kan je in de 2e helft wat meer gaan geven. Ik denk dat veel mensen de fout maken om bij een eerste halve marathon, al helemaal bij een evenement, te snel van start te gaan en zichzelf niet toelaten om terug te vallen in tempo, waardoor de afstand ze nekt in de tweede helft.
Ieris, dat is wel veelzeggend.
Lisitano schreef:Als ik met de hond loop pauzeer ik wat vaker nu omdat hij moet afkoelen of drinken. Dan zet ik mijn horloge wel even op pauze. Als ik moet wandelen, zeker met heuvels bijvoorbeeld, laat ik het ook doorlopen.
Voor stoplichten zet ik ook stil. Althans, dat doet mijne automatisch.
Leuk te lezen over de plannen over de halve marathon qua tempo. Ik heb ook geen idee wat ik wil aanhouden. Ik loop nu wat makkelijker vlot (5:40-5:50) maar dat heb ik enkel getest op de afstanden tot 10 km. Ik zou het leuk vinden als ik die halve in 2:08 kan doen maar ik weet niet of me dat lukt. Ik ben mega verkouden geworden![]()
Ik denk dat ik op 6:10 vertrek en als dat op 10 km nog makkelijk voelt ga versnellen. Al wil ik aan de andere kant ook weleens kijken of ik op max kan lopen en zien of ik het op 5:50-6:00 kan. Ik moet dan gewoon bikkelen, dat doe ik niet zo vaak. Ik loop toch vaak op safe.
Maarja, met snotkop. Als ik eenmaal een doel heb gesteld en ik haal het niet ben ik een week chagrijnig en zo streng voor mezelf. Ik ben ook zenuwachtig, help
Samantha_ schreef:Ja ik neem ook het liefst zelf wat drinken mee. Maar met een waterzak lopen doe ik niet meer.
Gewoon zo’n softflask, wel in m’n vestje. Soms is een slokje al genoeg om het droge gevoel weg te krijgen.
Germie, je kan toch van te voren om zeg maar 9u ong flink eten?
En oefen eens met die tijd lopen, in het weekend ofzo