Veel moeten afvallen...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:41

Oei oei allerlei lekkere dingen gehad.. maar wel 50 km gefietst. :D niet verklappen dat het een elektrische fiets was, ok?

Afbeelding

Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 19:59

Ziet er wel heerlijk uit Roosch :j

Was hier iig vandaag ook echt heerlijk weer. Ik was vandaag niet van plan te gaan hardlopen maar na het ontbijt was het zulk mooi weer dat ik toch een half uur lekker buiten een rondje heb gedaan. Verder paard gereden, weiland gemest en lopend boodschappen gedaan, toch weer meer dan 16.000 stappen.

Net dus ook nog lekker een wijntje genomen, daarmee net over het calorieën budget maar het is weekend en zat bewogen vandaag.

Verder is er een hechting los -O- dat is echt irritant met eten. Wou van het weekend chili - stoofvlees maken maar dat zie ik mezelf echt nog niet wegkrijgen. Het wordt dus maar Mexicaanse bonen soep met kleine stukjes kipfilet.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 15:53

Balen van die hechting Gaucho... moet je daarvoor dan terug om er iets mee te laten doen?
Ik vroeg me af wat die vega rendang stukjes zijn, kan je die zo kopen en zo ja, waar?

Beetje over kcal budget vind ik persoonlijk in het weekend niet zo’n ramp. Voor mij zijn weekends er ook om te genieten :j

Ziet er heerlijk uit, Roosch! En elektrisch of niet, toch maar weer mooi 50km in de benen.

Super arabella, 5kg! *\o/* mag je trots op zijn!

Ik heb deze week eindelijk de -25kg aangetikt. Nog 13kg en ik ben er wel vind ik, dan heb ik nog steeds een te hoog bmi, maar ik wil er niet nog 20kg af.
Heb ook nog eens een vergelijkingsfoto gemaakt, met mijn vertekend lichaamsbeeld is zelfs dát moeilijk voor mij om goed te zien. Al zie ik het hier nu echt wel goed, eindelijk.
Afbeelding

Morgen weer terug flink aan de bak met kcal tellen, ik gebruik ook MyFitnessPal.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:06

Jeetje wat een enorm verschil Ine23 _/-\o_ vind je dat je er nu al fit uit ziet :j

Vega rendang is volgens mij van de Appie, mijn schoonmaakster had het in voedselbank pakket zitten.

Beau_Myrthe

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:55

Knap hoor Ine, zulke foto’s werken altijd als heerlijke motivatie.

Hier gaat het wat langzaam, maar zolang het naar beneden gaat ben ik tevreden. Nog 7 kilo en dan is mijn eerste echt doel bereikt. Nog even bikkelen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 17:57

*\o/* Joh waaaaauw waanzinnig!! Goed gedaan!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 19:21

Ine, :wow: :wow: waaaauwww!

Gaucho, ik ken vega rendang niet maar als ik het tegenkom misschien toch eens proberen :j

Beau-Myrthe, mooi dat het rustig naar beneden gaat, dat is denk ik ook de beste manier :j je kunt het!

Ik zag vandaag foto's van mezelf en ehh... dat is toch altijd even slikken ofzo -O- vandaag was even lastiger qua eten vanwege feest, maar morgen weer met goede moed verder. Dan kan ik over een poosje hopelijk deze foto gebruiken om te laten zien hoe het was.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:17

Zo lief van jullie <3 !! Gewicht is nu 91.4, ik hoop tussen de 78-79 te eindigen, dan mag ik van mezelf weer paardrijden :j (met een licht zadel, haha)

Dankje gaucho, ik ga morgen even zoeken. Wilde toch wokgroenten gaan maken volgende week, misschien is het dan een optie voor erbij.

Dat is echt de beste instelling, Beau_Myrthe (Myrthe gewoon?). Traag maar gestaag is ook prima toch! Ik heb ook periodes dat ik 3 weken doe over 300 gram en dan ineens 1kg op een week. Het hangt van zoveel dingen af, daar moet je je niet op proberen blind te staren.

Butterfly, ik herken het :(:) . Ik kom nu pas terug op een gewicht dat ik het niet erg vind om mezelf op foto zien. Afgelopen 3 jaar wilde ik echt zo weinig mogelijk foto’s van mezelf zien. Maar inderdaad, zie deze foto als startpunt. En neem je tijd, dat is het allerbelangrijkst! Mijn eerste 12kg hebben 1,5 jaar geduurd. Nu pas heb ik mijn draai gevonden en gaat het vlotter.

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:39

Wauw echt zo goed ine!!!

Ik heb tijden gehad dat ik maar 1 kg per maand afviel. En altijd alleen tijdens mijn menstruatieweek.

Vandaag weer even wat voorraadbakjes gemaakt.
Shoarma met chinese wokgroenten, shoarma met japanse wokgroenten en kip met bloemkool en tandoorikruiden.
Weer 6 lekker makkelijke maaltijden in de vrizer.
Laatst bijgewerkt door arabella2000 op 27-09-20 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:41

Stap voor stap. :j

Morgen gaan we weer aan de bak, vlindertje. Neem dit inderdaad als startpunt, des te blijer ben je straks als je wat verder bent.

Ik had wat foto's van mijn weekend op Insta en Facebook gezet en kreeg heel leuke en lieve reacties. <3
Mijn relativeerknopje is af en toe stuk en dan kan ik blijven hangen in wat gepruttel zoals van de week over die pens. Soms moet ik leren om te zien wat ik wél heb en waar ik vandaan kom, maar dat is best lastig als je onzeker of gedreven bent.

Maar we zijn allemaal super bezig, dames. We zijn ons bewust van het probleem en we dóen er iets aan. Hoe goed is dat?

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:48

Jullie zijn echt zo goed bezig!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:54

We zijn idd allemaal super bezig!!!

Van de week eens even naar de kaufland.
Mijn currysaus light heeft hervulling nodig :')

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 13:35

Gaat hier niet zo lekker.
Erg veel stress om een vd veulens en dat heeft gelijk effect op mijn gezondheid.

Dit was ik het weekend :x

Afbeelding

Afbeelding

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:01

Hi meiden! Ik lees al vanaf het begin mee met dit topic en ga me toch eindelijk maar eens officieel melden. Ik las (en postte soms) mee met verschillende afvaltopics, maar deze is wel veruit het leukste van ze allemaal! Hoe jullie elkaar steunen en de positieve sfeer is erg fijn!

Ik moet zeker 20 kilo afvallen en dat probeer ik al jaren. Soms gaat de knop een tijdje om en ben ik wat kilo's kwijt, maar de laatste keer dat ik écht goed wat kwijt was was 6,5 jaar geleden. Daarna ging mijn paard dood en at ik het er allemaal weer bij... Twee jaar geleden heb ik helaas een hardnekkige heupblessure opgelopen waar ik sindsdien van aan het revalideren ben. Van langeafstandswandelingen naar nog geen 2km kunnen lopen hielp niet echt mee voor mijn conditie en uit frustratie gaan eten ook niet. :=

Ik weet precies wat ik 'fout' doe. Ik weet ook heel goed hoe het wel moet. Ik heb de meeste dieetmethodes al wel eens gedaan. Ooit flink afgevallen met kh-arm eten, maar daar ga niet nog eens aan beginnen. IF werkt voor mij heel fijn om mijn eeuwige honger onder controle te krijgen en om me te realiseren dat 'honger' na een minuut of tien ook wel weer wegtrekt als ik er niet aan toegeef.

Ik weet wat mijn TDEE is, ik weet ook hoeveel kcal ik dagelijks kan aanhouden om af te vallen. Nu nog een kwestie van weer gaan doen en bijhouden. Ik vind het wel een boel gedoe om alles te wegen en in te voeren, maar het is wel de enige manier om zeker te weten dat je op het goede aantal calorieën zit.

Daar komt bij dat ik momenteel geen keuken heb, want we zijn aan het verbouwen. De koelkast staat in de woonkamer, we koken in ons tuinhuisje op twee campingpitjes. :') Het is nogal behelpen en daardoor vaker een snelle hap of afhaal en dat is prima, maar dan moet ik niet ook nog dropjes en koekjes tussendoor gaan eten, want dan gaat het heel hard met die calorieën. :Y)

Nu mijn heup weer wat meer meedoet en het qua verbouwen iets rustiger is is het tijd voor grip op mijn eetgewoontes en beweging. Ik wil per 1 oktober meedoen met stoptober. Maar dan niet stoppen met roken (want ik rook niet), maar stoppen met teveel eten. :D Dus! Hi allemaal! Hopelijk mag ik hier mijn succesjes en frustraties delen en willen jullie mij af en toe een schop onder mijn hol verkopen. ~~}>

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:05

Welkom, Imre! Natuurlijk mag je erbij! Die schop onder de hol geef ik graag, goede agressietherapie voor deze dwerg. :D *zoekt naaldhakken

Sterkte vast!

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:07

Ine23 schreef:
Dat is echt de beste instelling, Beau_Myrthe (Myrthe gewoon?). Traag maar gestaag is ook prima toch! Ik heb ook periodes dat ik 3 weken doe over 300 gram en dan ineens 1kg op een week. Het hangt van zoveel dingen af, daar moet je je niet op proberen blind te staren.

Yes, Myrthe inderdaad! Ik hou me er ook aan vast dat dit de beste manier is maar soms frustreert het zo dat het bij andere mensen dan snel gaat. Ik probeer mezelf ook niet te vaak te wegen. En opmeten werkt voor mij er positief soms geen gram er af maar wel in centimeters.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 22:39

Imre, welkom! Je verhaal komt me heel bekend voor, dus dan kunnen we elkaar een beetje gaan schoppen hier. Wel uitkijken voor Roosch, die schopt hard voor haar lengte _O-

Myrthe, meten is idd heel effectief! Ik vergeet het zelf steeds, maar top dat je het doet :j dat kan ook zoveel motivatie opleveren als het op de weegschaal even minder gaat.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:51

Ik lees nog steeds mee.. voor de rest gaat het niet zo lekker wat eten betreft. Wat bewegen betreft gelukkig wel :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 08:30

He, balen van het eten ItsMe. Enig idee waar het vandaan komt?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 13:05

Ik heb ineens bedacht dat ik een Airfryer heb :D Daar kun je natuurlijk ook redelijk gezond mee koken. Meteen maar even Pinterest aan het afspeuren naar recepten.

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:12

Hey Imre, welkom. :wave:
Airfryer klinkt gewoon al vet en frituur :') maar het schijnt niet zo te zijn.
jammer itsme, niet opgeven hoor, wil je ook een schop? :D
Beau_Myrthe het lijkt alsof het bij anderen snel en vanzelf gaat maar daar geloof ik helemaal niks van.
Leuke hond Mirjamalvaro een Friese Stabij? Jammer dat stress zoveel invloed op je heeft

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 20:45

Airfryer is super!

Ja klopt Friese Stabij heb er 2 en een ongeborene :')

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:47

Ik weet dondersgoed waar het aan ligt.. Emotie-eten. Er wordt aan gewerkt met (professionele) hulp, maar het heeft tijd nodig. Niet alles gaat in ene paar dagen/weken.
Wil ik een schop? Ja graag, maar wel een liefdevolle schop om weer op het goede pad te komen.

En eerlijk, doordat ik gister deelde dat het ff niet zo lekker ging, vandaag wel weer een stuk gezonder gegeten dan de afgelopen weken!
Thnx Toppers!

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:11

Butterfly schreef:
Ik gebruik nu de eetmeter app, maar meer omdat ik wel weet hoeveel kcal ik moet eten. Heb ook MyFitnessPal gehad.
Bij deze: https://happyhealthy.nl/bmr-berekenen/ wordt je stap voor stap meegenomen in wat je hebt en wat je wil, vond ik heel handig! Tuurlijk, de ene site geeft net een ander getal enzo, maar dit is fijn om globaal te weten hoe en wat. Wel veel scrollen :D

Ben deze op mijn gemak aan het bekijken. Ben jij ook lid?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 06:45

Itsme weten waar het aan ligt en hulp zijn al 2 hele grote stappen.
Voor mij was een keerpunt dat ik me realiseerde dat ik zonder rem ging eten zodra ik (te) druk in mijn hoofd ben. Of te druk om te eten en dan in 1 keer heel veel ongezond eten. Meer regelmaat in eten en bijvoorbeeld een rondje wandelen als ik te veel aan mijn hoofd heb kunnen dat nu meestal voorkomen. Ook niet altijd hoor :+

Ik had dus mijn Airfryer opgezocht:

Afbeelding

Havermout - kwarktaartje met peer, in nog geen 12 minuten klaar en echt lekker.