Ik ben transgender

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:38

herr_balou schreef:
denisesilver schreef:
Cis mensen met hij/hem of zij/haar in hun bio is om het te normaliseren. Hetzelfde als hetero's soms partner gebruiken in plaats van man/vrouw/vriend(in)

Ja, dat doe ik. Nouja, ik vind het allemaal raar klinken en gebruik het dus allemaal. Bij voorkeur gebruik ik gewoon de voornaam maar dat zegt dan weer weinig over de relatie tot diegene waar je het over hebt.

Het is een heel klein ding, maar het staat echt in mijn geheugen gegrift toen een collega vroeg of ik een partner had. Mensen weten vaak niet hoeveel (positief) effect dat kan hebben

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 22:17

denisesilver schreef:
herr_balou schreef:
Ja, dat doe ik. Nouja, ik vind het allemaal raar klinken en gebruik het dus allemaal. Bij voorkeur gebruik ik gewoon de voornaam maar dat zegt dan weer weinig over de relatie tot diegene waar je het over hebt.

Het is een heel klein ding, maar het staat echt in mijn geheugen gegrift toen een collega vroeg of ik een partner had. Mensen weten vaak niet hoeveel (positief) effect dat kan hebben

Ik vraag bij anderen eigenlijk nooit of ze een relatie hebben. Als ik het al wil weten zou ik de termen wederhelft, levensgezel of geliefde gebruiken.

julius_juut

Re: Ik ben transgender

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:20

Gisteren was er een mooie docu op de NPO waarvan ik hoop dat die beschikbaar blijft, want het geeft echt een prachtig beeld van hoe hard de wereld kan zijn en hoe veel pijn uitspraken als 'Ik vind ....' of 'ik doe niet mee aan die dingen' doen.
Ze volgen een Frans meisje van zeven en haar gezin in de strijd die ze moeten leveren om haar te kunnen laten leven als wie ze is, de weerstand die dat oproept, en wat dat doet met haar en het gezin.

https://www.2doc.nl/documentaires/2022/ ... fille.html

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 02:10

vikawiek schreef:
Toen ik nog op school zat werd in het Engels enkelvoud they mij gewoon geleerd.
In het Nederlands gebruik ik die/diens, dat voelt natuurlijk in spreektaal. "waar is Sem?" "die is boodschappen doen." in deze zin gebruik ik sowieso al 'die' door de ietwat luie manier waarop ik praat

Die en diens gaat natuurlijk.
Ik heb enkel moeite met hen/hun enkelvoud goed te krijgen als ik geen bedenktijd heb. Dat gaat tegen je aangeleerde grammatica in.
Ik ben er verder niet tegen maar het komt er dan erg geforceerd uit.

Partner zeg ik ook (bijna) altijd, dat is er eigenlijk voornamelijk ingeslopen omdat het verder niemand wat aan gaat in wat voor soort relatie je zit (niet alleen kwa geslacht of gender maar ook je relatie vorm).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 08:41

julius_juut schreef:
Gisteren was er een mooie docu op de NPO waarvan ik hoop dat die beschikbaar blijft, want het geeft echt een prachtig beeld van hoe hard de wereld kan zijn en hoe veel pijn uitspraken als 'Ik vind ....' of 'ik doe niet mee aan die dingen' doen.
Ze volgen een Frans meisje van zeven en haar gezin in de strijd die ze moeten leveren om haar te kunnen laten leven als wie ze is, de weerstand die dat oproept, en wat dat doet met haar en het gezin.

https://www.2doc.nl/documentaires/2022/ ... fille.html

Die ken ik. Heb ik jaren geleden reclame voor gemaakt in dit topic. Zo vreselijk mooi. Wat een liefdevol gezin. In Frankrijk is dit nog moeilijker als in Nederland denk ik vanwege de macho cultuur.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 21:26

Vandaag heb ik een shoot gehad welke al een tijdje op mijn "wensenlijstje" stond. Samen met Marlies Trap/Bellatrix hebben we deze vanmorgen uitgewerkt <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:03

Met typische bouwvakkerzonnenbrand :Y) :Y)

Ik vind de middelste foto eigenlijk het gaafst.
Voor mij een echte strijder/overwinning foto

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 22:04

Oh wat tof! Kan zo in de horse&hunk kalender :D :+

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:12

hagelslag schreef:
Met typische bouwvakkerzonnenbrand :Y) :Y)

Ik vind de middelste foto eigenlijk het gaafst.
Voor mij een echte strijder/overwinning foto

Ik heb nog geprobeerd om in de dagen voorafgaand bij te kleuren, maar helaas :')

Die foto is inderdaad ook wel 1 van mijn favoriete :j

vikawiek schreef:

Moet er nog wel wat getraind worden := Dat ga ik niet redden met een paar hooibalen per dag _O-

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 23:23

Neeee, niet trainen, nu vind ik je echt mooi, ipv dat opgeklopte / "neppe" zoals met de h&h

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-24 23:35

Oohh, wat een vette foto's! Daar mag je om meerdere redenen zeker trots op zijn. :D

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 06:40

Gaaf! Ik ga met hagelslag mee, die middelste is echt heel vet!

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 08:48

Rocamor schreef:
Neeee, niet trainen, nu vind ik je echt mooi, ipv dat opgeklopte / "neppe" zoals met de h&h

Hier ben ik het ook mee eens. Prachtige foto's zoals je er nu uit ziet.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:14

vikawiek schreef:

Ja eens......mooi hoor.... <3 en niet gaan trainen. Al dat opgefokte spier houden de meeste vrouwen helemaal niet van. Dit is mooi en gaaf....

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:24

Naar aanleiding van het fototopic van DJZ kwam ik dit topic tegen. De afgelopen week heb ik het meeste van het topic doorgelezen. Mijn kennis van transgenders/non-binair was/is erg beperkt. Ik woon ongeveer midden op de biblebelt dus hier in de omgeving zal er niet zo open over gesproken worden. Al ben ik zelf niet-gelovig ik best veel streng gelovige mensen om mij heen op het werk en als buren. Ik wil jullie bedankte voor dit eerlijke en open topic waardoor ik een heel stuk wijzer ben geworden.

Van mij mag iedereen zijn die hij/zij/het/hun (of alle andere varianten) willen zijn. Als ik maar weet hoe iemand aangesproken wilt worden zal ik mijn best doen om de gewenste vorm te gebruiken. Al zal die niet altijd even makkelijk zijn.

Als ik heel eerlijk ben zat ik voor ik dit topic had gelezen ook wel een beetje in het kamp die bij de veranderingen van Beste dames en heren naar Beste reizigers en van jongens- en meisjeskleding naar kinderkleding, ook wel heeft gedacht van moet dit allemaal.
Na jullie verhalen gelezen te hebben, snap ik dat zo’n kleine verandering voor sommige mensen weer extra erkenning of geluk in het leven betekend, als ik dat zo kan omschrijven. En wie ben ik dan om als ik een ander ergens blijer/gelukkiger mee kan maken, dat niet te doen.

Dus weer bedankt dat jullie mij weer een wijze les hebben geleerd. Hopelijk loopt dit topic nog lang door en kunnen mensen die het nodig hebben er steun uit halen en kunnen jullie mensen zoals mij weer wat wijzer maken

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:22

Mooi bericht :D

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 18:24

Wat een mooi en lief berichtje. <3

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 23:34

Eens met mijn voorgangers :D
Het laat imo weer zien hoe belangrijk representatie en erover kunnen praten zijn

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 02:43

Sorry aan iedereen dat ik nog niet heb gereageerd op jullie mooie en lieve complimenten :oo De reacties waren, zowel hier als in mijn eigen topic, zo overweldigend en tof <3 Dank jullie wel +:)+ :*

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 13:01

Ja, ik werd zo blij van jouw topic! Echt een Bokt highlight voor mij van dit jaar. :D

Ik ben nu dus trouwens net verhuisd en bij aankomst zag ik al dat mijn huisgenoot een grote pride flag uit het raam had hangen. Mijn huisgenoot was eerst nogal schuw en rende zsm de kamer in als ik er was, maar toen ik de kans kreeg om me voor te stellen kwamen we er achter dat we beide dus trans zijn. Nu is ze een stuk socialer ineens, haha. Ik denk dat het ook wel fijn is om een transvriendelijke gemeenschappelijke ruimte te hebben voor haar. :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 13:31

Wouw wat bijzonder Hiraeth en ook fijn. Daar in elk geval geen gezeur over.
En ik wordt heel blij van het bericht van Excalibur!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 16:47

Ik heb deze link ook in het feminisme topic geplaatst, maar aangezien er ook sessies zijn over gender diversiteit plaats ik het hier ook even:

Breaking Barriers for Gender and Health Equity Through Research

10-11 september virtuel event

https://natureconferences.streamgo.live ... 74201271=1

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 00:44

Ik heb een vraag, hopelijk is het oké om deze hier te stellen! Een goede kennis is recent uitgekomen als trans. Diegene heeft nog best veel moeite met kleding en stijl, laat staan wat “goed” bij hen past. In het dagelijkse leven worden gewoon spijkerbroeken en shirts gedragen, maar ik heb begrepen dat de voorkeursstijl wel anders is (zelfs wat aparter).

Nu is deze persoon jarig geweest en wilden ik en mijn partner een cadeau geven wat helpt. En ik zat zelf te denken aan een sessie met een kledingstyliste en/of personal shopper. Die kan helpen duiden welk type kleding (in diens stijl) en welke kleuren diegene het best in het lijf laten voelen. Gezien het best een gevoelig onderwerp is, wilde ik even checken of zoiets wel een slim idee is. Wil graag helpen waar het kan maar wil ook voorkomen dat ik onbedoeld kwets.

Dus ik vroeg me af of jullie tips hebben, misschien?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 00:45

Oh ik denk dat dat een heel leuk kado is hoor! Misschien kun je iemand binnen de transcommunity vinden die dat doet? Geen idee alleen waar je dan moet zoeken hihi.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 01:05

Earth schreef:
Oh ik denk dat dat een heel leuk kado is hoor! Misschien kun je iemand binnen de transcommunity vinden die dat doet? Geen idee alleen waar je dan moet zoeken hihi.

Haha dat is dilemma 2. Ik wil niet een of andere conservatieve hork voor die persoon regelen :=
(Dus mocht iemand een goede weten haha..)