Omdat we het vrij veel over training, cutting en bulking hebben, vraag ik me af of het handig is om daar een specifiek topic voor aan te maken. Ik wil zelf nog een tijdje cutten, om vervolgens het gehele najaar+voorjaar te bulken. Dat heeft dan even niks meer te maken met afvallen. Zo zijn hier wel meer mensen in het topic die nu op of net boven onderhoud zitten. Is er animo voor een topic specifiek gericht daarop? Waar we ook meer fitness gerelateerde zaken kunnen bespreken? Want er zijn hier ook mensen die geen krachttraining/CrossFit doen en het overzicht raakt voor mijn gevoel wat kwijt. Er is een doodgebloed krachttraining topic, maar dat gaat echt alleen over training.
@Lino: Je hebt mij wel geënthousiasmeerd met het wandelen voor werk. Ik ga het ook proberen deze week. Wordt wel flink vroeg, ik moet om kwart over 7 de deur uit naar kantoor. Maar ik merk dat ik op mijn kantoordagen zo duf word. Ga nu in mijn lunchpauze ook even wandelen, maar dat is maar een kwartiertje, want hebben maar een half uur pauze totaal. Ik was ook nooit enthousiast over havermout, maar sinds kort heb ik het wel een beetje herontdekt. Je moet het zelf wat opleuken met verschillende smaken. Al past het niet elke dag even lekker in mijn eetpatroon. Het vult mij niet super goed. Maar voor afwisseling wel fijn! Veel plezier met je etentje vanavond!
@Castilja: Die Humble&Crumble koeken zijn niet eiwitrijk oid
. Dus gewoon alleen lekker haha. Ik ga ze niet meer kopen tot ik weer ga bulken. Heb er nog een aantal in mijn vriezer liggen maar probeer ze gewoon zo veel mogelijk te negeren. Over scheefheid corrigeren: Vooral niet zwaarder met rechts gaan als je aan die kant al sterker bent, dan maak je het alleen maar erger. Dus even zwaar pakken, inderdaad losse dumbbells is het beste. En al je boodschappentassen met links gaan tillen, dat heeft bij mij heel goed geholpen. Mooi lijstje! Ik zou aanraden om nu gewoon in een klein tekort te zitten en wel te zorgen dat je inderdaad wat afvalt. Zoals Lino al aangaf zal je nu geen exacte body recomposition kunnen doen omdat je niet zoveel spier aankomt als dat je vet verliest. Maar het zal vast een klein beetje gebeuren. Toen ik vorig jaar begon met CrossFit ben ik eerst in een tekort gaan zitten om mijn vetpercentage te verlagen, ben toen 4 kilo afgevallen en heb uiteraard ook wat spieren opgebouwd. Je zou wel consistent wat moeten blijven afvallen komende tijd, anders overschat je je beweging waarschijnlijk wat en eet je iets te veel. De termen "shapen" en "tonen" geloof ik niet in. Dat zijn hippe termen bedacht voor vrouwen die bang zijn om te horen dat ze spieren moeten opbouwen, dus zeggen we dat niet, maar noemen we het shapen en tonen.
@Leoni: Ik zou niet gaan vandaag als ik jou was. Gewoon lekker wandelen. Je cottage cheese pannenkoeken klinken heerlijk! Als je veel vocht vasthoud kun je het beste ook een omtrekmeter gebruiken (wel eentje die uit zichzelf straktrekt). Dan zie je wat beter of er wat verandert.