Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:30

Beterschap iedereen, zelf ook al meer dan een week thuis ivm Corona, voel me inmiddels wel al weer eens stuk beter dus ergens volgende week hopelijk weer terug aan het werk. Ben Netflix en tv inmiddels helemaal beu maar geen puf om iets anders te doen. Begon als hoofdpijn samen met duizelig/misselijk, dacht eigenlijk aan migraine. Maar 2 dagen later ook verkouden dus test en positief, was echt verbaasd omdat ik heel goed om de afstand regels let en veel handen was enzo. Weet ook niet waar ik het heb opgelopen.
Had verder de eerste paar dagen ook uitslag op handen en enkels en pas na een week was ik mn reuk kwijt en kwam er wat hoesten bij. Nu is dat bijna helemaal weg maar nog wel hoofdpijn.
Enkel mijn vriend hoefde in quarantaine, die is dus zoet met een doos Lego ;) testte eerst negatief en dat vond ie heel raar omdat hij wel verkouden was en spierpijn had, dus 2e test ingepland en die was wel positief idd. Ben wel blij dat er door het afstand houden geen andere mensen die in quarantaine hoefde te gaan.

Earth

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:32

Ik merk dat ik het toch wel spannend vind om morgen naar stage te gaan. Het is op een school, en ik wil heel graag weer een contactmoment maar met al die besmettingen om me heen vind ik het gewoon heel spannend. Bij mijn man op het werk wordt ook de een na de ander positief getest, gelukkig niemand echt die ziek is of zo, maar toch.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 18:50

Inmiddels bijna 6 weken post Corona. Afgelopen nacht dienst gehad. Ik stond bij een Corona patiënt en kreeg ineens zo veel last van benauwdheid (dubbele mondkapjes volgens voorschrift, dag voor en eerdere ronde minder problemen) dat ik hoestend de kamer af ben gekomen en mijn halve maaltijd er uit heb gehoest op de wc. Rest van de nacht is de benauwdheid wel wat aangebleven. Hartslag blijft rond de 110. Saturatie en bloeddruk waren wel goed. Vanmorgen geur weer minder. Dat blijft op en af gaan. Ondanks nauwelijks symptomen rondom mijn positieve test ben ik nog steeds niet hersteld

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:08

Negatieve uitslag, flinke griep dan te pakken. Ik ga sowieso pas werken als ik klachtenvrij ben want mijn immuunsysteem is nu poedersuiker en ben veel vatbaarder nu natuurlijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 19:11

Napie schreef:
Inmiddels bijna 6 weken post Corona. Afgelopen nacht dienst gehad. Ik stond bij een Corona patiënt en kreeg ineens zo veel last van benauwdheid (dubbele mondkapjes volgens voorschrift, dag voor en eerdere ronde minder problemen) dat ik hoestend de kamer af ben gekomen en mijn halve maaltijd er uit heb gehoest op de wc. Rest van de nacht is de benauwdheid wel wat aangebleven. Hartslag blijft rond de 110. Saturatie en bloeddruk waren wel goed. Vanmorgen geur weer minder. Dat blijft op en af gaan. Ondanks nauwelijks symptomen rondom mijn positieve test ben ik nog steeds niet hersteld

Wat vervelend voor je zeg... Ik hoop dat je snel van die nasleep af bent!

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:40

Voor degene die Corona had en de huisgenoten geen klachten hadden hoe lang moesten die in quarantaine?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:42

10 dagen vanaf het laatste contact

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:43

Dan gaan ze er bij ‘laatste contact’ vanuit dat je 1,5 meter afstand kan houden etc. Indien dat niet mogelijk is: 10 dagen nadat je huisgenoot 24 uur klachtenvrij was.

Edit: link naar de info van het RIVM: https://lci.rivm.nl/informatiebriefhuisgenootthuis

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:50

Wat vervelend napie dat je zolang klachten houdt. De eerste keer ging bij mij wel.
Maar nu moeten wij ook met chirurgisch mondmasker werken. Weet niet of dat zo gaat.
Ik had deze week alleen cursussen. Dus ik kijk wel.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 21:55

Ook apart trouwens, collega van mn man was vrijdag positief getest door een particulier bedrijf. Gisteren alsnog voor de zekerheid door de GGD laten testen en die uitslag was negatief... Dus dat is wel vreemd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-20 23:11

Earth schreef:
Ook apart trouwens, collega van mn man was vrijdag positief getest door een particulier bedrijf. Gisteren alsnog voor de zekerheid door de GGD laten testen en die uitslag was negatief... Dus dat is wel vreemd.

Niet zo gek hoor. Er zijn veel cowboys op de markt met niet goed gevalideerde testen. En een bloedtest op antistoffen meet wat anders dan een PCR van de GGD.
https://www.dvhn.nl/groningen/Kritiek-o ... 37071.html

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 07:37

Zoals verwacht ben ik ook positief :(

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:49

Ik voel me zooo slap, kan niet op mijn benen staan, heb ook geen honger.

Iemand tips hier tegen?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:52

Blijven drinken, niet alleen water maar met iets erin, bv bouillon of siroop in het water.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 08:58

Gwenvd schreef:

Iemand tips hier tegen?

Ik heb 2 weken lang soep gegeten.
Het zoute hielp ivm het gezweet door de koorts, en ik kreeg toch wat binnen :j

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:02

Dank jullie, goed idee inderdaad.

Pff ben er gewoon echt verdrietig van terwijl ik T eigenlijk al wist. Gek hè?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:06

Sterkte. Eet wat je lekker vindt. Soep en eventueel ors zal iets helpen. Maar alles wat erin gaat is weer iets. Fruitsmoothies trek in? Cake?

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:09

Ik ga nu een banaantje pakken. En ik heb limo gemaakt. Straks een soepje en misschien een lolly

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:11

Gwenvd schreef:

:(:) Is helemaal niet gek hoor. Ik zou me precies zo voelen.

Is er iemand die een kopje bouillon of kippensoep voor je kan maken?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:18

Gwenvd schreef:

Heel herkenbaar :(:)
Wij wisten voor 99% zeker dat ik het had, de huisarts en de ggd waren overtuigd en toch, toen ik gebeld werd door de ggd voelde ik toch even een enorme steek van verdriet.
Niet vanwege het feit dat ik ziek was, maar vanwege wat ik andere had aangedaan door te denken dat het maar een simpele spierpijn was en vanwege alle rompslomp die deze uitslag met zich mee bracht.

Gwenvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:19

Ja mijn man. Hij moet nu voor onze 2 kleine kinderen zorgen, onze oudste mag niet naar school. Daar ben ik nog t meest verdrietig om. Naja t komt wel goed maar t is even pittig

Dank je voor je bericht MDH. Inderdaad die rompeslomp, geen school, geen opvang. Niks. En ik maar boven blijven en hopen dat mijn man niks krijgt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 09:52

Beterschap!
Ik had ook weinig honger, maar wel veel fruit en groente gegeten. Warm eten kreeg ik niet weg, maar pruimen, sinaasappel, ananas, tomaten enz enz daar had ik wel trek in. Geen idee of het heeft geholpen maar ik ben redelijk snel herstelt toen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:43

Ik heb er ook hele gemixte gevoelens over, voornamelijk omdat ik niemand anders wil besmetten.

Ik heb geluk dat mijn beste vrienden onder mij wonen en dus qua boodschappen voor mij dit goed kunnen opvangen, maar voor werk weet ik ook even niet wat nu de beste beslissing is.

Wel gister een PS4 besteld om mezelf een beetje bezig te houden :+

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 10:45

Gwenvd schreef:

Iemand tips hier tegen?

Heb paar dagen mergpijpjes en chips gegeten. Had ook helemaal geen trek verder. En mezelf gedwongen om in de avond toch iets te eten van warm eten. En verder heel veel op bed gelegen en tussendoor als ik wat energie had Netflix gekeken.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 11:12

Ik eet wat ik denk weg te krijgen. Heb weer zo'n metalige smaak. Marsepein helpt daar wel tegen. Maar die is op nu.

Beterschap iedereen.