Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 14:26

Freekieee schreef:
Hoe was het bij jou vandaag Mriek? Of moet je nog ? En je ratje ? Hoe gaat het daar mee.

Moest weer naar de verloskundige. Alles was goed. Al was mn baarmoeder wel groot voor 24 weken. En vooral naar rechts toe. Grote kans dat dat ook de reden is dat ik veel/snel pijn heb. En daarom moet ik dus ook glucose test doen. Want dat kan dan de reden ook zijn dat het groter al is. Glucose test moest ik sws doen vanwege diabetes aan mijn vaders kant. Maar is nu alleen maar goed dat dat moet.

Verder gister knoppen gekocht voor op de commode. Wilde de commode eerst een olijfgroene kleur. Maar ga dat niet mooi vinden met de terracotta kleur. Dus commode en ledikantje gaan mooi zwart worden

[ [url=m/BXLXmt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel sjiek! Wanneer moet je voor die glucosetest? Klinkt inderdaad wel als een mogelijke reden voor je pijn. Alles raakt lekker in de verdrukking.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:55

Freekieee schreef:
Hoe was het bij jou vandaag Mriek? Of moet je nog ? En je ratje ? Hoe gaat het daar mee.

Moest weer naar de verloskundige. Alles was goed. Al was mn baarmoeder wel groot voor 24 weken. En vooral naar rechts toe. Grote kans dat dat ook de reden is dat ik veel/snel pijn heb. En daarom moet ik dus ook glucose test doen. Want dat kan dan de reden ook zijn dat het groter al is. Glucose test moest ik sws doen vanwege diabetes aan mijn vaders kant. Maar is nu alleen maar goed dat dat moet.

Verder gister knoppen gekocht voor op de commode. Wilde de commode eerst een olijfgroene kleur. Maar ga dat niet mooi vinden met de terracotta kleur. Dus commode en ledikantje gaan mooi zwart worden

[ [url=m/BXLXmt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind groen en terra best combineren hoor! Zal even een foto maken hoe het nu bij ons is, ook terra met zwart

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 14:56

DonDon schreef:
@queene wat fijn dat alles weer goed is!!

@freekiee oh nou ben benieuwd of er iets uitkomt. Het hoeft niks verder te betekenen toch?

Mooi zwart met goud! Als je af is even fotootje

@mriek wat zie dat er leuk uit zeg. Wildlands ben ik nog nooit geweest. Heel veel succes vandaag zowel met de operatie als bij de verloskundige!

Hij is nu wel weer terug maar had echt een mentaal breakdown. Ik moest alles in mijn eentje doen, mijn zoontje natuurlijk, paard, 32 uur werken, huishouden. Nou dan merk je dat het wel echt te veel is. Ik heb 1 maart weer een echo in en ziekenhuis. Ik ga vragen om gedeeltelijk zorg met de verloskundige.

Rustig aan! Maar wel fijn dat dat je man weer terug is

Kiwipitje

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:01

Respect voor jullie geklust hoor dames! Ik heb gisteren dadel ballen gemaakt en deeg en moest tussendoor gewoon echt even gaan zitten omdat ik het zwaar vond :=

QueenE schreef:
Freekieee schreef:
Oh ik wilde deze nog even delen. Vond hem zo lief

Ja heel leuk! De Hema is hier om de hoek dus maar even langs :D
HEMA is een gevaarlijke winkel :P :=

mriek1990 schreef:
Ja bizar nog 2 dagen tot m'n verlof. Ben er nog nog niet echt mee bezig eigenlijk, al zeggen m'n collega's het wel vaak haha. Ook mijn leerlingen vinden het rete spannend, dat merk ik echt aan ze.
Luxe dat je er niet zo mee bezig bent maar nog maar twee dagen 'hoeft'! Ben benieuwd hoe het straks voelt als je met verlof bent. Of de tijd dan langzaam voorbij gaat of toch snel met laatste dingen die je nog wil doen en dat alles gewoon steeds zwaarder wordt.

Freekieee schreef:
Ben benieuwd wat er uit je test komt. Top dat verder alles in orde was, elke keer weer een geruststelling.

Freekieee schreef:
Dondon, volgens mij niet. Enige wat ik lees is dat je 1 en ander moet veranderen kwa eten en drinken en zelf meten elke dag. We wachten af
Mijn suiker was aan het begin van de zwangerschap nuchter op het randje (vond de arts, maar in ander ziekenhuis vonden ze dezelfde waarde prima) en toen is er ook wel over gesproken van wat kun je daar nu aan. Zij gaf aan in eerste instantie voedingsadvies, lukt dat niet dan een diëtist en als dat ook niet het gewenste effect heeft dan eventueel medicatie. Waarde is inmiddels op miraculeuze wijze verbeterd en heb niks meer gehoord over een suiker test. Verwacht ik nu ook niet meer omdat ik al voorbij de 30 weken ben.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 15:48

Ik ben soms ook na kleine dingen al aan het hijgen als een paard hoor Kiwipitje. Dat met 14 weken al :')

Mooi knoppen Freekie, heel chique :j
Hopelijk komt er een goed resultaat uit de glucose test.

DonDon, hopelijk kom je snel in wat rustiger vaarwater :(:) Je hebt een hoop ballen hoog te houden.

Hoe gaat het met je ratje Mriek?

Hier een baaldag. Zit weer aan mijn infuus wat positief is maar ben daarna altijd een paar dagen belabberd. Mijn opa gaat sinds vandaag hard achteruit door oa een longontsteking. Net nog een mindere update gekregen dus die combi is heel ongelukkig. Mijn immuunsysteem wordt platgelegd door de medicatie dus zeker de eerste dagen moet ik zieke (besmettelijke) mensen vermijden. Ga er zo toch heen om misschien afscheid te nemen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 16:44

Gnome, ja indd. Buik groeit erg hard. En banden groeien niet zooo snel mee bij mij dus :+

Ik ga morgen bellen voor afspraak.

QueenE, opzich vind ik groen en terra wel mooi. Maar denk niet de kleur groen die ik mooi vind. En eerlijk gezegd. Vind ik zwart leuker, strakker :D

Kiwi , Hahah ach, lijkt alsof ik veel doe met het klussen. Maar 9 van de 10 x mag ik niks doen van mijn man. Zoals nu zit ik maar bij schoonmoeder weer kleding te naaien.

Mmm ja ik ga zien wat de rest laat zien. Ik ga mij (proveren) er niet druk om te maken. Heeft ook geen nut. Maar bij jou was begin van je zwangerschap? Lees indd dat het vaak vanaf 2de trimester is. En wat ik lees als symptomen klinkt het wel zo. Maar misschien ook niet. Morgen in iedere geval bellen.

Charlotte, jeetje wat vervelend zeg! Gelukkig dat infuus positief is, alleen daarna wat minder :( sterkte met je opa !! Snap indd dat je langs wilt gaan. Zou ik ook hebben gedaan.

Dikke knuffel :knuffel:

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:14

Freekieee schreef:
Mmm ja ik ga zien wat de rest laat zien. Ik ga mij (proveren) er niet druk om te maken. Heeft ook geen nut. Maar bij jou was begin van je zwangerschap? Lees indd dat het vaak vanaf 2de trimester is. En wat ik lees als symptomen klinkt het wel zo. Maar misschien ook niet. Morgen in iedere geval bellen.
Mijn nuchter bloedsuiker niet zwanger was minder goed dan zwanger maar 1e/2e trimester beetje op het randje. Nu gewoon goed. Hopelijk valt het bij jou ook mee al zou het wel een verklaring zijn natuurlijk.

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 17:23

Meeh. Ik moest dinsdag voor een Glucose test naar het ziekenhuis, en werd net gebeld dat ik zwangerschapsdiabetes heb :\.

Dus vanaf morgen aan een dieet, naar een diëtiste en binnenkort beginnen met vingerprikken. Hopelijk hou ik het dan zo zelf in de hand en hoef ik geen insuline te spuiten. :=
Werd net al wel gelijk gebeld voor een echo in te plannen. Krijg nu sowieso 2 extra echo's met 31 en 35 weken.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 18:05

Sterkte Charlotte en marjon Y;(

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:08

Sterkte! Lijkt me vreselijk diëten als je zwanger bent. Gelukkig voor het goede doel.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:21

_Marjon_ schreef:
Meeh. Ik moest dinsdag voor een Glucose test naar het ziekenhuis, en werd net gebeld dat ik zwangerschapsdiabetes heb :.

Dus vanaf morgen aan een dieet, naar een diëtiste en binnenkort beginnen met vingerprikken. Hopelijk hou ik het dan zo zelf in de hand en hoef ik geen insuline te spuiten. :=
Werd net al wel gelijk gebeld voor een echo in te plannen. Krijg nu sowieso 2 extra echo's met 31 en 35 weken.

Urgh wat vervelend zeg… zit je echt niet op te wachten nu. Succes en sterkte! Hopelijk blijft het indd zo gaan dat je geen insuline hoeft te spuiten

Hoe ver ben jij Marjon?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:35

Succes met de diabetes, ik ben erg blij dat ik die nog even over sla..

Vandaag naar Amsterdam geweest, phoe wat een vermoeiende onderneming. Wel veel gratis spul gescoord. Mijn moeder meld zich ook overal voor aan dus heb echt een boel. Heb alleen wat hydrofiele doeken gekocht verder, wilde nog een luiertas maar die heb ik echt maar een paar gezien..
Afbeelding

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:54

Sterkte met je opa Charlotte! Waarvoor moet je aan het infuus? Vanwege het overgeven? Misschien heb ik er overheen gelezen hoor

Jij ook sterkte Marjon, daar zit je niet op te wachten…hopelijk is het te doen met het dieet en hoef je niet te spuiten!

Wat een boel spulletjes Azmay! Jij hebt vast genoeg voorraad haha

Ik heb vandaag voor de allereerste keer wat gekocht. Dat maakt het ook gelijk wat tastbaarder en mijn man was ook gelijk: wow daar komt straks onze baby in!

Afbeelding

Verder vandaag boodschappen gedaan, paard gereden en 4 uur geschuurd en geverfd in huis. Het schiet al aardig op gelukkig! Nu nog even een wandje verven en dan maar lekker op bed liggen. Ik vertik het om rustiger aan te doen, maar mijn lichaam geeft wel aan dat het een tikkeltje langzamer moet. Toch maar naar gaan luisteren :)

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:18

Charlotte446 schreef:
Ik ben soms ook na kleine dingen al aan het hijgen als een paard hoor Kiwipitje. Dat met 14 weken al :')

Mooi knoppen Freekie, heel chique :j
Hopelijk komt er een goed resultaat uit de glucose test.

DonDon, hopelijk kom je snel in wat rustiger vaarwater :(:) Je hebt een hoop ballen hoog te houden.

Hoe gaat het met je ratje Mriek?

Hier een baaldag. Zit weer aan mijn infuus wat positief is maar ben daarna altijd een paar dagen belabberd. Mijn opa gaat sinds vandaag hard achteruit door oa een longontsteking. Net nog een mindere update gekregen dus die combi is heel ongelukkig. Mijn immuunsysteem wordt platgelegd door de medicatie dus zeker de eerste dagen moet ik zieke (besmettelijke) mensen vermijden. Ga er zo toch heen om misschien afscheid te nemen.

Wat vervelend zeg, sterkte ook met je opa

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:20

_Marjon_ schreef:
Meeh. Ik moest dinsdag voor een Glucose test naar het ziekenhuis, en werd net gebeld dat ik zwangerschapsdiabetes heb :.

Wat balen, sterkte en hopelijk gaat het goed met het dieet

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:21

Azmay schreef:
Succes met de diabetes, ik ben erg blij dat ik die nog even over sla..

Vandaag naar Amsterdam geweest, phoe wat een vermoeiende onderneming. Wel veel gratis spul gescoord. Mijn moeder meld zich ook overal voor aan dus heb echt een boel. Heb alleen wat hydrofiele doeken gekocht verder, wilde nog een luiertas maar die heb ik echt maar een paar gezien..
[ [url=m/eQ6q2F.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie buit!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:22

Ballard_L schreef:
Sterkte met je opa Charlotte! Waarvoor moet je aan het infuus? Vanwege het overgeven? Misschien heb ik er overheen gelezen hoor

Jij ook sterkte Marjon, daar zit je niet op te wachten…hopelijk is het te doen met het dieet en hoef je niet te spuiten!

Ik heb vandaag voor de allereerste keer wat gekocht. Dat maakt het ook gelijk wat tastbaarder en mijn man was ook gelijk: wow daar komt straks onze baby in!

[ [url=m/FssE6E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder vandaag boodschappen gedaan, paard gereden en 4 uur geschuurd en geverfd in huis. Het schiet al aardig op gelukkig! Nu nog even een wandje verven en dan maar lekker op bed liggen. Ik vertik het om rustiger aan te doen, maar mijn lichaam geeft wel aan dat het een tikkeltje langzamer moet. Toch maar naar gaan luisteren :)

Ook al die leuke zebra :D moet er morgen of zaterdag ook maar even langs :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-23 20:23

Ballard_L schreef:

[ [url=m/FssE6E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Cuteee. Ik wacht nog even tot half maart. Dan ga ik nog bij kopen wat we missen al zal dat amper wat zijn.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:28

Hopelijk heb je veel profijt van het dieet Marjon. Succes ermee en hopelijk heb je niet al te veel last van vreetbuien :=

Leuke aankoop Ballard :D Leuk idd om te bedenken dat over een tijdje jullie baby dat pakje draagt :D Je bent ook lekker druk geweest vandaag! Ik krijg het infuus voor mijn auto-immuunziekte.

Azmay, jij hebt lekker veel spulletjes gescoord! Raad je het aan om er naartoe te gaan? Leuk zo’n enthousiaste oma :D

Opa heeft een kortdurende opleving of is op miraculeuze wijze ‘hersteld’. We vrezen het eerste maar dat is afwachten. Ik ben niet langsgeweest omdat hij (sinds weken) eindelijk rustig lag te slapen toen mijn infuus klaar was.

Nu een paar dagen rustig aan doen. Heb vandaag mijn behangstalen binnen gekregen. Mijn vriend had een grappige reactie, hij vind de bosdieren mooier omdat die jungledieren niet in Nederland voorkomen :')

Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:42

Logisch ja :') moeilijk kiezen :P ik vind ze allebei heel mooi!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:44

Dit is nu ons kamertje

Afbeelding

Afbeelding

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:50

Die deur naar buiten wordt nog vervangen en langs die deur en het raam komt nog een gordijn. Verder nog klamboe ophangen en wat kleine dingetjes en er komt nog een leuke cirkel op die terra muur maar die moet ik nog maken :P dat wordt ook het geboortekaartje waarschijnlijk O:) ledikantje kan nog niet helemaal inelkaar want 1 schroef was niet goed -O- _-:(

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:52

QueenE schreef:
Dit is nu ons kamertje

[ [url=m/8K8fWr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gkIekw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wow wat ontzettend gezellig! <3

Oh dat was ook zo Charlotte! Helemaal vergeten. Fijn dat het even goed gaat met je opa, zou fijn zijn als je hem nog even kunt opzoeken.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:56

Freekieee fijn dat alles goed was. Was alleen je baarmoeder groot of de kleine zelf ook? Ben benieuwd wat eruit komt bij de diabetestest. Die knoppen zijn echt tof!
Leuk een draagzak! Één van de dingen die ik nog moet haha.

Dondon ah vervelend dat je je zo rot voelde. Klinkt ook wel als veel dingen die je moet doen en dat ook nog met een kleine in je buik. Goed van je dat je hulp vraagt.

Kiwipitje ik zal je op de hoogte houden hoe de tijd voelt. ;) Wel fijn dat de waarde van je suiker uit zichzelf goed is geworden.

Charlotte, hé jakkie een baaldag. :( Rot om te lezen van je opa. Ik duim voor hem. Knuffel in elk geval.
Ik vind het jungle behang wel het mooiste van de twee.

Marjon wat balen deze uitslag. Kan mij voorstellen dat je hier even van schrikt. Hopelijk blijft het onder controle met een dieet. Ook voor jou een knuffel!

Azmay wat veel spulletjes! Heb je je vermaakt? Was het ook druk?

Ballard aah jij hebt ook dat leuke zebra pakje. Bizar idee he dat jullie kleine daar straks in gaat passen. Drukke dag gehad verder. Herken het wel dat je het niet rustiger aan wil doen... maar het is wel beter... ;)

Bedankt allemaal voor de sterkte wensen voor ons ratje. Het is gelukkig allemaal goed gegaan, om 12uur mocht ik haar alweer ophalen. Nu wel flink suf, maar is ook niet gek natuurlijk.

Afbeelding

Ted is ook weer goedgekeurd bij de verloskundige. Hij ligt alleen wel nog steeds in stuit. Is voor nu nog niet erg, maar als hij de volgende afspraak op de 28e nog in stuit ligt moeten ze hem handmatig gaan draaien. Heb gehoord dat dat best pijnlijk is, dus hoop heel erg dat hij uit zichzelf gaat draaien!
Hebben 'm ook weer in 3D gekeken. We zagen hem sabbelen op zijn handje, tongetje er ook bij. Héél bijzonder om te zien! Hebben ook weer een foto gekregen maar je moet wel weer goed kijken haha.

Afbeelding

Gaan er nog meer van jullie naar de negen maanden beurs? :)
Ik sla wel over, vind het echt te ver weg helaas!

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 20:57

QueenE schreef:
Dit is nu ons kamertje

[ [url=m/8K8fWr.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gkIekw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Aah wat een leuke kamer! Ziet er al heel gezellig uit. :)