Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DideH

Re: Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:11

Welkom Yonker! :) Hopelijk kunnen we je wat motiveren om je doelen te bereiken!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:14

Ik dacht dat ik een beetje bleef hangen, maar vorige week ongesteld geweest en dus vocht vastgehouden. Nu een paar dagen er weer van af en vanmorgen was er -0,6 af op de weegschaal. :D deels vocht dus, maar toch leuk. :))

Citaat:
Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 1,5 kg
Chubby - 20 kg - 6,0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
EmptyWords - 60 kg - -0.9kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Idylle - 8.8 kg - - 1,7 kg
Indy_Mouse (1,67m): 93/-15kg / -1,5kg / 91,5kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Kitty (1,77 m.) - 15 kg - 3,5 kg (nu 78,5)
Mandarijn - 15kg - -1,6kg
MarlindeRooz - 15kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Renee1991 - 10 kg - - 2,5 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 2,7
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 0,8 kg
Zonnetje81 - 83,6 kg - 15 kg - 80,3 - 3,3 kg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:23

Welkom Yonker! Heel herkenbaar verhaal hoor :')

Hoe gaat het met de rest?
Ik heb me weer een beetje herpakt en vanmorgen lekker een uur krachttraining gedaan. Daarna ook nog even met m'n PT-er zitten kletsen over de afgelopen dagen, en een iets ander plan opgesteld dan de bedoeling aanvankelijk was. Dat gaf toch weer wat motivatie.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 16:35

Fijn dat het weer motivatie gaf!

Ik heb vanochtend met mijn fysio gesport, door wat pijntje in de rug en kuit moet ik eerst even leren sporten hoe het, het beste voor mij is. Dus heb nu 4x samen gesport en nog 2x staan en dan kan ik hopelijk daarna zelf aan de slag :j

Ondertussen is het vanaf mijn startpunt -4,5 dus wel trots :D

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 17:05

Citaat:
Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 1,5 kg
Chubby - 20 kg - 6,0 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 2,7
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 1,1 kg

Hier vooral druk met mijn nieuwe baan en een beetje een nieuw ritme vinden.
Er was toch weer een inimini beetje af.
Kijken of ik er volgende week weer iets meer van kan maken.

Yonker welkom, hier ook een aantal boeken van project gezond.
Kan me er alleen nog niet toe zetten om het te volgen :o
Lekker motiverend ook 4,2 in 2 weken!
Ooh nu zelfs 4,5 , jij gaat goed!!

Mandarijn lekker dat er weer wat af is!

Renee lekker weer nieuwe motivatie, hopelijk werkt het nieuwe plan goed voor je!

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 20:17

Welkom Yonker, super begin heb je al gemaakt! Ik vind jullie allemaal zo goed bezig met sporten, ik sport ook graag, maar mijn dagen zijn de laatste tijd zo ontzettend vol dat ik echt niet weet waar ik dat in zou moeten passen nu. Straks maar weer oppakken als ik iets meer tijd overhoud.Lukt meestal wel wanneer de dagen weer langer worden.

Ik had de hele dag enorm de neiging om drop te gaan kopen.
Ik had al mijn fruit al op maar was nog niet voldaan. Ik heb het volgehouden maar pffff, dat duiveltje in mijn hoofd zei steeds dat ik gewoon even naar de winkel moest gaan, dat had ik toch wel verdiend op zo'n drukke dag.
Hebben jullie dat ook weleens?
Ik gelukkig steeds minder, maar man man, wat is dat een irritant gevoel!
Nu mezelf helemaal volgegeten met veel verse groentes een beetje friet en een flinke bak magere kwark.
Hopen dat het nu over is.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:20

BusyMissy schreef:
Welkom Yonker, super begin heb je al gemaakt! Ik vind jullie allemaal zo goed bezig met sporten, ik sport ook graag, maar mijn dagen zijn de laatste tijd zo ontzettend vol dat ik echt niet weet waar ik dat in zou moeten passen nu. Straks maar weer oppakken als ik iets meer tijd overhoud.Lukt meestal wel wanneer de dagen weer langer worden.

Ik had de hele dag enorm de neiging om drop te gaan kopen.
Ik had al mijn fruit al op maar was nog niet voldaan. Ik heb het volgehouden maar pffff, dat duiveltje in mijn hoofd zei steeds dat ik gewoon even naar de winkel moest gaan, dat had ik toch wel verdiend op zo'n drukke dag.
Hebben jullie dat ook weleens?
Ik gelukkig steeds minder, maar man man, wat is dat een irritant gevoel!
Nu mezelf helemaal volgegeten met veel verse groentes een beetje friet en een flinke bak magere kwark.
Hopen dat het nu over is.

Mijn stok achter de deur daarvoor is dat ik van mezelf maar 1x per week naar de supermarkt mag voor weekboodschappen. Wat ik dan niet koop is de rest van de week er ook niet! En dan zorgen dat ik die ene dag van de week niet met honger boodschappen ga doen :+

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 21:32

Dat werkt zeker goed, vooral ook die volle buik tijdens het winkelen.

Ik laat al mijn boodschappen tegenwoordig bezorgen, dat scheelt enorm veel verleidingen met bestellen.
Alleen werk ik naast een Karwei en daar verkopen ze dus zakken drop. En van dat idee had ik vandaag dus héél veel last, hahaha

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-23 23:22

Jullie praat over drop helpt ook niet :P :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:16

hoe doen jullie het afvallen als je ongesteld moet worden? ik heb ook nog last van pms dus giga stemmingwisselingen.

Daarnaast hou ik altijd meer vocht vast als ik het moet worden. Maar de snaai buien naar chips en chocolade is gewoon echt ellendig. Ik weet dat niet wat ik met mezelf aan moet.

al 2-3 weken gaat het goed om savonds niet te gaan snaaien. (Ook al merk ik op de weegschaal er nog niks van) Ook overdag minder snoepen en meer water drinken gaat goed.

Maar zodra het de week is van ongesteldheid is het gewoon ellende. Ja ik ga dan wat gezonde dingen snaaien en probeer niks in huis te hebben. Maar ik ben gewoon in staat om naar de winkel dan te rijden en wat te halen. En vooral dat het ergste vind ik.. ik raak gewoon echt van de leg als ik dan niks heb. Wordt ik onrustig want ik moet dan chocolade halen.. Iemand tips daarvoor..

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 10:26

Hmm eraan toegeven is het enige wat ik kan bedenken, en dan toegeven als in de zin van gun jezelf gewoon wat stukjes chocola (pak dan het liefste puur want dat is het beste voor je)
Nu ben ik sowieso van het mezelf niet dingen ontzeggen, ik heb afgelopen zaterdag in de bios ook gewoon lekker popcorn en een cocktail op en ik ga gewoon 2 dagen carnavallen. Ik denk niet dat je het volhoudt als je zo streng voor jezelf bent. Sowieso sta ik dan nooit op de weegschaal als ik ongesteld ben want dan hou ik meer vocht vast.

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:17

Goedemorgen allemaal, leuk om te lezen dat het bij de meesten van jullie zo goed gaat! :D Ik kan me voorstellen dat dat duiveltje in je hoofd echt lastig is. Denk dat ik daar ook wel last van ga hebben.
Ik had me voorgenomen om niet suuuuper streng te doen qua voeding, maar na het wegen kom ik daar van terug :') Ik weeg nu namelijk 86 kilo. Nu ben ik niet heel klein (1 meter 80), maar dit geeft wel een BMI van 26,5 en dus toch echt te hoog.
Ik zou toch graag naar de 70 kilo gaan. Alhoewel ik het lastig vind om echt een gewicht te bepalen, aangezien ik fanatiek aan de slag wil gaan met krachttrainen. Vind een wat meer gespierd lichaam toch mooier.

Hoe hebben jullie je doel bepaald? Ik heb wel binnenkort, naast de personal trainer, een intake voor lifestyle coaching gepland staan dus dan zal dit ongetwijfeld ook besproken worden, maar ik wil gewoon alvast beginnen. :=

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 11:29

Ik weet bij welk gewicht ik mezelf fijn voel.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:04

Ik heb gekeken bij welk gewicht ik tevreden ben met mijn lijf. En dan heb ik een gezond bmi. Dus ik ben dan niet slank ofzo, maar wel oke voor mezelf.

Net gewogen. Deze week weer 1,1 kg eraf. Ik ben ziek geweest en dus wat minder fysieke inspanning dan normaal. In totaal nu iets meer dan 7 kg kwijt :Y)

Welkom yonker!

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 12:05

Citaat:
Angie - 20 kg - 0,0kg
Ania -18 kg - 2 kg
BusyMissy - 5kg - 1,5 kg
Chubby - 20 kg - 7,1 kg
Dancyy - 8,3 kg - 1,4 kg
DideH - 9 kg - 1 kg
Faringo - 5kg - 1,3 kg
Kanzi -10 kg - 0 kg
Moestuin - 40 kg - 0 kg
Momo94 - 40 kg - 0 kg
Soepblik - 59,9 - 0kg
Vliendertje - 7,5 - 2,7
xPearl - 15 kg - -1,3
Zerena - 40 kg - 1,1 kg

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 19:46

plutolover schreef:
hoe doen jullie het afvallen als je ongesteld moet worden? ik heb ook nog last van pms dus giga stemmingwisselingen.

Daarnaast hou ik altijd meer vocht vast als ik het moet worden. Maar de snaai buien naar chips en chocolade is gewoon echt ellendig. Ik weet dat niet wat ik met mezelf aan moet.

al 2-3 weken gaat het goed om savonds niet te gaan snaaien. (Ook al merk ik op de weegschaal er nog niks van) Ook overdag minder snoepen en meer water drinken gaat goed.

Maar zodra het de week is van ongesteldheid is het gewoon ellende. Ja ik ga dan wat gezonde dingen snaaien en probeer niks in huis te hebben. Maar ik ben gewoon in staat om naar de winkel dan te rijden en wat te halen. En vooral dat het ergste vind ik.. ik raak gewoon echt van de leg als ik dan niks heb. Wordt ik onrustig want ik moet dan chocolade halen.. Iemand tips daarvoor..

Gewoon goed vol zitten met avondeten.dat helpt echt. En jezelf gewoon je stukje chocola gunnen

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-23 20:17

Ik haal dan soms heeeeele pure chocolade in huis. Daar heb ik na 1 of 2 blokjes echt wel genoeg van omdat het zo bitter is en dat is ook prima in te passen in een dagschema :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:14

Wow Yonker dat is toch al een flinke winst hoor, bijna 5 kg er af!!

Zerena, nieuwe baan vreet ook vaak energie hè. Wennen aan alles, hopelijk kun je de draad lekker oppakken.

BusyMissy, mega mega herkenbaar. Knap dat je het hebt kunnen winnen, ik verlies meestal :+ Ik probeer vooralsnog als ik ergens zin in heb eerst veel te drinken, of een snackplank met wortels, komkommer en cherrytomaten op te eten. Wandelen wil ook nog wel eens helpen, en als dat niet meer werkt pak ik er wel iets van maar probeer ik het te beperken. Dus bijv. 5 dropjes en dan zeg ik tegen mijn vriend dat hij de zak weg mag leggen. Dan probeer ik gewoon voor ogen te houden dat de zak 'leeg' is.

Esmee, juist met een PT-er kun je dit doel heel goed bepalen :j Lichaamsgewicht zegt namelijk niet zoveel in die zin. Het is wel onderdeel van het geheel, net als een BMI, maar vetpercentage en vetvrije massa zijn daarin veel meer belangrijke graadmeters. Aan de hand daarvan kun je je doel het beste bepalen.

Goed bezig Chubby!! :):)

Boh, pure chocolade vind ik echt niet te vreten :') Ik rasp meestal wat melkchocolade door mijn ontbijt. Gewoon één blokje, daar kan ik echt wel van genieten.

Ik vrees weer voor dit weekend dus wellicht ga ik jullie weer plat spammen :+
Het is hier carnaval, vriendlief is dus de hort op tot en met dinsdag en ik ben alleen thuis. Ik probeer voldoende dingen te plannen en afleiding te zoeken, maar ik moet eigenlijk ook gewoon studeren, dus ik kan niet de hele tijd vluchten. Heb al bedacht dat ik mijn avondmaaltijden vanavond alvast ga koken, zodat ik die maar hoef te pakken en op hoef te warmen. Ik hoop écht dat ik er zonder eetbuien doorheen kom.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:37

Hahaha renee1991 ik voel je angst, maar dan zit ik aan de andere kant. Ik ben waarschijnlijk 5 dagen de hort op. En ga vanavond lekkere bakjes vegetarische lasagne maken om in ieder geval vóór het feesten nog wat groenten binnen te krijgen. Anders ga ik alleen op worstenbroodjes en friet leven ben ik bang :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:39

Kun je niet gewoon al je eten alvast plannen Renee? Dat helpt mij echt om te weten wat ik als tussendoortje kan nemen. Met project gezond heb je 6 eet momenten per dag, soms maak ik daar zelf 7 van want ik eet nu 1800 maar denk dat ik eigenlijk naar de 2100 moet maar dan gun ik mezelf gewoon een extratje. En dan de boodschappen hierop kopen en ook niet echt meer in huis halen. Maar

Ik ga zelf carnavallen zaterdag en maandag maar ben ondertussen -5.2 := ik ga echt heel hard... maar dat komt ook gewoon door flinke overgewicht dus is aan de ene kant niet heel gek. Maar ik kan nu wel met geen gerust hard friet eten want dat hoor bij carnaval haha :D

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:48

Hier ook carnaval. De drankjes zijn ook niet heel goed voor de lijn O:) Ik heb met mijn diëtiste afgesproken er gewoon van te genieten, ook wat extra khd te eten voor het ‘bodempje’ en dan na carnaval de schade maar weer op te lossen.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 10:55

Chubby schreef:
Hier ook carnaval. De drankjes zijn ook niet heel goed voor de lijn O:) Ik heb met mijn diëtiste afgesproken er gewoon van te genieten, ook wat extra khd te eten voor het ‘bodempje’ en dan na carnaval de schade maar weer op te lossen.

Ik heb dezelfde afspraak met de mijne gemaakt :D Vakanties, carnaval, kerst, het hoort bij het leven. En op sommige momenten daarvan extra genieten! Het gaat uiteindelijk wat je op jaarbasis ''eet'' en niet op weekbasis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:25

Ok nou gaan jullie allemaal lekker carnavallen, dan valt mijn geringe gewichtsverlies straks heel keurig mee in vergelijking met jullie :') :')

Ja is eigenlijk ook wel een goed idee Yonker.. Misschien moet ik het gewoon helemaal vastleggen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 11:31

Wat ik doe en voor mij momenteel werkt (wil dus niet zeggen dat het voor iedereen werkt) is in Excel een weekmenu maken inclusief dus alle tussendoortjes inclusief recepten erbij. Dan maak ik daarop een boodschappenlijstje en ga ik boodschappen doen. Nu heb ik afgelopen weekend toevallig voor morgen (lunch) en het weekend nog niks gemaakt omdat het dus carnaval is. Nu ga ik dat vanavond wel even op een rijtje zetten en dan boodschappen doen morgen :j

Je kan het eens proberen, werkt het niet dan werkt het niet. Voor mij zijn bijv tussendoortjes:
Rijstwafels met kipfilet, appelstroop, pindakaas (de 100% is best een gezonde toevoeging wel kcalrijk)
Crackers met ongeveer hetzelfde
Fruit
Rauwkost, maar dan maak ik vooral het liefste dingen zelf --> https://www.projectgezond.nl/rauwkost-i ... en-konijn/ paar tips en hier paar recepten --> https://www.projectgezond.nl/6-lekkere-rauwkostsalades/
Gevulde eitjes met klein beetje mayo en augurkjes (mijn mening je mag best jezelf verwennen en ook de mening van project gezond die hebben de 80-20 regel (80% gezond en 20% voedzaam maar miss wat minder gezond)
Sesamkoekjes --> heel vezelrijk
Fruit uiteraard

Ik beweer niet dat dit voor iedereen werkt, maar wil gewoon wat tips delen hoe het voor mij momenteel werkbaar is :D
Ik lijk wel een verkoper van Project gezond sorry :')

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:52

Ik doe hetzelfde Yonker, ook via PG. Ga op vrijdag even zitten voor een compleet weekmenu en bestel aan de hand daarvan de boodschappen.

Zat afgelopen tijd wel teveel in patroon van toch teveel snaaien tussendoor maar goed, dat resulteerde alleen in stabilisatie ipv aankomen gelukkig maar moet mezelf wel weer een schop geven. Hier geen carnaval maar wel een wederhelft die twee dagen gaat carnavallen dus ben alleen met de kinderen thuis.
Heb wel de zaterdagochtend voor mezelf geclaimd om te kunnen sporten - als hij de rest van het weekend weg is dan zijn die uurtjes voor mij haha