Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:06

Ik heb net nog 2 zakken senioren slobber gehaald. Lees op NOS.nl dat er een harde lock down komt. Ook de scholen dicht tot 19 jan.

secricible

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:07

wij hebben idd ook vorige week nog even 2 grote zakken hondenvoer laten komen voor de zekerheid.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:08

Lijkt me prima, echt prima. Ik hoop alleen dat ze wel open houden dat 1 persoon op bezoek mag komen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:09

Nou hier nog even naar het onderdelen huis voor auto onderdelen ...
ik vraag mij nog steeds af hoe ze dat controleren met aantal mensen maar goed.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 14-12-20 13:09, in het totaal 1 keer bewerkt

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:09

mis alleen nieuws over de kinderopvang, of die ook weer dicht gaat of niet. Heel benieuwd naar vanavond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:14

Heel fijn om te lezen dat we in een harde lockdown gaan voor een maand. Benieuwd hoe dat precies eruit ziet, qua sportschool bijvoorbeeld. Maar van mij mag alles dicht op essentieel (eten voor mens en dier, apotheek) na.

En als goed is per vannacht. Dan hebben we enkel vandaag 'last' van hamsteraars.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:17

Als de bouwmarkten nog maar wat mogen... 5 weken met kapotte dingen in huis is echt wel niet supergaaf..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:18

RTL geeft aan dat de kinderopvang ook weer dicht gaat voor niet-essentiƫle beroepen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:18

Je kunt misschien nog wel bestellen?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:19

Nou ben benieuwd... als de basisscholen ook dichtgaan dan hebben we een lange vakantie voor de boeg.... ben wel benieuwd of we dan wel deze schoolweek nog afmaken.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:20

Bedoelen ze nu alle scholen of vanaf middelbaar?

secricible

alle scholen wordt nu bericht.

Cer

Sheran schreef:

T is te hopen maar voor sommige dingen heb ik geleerd dat dat best lastig is.. wij zijn de afgelopen periode echt een aantal keren naar de bouwmarkt gerend voor rubbers enzo.. ouwe meenemen, vergelijken met in de winkel etc.. (kwestien naar binnen, rubber zoeken, maat pakken en weer weg..)

Momenteel is bij mijn ouders een lek toilet.. gelukkig gaat er vanmiddag iemand kijken, hopelijk kan er dan dus een knip/plak oplossing gefixt worden die nog even houdt tot eind januari ofzo..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:22

Ik lees het als alles. En per woensdag. Tot 19 jan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:22

ik ben verbaasd dat ook de fysio's dicht moeten. Valt dat niet onder essentieel nee? Zou denken dat je juist de zorg open wil houden, zowel zkh als paramedisch...

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:23

tienus63 schreef:
zeker heftig!
Maar wel duidelijk! En ik denk ook verstandig om het zo rigoureus aan te pakken.
(Dier)voedings winkels blijven immers open. Evenals apotheken.
Dus geen mens of dier hoeft te verhongeren.

Ben benieuwd hoe het dan zit met de trimsalons?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:24

Muronia schreef:
Bedoelen ze nu alle scholen of vanaf middelbaar?

Terecht ook, ook basisscholen hebben last van besmettingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:25

Er staat nu een herziening op nu.nl over de fysio's, dat die niet onder contactberoepen maar onder zorg zouden vallen en er dus waarschijnlijk niet bij zitten.

lenaa_tje

Cer schreef:
Sheran schreef:

T is te hopen maar voor sommige dingen heb ik geleerd dat dat best lastig is.. wij zijn de afgelopen periode echt een aantal keren naar de bouwmarkt gerend voor rubbers enzo.. ouwe meenemen, vergelijken met in de winkel etc.. (kwestien naar binnen, rubber zoeken, maat pakken en weer weg..)

Momenteel is bij mijn ouders een lek toilet.. gelukkig gaat er vanmiddag iemand kijken, hopelijk kan er dan dus een knip/plak oplossing gefixt worden die nog even houdt tot eind januari ofzo..

Dit al hoop ik dat groothandels (dus voor bedrijven) wel open blijven

Laurie

secricible schreef:
ik ben verbaasd dat ook de fysio's dicht moeten. Valt dat niet onder essentieel nee? Zou denken dat je juist de zorg open wil houden, zowel zkh als paramedisch...

Correctie van de NOS:

Citaat:
Correctie van de redactie: in een eerdere versie van dit artikel stond ten onrechte dat ook fysiotherapeuten hun moet stoppen. Dat is onjuist, fysiotherapie is geen contactberoep, maar een beroep in de zorg. Dat is aangepast in de tekst.

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html

Echwel

Citaat:
Ben benieuwd hoe het dan zit met de trimsalons?

Deze snap ik even niet

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-20 13:27

secricible schreef:

Fysio is een rectificatie op gekomen, die blijven open.

Verder vind ik dit echt om te huilen.

karuna
Drukke kabouter

Vanmiddag haal ik nog de laatste materialen bij de profi kant van de bouwmarkt. Het staat al gereserveerd klaar. Ik kan me niet veroorloven halverwege een isolatie klus geen materialen meer te hebben. En bezorgen is peperduur. Ik heb dadelijk voldoende spullen in huis om lang te kunnen doorklussen.

Ik heb geen nieuws meer gezien maar lees hier dat we hier ook gaan meedoen met duitsland eigenlijk, niks aante doen maar ik vrees dat het het enige is dat mensen thuis houdt. Ik vond het voor mezelf al ellendig genoeg dat ik zo vaak naar de bouwmarkt moest afgelopen maanden om mijn huis warm en daardoor beter leefbaar te krijgen.

secricible

Laurie schreef:
secricible schreef:

Correctie van de NOS:

Citaat:
Correctie van de redactie: in een eerdere versie van dit artikel stond ten onrechte dat ook fysiotherapeuten hun moet stoppen. Dat is onjuist, fysiotherapie is geen contactberoep, maar een beroep in de zorg. Dat is aangepast in de tekst.

https://nos.nl/artikel/2360591-bijna-al ... nuari.html

Ik vond het al zo bizar. Maar gelukkig mag zorg dus wel door.

Memories

Cer schreef:
Sheran schreef:

Bouwmarkten lijken me idd een hele lastige nu... Je zal maar midden in een verbouwing/verhuizing zitten. Bestellen zal idd een giga drama gaan worden, ik hoop dat ze dan een soort reserveer online en haal gecontroleerd af bij de winkel systeem gaan invoeren als dat mag. Dan kun je iig wel je nodige materialen halen en hoef je niet een week te wachten tot je hopelijk de goeie spullen in huis hebt.

Ik snap het wel want het is overal duidelijk veel en veel te druk, maar tot 19 januari... echt even slikken hoor. :\