Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:37

friezenfan2 schreef:
Suffie dit was mijn 4de prik hé en ik weet waarom ze willen dat je hem af doet maar het is geen verplichting. Dus zouden ze niet moeilijk moeten kijken of tegen mij ingaan en zeggen dat ze me niet helpen als ik neer ga. Ik vond trouwens dat de stoelen niet op anderhalve meter stonden. Al ging ik mijn mondkapje niet afzetten zou ik dat dan zeker niet doen.

1,5 m is overal afgeschaft dus bij de ggd blijkbaar ook

karuna
Drukke kabouter

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:44

Apart waar ik was had elke stoel een spatscherm omheen zodat je onmogelijk met elkaar in contact kon komen. Mondkapje af na de prik is om te zien of je bleekjes wegtrekt.

Ik heb wel wat last gehad een paar dagen met pfizer, hangerig koorstig en diarree voor een dag maar vooral de prikplek en bovenarm deden zeer (en doen nog een beetje na 1,5 week ruim zelfs) gv met moderna is echt twee dagen goed beroerd geweest en heeft heel veel last gehad van zijn arm. Wat welmopviel moderna was ook kwa dosis veel meer vloeistof dat pfizer misschien lag het daaraan.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 21:45

friezenfan2 schreef:
En met wachten zei de hulpverlener dat ik mijn mondkapje af mocht doen en toen ik zei nee ik hou hem op keek ze nog moeilijk naar mij. Heb ik gewoon pech met de hulpverleners bij de priklocaties?

Heb wel het idee dat het verschilt per regio. Op sommige locaties stralen ze meer uit dat mondkapjes helpen om besmettingen te voorkomen, dus hou 'm vooral op, maar andere regio's lijken te denken dat het echt beter is om 'm af te doen.

Hier is in elk geval nooit moeilijk gedaan, en ik ben eigenlijk alleen maar heel erg vriendelijke mensen tegengekomen waarvan ik vrij zeker weet dat ze iedereen zullen helpen.

En bij onze GGD was de 1,5 meter eigenlijk nog best wel standaard in de opzet. Je kon die afstand prima houden.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:00

Ik denk dat de stoelen ongeveer op een meter van elkaar stonden.
Dus ik heb gewoon pech. Fijn om te weten.

Als het goed is hoef ik voorlopig niet naar die locatie.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 22:47

Geen mondkapje op was bij de laatste keer dat ik geweest ben nog niet aan de orde toen was het nog verplicht. Dit was volgens mij januari / februari? dit jaar in ieder geval nog. Maar daarna kwam ook de grote verandering om het zo maar te zeggen.

Tot nu toe nog steeds de keuze gemaakt om niet te gaan. Alle mensen die in de risicogroep vallen om mij heen zijn inmiddels weer gevaccineerd. Ik wil het niet te vroeg zeggen , maar het is hier nog steeds rustig met de besmettingen. Nu zal je zien morgen gaan we weer los want dat is elke keer zo als ik dat zeg :')

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:39

Hier moest het mondkapje over al af na iedere prik en heb iedere keer een andere locatie gehad. Ben bij prik 1 in Groningen geweest, 2 Emmen, 3 Assen en laatste keer weer Groningen maar andere plek.
Ik vind het wel prima eigenlijk, ik heb de laatste keer iemand onderuit zien gaan van waarschijnlijk stress. Met mondkapje hyperventileren toch wel veel mensen.
Maar ik geloof ook niet, dat dat zo veel risicovoller is dan het gewone leven. Dan zou ik voor de klas ondertussen wel minstens 30x Corona gehad moeten hebben als dat zo zou zijn.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:49

Of ik weet het niet meer hoor het is al wel even geleden inmiddels. Ik ben sowieso altijd heel zenuwachtig voor een prik dus dan krijg ik kleine details altijd niet meer echt mee. Kan best zijn dat ik hem ophield omdat ik het serieus niet mee kreeg :')

Ik wordt inderdaad vooral na de prik een beetje paniekerig. Daarom ga ik ook alleen want dan kan ik teminste nog tegen mijzelf zeggen dat ik alleen ben en normaal moet doen want ik moet ook nog naar huis. Dat werkt tot nu toe wel aardig. Maar als ik er teveel over nadenk ga ik inderdaad ook van mijn stokje maar meer van de stress.

De laatste keer in een grote hal waar het echt heel druk was vond ik wel minder al dat gepraat , muziek aan en drukte vond ik niet zo fijn had het idee dat iedereen mij in de gaten hield :')

De fijnste keer vond ik wel toen een medewerker van het rode kluis naast mij kwam kletsen toen had ik ook niet zoveel last van paniek en vloog de tijd voorbij het werd bijna gezellig.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:55

Eens die grote hallen om te wachten vind ik ook niks. Ik ben helemaal niet gestresst maar door die grote hal voel ik ook druk. Ik had de laatste keer gewoon m’n koptelefoon mee. Al was het de laatste keer niet druk. En juist dan dus nog iemand onderuit. :+
Ik vraag mij af of het wachten nog echt nodig is als je bij de 4e keer nog nooit een reactie hebt gehad.

Fijn dat de rode kruis medewerker door te kletsen het voor jou makkelijker maakt lijkt mij bijzonder werk haha

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 23:59

lenaa_tje schreef:
Eens die grote hallen om te wachten vind ik ook niks. Ik ben helemaal niet gestresst maar door die grote hal voel ik ook druk. Ik had de laatste keer gewoon m’n koptelefoon mee. Al was het de laatste keer niet druk. En juist dan dus nog iemand onderuit. :+
Ik vraag mij af of het wachten nog echt nodig is als je bij de 4e keer nog nooit een reactie hebt gehad.

Ik had ook oordopjes mee maar op den duur kwam je voorbij die balies en toen had het eigenlijk totaal geen zin meer. En zat daarna toch te klooien met al die zooi in mijn handen. Stomme stress kreeg niks voor elkaar. En dan had ik ook nog geen knappe militair en om het nog erger te maken zat er een oud klasgenoot naast mij die tegelijk werd geprikt. Nee geef mij maar de eerste keer toen was de zaal nog klein en zo goed als leeg. Alleen zat iedereen elkaar daar ook zo aan te kijken van nou wie wordt er onwel :')

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:04

@lenaa_tje

Je werd verplicht om je mondkapje af te zetten? Dat lijkt me heel stug. Hier zeggen ze je mag hem af zetten. Niks verplicht want dan hadden ze moet moeten zeggen. En als je zegt nee ik hou hem op dan werd die van je gezicht getrokken? Dat denk ik niet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:21

Ik had echt een locatie waar een kapje verplicht was en er een man bij de deur stond om ze uit te delen en mensen terug te roepen. Zoetermeer, voor degenen die dit fijn vinden.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:23

Sheran schreef:
Ik had echt een locatie waar een kapje verplicht was en er een man bij de deur stond om ze uit te delen en mensen terug te roepen. Zoetermeer, voor degenen die dit fijn vinden.

Ook bij Utrecht Overvecht (Schooneggendreef). Stoffen kapjes zijn daar niet toegestaan. De stoelen in de wachtruimte staan op 1.5 m van elkaar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:40

Ik moet donderdag naar Zoetermeer. Zal even moeten zoeken naar mondkapje

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 11:52

Het was bij het wachten na de prik dat ze zeiden dat het mondkapje af mocht. Bij binnenkomst werden er inderdaad mondkapjes uitgedeeld. Er werd zelfs nog iemand erop gewezen dat zijn neus ook in het mondkapje moest.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:22

Karin schreef:
Ook bij Utrecht Overvecht (Schooneggendreef). Stoffen kapjes zijn daar niet toegestaan. De stoelen in de wachtruimte staan op 1.5 m van elkaar.

Waarom hoor ik nu pas weer van het bestaan van die locatie... Heb er een leuk uitje aan gehad hoor, maar toch een beetje jammer dat ik wel de opties in Woerden en Nieuwegein kreeg maar dat de locatie min of meer om de hoek niet omhoog kwam.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:34

Waarschijnlijk geen plek op je aangegeven datum.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:36

jullie komen overal, weten jullie toevallig waar ze Pfizer prikken? Ik word zo ziek van Moderna. Ik heb nog een maandje de tijd (corona gehad) om uit te vissen waar ik heen ga dit keer

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:38

Boven een bepaalde leeftijd krijg je automatisch Moderna.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 12:56

Morrie schreef:
jullie komen overal, weten jullie toevallig waar ze Pfizer prikken? Ik word zo ziek van Moderna. Ik heb nog een maandje de tijd (corona gehad) om uit te vissen waar ik heen ga dit keer

Ik heb vanochtend Pfizer gehad in Overvecht. Met een beetje geluk krijg ik daar alleen een wat zere bovenarm van, dat merk ik dan later vandaag wel. In januari had ik Moderna en dat resulteerde in een dag rillend bankhangen.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:00

Volgens mij is het idd 45+ moderna, eronder Pfizer, ofzo?
Ik heb in Utrecht (volgens mij Lunetten?), Pfizer gehad, maar ik ben dan ook 27 :).

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:42

Met 39 is het nog Pfizer neem ik aan. Ik wil geen moderna veel worden daar ziek van die ik ken. Pfizer alleen zere bovenarm 1 dag ofzoiets.
Ik neem liever niet de gok met de andere merk

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:47

Bij ons is het 30 jaar of ouder, maar ander land dus wellicht andere regels. Ik was wel blij met een Moderna op mn Pfizers, schijnt dat cross vaccineren toch nog een betere bescherming geeft. De volgende wordt weer een Pfizer vanwege de aanpassing die ze gedaan hebben. Ik hou van variatie :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 13:52

Siesjuh schreef:
Bij ons is het 30 jaar of ouder, maar ander land dus wellicht andere regels. Ik was wel blij met een Moderna op mn Pfizers, schijnt dat cross vaccineren toch nog een betere bescherming geeft. De volgende wordt weer een Pfizer vanwege de aanpassing die ze gedaan hebben. Ik hou van variatie :')

Beide niet erge klachten gehad? Familie wel en dan twijfel je toch.

Ik laat me wel enten van de week. Heb een Locatie zonder afspraak gekozen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:35

Sheran schreef:
Boven een bepaalde leeftijd krijg je automatisch Moderna.

Maar daar kan bij medische twijfel wel van afgeweken worden. :j Wat ik van de ggd begreep heeft elke locatie wel pfizer op voorraad liggen voor afwijkers. De locatie waar ik geprikt ben prikte standaard nu moderna. Maar die mag ik niet hebben. Dat aangegeven en er kwam een pfizer prik tevoorschijn.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:50

Dan moet je wel je vragenlijstje zo invullen dat je langs de arts mag :)