Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pocca_Locca schreef:[ [url=m/zVI6j7.jpg]Afbeelding[/url] ]
Pocca_Locca schreef:Oh, het is een chirurg.. een oncoloog... interessant. Het is dus de mening van een oncoloog tegen de mening van een nefroloog.. dan is dat ook weer duidelijk. Dankjewel.
Dinopino schreef:Maar dan negeer je de afwerende functie van de huid, wanneer je iets inspuit. Zou het dan niet gewoon voldoende moeten zijn het tegen de huid te houden, zodat die de antistoffen gaan maken?
Virussen komen dacht ik het meeste door vloeistoffen in het lichaam. Daarom dacht ik dat je het dan ook het beste kunt drinken. Want dan heb je direct de antistoffen al in je slokdarm maag enz. En krijgt het virus niet de kans in het bloed door te dringen. Of via de neus te inhaleren.
oh Oomes lees nu je bericht. Er zou toch een centrale ingang moeten zijn waar de inenting binnenkomt,waar naderhand ook het virus in komt. En waarom worden vaccinaties dan niet in het bloed gespoten maar in de spieren?
Bigone maar hoe dan ook is de aanraking in een keer gewoon. Of het nu in het begin is of later. De hoeveelheid ziektekiemen is toch later niet meer dan in het begin?
Dinopino schreef:Maar dan negeer je de afwerende functie van de huid, wanneer je iets inspuit. Zou het dan niet gewoon voldoende moeten zijn het tegen de huid te houden, zodat die de antistoffen gaan maken?
Citaat:Virussen komen dacht ik het meeste door vloeistoffen in het lichaam. Daarom dacht ik dat je het dan ook het beste kunt drinken. Want dan heb je direct de antistoffen al in je slokdarm maag enz. En krijgt het virus niet de kans in het bloed door te dringen. Of via de neus te inhaleren.
Citaat:oh Oomes lees nu je bericht. Er zou toch een centrale ingang moeten zijn waar de inenting binnenkomt,waar naderhand ook het virus in komt. En waarom worden vaccinaties dan niet in het bloed gespoten maar in de spieren?
Bigone maar hoe dan ook is de aanraking in een keer gewoon. Of het nu in het begin is of later. De hoeveelheid ziektekiemen is toch later niet meer dan in het begin?
Pocca_Locca schreef:Imandra ik heb het artikel of de column grotendeels gelezen waar je een link van neerzette, van “ Orachknows” weet niet wat diens echte naam is..
het stukje gaat over het feit dat hij nog weleens kritiek krijgt over dat hij te pas en te onpas de term “ antivaccine” gebruikt. Dat zou, zogezegd ouders tekort doen die helemaal niet antivaccine zijn, maar pro- SAFE vaccine. Ik vind die kritiek terecht.
Even later plaatst hij een quote van dr Suzanne Humphries, waarin zij zegt dat er nooit veilige vaccins zijn geweest, en ook nu niet zijn en waarschijnlijk nooit zullen zijn. Dan schrijft hij triomfantelijk: zie je wel, als dát geen “ antivaccine” houding is, weet ik het niet meer of iets van die strekking.
Prima, als je graag strooit met die term antivaxx, maar het slaat de discussie volkomen dood. En het doet ouders ernstig tekort, want ze worden onterecht gestigmatiseerd. Suzanne Humphries is, door eigen onderzoek en ervaringen tot de voorlopige conclusie gekomen ( hoe ze tot die conclusie kwam, legt ze zeer zeer uitgebreid uit in haar lezingen) dat er tot op dit moment nooit veilige vaccins zijn geweest. Om alleen die quote eruit te lichten, doet haar uitgebreide uitleg daarover onrecht aan vind ik.
En verder nog: wb. deze schrijver, Orachknows, ik neem aan dat hij een arts is, die zijn mening neerzet. Dat mag. Om nou te stellen dat hij echt inhoudelijk de stellingen van Humphries ontkracht, vind ik niet terecht.
secricible schreef:Pocca_Locca schreef:[ [url=m/zVI6j7.jpg]Afbeelding[/url] ]
ik heb deze bron net door zitten spitten (eerste stuk) maar kom deze claim nergens tegen in dat artikel..... Kun je helpen? En kun je dan wellicht ook vinden of er een verklaring gegeven wordt hiervoor? Zou dat tetanusvaccin dan juist zorgen dat mensen sneller last krijgen van tetanus? Of hoe moet ik dat zien?
bigone schreef:Och Pocca , wanneer jij dit risico wil lopen, ga je gang want je steekt er geen anderen mee aan, of je moet zelf van je afbijten natuurlijk maar dat zal ook wel meevallen wanneer je kaken op slot gaan.
Maar weet je, als er één vaccinatie is die zijn nut voor bijna 100% bewezen heeft dan is het de tetanus wel. Voor vaccinatie 50 doden per jaar, nu 1 dode in 10 jaar. Dit betrof een niet gevaccineerd kind . En treft het nu mensen dan zijn het bijna altijd ouderen die nooit gevaccineerd zijn.
Dinopino schreef:Het is echt heel lastig om op je te reageren dinopino. Ik weet dat je het goed bedoelt, maar het voelt soms een beetje alsof je een blinde probeert uit te leggen wat kleuren zijn.
Probeer eens wat te googlen en naar simpele sites te gaan om wat uitleg te krijgen over hoe dit soort dingen werken om iig een globaal idee te krijgen van hoe het lichaam werkt.
nynke55 schreef:@Bigone, Kun je mij de bronnen geven waaruit blijkt dat de daling van de tetanus gevallen, 100% te danken is aan de invoering van het tetanus vaccin?
Alvast bedankt.
Waarom 100%? Is 99 niet genoeg? Of 90?
Pocca_Locca schreef:nynke55 schreef:@Bigone, Kun je mij de bronnen geven waaruit blijkt dat de daling van de tetanus gevallen, 100% te danken is aan de invoering van het tetanus vaccin?
Alvast bedankt.
Nou, laten we niet al te veel zout op de slakjes gooien, ik noem 100%, omdat het ook zo werd gesteld, dat het tetanusvaccin 100% zijn nut bewezen zou hebben, vandaar.
nynke55 schreef:@Bigone, Kun je mij de bronnen geven waaruit blijkt dat de daling van de tetanus gevallen, 100% te danken is aan de invoering van het tetanus vaccin?
Alvast bedankt.