4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 09:51

Omdat we het vrij veel over training, cutting en bulking hebben, vraag ik me af of het handig is om daar een specifiek topic voor aan te maken. Ik wil zelf nog een tijdje cutten, om vervolgens het gehele najaar+voorjaar te bulken. Dat heeft dan even niks meer te maken met afvallen. Zo zijn hier wel meer mensen in het topic die nu op of net boven onderhoud zitten. Is er animo voor een topic specifiek gericht daarop? Waar we ook meer fitness gerelateerde zaken kunnen bespreken? Want er zijn hier ook mensen die geen krachttraining/CrossFit doen en het overzicht raakt voor mijn gevoel wat kwijt. Er is een doodgebloed krachttraining topic, maar dat gaat echt alleen over training.

@Lino: Je hebt mij wel geënthousiasmeerd met het wandelen voor werk. Ik ga het ook proberen deze week. Wordt wel flink vroeg, ik moet om kwart over 7 de deur uit naar kantoor. Maar ik merk dat ik op mijn kantoordagen zo duf word. Ga nu in mijn lunchpauze ook even wandelen, maar dat is maar een kwartiertje, want hebben maar een half uur pauze totaal. Ik was ook nooit enthousiast over havermout, maar sinds kort heb ik het wel een beetje herontdekt. Je moet het zelf wat opleuken met verschillende smaken. Al past het niet elke dag even lekker in mijn eetpatroon. Het vult mij niet super goed. Maar voor afwisseling wel fijn! Veel plezier met je etentje vanavond!

@Castilja: Die Humble&Crumble koeken zijn niet eiwitrijk oid :+. Dus gewoon alleen lekker haha. Ik ga ze niet meer kopen tot ik weer ga bulken. Heb er nog een aantal in mijn vriezer liggen maar probeer ze gewoon zo veel mogelijk te negeren. Over scheefheid corrigeren: Vooral niet zwaarder met rechts gaan als je aan die kant al sterker bent, dan maak je het alleen maar erger. Dus even zwaar pakken, inderdaad losse dumbbells is het beste. En al je boodschappentassen met links gaan tillen, dat heeft bij mij heel goed geholpen. Mooi lijstje! Ik zou aanraden om nu gewoon in een klein tekort te zitten en wel te zorgen dat je inderdaad wat afvalt. Zoals Lino al aangaf zal je nu geen exacte body recomposition kunnen doen omdat je niet zoveel spier aankomt als dat je vet verliest. Maar het zal vast een klein beetje gebeuren. Toen ik vorig jaar begon met CrossFit ben ik eerst in een tekort gaan zitten om mijn vetpercentage te verlagen, ben toen 4 kilo afgevallen en heb uiteraard ook wat spieren opgebouwd. Je zou wel consistent wat moeten blijven afvallen komende tijd, anders overschat je je beweging waarschijnlijk wat en eet je iets te veel. De termen "shapen" en "tonen" geloof ik niet in. Dat zijn hippe termen bedacht voor vrouwen die bang zijn om te horen dat ze spieren moeten opbouwen, dus zeggen we dat niet, maar noemen we het shapen en tonen.

@Leoni: Ik zou niet gaan vandaag als ik jou was. Gewoon lekker wandelen. Je cottage cheese pannenkoeken klinken heerlijk! Als je veel vocht vasthoud kun je het beste ook een omtrekmeter gebruiken (wel eentje die uit zichzelf straktrekt). Dan zie je wat beter of er wat verandert.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:11

Castilja, ik zou me als ik jou was gewoon de naampjes loslaten en lekker gaan sporten en op je eten letten. Dan kom je vanzelf wel op een punt dat het nodig is om verder te kijken hoe je het exact aan gaat pakken.
Ongeval viel zelf wel mee, of tenminste, ik heb er zelf niet zoveel aan overgehouden. Reed in de (net nieuwe |o ) Caddy van mijn toenmalige vriend en kwam in de berm, moest een lantaarnpaal ontwijken. Ben in de slip geraakt en heb de auto om een boom gevouwen, maar het geluk gehad dat de boom net achter mij in de auto is gekomen. Had zelf alleen een wond van de airbag op mijn arm en wat spierpijn. De auto zelf was helemaal naar z'n grootje, de achteras lag een meter achter de auto..
Succes met sporten! Mocht je nog vragen hebben, stel ze vooral, ik vind het wel leuk om mijn (soort van) kennis te delen :D

Maanlicht, ik ben wel in voor een specifiek krachttraining topic!! Probleem daarvan is dat er vaak veel mensen komen die gaan meepraten die alleen maar groepslessen bodypump doen bijvoorbeeld. Niet dat er iets mis is met die lessen, maar dat is niet waar ik het in een krachttraining topic over wil hebben. Ik heb vorig jaar dat heel snel doodgebloede krachttraining topic geopend :')
Maar als we samen mensen er op wijzen dat er ook een algemeen sportschool topic is en we in dat topic alleen over echt losse gewichten en zwaardere training willen hebben, dan zeker goed idee :D
Voor de ochtenden kan ik de boeken Miracle Morning van Hal Elrod en Dear Good Morning van Lienke de Jong adviseren! Vooral de eerste heeft iets meer dan een halfjaar geleden echt heel veel effect op mijn leven gehad en waarom ik ben begonnen met 's morgens eerder opstaan en wandelen.
Met je eens betreft de termen shapen en tonen trouwens!

Ik heb net lekker 45 minuten gewandeld, moest even wachten tot er een kleine stortbui voorbij was, maar daarna heerlijk in het zonnetje gelopen <3 Nu even lekker rustig met een boek op de bank. Mijn vriend ligt nog te slapen, ideale combinatie zo'n relatie tussen een ultiem ochtendmens en ultiem avondmens :') Hij heeft 's avonds tijd voor zichzelf, ik 's morgens.

Ik zal nog even mijn lijstje van gisteren delen.
T: 3 rijstwafels met chocola, klein froufrou koekje bij de kapper
L: Humble & Crumble koek, eerst ene helft en uur later andere helft, ik had zoveel zin in zoetigheid
D: Pitabroodje met vega shoarma, geraspte kaas, sla en knoflooksaus
T: Tyrrel's mature cheddar & chive chips *kwijl* en kaasstengels
Totaal 1.870 kcal
B: 7K stappen

Travel_me

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:27

@Jip: Ja ik weet niet. Ik vind het wel handig nu dat alles gewoon in 1 topic is. Denk dat als ik dingen in 2 moet zetten dat het dan niet gaat gebeuren. Nu doe ik alles van de dag qua trainen en eten in 1 bericht. Training is namelijk bij mij een belangrijk onderdeel en eten heb ik verder niet super veel over te zeggen. De meeste vaste mensen hier doen ook allebei volgens mij :)
Omtrekmeter zou inderdaad goed kunnen. Heb nu wel een fijne centimeter van school. Zou eens kijken of die ook vast te zetten is aan elkaar. Probleem is wel dat ik van nature een smalle taille heb (altijd gehad), maar dat die nu de laatste tijd breder lijkt te worden. Niet omdat ik meer vet aankom, maar ik gok deels van de schuine buikspieren dat ik breder lijk.

@Linoleum: Oei klinkt wel heftig! Gelukkig is het wel redelijk goed afgelopen

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 10:45

@Lino: Thanks, Ik zal eens naar die boeken kijken! Ben het met je eens dat het topic wel specifieker zou moeten worden, groepslesjes op de sportschool kunnen gewoon in het sportschool topic terecht. Maar ik gok dat mensen die alleen 1/2 keer per week een groepsles bodypump meepakken ook niet bezig zijn met cutting/bulking.

@Leoni: Snap ik, maar eigenlijk ben je niet meer bezig met afvallen nu natuurlijk. Dus vandaar dat een splitsing wel handig kan zijn. Ook omdat je graag veel over je training verteld, dat is in een ander topic misschien beter op z'n plek.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 11:37

Dat andere topic zouden we gewoon kunnen openen toch? Of die van Lino weer leven in blazen? Als we met z'n allen hier blijven plakken is het onnodig gebleken maar als zich daar een select groepje vormt is dat ook fijn. Denk dat het 't proberen waard is (:

Het was weer bal vanmorgen; de kaartjes waren op voor de les. Er is zo'n run op dat twintig minuten voor aanvang alles al weg is. Ging m'n lesje BodyPump. Maarrrr direct besloten upper body aan te pakken en heb een top training gehad. 30 Minuten crosstrainer, stuk of 8 oefeningen met 3x10 sets en afgesloten met tien minuten hardlopen. Eén oefening niet kunnen doen omdat het apparaat constant bezet was en bij de cardio is alles ook vol. Doe mij maar weer 07:15 's ochtends present met alle ruimte om m'n ding te doen; dat gedoe met bezette apparaten terwijl veel mensen alleen maar wandelen op de treadmill.. Ja ik word daar toch chagrijnig van :') :') (no offence maar ga dan buiten wandelen lol). ANYWAY ik ga koffie drinken.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 12:15

@Castilja: Ja, precies. Hier is de link naar het topic: [MWS] Fitness: cutting, onderhoud en bulking

Wat vervelend dat de hele les al vol zat. Wat een gedoe zeg.. Ik ben blij dat wij gewoon online kunnen inschrijven vanaf 2 weken van te voren. Wel fijn dat je training alsnog lekker ging.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 13:50

Castilja, wat rot dat het zo werkt en ook zo druk is. Ben ik toch even blij met mijn kleine rustige gym :D

Heb vandaag ook samen met mijn vader tickets gekocht voor een dagtocht volgend jaar juni. Wadlopen naar Ameland (4 uur lopen ongeveer), half uur fietsen op Ameland naar de plaatselijke brouwerij een uitgebreide lunch en bierproeverij. Vervolgens weer op de fiets terug naar de boot en gelukkig wel met de boot naar vasteland. Ik heb er nu al zin in!

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:09

Wow wat gaan jullie hard haha, heb heel wat bij te lezen :=

Mara: Ik was al erg benieuwd hoe het met je zou gaan op vakantie! Super om te horen dat het goed gaat en je aan het genieten bent van je vakantie. Goed dat je je tot nu toe hebt kunnen houden aan je gestelde doelen, super knap.

Travel_me: Hopelijk is je knie inmiddels beter, goed dat je rust genomen hebt. Je avondeten, bloemkool uit de oven, klinkt heerlijk!
Cottage cheese pannekoeken, heb je daar een recept van? Klinkt echt heel lekker.

Kimmie: Wat ontzettend heftig voor jou en je familie, gecondoleerd :knuffel:
Je beschrijft het erg mooi en is ook wel herkenbaar. Vorig jaar ben ik mijn zus verloren, zij mocht maar 25 jaar oud worden. Ondanks het verdriet wat ik er nog iedere dag om heb, ben ik er wel heel anders door in het leven gaan staan. Je leert door zoiets echt relativeren en te genieten van iedere dag want het kan zomaar eens de laatste zijn.
Je lijst ziet er weer heel netjes uit en ook fijn dat je zelf tevreden bent en een goede balans hebt kunnen vinden.

Maanlicht: Hele nette lijstjes!
Er wordt inderdaad veel 'offtopic' gesproken. Of in ieder geval net in een andere richting. Wat mij betreft prima alleen kan ik er niet echt over meepraten omdat ik er totaal geen verstand van heb en niet mee bezig ben. Maar ik zou het ook jammer vinden als dit topic stil zou vallen :)

Linoleum: Als er regen wordt voorspeld en het dan vervolgens niet gaat regenen is dat echt zooo hatelijk haha. Maar toch goed dat je het zekere voor het onzekere genomen hebt, natgeregend worden is ook niks als je haar net weer goed zit haha. Mooie lijst weer!
Die dagtocht naar Ameland klinkt echt super leuk!! Echt iets om nu al naar uit te gaan kijken.

Castilja: Je bent echt super fanatiek bezig! Mooie lijst en weer veel bewogen zeg.

Mijn lijstje van gisteren:
O: havermouttaartje (Mara, bedankt voor het recept. Was echt super lekker en ga het zeker vaker maken!)
T: halfvolle chocolademelk, jodekoek (omaaa :') )
L: Pistolet met kaas, krentenbol, cappuccino
A: wit broodje, hamburger
T: bolletje slagroomijs
T: schaaltje paprika chips

B: 80 minuten wielrenfiets, 30 minuten wandelen

Mijn vriendin woont ongeveer 35/40 kilometer van mij vandaan, een ideale afstand om te fietsen! Dus gisteren op de fiets heen gegaan en vanmorgen weer terug. Het was er super lekker weer voor.
Gisteren wel wat ongezond gegeten maar wel binnen de lijntjes gebleven en niet te veel kcal op.
Al met al dus zeker tevreden en lekker genoten van het weekend :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 16:59

HAHA ik moet telkens zo lachen om je oma snacks :') Zo herkenbaar! Als ik naar mijn oma ga moet ik daar ook echt rekening mee houden; die blijft de tafel bij vullen qua eten. Wel lekker tho <<) Lekker fietstochtje trouwens die 40 kilometer! Hoe lang doe je daarover, 2 uurtjes?

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:08

Jullie gaan weer hard, ik moet veel bijpraten!

Joanne, heel goed dat je vertelt dat je een dag niet zo tevreden was over je lijstje. En ach, een keer wat minder goed eten is ook niet erg hoor. Die dagen heeft iedereen. Anders is het ook niet vol te houden. Heel heftig ook voor jou zeg, niet fijn. Ik moet telkens zo lachen om wat je eet bij je oma, heerlijk!

Mara, hele nette bijleespost met slecht internet! Fijn dat je op vakantie de balans zo goed kunt vinden!

Leoni, ik moet ook redelijk vaak naar de wc, maar dan kan ook aan mijn bekkenbodemspieren liggen haha. Goed dat je oppast met je knie! Oeh lekker lijstje weer! Dat aantal kcal valt inderdaad heel erg mee voor het avondeten! Hopelijk gaat het ondertussen al wat beter met je knie.

Castilja, ik was niet heel close hoor, ik zag hem niet heel vaak. Het is meer een grote schok en realisatiemoment dat het zo voorbij kan zijn. Vloeibare pepernoten klinkt echt heerlijk :9 Ik denk dat je altijd wel een beetje verschil houdt. Ik ben ook overduidelijk sterker met rechts dan met links. Ik ben het zeker eens met wat Lino zegt. Wat rot dat het zo werkt en ook zo druk is. Je bent echt superfanatiek bezig!

Lino, haha dat scheelt wel ja. Wat fijn om te horen dat het je zo goed bevalt en dat je zo'n goed ritme hebt gevonden met wandelen en sporten! Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Oei klinkt wel heftig! Als er regen wordt voorspelt en het uiteindelijk niet valt is zo poedersuiker idd haha.

Petra, dat is echt leuk om te horen!

Dilan, vervelend dat je zo'n last hebt van je rug!

Jip, het zou eventueel kunnen, maar ik vind het zelf veel te lekker :') Ik kan het gelukkig vrij gedoseerd opeten, iedere dag een stukje. Ik denk dat het wel goed komt zo. Als het echt weer mis gaat, kan ik het altijd nog weg geven. Voor mij is dat topic voor nu nog helemaal niet relevant. Misschien ooit wel, maar nu heb ik er nog niks te zoeken haha. Hopelijk bloedt dit topic niet dood nu er een extra topic is, maar dat gaan we vanzelf zien. Ik zou het trouwens jammer vinden als iedereen hier weggaat haha. Ik mag namelijk niet in het andere topic komen, aangezien ik daar nu niet mee bezig ben. Ach ja, het is al gemaakt, dus ik kan er niks meer over zeggen :')

Superlekkere lijstjes jongens!

Gisteren had ik voor de verandering weer eens een verjaardag (bijna ieder weekend, altijd fijn). Ik heb mezelf echt lang goed in kunnen houden en telkens een paar lekkere kleine dingetjes kunnen pakken. Helaas uiteindelijk toch weer gezwicht. Ik werd wel meteen gestraft door een enorme buikpijn, dus zelfs eerder naar huis gegaan. Dat geeft toch weer motivatie om me voortaan wat beter in te houden. Ik wil nog wel even mijn lijstje van vrijdag delen, want daar was ik wel weer heel blij mee. Heerlijk pizza gegeten, sinds lange tijd weer. Mezelf toen wel kunnen inhouden en gestopt voordat het te veel werd. Van iedere die we hadden gewoon een stukje op of twee van sommigen.
O: kwark met krokante muesli noten, frambozen vers en bloemenhoning. (249)
T: lichte cracker spelt met hummus en cherrytomaatjes. (151)
L: drie boterhammen met jonge kaas en ijsbergsla en halvarine, kalkoenfilet met ijsbergsla en fruitstroop. (409)
T: volkoren beschuit met halvarine en hagelslag. (159)
A: 2 tramezzini pollo e funghi, frutti di mare, bio pizza girasole, pizza sardegna en diavolo. (566)
T: citroen meringue taart. (167)
B: 7000 stappen, 15 minuten fietsen en 120 minuten paard verzorgen.
Totaal kcal: 1701.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 18:31

Je lijstjes worden steeds beter Kim, wat fijn! En goed dat je je de ene dag wel in hebt kunnen houden en de ander wat minder :) Ik heb geen idee wat al die Italiaanse termen zijn bij je avond eten maar het is iets met pizza :') Ik ging dit jaar voor het eerst niet naar Rome en nu ik al die termen voorbij zie komen heb ik ineens ziek heimwee HAHA joe. Waar kwam die buikpijn vandaan trouwens; echt teveel gegeten of verkeerd gevallen?

Ik heb net 400 gram snijbonen naar binnen gegooid en dat was me een partij lekker?! Je had bij de Action chilisaus waar geen kcal in zat dus die heb ik erdoorheen gepleurd, heerlijk. (Die sauzen zijn uit het assortiment gehaald trouwens, janken). Zal even mijn lijstje posten

Ontbijt: Havermout met amandelmelk, chiazaad en koekkruiden en 10 gram chocolade whey, 1 FitKids volkoren boterham met zelfgemaakte ham/prei salade
-Sportschool-
Tussendoor: Bolletje Waldkorn reep, High Protein chocolade pudding
Lunch: 200 Gram kipfilet, kommetje havermout, GG Bran cracker
Tussendoor: Klein zakje chips (yolo), eetlepel PB2 en 1 rijstwafel
Avondeten: 400 Gram snijbonen, 200 gram zoete aardappel en 2 eieren
Avond: 200 Gram kokosmeel en eventueel nog de kip die ik was vergeten bij mijn avond eten.

Zonder kip 1900 kcal, anders rond de 2000.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:13

@Castilja: Wat irritant van je lessen! Bij ons kun je een week van te voren inschrijven. Dat doe ik dan ook meteen (ben altijd om 6 uur 'sochtends wakker dus dan schrijf ik mij meteen in XD Meestal zit het vrij snel vol, maar op de dag zelf komen er altijd nog plekken vrij.
Hahah dat is de reden wel dat ik niet naar een normale sportschool wil.. Al die mensen die uren cardio doen, vrouwen die alleen hun kont trainen en dan de ego's die hele tijd met barbells mooi staan te wezen XD (oké vooroordeel wel)
Wel goed dat je voor jezelf lekker hebt getraind!

@Linoleum: Oh gaaf wadlopen! Ooit een keer gedaan, maar naar Ameland was toen niet mogelijk helaas. Dus halverwege weer terug gegaan

@Joanne: Helaas nog niet echt. Gaat wel beter. Dus hopelijk morgen geen last van met trainen.
Zeker: https://www.leukerecepten.nl/recepten/p ... uttenkase/
Klinkt als een goed weekend :) Ook handig dat je zoveel moet fietsen, heb je meteen weer beweging extra :)

@Kimmie: Helaas nog niet echt, maar gaat beter. Ja veel reuze mee :) En hahah ja dat kan ook inderdaad. Ik kan het normaal echt heeeel lang ophouden. Maar als ik echt veel ga drinken mwah dan valt het vies tegen XD
Vervelend van je buikpijn, maar wel een eye opener soms. Want ik snap heel goed dat je wat gepakt hebt, maar als je daarna buikpijn hebt is het voor jezelf wel meteen een reminder idd.
Je lijstjes zien er steeds beter uit :)

@Castilja: Zoooo lekker bezig qua groenten :) Mooi lijstje ook :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 20:59

Ik ben net thuis van restaurant, we hebben een veel te uitgebreid 4 gangen sharing dinner gehad. Lig nu met m’n foodbaby languit in bed tot rust te komen _O-
Reageer morgen weer uitgebreid.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-20 21:05

Ik wil mij ook graag melden hier! Ik zal morgen even netjes uitgebreid voorstellen :)
Maar mijn naam is Tanja en ik ben 21 jaar. Ik ben altijd heel actief, maar ben helaas 4 weken geleden voor de 2e keer in 1,5 jaar aan mijn heup geopereerd. Dat betekent weer een lange revalidatie waardoor ik niet zoveel kan bewegen als ik zou willen. Ik mocht eerst een tijdje mijn been niet belasten, waardoor ik amper kon bewegen en daardoor ook weinig kcal verbrand op een dag. Ik heb de laatste tijd iets teveel gegeten door verjaardagen en vakantie's. Nu is het schooljaar weer begonnen en mag ik over 3 weken starten met mijn revalidatie. Dus ik wil op mijn eten gaan letten. Voornamelijk wat gezonder gaan eten, maar als daarbij ik een kilo of 3 afval ben ik tevreden :) Ik hoop dat dit topic voor wat extra motivatie zorgt!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 09:45

Hoi meiden!

Ik kom me ook weer melden, excuus voor mijn afwezigheid!
Ik had het zo druk en het ging hier zo onwijs hard dat ik het echt niet meer bij kon houden... dus ik ga nu opnieuw een poging doen.
Heb meegelezen en ga vanaf nu (oké na dit bericht dan :’) ) ook weer bijlees posten maken

Kimmie; gecondoleerd met het overlijden van je achterneef, wat onwijs heftig zeg!

Hier gaat het verder wel goed, ben nog steeds op mijn streefgewicht (soms -0,5 soms + 0.5) maar blijf er netjes rond hangen. Heb mijn kcal doel wel iets omhoog gedaan naar 2050, maar probeer daar nog altijd iets onder te zitten.

Mijn geplande lijstje voor vandaag;
O; 150 gr Griekse yoghurt 0.1%vet, 15 gr muesli, kleine appel (50gr) en kaneel. 200 ml optimel drink.
T; banaan en een manderijn
L: 2 donker bruine boterhammen, 1 met kiprolade, 1 met 100% pindakaas
T: blikje redbull sugarfree, 2 chocolade koekjes
A; 75 gr (ongekookt afgewogen) volkoren macaroni, 75 gr rundergehakt, macaroni kruiden en groente. 20 gr geraspte kaas
T; 150 gr stracciatella kwark
T; 3 maïs wafels paprika. (Werk tot vanavond laat )

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:30

Hebben mensen tips tegen spierpijn? Ik ben gister wezen fietsen op de veluwe maar de rit zit me goed in de benen zegmaar...

Joanne1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:36

Castilja: Als ik een beetje doortrap 80 minuten, maar het is ook maar net hoe de wind staat. :+
Jum snijbonen :9 van dat soort dingen kun je echt blijven eten haha.
Lekker lijstje weer!

Kimmie: Nette lijst joh van vrijdag!! En al die pizza's klinken heerlijk.
Jammer dat je niet tevreden bent over de verjaardag en er dan ook nog eens buikpijn aan over houdt.

Travel_me: Bedankt voor het recept, ziet er erg lekker uit en ga het zeker eens proberen.

Linoleum: ohno :') hopelijk is je foodbaby een beetje lief voor je geweest en heb je in ieder geval genoten van het eten :D.

Taifoen/Tanja: Welkom!! Super leuk dat je mee wilt komen praten.
Wat vervelend dat je geopereerd bent en moet revalideren, klinkt als een lange weg.

Lis_Ol: Een nette lijst zeg! Houd je jezelf alleen niet een beetje voor de gek door je kcal doel omhoog te zetten, maar daar nog wel bewust onder te blijven zitten? :+

_________

Ik heb gisteren een heerlijke dag gehad

O: italiaanse bol met kaas, cappuccino
L: Smart protein pancake (1 ei, 15 gram meel, water). 150 ml melk, 20 gram havermout.
T: Cracker met pindakaas
A: gebakken aardappeltjes, worteltjes, kroket
T: 150 ml yoghurt en 50 ml vanille vla
T: blokje chocolade

B: 80 minuten racefiets.

Vanmorgen al op stal geweest, nu op kantoor tot 18:00 uur en vanavond nog een vergadering om 20:00 uur dus hoop dat ik tussendoor nog wat aan beweging toekom. Anders morgen maar weer :Y)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 10:48

Joanne, wij gaan zeker hard ja. Moet zeggen dat we nu ook wel weer leuk clubje fanatieke mensen hier hebben!
Heb zeker iets om lang naar vooruit te kijken. Heb wel echt zin in het wadlopen :D Ik heb het nog nooit eerder gedaan, mijn vader wel al eens. Dus geen idee wat ik er precies van moet verwachten.

Kimmie, knap dat je je vrijdag in hebt kunnen houden met pizza. Want hallo, PIZZZAAAAA. En ik wil nog steeds die citroen merengue taart van je zusje.

Taifoen, welkom in dit topic Tanja! Wat naar van je operatie aan je heup :( Hopelijk kan je snel gaan revalideren en weer gewoon lekker bewegen. Heb je al een plan van aanpak, of dingen waar je graag meer over wilt weten?

Lis_Ol, lekker dat je nog op je streefgewicht bent! Duidelijk dus dat je huidige routine werkt :) Je kcal doel klinkt wel raar als je eronder wilt blijven? Dan is het dus ook niet je doel :')

Imay, rustig blijven bewegen, klein rondje wandelen of rustig fietsen bijvoorbeeld. Daarnaast kan goed foamrollen erg helpen. En blijf water drinken.

Ik ben vanmorgen alweer lekker begonnen met ruim een uur trainen en lopend heen- en terug gaan. Dus ik heb alweer meer dan twee uur beweging gehad. Ook de boodschappen voor de hele week alweer in huis. Zo nog wat klussen in huishouden en dan ga ik de rest van de middag lekker met een boek op de bank liggen.

Gisteren ben ik dus uit eten geweest en het was echt veel te veel. We hadden een sharing dinner, maar de serveerster liet het vooraf als veel minder klinken :') Als ik wist dat het zoveel zou zijn, had ik voor wat anders gekozen. Want nu had ik er gewoon buikpijn van en dat is echt zonde.
Ik heb niet uitgewerkt hoeveel kcal ik gegeten heb gisteravond. Is me echt teveel werk met 15 verschillende gerechten :') Dus maar gegokt op 1800 kcal. Gelijk berekend wat ik dan rest van de dag per dag nog mag eten om netjes uit te komen, dat is 1737 kcal per dag, dus prima te doen.

Wat zijn jullie havermout recepten en met welke hoeveelheden? Ik heb net havermout, havermelk, bosbessen en chiazaad gehaald. Nog vanille whey en koekkruiden wel in huis. Dus maar eens wat dingen mee uitvogelen deze week.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 11:50

@Tanja: Welkom! Wat vervelend van je heup!

@Lis: Goed bezig!

@Immay: Voorzichtig rekken, blijven bewegen en evt foamroller helpen :)

@Joanne: Druk dagje jij! Wel lekker bezig :)

@Linoleum: Jij bent echt goed bezig qua bewegen telkens! Echt top! Oei! Meestal is sharing niet heel erg veel, omdat de portie klein zijn. Wel zonde ja inderdaad. En nee dat is zeker niet te doen XD
Het ligt eraan wat je wil. Wil je overnight, dan heb je melk, chia en havermout nodig sws. Of je doet het met kwark ipv melk (vind ik lekkerder). Wil je gewone havermout, dan in een pannetje met melk (of deels water).
Zelf doe ik flink grote porties (65/70 gram havermout), maar de meesten doen 40 gram. Bij mijn overnights met kwark doe ik 65 gram havermout op 320 magere kwark (plus dan nog een flinke scheut water (denk wel 75 ml).
Bij mijn gewone havermout uit de pan doe ik 70 gram havermout met 150 ml amandelmelk en 250 ml water. (alleen melk of water kan ook. Alleen water zou ik alleen niet doen, want vind zelf die smaak echt niet lekker).
Als topping kun je vervolgens alles erop gooien. Ik doe meestal fruit, lijnzaad en pindakaas

--------------------
Ik baal hier een beetje want onze magnetronplaat is gister kapot gegaan. Opeens doormidden geknapt en vervolgens ruzie met een huisgenoot die zei dat dat een leugen was en ik hem gewoon zou hebben laten vallen.. Want door de warmte kon die niet knappen... Oftewel lekkere sfeer hier... Ik heb vervolgens haar een screenshot gestuurd waarop stond dat een magnetronplaat kan knappen als hij in de vaatwasser is geweest. 3x raden wie hem in de vaatwasser heeft gedaan en nu niet meer reageert.... Stom mens. Vervolgens gaat ze een beetje stofzuigen terwijl ik eten kook en beetje tegen mijn voeten aan beuken. Oke meen je dit.. Tis dat ik daar te volwassen voor ben, want anders was het oorlog geweest.

En nu houdt ze express de overn bezet met allemaal dingen voor lunch terwijl mijn ontbijt ook in de oven moet.. Echt oliebol want nu ontbijt ik pas 12.15 en heb al een uur getraind en gewandeld. Maar oké, let it go.....

Lijstje:
O: Havermout uit de oven met mango en aardbei
L: Tosti geitenkaas/honing
A: Gnocchi met erwten en spekjes (al ruil ik die denk ik in voor kipreepjes)
T: Volkoren brood met pindakaas en banaan

Totaal 2258
B: 1 uur Crossfit, 1 uur wandelen, 15 min stretchen en double unders oefenen, 1 uur wandelen.

Ik probeer deze week mijn eiwitten wat lager te hebben en wat meer koolhydraten te eten. Kijken wat dat gaat doen. Vooral in de avond nam ik normaal kwark en zat ik vol, dus hopelijk zit ik nu vanavond ook gewoon vol.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 13:44

Bedankt voor het welkom! :)

Ik woon nog thuis dus qua avondeten moet ik eten wat de pot schaft :D Al mag ik niet klagen, wij eten gelukkig gevarieerd 's avond en mijn moeder kan goed koken. Soms kook ik zelf en er wordt gelukkig vaak overlegd wat we zullen eten. Vanavond eet ik bij mijn vriend thuis en dat is hetzelfde verhaal.

@linoleum: ik wil voorlopig rond de 1600 kcal gaan eten. Ik verbrand nu ongeveer 2000 kcal op een dag.
Afvallen is niet het hoofddoel, voornamelijk gezond(er) eten. Maar zoals ik al zei, er mag best een paar kilo af. Daarnaast hoop ik wat inspiratie uit jullie lijstjes te halen, ik lees al een tijd mee.

Mijn lijstje voor vandaag:
O: volkoren boterham met pindakaas, 150 gram magere kwark, kop thee en cappucino.
T: kiwi.
L: 2 volkoren boterhammen met filet americain en oude kaas 30+.
T: eiwit shake (20 gram eiwit poeder + halfvolle melk)
A: lasagna met salade, espresso.
T: 150 gram magere kwark met fruit.
Totaal: 1575 kcal.

B: 5000 stappen, 15 min fietsen zonder weerstand, 20 min armfiets en 30 min krachttraining upper body.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 14:40

@Maanlicht, Het nieuwe topic is op mij wel van toepassing, maar ik ga er meelezen i.p.v. meepraten. Vind 2 topics fanatiek bijhouden toch lastiger.
Ik snap wel dat het een uitdaging wordt om zelf je bulk nog wat uit te stellen als hij er wel mee gaat starten, maar daar vind je vanzelf een weg in denk ik. Wel super gaaf dat je ook elkaars sporten meer op gaat pakken!

@Linoleum, Oeh altijd een lastig puntje ja, dat het niet in te schatten is hoeveel eten je gaat krijgen en je achteraf toch teveel eet.. Scheelt dat het niet zo erg is als het sporadisch gebeurd, maar op het moment zelf een rotgevoel. Lekker bezig met bewegen al!

@Travel_me, Oh dat lijkt me zo vervelend aan huisgenoten.. Hopelijk heb je het toch een beetje vol kunnen houden tot aan het ontbijt! Waarom wil je minder eiwitten proberen?

@Joanne, Inderdaad lekker lijstje! En drukke dag zo zeg. Kan me voorstellen dat je gaar bent en bewegen morgen weer kom.

@Lis_Ol, Welkom terug! Goed dat het je lukt om op gewicht te blijven! Blijf je wat onder je doel zitten om je wat veiliger te voelen of met een andere reden?

@Taifoen, Welkom! Wat enorm balen van je operaties zeg! Hopelijk verloopt het revalideren goed! Thuis wonen is altijd wel een extra uitdaging, maar zo te horen zit het qua gezond eten wel goed. Hopelijk vind je hier extra motivatie :)

@Castilja, Haha grappig he hoe je kan genieten van van die random dingen zoals snijbonen :') Die saus zonder kcal is wel een aanrader dus? Zie het vaak voorbij komen maar ik ben toch altijd bang dat het 3x niets is.

@Kimmie, Sterkte! Dat is nieuws wat er inderdaad flink inhakt. Wel erg goed bezig wat betreft stoppen als je vol zit, zelfs met pizza!

@IMAY, Ik denk toch een kwestie van rustig blijven bewegen en uitzitten :D

Wederom sorry als ik iemand ben vergeten!

Hier een paar dagen wat meer gegeten omdat we 2x bij een goede trattoria terecht zijn gekomen. De eerste keer was het het 100% waard, de tweede keer had wat minder ook prima geweest, dus dat was wel balen. Vandaag doen we het een dagje wat rustiger aan en probeer ik ook echt weer te stoppen als ik genoeg heb gehad.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 15:02

@Mara: Ik snap je wel. Vind het ook lastig, want wat plaats je daar en wat hier. Eigenlijk zou alles daar kunnen, maar dan gaat er een grote groep vaste mensen weg en valt het hier waarschijnlijk stil.
Ja volhouden ging gelukkig prima :) Nou op dit moment eet ik echt veel eiwitten (2,5 gram per kilo zit ik regelmatig op). En aangezien je max 1.7-2 eigenlijk kan gebruiken, wordt de rest opgeslagen als vet. Best wel zonde dan eigenlijk. Ook heb ik vaak een wat opgeblazen buik en dat wordt meer als ik meer melkproducten neem. Daarom heb ik nu bijvoorbeeld amandelmelk. Dat hielp al.
Hmmm wel balen van die 2e maar wel heeeeel begrijpelijk. Wel goed dat je vandaag wat meer gaat opletten. Anders wordt thuis de stap misschien wel groter om weer te beginnen. :)

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 16:20

Leoni, nee ik had dus ook verwacht dat het kleine porties zouden zijn, maar het waren echt flinke porties ook wel! Heel erg lekker, maar als alles de helft van de portie was, had ik nog meer dan genoeg :')
Bedankt voor je havermout ideeën :D
Wat vervelend van het gedoe van je huisgenoot. Gelukkig zelf nooit ervaring gehad met mijn woning moeten delen (anders dan exen :') ), maar lijkt me best wat aanpassingsbereidheid vergen.
Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen om minder eiwitten te eten. Ik heb nu als standaard om minstens 1 gram per kg lichaamsgewicht te eten en dat haal ik makkelijk zonder teveel te eten. Wil nu ook proberen om wat minder zuivel te eten, dus net havermout met havermelk gemaakt.

Taifoen, wel fijn dat ze thuis rekening met je houden! Dat scheelt al een boel. Denk dat je tijdens revalidatie wel netjes zit met 1600 kcal per dag. En goede focus om uit te gaan van gezond eten :)

Mara, ik blijf hier ook lekker mijn ervaringen en kennis delen :D Vind dat we hier momenteel een leuke groep hebben en vind het fijn om ook nieuwe meepraters te helpen, dus doe het andere topic er extra naast.
Goed ook om goed te blijven voelen wanneer je genoeg hebt gehad. Ik geniet er zelf ook vaak veel meer van als ik prettig vol zit in plaats van stampensvol.

Ik heb net voor het eerst in jaren weer havermout gemaakt, Ik had 40 gram havermout, 200ml havermelk, 50ml water, 40 gram bosbessen en flinke kneep honing. Was erg lekker! Volgende keer met wat meer havermout erin.
Wil vanavond overnight oats klaarmaken met chiazaad ook erin en wil ook nog keer met appel proberen voor soort appeltaart.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:18

@Linoleum: Ja echt vervelend, deel al jaren woningen, maar zo'n kreng als deze heb ik nog nooit in huis gehad.
Ja ben ook erg benieuwd. Ik hou van eiwitshakes die wil die er wel in houden, maar ruil dan nu mijn kwark in de avond in voor brood om wat lager terecht te komen.
Weet je wat ook echt heerlijk is door de havermout? Bij warme pindakaas erdoor gesmolten en bij overnights is kaneel echt top!

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-20 17:36

Ik heb pindakaas op boodschappenlijstje gezet en vandaag bij de warme had ik ook al koekkruiden erdoor *D
Nog tips voor welke pindakaas?