Dames met spierballen (krachttraining)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Dames met spierballen (krachttraining)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:23

Ah dat wist ik niet! Zal eens navragen of mijn coach daarheen gaat.

Rot Courses, beterschap! Veel zieken/blessures.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:39

Dikke knuffel dan maar Joanne, stom dat er zo weinig mogelijk is :knuffel:

Eulogy heftig! Wat had je dat je naar het ziekenhuis moest?

Tof Sem dat het zo lekker gaat! Welke oefeningen deed je voor je bovenrug? Met tattoo vooral opletten dat je niet teveel zweet zodat de beschermlaag blijft zitten

Courses ook al ziek :( Ik hoor het zoveel nu Y;( Neem goed je rust!

Hier gaat het goed! In mijn vakantie deadlift 3x75 gedaan en dat ging vrij makkelijk dus ik word echt sterker. Heb ook pull ups kunnen doen met elastiek :D Merk wel met dumbell oefeningen dat mijn geopereerde schouder nog veel kracht en mobiliteit mist naar dat is logisch. Het wordt wel frustrerend naarmate ik meer kan gek genoeg. Want ik vind dan steeds meer dat ik alles maar moet kunnen :Y)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:49

Ik lees ook even mee. Ik ben in januari begonnen met fitness. Eerst via de oncologische fitness, herstel na chemo en operatie. Nu sinds twee maanden in een “ sportschool”. Ik heb een abbo bij ons zwembad welke ook een kleine gym hebben. Ik krijg altijd enorm last van warmte tijdens cardio waar ik hoofdpijn van krijg. Nu doe ik drie kwartier in de gym en dan nog drie kwartier Coolsingel doen in het zwembad. Voordeel meteen lekker opgefrist en afgekoeld. Daarnaast ben ik vaak alleen in de gym want ik heb soms zo het gevoel dat ik weinig vooruit ga en daar schaam ik mij dan wat voor ( ik ben nog herstellende van een operatie en krijg nu bestraling dus ik doe al meer als ik kan) Nadeel is dat ik geen begeleiding heb en ik doe maar wat. Haal oefeningen van internet.
Tijd en geld voor nog een abbo bij een officiële sportschool heb ik nu niet en dan zou ik het zwemmen ook missen.
Mijn grootste probleem is mijn hartslag tijdens de training. Op de loopband of crosstrainer zit ik al heel snel boven de 150 met uitschieters naar 180 waardoor ik al snel iets rustiger moet doen. Er zit geen verandering in sinds januari. Iemand advies daarin?

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 10:57

Wat goed dat je al zo actief bezig bent! Ik schrik niet van zo’n hartslag, zat zelf ook regelmatig zo hoog. Na een paar jaar trainen is dat denk ik wel minder geworden maar dat weet ik niet eens. Belangrijker is hoe het voor je voelt, je hoeft jezelf niet over de kop te trainen. Hoge hartslag, warm en hoofdpijn betekent simpelweg dat je te hard gaat. Bouw rustig op binnen je mogelijkheden, sporten moet wel leuk blijven.

En het is een open deur maar ik zou toch adviseren begeleiding te zoeken zodat je zeker weet dat je goed voor je lichaam zorgt in plaats van het afbreekt omdat je teveel wilt. En daar kom ik weer; kijk eens naar een goede crossfit box. Daar kun je lessen maar ook zelf trainen waarbij je laagdrempelig om advies en hulp kunt vragen. Het heeft mij heel erg geholpen om op te bouwen en in mijn revalidatie.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-22 11:00

Oh ja dat lijkt me ook frustrerend, zeker als je eerder zwaarder trainde. Maar ja, better safe than sorry!

Zweten ga ik goed op letten, idd. Hopelijk wordt het niet heel warm en anders ga ik gewoon vroeg in de ochtend. Op zich zweet ik niet zo snel op mijn benen. De second skin ligt al klaar. :D

Specifiek voor bovenrug heb ik chest supported rows, face pulls en 45 graden lat pulldown gedaan. :j

Welkom napie! Ik zou ook zeggen rustig opbouwen, misschien even een stapje terug. Heb je niemand in je omgeving die er verstand van heeft en met je samen zou willen kijken? Al is het maar eenmalig.

O ja, ik ben in een soort "accidental bulk" terecht gekomen. Het stond wel op de planning om aan te komen (ik wil graag naar de -69, zit nu precies op het randje van -63), ik was er nog niet actief mee bezig maar toch al een kilo aangekomen in een maand terwijl ik normaal altijd heel steady hetzelfde weeg. :')

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:33

Sem, hier is het bij lokale wedstrijden sowieso wat laagdrempeliger en controleren ze niet altijd al je kit (dus je riem en zo), die van mij is volgens mij ook niet ipf approved. Pas bij nationale wedstrijden en zo wordt strenger gecontroleerd. Maar weet natuurlijk niet of dat in Nederland anders is.

En inderdaad die Strength Valley mock meet! :D

Courses, wat naar, voel je je inmiddels weer beter?

Roosvanblue wat fijn dat het zo snel zoveel beter gaat! Snap dat wel hoor, juist als het goed gaat is het frustrerend wanneer nog niet ALLES goed gaat :D

Napie, welkom! Inderdaad beginnen onder begeleiding is nooit een slecht idee imo. Maar ik vind je hartslag ook niet schrikbarend hoog, ik zit zelf ook snel zo hoog als ik cardio doe (en soms ook als ik geen cardio doe :+ ). Hoe gaat het nu?

Ik heb dus over 2 weken weer wedstrijd en heb er zoveel zin in!! Deze week m'n 1RMs getest, hoewel ik niet helemaal tot m'n max ben gegaan omdat ik een beetje bang ben voor blessures momenteel. Voel het allemaal nogal zeg maar :+ Dus ik zat op 135/70/160. 365kg totaal in training dus met meer in de tank, dus die 360kg komt wel goed hoop ik! Vooral bij m'n deadlift is echt wel meer te halen, 160 was namelijk in december ook al m'n max haha

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 11:43

Ik weet eigenlijk niet hoe streng ze zijn op officiële wedstrijden, maar zoals het er nu naar uit ziet doe ik mee aan een beginnerswedstrijd begin juli in Nijmegen. :)

Ik heb afgelopen week de laatste singles van dit blok gehad. Geëindigd met 100 squat, 50 bench en 130 deadlift. Vooral blij met de squat, want die vond ik toch wel spannend. Maar hij bewoog zelfs als een opener.
*\o/*

Wauw 365 totaal, zo sterk! Succes alvast met je wedstrijd Eulogy. Ben benieuwd wat je neer gaat zetten. :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-22 12:01

Lekker bezig!! 100kg squat vond ik zo lang mentaal echt een dingetje, gewoon het idee van een 3 digit squat haha. Herkenbaar dus :D

En wat leuk van je wedstrijd, alvast heel veel succes met je voorbereiding!

Bedankt! De 160kg deadlift vond ik een beetje een bummer, maar zat er helemaal niet lekker in dinsdag en m'n startpositie de eerste keer was ronduit ruk, dus toen ben ik weer helemaal terug gegaan naar 140kg en opnieuw opgebouwd met meer focus op m'n techniek. Dus uiteindelijk deed ik 140-150-160-140-150-160 :') Uiteindelijk bewoog de 2e x 160 heel prima dus er had denk ik meer in gezeten als ik niet zo slecht was begonnen. Hoop op wedstrijd toch wel op 170+ maar we zullen zien :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 08:16

Wow Eulogy zoveel reps met die gewichten, wat een bikkel.

Super goed bezig Sem!

Succes met de wedstrijden allebei!

Ik had gisteren een endurance workout van 40 minuten -O- En de warming up was 1600m hardlopen :') Maar het ging me best goed af, beter dan verwacht. Komt er toch nog wat van mijn conditie terecht misschien 8-)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 14:39

Hele nette progressies zie ik hier voorbij komen zeg, lekker bezig Sem! Ik zag ook wat filmpjes van Eulogy voorbij schieten op Instagram, zag er ook heel erg goed uit :) 365 is echt zeeeer netjes, respect!

1600m hardlopen is nogal wat, zou niet mijn favoriete onderdeel zijn Roos. Maar je hebt het wel gedaan! :D

Ik ben inmiddels over de keelontsteking heen, maar sinds gister een acute voedselvergiftiging wat ook niet aan te raden is. Zo ben je nooit ziek en zo twee keer achter elkaar. Ik weet ook niet zo goed wat dit teweeg heeft gebracht, maar ik kan het niemand aanraden. Denk dat ik in 27 jaar nog nooit zo extreem beroerd ben geweest, mijn hemel wat een drama. Wel snelle manier om wat kg's eraf te krijgen maar niet helemaal ideaal, haha.

Hopelijk gaat het bij jullie allemaal wat beter!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 08:40

Jemig Courses wat ruk! Ben je inmiddels weer helemaal fit? Hoe gaat het met iedereen hier?

Bij mij lekker. Korte vakantie gehad en nu weer aan de bak. Mijn 5RM deadlift is nu 75kg, andere oefeningen gaan ook vooruit. Mijn grens ligt vooral op mentaal vlak en door de missende kracht in mijn rechter arm. Is allemaal logisch natuurlijk dus ik geloof wel dat ik nog veel stappen ga maken :)

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 19:44

Jeetje courses wat naar!! Hoe is het nu?

Hier gaat het goed! Engelse kampioenschappen gingen goed, had onverwacht een hele stressvolle week van tevoren dus het was allemaal even spannend. Maar mijn doel, de kwalificatie eis voor de Britse kampioenschappen van 360kg halen, is vrij makkelijk bereikt dus ik ben tevreden :D Squat was uiteindelijk 137.5kg en dat ging eigenlijk vrij makkelijk dus daar heel blij mee!!

Ik verhuis in juni terug naar Nederland dus ik heb vanaf half juni een Nederlandse coach en ga in oktober denk ik de sbd cup doen!

Roos, wat fijn dat je vooruit gaat. Is het je al met al meegevallen, je revalidatie?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-22 22:00

Wat heerlijk om jullie vorderingen te lezen! Ik hoop zo dat ik over een tijdje ook weer kan en mag...
Ik mis het behoorlijk, ik wandel nu aantal keer per week een uur, dan neem ik de hond mee. Die is nu hersteld van een hoornvlies operatie en gezeik daarvoor er aan, dus die is ook conditie kwijt.

Morgen een week geleden dat de Triggerfinger operatie is geweest, eerste dagen vielen best wel tegen... Verdoving was erg pijnlijk, en moest bijgespoten worden toen ze begonnen want had nog gevoel. Resultaat, ipv ongeveer 2 uur verdoofd, was ik zo'n 12 uur verdoofd. Super fijn, anders reageren op dat spul
Woensdag mocht drukverband eraf, en toen schrok ik wel een beetje. Inmiddels vind ik het er aardig uitzien, lijkt alleen in bovenste deel ietsje te wijken. Bewegen gaat ook weer prima, alleen te zware plotselinge handelingen geven pijn

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:09

Eulogy wat tof! Super mooi resultaat. Echt dikke respect voor wat jij kan *D

Ik vind de revalidatie vooral qua tijd tegenvallen, het heeft ook even geduurd voordat ik vooruit ging en de laatste loodjes zijn ook zwaar. Maar ik ben heel blij met wat ik allemaal weer kan en dat wordt alleen nog maar beter. Dus ben nog steeds blij dat ik het gedaan heb!

Ziet er netjes rustig uit Joanne. Hoe lang is de revalidatie gemiddeld hiervoor?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:16

Nou, ondertussen is er een en ander gebeurd nog.
Heb donderdag ochtend met spoed bij de plastisch chirurg gezeten... Kon woensdag niet meer bewegen van de pijn en hele duim en deel hand was opgezet.
Had een flinke ontsteking te pakken, was net op tijd. Was ik een dag later gekomen hadden ze het open moeten snijden. Nu hebben ze alleen de hechtingen verwijderd zodat bij het deel dat open was gesprongen het vuil er uit kon, en antibiotica gekregen met weer strikt maximale dosis pijnstillers. Vrijdag terug geweest op controle en toen was het al iets rustiger.
Momenteel gaat het weer hetzelfde als vorige week, goed. Alleen inwendig nog wat pijn en morgen mag ik de pijnstillers deels gaan afbouwen, vuil is er uitgekomen en de wond groeit nu dicht. Het afgestorven vlees en huid is weg geknipt. Donderdag nog laatste controle

Wilde eigenlijk aankomende dinsdag weer gaan werken, aangezien er in ons ziekenhuis 2 weken geen vies/zwaar werk geadviseerd wordt, en niet zwaar tillen eerste 6 weken.
Dat is nu een week uitgesteld, al denk ik dat het wel zou gaan maar mag geen risico lopen van de chirurg

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:26

Neejoh wat een ellende zeg! |( Wat goed dat je er op tijd bij was, jeetje. Enig idee hoe het gekomen is?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:34

Nee, geen idee... Alles ging heel voorspoedig. De pees was wel ontstoken tijdens de operatie, dat was ook de oorzaak zeg maar. Maar dat kan niet doorgeslagen zijn zegt de arts, ik dacht weer te simpel blijkbaar :')
Bij de rechterhand krijg ik waarschijnlijk wel ter preventie antibiotica meteen

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:39

Nou vind het niet eens een gekke gedachte hoor. Maar volgende keer maar beter wat voorzorg maatregelen nemen idd. Wanneer moet je voor de andere hand?

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 11:57

Dat wordt waarschijnlijk september, gezien de zomervakanties op het werk

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:04

Joanne, wat balen van de ontsteking er bij.. hoplijk gaat het hertsel nu snel.

Eulogy, lekker bezig! En nu door de naar de britse kampoenschappen?

Hier lig het even stil. Woensdag word ik weer geopereerd aan m'n enkel. 16 weken revalidatie... hopelijk mag trainen weer eerder en geld die 16 voor basketbal.
Nu nog eerst even lui genieten aan het zwembad (vakantie op Kreta). Gister een kloof gelopen, wat te veel van het goede was. Vandaag gaat lopen niet echt, veel last.

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 12:55

kosseh schreef:
Joanne, wat balen van de ontsteking er bij.. hoplijk gaat het hertsel nu snel.

Eulogy, lekker bezig! En nu door de naar de britse kampoenschappen?

Hier lig het even stil. Woensdag word ik weer geopereerd aan m'n enkel. 16 weken revalidatie... hopelijk mag trainen weer eerder en geld die 16 voor basketbal.
Nu nog eerst even lui genieten aan het zwembad (vakantie op Kreta). Gister een kloof gelopen, wat te veel van het goede was. Vandaag gaat lopen niet echt, veel last.

Rustig aan doen vandaag dan!
Bij mij was het meteen revalidatie als ik uit het gips kwam na m'n enkel operaties, maar zal allemaal nog rustig aan zijn...
Sterkte in ieder geval!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 07:12

Hoe is het gegaan Kosseh?

Wel stil hier verder!

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 08:02

Lief dat je het vraagt. Operatie is goed gegaan. Kreeg na een week een spalk die af kon met douchen en oefenen. Met het warme weer is die wel wat vaker afgeweest als ik stil zat, heerlijk.
Sinds maandag een walkerboot en mag ik weer belasten daarmee. Dat is al zo veel makkelijker dan geheel onbelast. Nog 2weekjes hier in en dan zou ik zonder kunnen/mogen lopen.

Kan niet wachten tot ik weer kan sporten! Al is het alleen weer kracht terug opbouwen in m'n been.

Idd stil hier!
Jij nog wel lekker aan het trainen?

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 15:04

Fijn om te horen kosseh! Heel veel beterschap en een snel herstel toegewenst, snap helemaal dat je graag weer aan de slag wilt om te kunnen opbouwen.

Hoe is het met je hand Joanne? Die foto's zagen er pijnlijk uit, hopelijk inmiddels wat verbetering qua het helen?

Het is inderdaad nogal stil hier! Is iedereen nog lekker bezig op z'n eigen tempo? :)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-22 18:42

Hier wel hoor. Gaat echt heel lekker. Ben nu met een personal training traject begonnen. Ondanks dat ik nog niet alles 100% kan is er ook heel veel wat wel goed gaat en waar ik nu met sprongen beter in word. Wel even heel anders als iemand naast je staat om die laatste reps eruit te pushen 8-) Als je vorige week had gezegd doe 10x40kg had ik je uitgelachen. Nu ging dat nog redelijk makkelijk :') Dus grote blij hier!

Succes met het herstel Kosseh, klinkt alsof het de goede kant op gaat :)