Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:55

Janinevv schreef:
Maar hoezo weten we of er duizende doden gaan vallen is ook maar een speculatie en bangmakerij zoals de angst erin houden zodat we ons aan de regels houden.

nl bereikt er niks mee, doet alleen wat ze denken te moeten doen..

Blue eyes heb je wel eens het filmpje gezien waarover hij dat zei ? Dat klonk wel echt zo doordat we ons constant blijven vaccineren zullen we onszelf steeds zwakker maken voor nieuwe virussen.

Maar dat denk ik.

Heb je gezien wat er in Italië en Spanje is gebeurd in de eerste golf? Lijkkisten op straat, mensen die doodgingen omdat de ziekenhuizen ze niet meer konden helpen (gewoon omdat er geen plek meer was)? Nee, dat is geen speculatie. Dat is de ervaring in andere landen en er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat hier niet kan gebeuren.

Die filmpjes die jij ziet, daar hecht ik niet zo veel waarde aan. Ik heb er hier al een paar onderuit gehaald.

rien10

“Maar dat denk ik”. Er is mij nog steeds niet duidelijk wat jij denkt.

Janinevv

Maar mag ik dan een antwoord op mijn serieuze vraag waar staat de verhoudingen tussen geteste mensen op een dag en daarvan aantal besmetting. Ik lees alleen in de media alleen het aantal besmettingen.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:56

Janinevv schreef:
Maar mag ik dan een antwoord op mijn serieuze vraag waar staat de verhoudingen tussen geteste mensen op een dag en daarvan aantal besmetting. Ik lees alleen in de media alleen het aantal besmettingen.

Website RIVM.

Gnome

MarlindeRooz schreef:
Heb jij énig idee hoe de Nederlandse politiek in elkaar zit! Dat je het over “ze” hebt steeds. Besluitvorming ligt in Nederland niet bij “ze” maar bij zeker 225 mensen.

Ze weten niet eens wie de 'ze' zijn maar geloven er wel volledig in. Het is gewoon knap.

Kinke

ik heb wel een dode voor je, mijn schoonvader. Half april overleden aan Corona. En op Bokt zitten nog meer mensen waarbij familie/vrienden zijn overleden aan corona. Respect voor degenen die nog een poging doen om Janine nog iets bij te brengen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:57

IMANDRA

Janinevv schreef:
Maar hoezo weten we of er duizende doden gaan vallen is ook maar een speculatie en bangmakerij zoals de angst erin houden zodat we ons aan de regels houden.

nl bereikt er niks mee, doet alleen wat ze denken te moeten doen..

Blue eyes heb je wel eens het filmpje gezien waarover hij dat zei ? Dat klonk wel echt zo doordat we ons constant blijven vaccineren zullen we onszelf steeds zwakker maken voor nieuwe virussen.

Maar dat denk ik.

Vaccineren werkt in de meeste gevallen vrijwel hetzelfde als het doorlopen van de ziekte. Ergo, vaak maakt vaccineren je lichaam beter bestand tegen virussen. Sterker nog, het doorlopen van sommige ziektes, zoals de mazelen, kan je hele immuunsysteem wissen. Terwijl het vaccin dit niet doet.

Hoezo is een vaccin dan slecht?

BigOne

Daar heb je het rivm en coronadashboard en allecijfers.nl voor, voor iemand die de meest krankzinnige ideeën weet te vinden moet dat toch een eitje zijn.

Janinevv

Jullie doen alsof ik niet geloof dat het niet bestaat en dat is dikke onzin.

Ik heb het nooit gezegd dat Corona nep is en niet bestaat.

Of dat het een griep is.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 22:58

Mijn zwager. Letterlijk uit de klauwen van de dood weg gerukt.

Blue_Eyes

Nee, maar je stelt wel héél veel vragen waaruit duidelijk blijkt dat je het niet zo serieus neemt.

rien10

Janinevv schreef:
Jullie doen alsof ik niet geloof dat het niet bestaat en dat is dikke onzin.

Ik heb het nooit gezegd dat Corona nep is en niet bestaat.

Of dat het een griep is.

Wat vind je dan wel.
Wat wil je

Gnome

bigone schreef:
Daar heb je het rivm en coronadashboard en allecijfers.nl voor, voor iemand die de meest krankzinnige ideeën weet te vinden moet dat toch een eitje zijn.

Ik vond The social dilemma een mooie docu. Je krijgt steeds meer te zien van de informatie waar je op klikt. Uiteindelijk zie je dus constant hetzelfde waardoor je er blijkbaar in gaat geloven. Aanrader om te kijken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:00

ingedebruijn schreef:
bigone schreef:

Ik vond The social dilemma een mooie docu. Je krijgt steeds meer te zien van de informatie waar je op klikt. Uiteindelijk zie je dus constant hetzelfde waardoor je er blijkbaar in gaat geloven. Aanrader om te kijken.

Al gedaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:01

bigone schreef:

Zoveel zoek ik geen eens op, ben elke dag gewoon hard aan het werk. Heb gelukkig nooit in de intiligente lockdown gezeten omdat ik wel door moest op mijn werk en daar alleen maar blij om ben.

Ik ben niet de hele dag complotten aan het bedenken ik kijk alleen wat er op kranten koppen staan en dat staat er dan niet bij vermeld.

En het enige wat ik zie is dus druk zetten vanuit de media en kan het echt soms niet meer aan horen op de radio.

Maar ik heb nooit gezegd dat het onzin is, en dat ik er niet in geloof.

Gnome

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:02

Mooi dan is er ook geen reden om alles in twijfel te trekken. Fijne avond!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:03

maar wat probeer je hier dan te vinden? Je stelt alleen maar vragen, gaat verder niet in op vragen die aan jou gesteld worden. Wat is je doel dan?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:04

Nou ik krijg ongeveer heel veel reacties en kan het via m’n telefoon niet allemaal beantwoorden dus excuus daarvoor.

BigOne

Janine, vraagje, valt het je wel eens op wanneer je op internet zoekt naar bepaalde zaken dat je dan op je social media daar elke keer reclame voor ziet? Zo werkt het ook met allerlei andere zoektermen , wanneer je steeds maar weer Bill Gates, Corona, griep , vaccins, chip zoekt krijg je steeds meer onbetrouwbare bronnen te zien waardoor het lijkt alsof iedereen zo denkt en leest.
Je bedenkt trouwens geen complotten, je loopt er achteraan want die complotten zijn er al veel langer.

rien10

Dus “druk zetten” is waar je zo boos, gefrustreerd om bent. Nou dan hebben we dat lek boven

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:08

Boos ben ik niet echt als ik zo over kom, maar ik kan er wel flink pissig om worden door elke keer die media zo aan te moeten horen.

En ja echt ik vind het heel erg voor alle mensen die hun naasten aan COVID zijn verloren. Mijn vriendin had het zelf en ook veel cliënten bij haar zijn zomaar weg getrokken uit het leven.

Natuurlijk snap ik dat er iets moet gebeuren, maar de wereld lijkt stil te staan en alles draait om Corona, daarnaast sterven er nog duizenden aan honger en weet ik het. Maar wij zijn dan ook wel verwend in ons welvarend landje dus dat stukje kan me wel boos maken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:12

Daar mag je ook boos om zijn. Het is allemaal eng, onzeker en verwarrend.
Maar verdiep je dan aub niet in zaken die er niet zijn. In doemdenk theorieën.
Een goed middel tegen doen denken is doen. Ga iets doen aan datgene wat je boos of gefrustreerd maakt.

En de wereld staat niet stil. Je zegt zelf dat je dagelijks naar je werk gaat.
Laatst bijgewerkt door rien10 op 08-10-20 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:17

Het liefst zou ik willen dat we geen radio met nieuws op hebben op het werk, want je hoort gewoon om het uur of half uur het zelfde.

Ik zal eens kijken wat te doen met me leven ik mis het wel erg mijn sociale contacten in hoe het was, ik spreek gelukkig met mijn vriendinnen nog wel af maar niet meer zoals hoe we dat eerst deden.

En ik lees echt niet alleen maar complot waan ideeën ik krijg ook nog gewoon het nieuws in beeld dus dat valt in dat opzicht echt mee en ben er in die zin niet zo druk mee. En ik voel me er ook wel fijn bij om gewoon meerdere kanten over iets aan te horen. Maar dat is altijd met alles al wel zo geweest.

Maar dat maakt niet van mij dat ik het zeker weet en dat de waan ideeën echt zijn of wat dan ook.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-20 23:20

Je kan er voor kiezen om Niet alle berichtgeving meer op de voet te volgen. Dat brengt rust. Ik heb het idee dat je een beetje stuurloos bent op Corona gebied. Neem even wat afstand. Kom tot rust.