Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:19

san4nie schreef:
Ik heb net zelf simpele groentesoep gemaakt. Niet zo lekker eigenlijk. Maar heb de laatste dagen weinig groente gehad en eet vanavond op het werk, weet niet wat daar op het menu staat. Ben een lastige groente eter. Dus nog even doorzetten, dan heb ik straks toch m’n vitamientjes binnen.

Ik eet de laatste tijd regelmatig de pureersoep van AH. Ik ben ook niet zo'n groente eter, maar zo weggewerkt in de soep lust ik het wel.

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... at-oregano

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:24

IMANDRA schreef:
Achterom schreef:

Ik heb ooit een keer op de ingredientenlijst gekeken van kvarg, maar dat is een calorierijk goedje zeg, vol overbodige ingredienten...
Dan liever gewone kwark

Overbodige ingrediënten?

En kcal rijk vind ik meevallen hoor. Maar 13kcal meer per 100gr in vergelijking met magere kwark. Dat is echt best mager.

Zetmeel en zoetstoffen bedoel ik als overbodig ingredient.
Maar ik focus liever op zo min mogelijk bewerkte producten ipv calorieen. Want wat is de meerwaarde van de calorieen die toegevoegd worden door het zetmeel en de zoetstoffen? Daar heeft je lichaam niks aan.
In mijn ogen is kvarg vooral een goed marketing praatje...maar zeker niet beter dan gewone kwark.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:34

Achterom schreef:
IMANDRA schreef:
Overbodige ingrediënten?

En kcal rijk vind ik meevallen hoor. Maar 13kcal meer per 100gr in vergelijking met magere kwark. Dat is echt best mager.

Maar ik focus liever op zo min mogelijk bewerkte producten ipv calorieen. Want wat is de meerwaarde van de calorieen die toegevoegd worden door het zetmeel en de zoetstoffen? Daar heeft je lichaam niks aan.
In mijn ogen is kvarg vooral een goed marketing praatje...maar zeker niet beter dan gewone kwark.

Zoetstoffen bevatten een verwaarloosbaar aantal kcal. Eigenlijk niks. En die zetmeel zal ook reuze meevallen gezien het qua kcal amper scheelt met 'echte' (magere) kwark (63kcal/100gr tov 50kcal/100gr). Dan zit er hoogstens 3 gram zetmeel per 100gr kwark in, en dat is uitgaande van dat álle extra kcal tov magere kwark van dat zetmeel komt.

Kvarg is meer dan een goed marketing plaatje: de macro's van deze producten vind ik persoonlijk heel fijn (oa meer eiwitten dan normale kwark: 11gr tov 9gr per 100gr en minder koolhdyraten). Volle kwark (franse van de ah) is 120kcal per 100gr en heeft maar 8gr eiwitten.

Kvarg/Skyr is dus een prima optie, als je daarvoor wil kiezen. Ieder z'n ding hoor, maar het is echt een prima product als je wil afvallen.

Overigens heeft Skyr naturel geen extra ingrediënten voor zover ik kan zien, toch 11gr eiwitten per 100gr en ook maar 63kcal/100gr.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:40

Ik heb me ook zojuist ingeschreven voor de sportschool... Ik heb het vroegahhh wel eens gedaan maar ik snap al die apparaten niet. Ben er überhaupt nog nooit binnen geweest. _O-

Zaterdag ga ik de eerste keer er heen. Denk dat ik gewoon wat cardio ga doen. :')

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:57

Dieuwke_ schreef:
san4nie schreef:
Ik heb net zelf simpele groentesoep gemaakt. Niet zo lekker eigenlijk. Maar heb de laatste dagen weinig groente gehad en eet vanavond op het werk, weet niet wat daar op het menu staat. Ben een lastige groente eter. Dus nog even doorzetten, dan heb ik straks toch m’n vitamientjes binnen.

Ik eet de laatste tijd regelmatig de pureersoep van AH. Ik ben ook niet zo'n groente eter, maar zo weggewerkt in de soep lust ik het wel.

https://www.ah.nl/producten/product/wi4 ... at-oregano

Die zien er echt goed uit! Voor de eerste keer jammer dat we geen ah in de buurt hebben!

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:03

Achterom schreef:
IMANDRA schreef:
Maar Kiwi kwark is niet gelijkwaardig he. Probeer eens skyr of kvarg, die hebben gemiddeld genomen meer eiwitten dan normale kwark en vullen dus ook meer :j.

Ik heb ooit een keer op de ingredientenlijst gekeken van kvarg, maar dat is een calorierijk goedje zeg, vol overbodige ingredienten...
Dan liever gewone kwark

Kcal magere franse kwark: 52kcal per 100 gram, hierin 9 g eiwitten, 4 g suiker.
Kcal Kvarg vanille: 59kcal per 100 gram, hierin 11 g eiwitten, 2,8g suiker.

Inderdaad een heel calorierijk goedje... not.

Ik vind normale magere kwark niet lekker, en kvarg vanille wel.

Sall

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 16:30

Pureersoep rulez!!!!

Goed bezig Neverland!

Vandaag (nog) geen workout kunnen doen
Misschien straks nog en anders ga ik m de honden lopen. Ik heb best beetje spierpijn van de afgelopen dagen. Niet heel ernstig hoor

Jullie horen het al, ik ben weer aan het twijfelkonten

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:07

Neverland schreef:
Ik heb me ook zojuist ingeschreven voor de sportschool... Ik heb het vroegahhh wel eens gedaan maar ik snap al die apparaten niet. Ben er überhaupt nog nooit binnen geweest. _O-

Zaterdag ga ik de eerste keer er heen. Denk dat ik gewoon wat cardio ga doen. :')

Bij de sportschool waar ik heen ga, krijg je een schema, volledig uitgelegd en 1x gedaan met de instructeur. Afvallen of spier opbouw of bv mankementen neemt hij dan mee in de work out. Is dat niet mogelijk bij jou sport school?

Ik doe nu steeds bv 10min cardio dan 2 apparaten, x3. (Roeien, fietsen en lopen)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:20

Nee, ik krijg geen schema. Heb daar expres voor gekozen omdat ik nu date met een fitness instructeur en hij me met alle liefde wilt komen helpen. :')

Maar de eerste paar keer wil ik even in mijn eentje alles rustig ontdekken. :D

Ik heb er wel zin in!! Hopelijk kan ik dan ook wat minder streng eten. Want dan sport ik 4 a 5 keer in de week (met paardrijles en dansles erbij)

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:23

Nou, de apparaten waren voor mij ook abracadabra.. Ik zag me zelf al helemaal op Facebook voorbij komen :') Ze laten ons nu wel gewoon met rust, tenzij je een nieuw schema wenst..

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:27

Neverland schreef:
Nee, ik krijg geen schema. Heb daar expres voor gekozen omdat ik nu date met een fitness instructeur en hij me met alle liefde wilt komen helpen. :')

Dat is handig zeg! ;)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:47

Dat is zeker handig zo’n date!!

Ik zie mij nog in zo’n martelapparaat zitten terwijl ik zo’n stang achter m’n hoofd naar beneden aan het trekken was, komt er de ergste v het ergste testosteron trainer, te dicht in mijn cirkel, voor mij staan om te vragen of het goed ging en hij bleef maar doorkletsen en hij stond zo dicht bij dat ik recht in z’n kruis keek. |o
Ik wist niet waar ik moest kijken :')

Oké ik ben (weer) trots op mijzelf
Ik heb toch de workout gedaan *\%/*

Eerste week is gedaan
Nog 9 te gaan *\%/*

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 17:51

Ik haaaaat cardio, mijn cardio is de trappen af racen en naar de sportschool lopen haha. Alles wat ik aan kcal verbrandt tijdens trainen is kracht. :)
Ik heb veel geleerd van YT, de instructeurs en andere mensen die trainen.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:03

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:34

motivatie hier even helemaal kwijt en energie ook, met dierenarts overlegd en gaan mijn paard niet meer van pijnstillers afhalen. Hij staat bij kennissen en huis en weiland staan te koop en is waarschijnlijk een koper voor gevonden, zijn nu financiering enzo aan het regelen en als dat rond is gaat verkoop door dus zou het over vier maanden ofzo over gaan op nieuwe kopers. Aangezien mijn stiefvader pas overleden is wil ik nog even van me paard kunnen genieten en mag hij van dierenarts op pijnstillers blijven staan omdat hij het daar goed op doet. Dit is dus hooguit voor vier maanden tenzij eerder nodig is beslissing te nemen natuurlijk dan wordt dat echt wel gedaan.

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 18:59

Sannens, milde magere kwark al geprobeerd? Is wat minder zuur dan franse kwark maar ook zonder vet en vrij veel eiwit. Meestal neem ik franse en doe er een beetje fruit door, als ik echt eens trek in een smaakje heb Campina vanille of optimel.

Cardio vind ik juist heerlijk! Hardlopen, traplopen en wandelen met de hond. Kracht doe ik ook wel, halfuurtje per week, maar meer omdat ik t wel belangrijk vind voor houding en tegen blessures dan voor de lol.

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:11

SandravdB schreef:
motivatie hier even helemaal kwijt en energie ook, met dierenarts overlegd en gaan mijn paard niet meer van pijnstillers afhalen. Hij staat bij kennissen en huis en weiland staan te koop en is waarschijnlijk een koper voor gevonden, zijn nu financiering enzo aan het regelen en als dat rond is gaat verkoop door dus zou het over vier maanden ofzo over gaan op nieuwe kopers. Aangezien mijn stiefvader pas overleden is wil ik nog even van me paard kunnen genieten en mag hij van dierenarts op pijnstillers blijven staan omdat hij het daar goed op doet. Dit is dus hooguit voor vier maanden tenzij eerder nodig is beslissing te nemen natuurlijk dan wordt dat echt wel gedaan.

Heel veel sterkte Sandra, het zit je allemaal niet mee :(:)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:34

Sterkte ermee sandra!

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:40

Heel veel sterkte Sandra! Kan me goed voorstellen dat je je nu minder druk maakt om afvallen.

Hier stond er witlof met ham en kaas en aardappeltjes op het menu. :\ dus nog maar even een broodje gesmeerd..

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 19:41

Sterkte Sandra... :(:)

Ik verplaats m'n kont zo van de bank naar t zwembad :)F ~~}>

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:08

Ik had voor mezelf wraps gemaakt met tortilla bonenschotel, een bak macaronigroenten (prei, rode ui en paprika), een beetje creme fraiche en een beetje geraspte kaas.
Normaal ging er een kwart kuipje creme fraiche en een beste lading geraspte kaas overheen en liet ik de macaronigroenten achterwege maar in het kader van net iets gezonder de boel dus aangepast. :)
En later vanavond een fruitsmoothie of een kom yoghurt met plakjes banaan als toetje. :9

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:11

Klinkt lekker!

Sterkte Sandra :(:)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:32

IMANDRA schreef:
Achterom schreef:

Zoetstoffen bevatten een verwaarloosbaar aantal kcal. Eigenlijk niks. En die zetmeel zal ook reuze meevallen gezien het qua kcal amper scheelt met 'echte' (magere) kwark (63kcal/100gr tov 50kcal/100gr). Dan zit er hoogstens 3 gram zetmeel per 100gr kwark in, en dat is uitgaande van dat álle extra kcal tov magere kwark van dat zetmeel komt.

Kvarg is meer dan een goed marketing plaatje: de macro's van deze producten vind ik persoonlijk heel fijn (oa meer eiwitten dan normale kwark: 11gr tov 9gr per 100gr en minder koolhdyraten). Volle kwark (franse van de ah) is 120kcal per 100gr en heeft maar 8gr eiwitten.

Kvarg/Skyr is dus een prima optie, als je daarvoor wil kiezen. Ieder z'n ding hoor, maar het is echt een prima product als je wil afvallen.

Overigens heeft Skyr naturel geen extra ingrediënten voor zover ik kan zien, toch 11gr eiwitten per 100gr en ook maar 63kcal/100gr.

Nevermind.
Ik ga wel weer meelezen, want andere meningen worden weer eens heel duidelijk niet op prijs gesteld. Doei.

@sandra: sterkte.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:36

Je hoeft niet alleen mee te lezen hoor, maar mag ik mijn mening dan niet geven nadat jij de jouwe geeft? Wilde alleen aangeven dat als je geen toegevoegde dingen wil dan is het geen goede keuze voor jou. Let je op macro's, dan kan het wel een goede keuze zijn. Het is in ieder geval geen 'slecht' product.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 20:38

Sterkte Sandra!!