Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Bijna 34 en baarmoederhalskanker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 09:27

Ik heb net gebeld met het ziekenhuis, de tumormerkers zouden kunnen schommelen van de covid infectie zoals gedacht. Ik heb ook nog even vermeld dat ik zoveel last heb van mijn kaken , ik kan niet slapen van de pijn en dat sleept toch al lang aan, ze hebben de aanvraag voor de scan aangepast en gaan mijn hoofd mee scannen… vandaag ook al wel langs de huisarts want alles doet pijn in mijn aangezicht…

Ik ben hiervoor al naar de kine/fysio aan het gaan, heb al dryneedling gehad maar het helpt niet…

Ik dacht dat het misschien van het klemmen van mijn tanden was tijdens de nacht… maar mijn vraag is dan… Kan je kwijlen in je slaap als je tanden klemt :o? Want mijn kussen is al 3 nachten nat _O-

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:38

Kaakklemmen en kwijlen gaat bij mij inderdaad samen met kwijlen en soms een beurse tong als ik erop gebeten hebt.
Ik heb er vooral last van bij stress.
De tandarts kan het aan je gebit zien en je een nachtbeugel aanmeten om klemmen te voorkomen.

Super fijn dat er een logische verklaring is voor de verhoging van je tumormarkers, hopelijk zijn ze de volgende keer weer omlaag.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 09:39

Phoe geen idee, goede vraag voor de huisarts vandaag. Wat naar dat je zo'n pijn hebt.

Wel goed dat ze je hoofd mee scannen, anders blijf je met vragen zitten. Wanneer is je scan?

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 11:27

8 februari, samen met mijn behandeling

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:34

Ok, dus dat duurt nog even. Hopelijk kan de huisarts je helpen :(:)

Zou een osteopaat geen verlichting kunnen brengen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:39

BeFunny schreef:
Die biopt (beenmerg punctie) waren botboringen. En wat een middeleeuwse martelingspraktijk is dat zeg. Onder locale verdoving. Het bot is niet verdoofd. Eerst met handboortjes en veel duw werk op mijn borst wat pijn deed maar ze duwden zo ook voor mijn gevoel de longen plat en toen kwam de electrische boor. En steeds even door de ct scan tussendoor om de nieuwe plek te bepalen. Ben bont en blauw. Hebben jullie ook van die botboringen gehad? Ik mocht niet onder narcose en ik mocht ook geen roesje. Dat dat nog kan in 2024.

Ook was ik om 08:45 al op de verpleegafdeling en had ik de afspraak om 10:45. En werd uit eindelijk om 16:15 uur naar de nuclear gebracht waar de behandeling plaats vond. Dus 6 uur in een operatie jas zitten wachten.

Als ik dit zo lees zou ik echt bedanken. Maar sowieso zijn biopten martelpraktijken wat ik hoor. Een vriendin moest dat voor vocht in het hartzakje, ik word al onpasselijk bij het idee.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 11:48

Ik lees het topic al een tijd mee, reageer niet veel want confronterend (mama overleden aan borstkanker).

Maar wil nu toch reageren: qua behandling kan de moderne geneeskunde er wat van. Naast het confronterende verhaal van TS omtrent inwendige bestraling verleden jaar heb ik mijn moeder mogen rondrijden in het ziekenhuis na het inbrengen van het "harpoentje" waar de gynea zo liefjes over sprak. Het ging over een soort breinaald van 30 cm die zonder verdoving in de borst werd gestoken om aan te duiden waar de tumor zat en dat moest blijven zitten tot haar operatie de volgende dag. Toen die erin zat mocht ze zich zelf aankleden om dan naar haar kamer te gaan, ik ben er nog boos over! Moest haar in haar kleren helpen en kon vervolgens haar alleen in een rolstoel verplaatsen, niks helpende verpleging voorzien!!!

Vreemd dat ik zulke verhalen niet hoor ivm prostaatkanker of teelbalkanker. Of mannen zwijgen als vermoord of de geneeskunde is toch nog steeds een mannenzaak.
Laatst bijgewerkt door foxy80 op 29-01-24 12:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:00

Ik ga echt bijna van mezelf af bij het lezen van die verhalen. Voor mij zouden dat redenen zijn om niks te doen.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:23

Zonnetje81 schreef:
BeFunny schreef:
Die biopt (beenmerg punctie) waren botboringen. En wat een middeleeuwse martelingspraktijk is dat zeg. Onder locale verdoving. Het bot is niet verdoofd. Eerst met handboortjes en veel duw werk op mijn borst wat pijn deed maar ze duwden zo ook voor mijn gevoel de longen plat en toen kwam de electrische boor. En steeds even door de ct scan tussendoor om de nieuwe plek te bepalen. Ben bont en blauw. Hebben jullie ook van die botboringen gehad? Ik mocht niet onder narcose en ik mocht ook geen roesje. Dat dat nog kan in 2024.

Ook was ik om 08:45 al op de verpleegafdeling en had ik de afspraak om 10:45. En werd uit eindelijk om 16:15 uur naar de nuclear gebracht waar de behandeling plaats vond. Dus 6 uur in een operatie jas zitten wachten.

Als ik dit zo lees zou ik echt bedanken. Maar sowieso zijn biopten martelpraktijken wat ik hoor. Een vriendin moest dat voor vocht in het hartzakje, ik word al onpasselijk bij het idee.

Klopt vorrig jaar in mijn linkerborst was ook hels. Toen schoot ze uit in de borstspier buiten verdovingsgebied. Bloede als een rund en schoot ik van de pijn omhoog in de stoel en was in staat haar te slaan. Gelukkig zag ze het en liep ze weg. Toen verzorgde verpleegster mij. Maar dit keer was anders. Ze deden het heel netjes maar een hele enge en pijnlijke ervaring waar ik in het vervolg waarschijnlijk ook voor bedank. In mijn geval was dit echter nu even de enige manier om te kijken of het kwaadaardig is. Op de mri was iets te zien. Maar daar zien ze niet precies op wat. Omdat ik aan de tamoxifen zat kon ik geen fes/pet dat is een pet ct scan die hormoongevoelige tumorcellen kan herkennen maar daar kwam ik niet voor in aanmerking daardoor en op de gewone pet was iets te zien maar het vloeistof wat tumor cellen moet markeren doet bij de pet kennelijk niet veel bij lobulaire cellen. Aangezien ik een lobulaire hormoongevoelige tumor had bleef het dus onduidelijk terwijl er dus wel duidelijk wat gezien is. En dan moet je toch iets, en dan doe je dat ondanks de pijn en ondanks wat je bijna 60 minuten moet doorstaan en daarna heb je het dan gehad. En hoop je dat het een ontsteking ofzo is.

Ik vind dat er wel iets kan veranderen. Ik vind het risico van de Narcose iets voor de patiënt om te overwegen. Ik zou daarvoor tekenen bij zo'n botboring om toch de narcose te krijgen. Het is zo'n traumatische ervaring nog los van de pijn.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:37

Ik heb sowieso respect voor jullie. Mensen kunnen wel makkelijk zeggen: ja als je in die situatie zit doe je dat....maar ik zie mezelf het allemaal niet doen, ondergaan etc.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 12:58

Als je mij ergens in 2022 had gevraagd of ik dit zou doen zou ik zeggen, in geen miljoen jaar.
Maar feitelijk heb je geen echte keus. Ja als het je niks uitmaakt en je ook niet verder behandeld wilt worden. Maar als je nog relatief jong bent ga je er zeker nog voor. En inmiddels weet ik dan doe je alles. Maar dat is natuurlijk ook persoonsafhankelijk.
Maar als ik kijk naar Brit en naar Kitty dan is dat voor hun ook zo.
Zij hebben al meer moeten doorstaan dan ik. En ik vind ze ontzettend dapper en sterk en ik denk ook dat het goed is dat hier over gesproken wordt. Het onderwerp K. En ook de dingen die erbij komen kijken.

In 2018 is mijn zus overleden op 42 jarige leeftijd aan K en zij liet haar echtgenoot en 4 kinderen achter. Het is ook voor hun een enorm zware tijd en mensen eromheen worden vaak vergeten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 13:00

Helemaal met je eens BeFunny. Wat erg dat je zus is overleden aan kanker. Zwaar ook voor jou!

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 14:32

Je wordt vaak geleefd in zo’n situaties… stom voorbeeld, ik wou absoluut geen PAC maar toch heb ik er eentje en dit is niet mijn vriend, ik walg nog elke keer als ik in de spiegel kijk, als ie wordt aangeprikt, om nog maar te zwijgen van de katherisatie waarbij aan de PAC getrokken werd zodat ik hem voelde bewegen, met de naald er ook nog in…

Ik heb ook al vaak gedacht, dat doe ik niet maar eens het zover is ga je hierin mee omdat het voor je eigen bestwil is… dan maar even tandenbijten, ook al is dat dan een understatement…

Ik ben ondertussen terug van de huisarts en ik heb een verwijzing naar de kaakchirurg gekregen, 11/4 kan ik gaan :+ ik kwam wel op de urgentielijst voor als er iemand afvalt…

Nog een (irritante) gebeurtenis in de wachtzaal vandaag… ik zat te wachten bij de dokter, met nog een andere patiënt. Er komt nog een koppel binnen, de vrouw liep met haar hand in de rug, zuchten en kreunen…

ze vraagt: wie is hier voor dokter A?
De andere patiënt zegt, ik moet bij dokter B zijn
ik zeg: ik moet bij A…
Zij: om welk uur moest u hier zijn?
Ik: 10u30 (het was nu 10u47)
Zij en haar man: amai, weer zolang uitlopen, ik kan niet zo lang zitten met mijn rugpijn ze en waarom houden ze zich nu niet aan de afspraken, dan moeten ze meer tijd uittrekken per patiënt enzovoort…
Ik zei niets want ik had zo’n gevoel dat ze wilde dat ik mijn plekje zou afstaan en medelijden zij krijgen…
Andere patiënt: ja maar er zijn mensen die misschien wel een ernstig probleem hebben waardoor de tijd soms te kort is…
Haar man: ja maar ze kan niet lang zitten en straks kan ik terug naar spoed rijden…
Ondertussen komt de dokter mij roepen en ben ik binnen gegaan…

Ik was blij dat de andere patiënt zo reageerde en dat de dokter mij nog snel kwam roepen want anders had ik me niet kunnen inhouden… iedereen heeft zijn problemen en zijn rede om naar de dokter te gaan en iedereen moet al eens wachten…

mensen met een ziek baby’tje of klein kindje laat ik al wel eens voor gaan maar als volwassen persoon moet je toch wel weten dat dit kan voorvallen…

en het enige wat ik dacht was, mijn consultatie kan ook langer duren met mijn dossier :Y)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 14:42

Hahaha je laatste zin. Je hebt groot gelijk. De artsen bepalen zelf wel als iemand voor moet gaan.
Zo kwam ik ooit met mijn puberdochter aan op de EHBO die uitpuilde van de mensen. Zegt de dochter boos tegen de assistente:"Van mijn moeder moest ik mee naar de EHBO". Een arts die bij de assistente om het hoekje stond uit beeld, kijkt naar haar, spert zijn ogen open en zegt:" die moeders toch, kom jij en je moeder maar gelijk met mij mee". := _O-
Het jong zag er niet uit en hij was wel even bezig met foto's, hechten, en diagnose advies geven.
Toen heb ik geleerd dat vanzelf mensen mogen voorgaan als het nodig is.
De (huis) artsen zijn niet gek!
En het publiek keek meewarig naar de dochter. Dat was lief.

Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:12

Dat had ik bij het bloedprikken. Ze konden de formulieren die ik net had afgegeven niet vinden. En dat was toen ik net wist dat ik niet meer beter wordt.
Kwam er een man de wachtkamer binnen met de melding dat als er een plekje vrij was, hij wel even tussendoor wilde want hij had haast, hij moest nog kerstdiner klaarmaken. Ondertussen stond mij het huilen nader dan het lachen terwijl ik weer naar de wachtstoelen liep. Zei die man een beetje betuttelend: "Rustig maar mevrouwtje, het komt wel goed." Nou, echt niet.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 15:27

Kitty schreef:
Dat had ik bij het bloedprikken. Ze konden de formulieren die ik net had afgegeven niet vinden. En dat was toen ik net wist dat ik niet meer beter wordt.
Kwam er een man de wachtkamer binnen met de melding dat als er een plekje vrij was, hij wel even tussendoor wilde want hij had haast, hij moest nog kerstdiner klaarmaken. Ondertussen stond mij het huilen nader dan het lachen terwijl ik weer naar de wachtstoelen liep. Zei die man een beetje betuttelend: "Rustig maar mevrouwtje, het komt wel goed." Nou, echt niet.

Verschrikkelijk he… ik heb zo al wel een aantal mensen geantwoord…

Ik heb zo nog ruzie gehad met 2 Engelsen in Benidorm, dat had ik denk ik nog niet verteld :oo

We waren naar een show gaan kijken en als de show eindigde gingen we terug naar buiten, er was een lift aanwezig maar deze was uitgezonderd voor mindervalide… ik ben wel nog te been maar trappen kan ik niet meer doen… (had ik ook gemeld bij de reservatie) dus we staan netjes te wachten…

Op de lift plakte een papier dat je per 2 in de lift mocht, mijn man kan ook geen trappen doen door zijn moto ongeval…

Voor ons stonden 2 koppels, eentje daarvan met kinderwagen…

Wij stonden netjes in de rij te wachten, komt er een dame achter ons en ze stond echt in mijn nek te hijgen en ze haalde haar puffer boven en begon in eens ook heel zwaar te ademen… wij schenken hier geen aandacht aan en het volgende koppel (met kinderwagen) stapt in de lift, wij staan nu aan de lift te wachten…

Komt er nog een koppel aan, met een rollator en schuift aan maar begint direct tegen de vrouw achter ons(in het engels)

ja, het is wel lang wachten he en ik ben er zeker van dat zij die lift niet nodig hebben en wij maar wachten…

de vrouw antwoord ja ik krijg bijna geen adem dus ik kan niet met de trap en het gaat heel traag en zij zien er inderdaad niet uit alsof ze de lift nodig hebben…

Ik heb mijn Europese disabilaty card bovengehaald en op een nogal geïrriteerde manier gezegd: ik denk dat ik wel recht heb om de lift te gebruiken, het is niet omdat ik er normaal uit zie dat er niks mis is…

Ik en mijn man stappen in de lift en de vrouw wil erbij in en wij hebben ze er gewoon uitgezet, je mocht maar per 2 voor de veiligheid…

Maar zij was alleen, jammerde ze nog en dan moest ze nog langer wachten… spijtig voor haar, regels zijn regels en met zo’n arrogantie kom je zeker niet verder!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 15:57

Verdrietig die reacties!!!! Al die oordelen overal. Pfffffff.

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 17:15

MAAR er zijn ook hele lieve mensen, die heel veel steun bieden <3 en begripvol zijn!!! Kijk maar eens op bokt! Ik ben dankbaar voor jullie allemaal hoor en dat mag ook gezegd worden <3

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 17:57

Haha stoer wijf, ff dat mens op de plek gezet _/-\o_

Ja gelukkig zijn er ook empatische mensen, haal daar je energie maar uit, verdien je <3

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:20

BritHittepit schreef:
Ik heb net gebeld met het ziekenhuis, de tumormerkers zouden kunnen schommelen van de covid infectie zoals gedacht. Ik heb ook nog even vermeld dat ik zoveel last heb van mijn kaken , ik kan niet slapen van de pijn en dat sleept toch al lang aan, ze hebben de aanvraag voor de scan aangepast en gaan mijn hoofd mee scannen… vandaag ook al wel langs de huisarts want alles doet pijn in mijn aangezicht…

Ik ben hiervoor al naar de kine/fysio aan het gaan, heb al dryneedling gehad maar het helpt niet…

Ik dacht dat het misschien van het klemmen van mijn tanden was tijdens de nacht… maar mijn vraag is dan… Kan je kwijlen in je slaap als je tanden klemt :o? Want mijn kussen is al 3 nachten nat _O-

zijn het je sinussen niet, ik heb heel af en toe bij een verkoudheid of erna last van mn sinussen en dat trekt doorheen zowel mijn boven- als onderkaak en in mn kaakgewricht, zo erg dat ik soms niet eens kan eten of slapen ervan.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 20:40

Sommige mensen en hun reacties verschrikkelijk. Zeker als sommige volgens hun te lang moeten wachten, ik werk zelf ook in de zorg, hoe onbeschoft mensen soms zijn, zakt je broek soms van af. Ik zet ze geregeld op hun plek, liefst dat ze het schaamrood op de wangen krijgen O:)

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-24 21:53

Cemlys schreef:
BritHittepit schreef:

zijn het je sinussen niet, ik heb heel af en toe bij een verkoudheid of erna last van mn sinussen en dat trekt doorheen zowel mijn boven- als onderkaak en in mn kaakgewricht, zo erg dat ik soms niet eens kan eten of slapen ervan.

Ja daar hebben we ook aan gedacht maar het sleept al maanden aan, al van met de oorpijn, van in de zomer… daarvoor had ik ook sinusitis, dat hebben ze toen op de scan gezien dus nu wordt mijn hoofd ook terug meegescand…

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:25

Dan zou het wel te zien moeten zijn, niks zo vervelend als die pijn in je gezicht

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-24 22:27

Verstandig dat ze scannen want niets zo naar als onzekerheid.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-24 00:04

Ik heb recent een invalidenkaart gekregen voor bij de fysio/sportschool het parkeren.
Ik kan alles maar door hypermobiliteit bij bijv gladheid kan ik zo onderuit liggen en lang ook.
En het is glad asfalt daar, zonder barsten niks.
Dus ik heb met de vorst een invalideplek genomen, en gezegd ik durfde niet verder en anders moest ik achterin parkeren.
Dat zal 100 meter zijn, maar als ik wegglijd…
En betere en slechtere dagen, long covid ook mede, nooit oordelen over wat je niet weet.
Ik heb nu omdat het eigen terrein is direct een invalidenkaart gekregen.
Geen risico.

Ik vond het toch wel even lastig maar dat bij die lift echt ik had gevraagd of ze wil ruilen met de benaming kanker erbij.
En dan indimmen zo’n type!

Ook zo erg: een blinde bij de trein, mensen liepen bijna over haar hond.
Dus ik heb haar afgeschermd, gezegd dat ik het zou zeggen als ze kon instappen en gezorgd dat de hond en zij veilig kon instappen.
Niet betuttelen maar wel: ‘ze denderen over je hond heen, letten niet op jou, dus ik ga je even beschermen. Wacht maar even tot ik zeg dat je kan instappen.’
Dat werd zeer gewaardeert, hond niet geaaid trouwens, ook gezegd ‘ik aai je hond niet ik blokkeer alleen even de weg zodat ze hem niet overlopen, hij is er wat nerveus van zie ik.
Dat verdient je vriend niet.’

Kleine moeite, maar dat was zo schofterig.